Nee, ik denk dat hij dat al dagen voordat hij die ochtend wakker werd bedacht had, en dat dat zogenaamde kopstootmoment bewust gecreëerd is om zo een "helemaal doorgedraaid" moment te kunnen verklaren.quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:41 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dus jij denkt dat hij ( Richard) op een ochtend wakker werd en ineens dacht "weet je wat er is verder niks gebeurt, maar toch ga ik vandaag twee mensen vermoorden.
Echt zin in"
Nou okee, dat mag iedereen denken, want ik ga werken nu. Fijne voortzetting.![]()
![]()
Pcies: flinke aanwijzingen voor voorbedachte rade.quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, ik denk dat hij dat al dagen voordat hij die ochtend wakker werd bedacht had, en dat dat zogenaamde kopstootmoment bewust gecreëerd is om zo een "helemaal doorgedraaid" moment te kunnen verklaren.
Maar denk je nu echt dat hij gedacht had op die manier weg te kunnen komen met een dubbele moord?quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, ik denk dat hij dat al dagen voordat hij die ochtend wakker werd bedacht had, en dat dat zogenaamde kopstootmoment bewust gecreëerd is om zo een "helemaal doorgedraaid" moment te kunnen verklaren.
Dus Bargerweg 53? Ik dacht dat het ging om de achterste schuur achter de woning van nummer 49.quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Volgens mij waren zijn paardenweide en schuur tegenover en/of naast het huis, wat het laatste huis aan een doodlopende weg was, dus dan heb je weinig recht van overpad nodig, als je nog weiland aan diezelfde doodlopende weg hebt.
Ja, tegenover. Ik weet niet of dat een eigen huisnummer heeft. (Denk wel dat het 53 is.)quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:57 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dus Bargerweg 53? Ik dacht dat het ging om de achterste schuur achter de woning van nummer 49.
Een acteur kan dat toch ook, of een historicus die Nazi Duitsland goed kent, Rob de Wijk kan zich ook verplaatsen in de Russen? Blijkbaar hebben sommige mensen een heel matig voorstellingsvermogen. Maar daar gaat het niet om, ik ben gewoon toerekeningsvatbaar. Ik snap dat ongeloof niet dat deze persoon gewoon toerekeningsvatbaar kan zijn. En iets met een spreekwoordelijke druppel.quote:Op woensdag 12 februari 2025 17:36 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
Jij kan een dubbele moord voorstellen vanwege een geschil n.a.v. verkoop huis?
Wellicht tijd om je eens even te laten nakijken.
Wie gelooft dat dan niet?quote:Op woensdag 12 februari 2025 19:01 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Een acteur kan dat toch ook, of een historicus die Nazi Duitsland goed kent, Rob de Wijk kan zich ook verplaatsen in de Russen? Blijkbaar hebben sommige mensen een heel matig voorstellingsvermogen. Maar daar gaat het niet om, ik ben gewoon toerekeningsvatbaar. Ik snap dat ongeloof niet dat deze persoon gewoon toerekeningsvatbaar kan zijn. En iets met een spreekwoordelijke druppel.
Als ik me laat nakijken zal de conclusie gewoon zijn heel normaal.
Hij lijkt mij verstandelijk niet erg begaafd dus het zou mij niet verbazen.quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:52 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Maar denk je nu echt dat hij gedacht had op die manier weg te kunnen komen met een dubbele moord?
Zijn goede leven hiervoor op het spel te zetten?
Als hij verstandelijk beperkt was, dan hadden ze dat vandaag wel benoemd.quote:Op woensdag 12 februari 2025 19:30 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Hij lijkt mij verstandelijk niet erg begaafd dus het zou mij niet verbazen.
Ik vind het wel wat zeggen dat hij geld wilt geven om zo de vloer te restaureren voor de buren.quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Overigens werd er van beide zijden aan de bel getrokken he? Tis nou ook weer niet of Richard zo'n onschuldig lieverdje was.
Dat, en hij had een baan als boekhouder. Lijkt me lastig als je verstandelijk beperkt bent…quote:Op woensdag 12 februari 2025 19:37 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als hij verstandelijk beperkt was, dan hadden ze dat vandaag wel benoemd.
Ja? Die hele ¤ 1000,-?quote:Op woensdag 12 februari 2025 19:47 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Ik vind het wel wat zeggen dat hij geld wilt geven om zo de vloer te restaureren voor de buren.
Hadden ze een ander huis moeten kopen. Ze wisten van het grote onderhoudquote:Op woensdag 12 februari 2025 19:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja? Die hele ¤ 1000,-?
Goh, en wat al de tegrepartij gelijk heeft en de schade ¤ 100.000,- is? ZOf zelfs "maar" ¤ 10.000,-. Vind je dat dan nog steeds?
quote:Op woensdag 12 februari 2025 19:51 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Hadden ze een ander huis moeten kopen. Ze wisten van het grote onderhoud
Ja, voor dat geld heb je echt wel een ander mooi huis. Als dit de enigste optie was ja, maar je kiest er ook voor om in een dorp te wonen die veraf van de bewoonde buitenwereld ligt.quote:
Wat is dat nou voor redenering?quote:Op woensdag 12 februari 2025 19:54 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Ja, voor dat geld heb je echt wel een ander mooi huis. Als dit de enigste optie was ja, maar je kiest er ook voor om in een dorp te wonen die veraf van de bewoonde buitenwereld ligt.
Als jij een huis koopt, je hoort dat je veel onderhoud moet plegen, dan moet je niet zeuren dat het duurder kan uitvallen.quote:Op woensdag 12 februari 2025 19:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat is dat nou voor redenering?
Dat is NIET de casus hier. Godsamme zeg..quote:Op woensdag 12 februari 2025 19:56 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Als jij een huis koopt, je hoort dat je veel onderhoud moet plegen, dan moet je niet zeuren dat het duurder kan uitvallen.
Jij reageert op mij dat je 1000 niet veel vind. Als je dit niet had gezegd had je deze gesprekken ook niet gehad.quote:Op woensdag 12 februari 2025 19:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat is NIET de casus hier. Godsamme zeg..
Ja hallo, jij komt met deze onzin aanzetten he? Als reactie op een post van mij...quote:Op woensdag 12 februari 2025 19:58 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Jij reageert op mij dat je 1000 niet veel vind. Als je dit niet had gezegd had je deze gesprekken ook niet gehad.
quote:Op woensdag 12 februari 2025 19:47 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Ik vind het wel wat zeggen dat hij geld wilt geven om zo de vloer te restaureren voor de buren.
Toch is het niet heel ongewoon dat een rits van dit soort mini-infarcten een voorbode is van een echte serieuze klap. Mijn pa en halfbroer hadden de laatste jaren van hun leven ook steeds vaker van die kleinere wegzakkers waar ze altijd weer goed uitkwamen, tot ze uiteindelijk een zwaar herseninfarct kregen, waarbij m'n halfbroer als begin vijftiger met nog slechts de geestelijke vermogens van een jonge peuter in een rolstoel belandde (tot hij een jaar of vier later overleed), en m'n pa (eind zestig, ook niet bepaald hoogbejaard) helemaal nooit meer is ontwaakt.quote:Op woensdag 12 februari 2025 17:32 schreef Molo het volgende:
[..]
Zoveel restschade is er niet dus dat valt wellicht allemaal wel mee
Hij is ook nog jong
Had je ze geschikt geacht hun wapenvergunning en wapens te houden?quote:Op woensdag 12 februari 2025 20:30 schreef K21 het volgende:
[..]
Toch is het niet heel ongewoon dat een rits van dit soort mini-infarcten een voorbode is van een echte serieuze klap. Mijn pa en halfbroer hadden de laatste jaren van hun leven ook steeds vaker van die kleinere wegzakkers waar ze altijd weer goed uitkwamen, tot ze uiteindelijk een zwaar herseninfarct kregen, waarbij m'n halfbroer als begin vijftiger met nog slechts de geestelijke vermogens van een jonge peuter in een rolstoel belandde (tot hij een jaar of vier later overleed), en m'n pa (eind zestig, ook niet bepaald hoogbejaard) helemaal nooit meer is ontwaakt.
Die kleine beetjes restschade gaan vanzelf hun tol eisen als er steeds nieuwe littekens bij blijven komen. Ik zie 'm eerlijk gezegd ook niet meer levend de bak verlaten.Al weet je het natuurlijk nooit.
Idd, dan maar gewoon dood!quote:Op woensdag 12 februari 2025 19:56 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Als jij een huis koopt, je hoort dat je veel onderhoud moet plegen, dan moet je niet zeuren dat het duurder kan uitvallen.
Wat je zegt klopt hoor (ik heb anderhalf decennium op neurologie gewerkt), het is een voorbode voor mogelijke ellende en mogelijke grote ellende.quote:Op woensdag 12 februari 2025 20:30 schreef K21 het volgende:
[..]
Toch is het niet heel ongewoon dat een rits van dit soort mini-infarcten een voorbode is van een echte serieuze klap. Mijn pa en halfbroer hadden de laatste jaren van hun leven ook steeds vaker van die kleinere wegzakkers waar ze altijd weer goed uitkwamen, tot ze uiteindelijk een zwaar herseninfarct kregen, waarbij m'n halfbroer als begin vijftiger met nog slechts de geestelijke vermogens van een jonge peuter in een rolstoel belandde (tot hij een jaar of vier later overleed), en m'n pa (eind zestig, ook niet bepaald hoogbejaard) helemaal nooit meer is ontwaakt.
Die kleine beetjes restschade gaan vanzelf hun tol eisen als er steeds nieuwe littekens bij blijven komen. Ik zie 'm eerlijk gezegd ook niet meer levend de bak verlaten.Al weet je het natuurlijk nooit.
Ik zal nergens zeggen dat moorden de oplossing is. Maar ik snap niet zo goed waarom diegene niets aanneemt maar wel boos bleef hierover en vernielingen aanbracht.quote:
Ik snap wel meer niet aan die zaakquote:Op woensdag 12 februari 2025 21:33 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Ik zal nergens zeggen dat moorden de oplossing is. Maar ik snap niet zo goed waarom diegene niets aanneemt maar wel boos bleef hierover en vernielingen aanbracht.
Erm....right, laat me je uit de droom helpen. Het zegt echt niets, ik weet niet welk niveau hij zat maar er zit enorm veel puin tussen.quote:Op woensdag 12 februari 2025 19:50 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat, en hij had een baan als boekhouder. Lijkt me lastig als je verstandelijk beperkt bent…
Een prutser en iemand met een verstandelijke beperking is niet hetzelfde.quote:Op woensdag 12 februari 2025 22:04 schreef allegoedenickszijnop het volgende:
[..]
Erm....right, laat me je uit de droom helpen. Het zegt echt niets, ik weet niet welk niveau hij zat maar er zit enorm veel puin tussen.
Bullshit.quote:Op woensdag 12 februari 2025 19:56 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Die vraag zal ongetwijfeld ook nog wel gesteld worden verwacht ik.quote:Op woensdag 12 februari 2025 21:40 schreef Fietsertje70 het volgende:
Er kwam toch een rechtszaak voor dat verborgen gebreken verhaal? Zou toch mooi zijn als de rechter vraagt waarom die rechtszaak niet is afgewacht als er volgens Richard geen verborgen gebreken waren....
Dan had diegene wel wat beter moeten onderhandelen en niet zeggen dat hij zelf wel het eea kan sleutelen, dat zie je ook bij help mijn man is klusser, dan heb je ook van die taferelen dat het binnenshuis een rotzooi blijft.quote:Op woensdag 12 februari 2025 22:41 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Bullshit.
Als er verborgen gebreken zijn, zijn er verborgen gebreken. En dan moet de verkoper daar voor opdraaien. Of de geplande "verbouwing" van de kopers nu alleen bestaat uit een paar honderd euro aan leuke kleuren verf op de muren smeren, of uit een grote renovatie maakt daarbij niet uit.
Nee, wantje moet bij de verkoop openheid van zaken geven over de staat van je huis, en je kan (volgens mij tot 5 jaar na overdracht) nog aansprakelijk gesteld worden. Dus een grote kast zetten voor een lekkage plek kan je duur komen te staan.quote:Op woensdag 12 februari 2025 22:48 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Dan had diegene wel wat beter moeten onderhandelen en niet zeggen dat hij zelf wel het eea kan sleutelen, dat zie je ook bij help mijn man is klusser, dan heb je ook van die taferelen dat het binnenshuis een rotzooi blijft.
Die gebreken zijn door K. wel genoemd, aldus hemzelf.quote:Op woensdag 12 februari 2025 22:58 schreef Fietsertje70 het volgende:
[..]
Nee, wantje moet bij de verkoop openheid van zaken geven over de staat van je huis, en je kan (volgens mij tot 5 jaar na overdracht) nog aansprakelijk gesteld worden. Dus een grote kast zetten voor een lekkage plek kan je duur komen te staan.
Wat snap jij niet aan verborgen gebreken?quote:Op woensdag 12 februari 2025 22:48 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Dan had diegene wel wat beter moeten onderhandelen en niet zeggen dat hij zelf wel het eea kan sleutelen, dat zie je ook bij help mijn man is klusser, dan heb je ook van die taferelen dat het binnenshuis een rotzooi blijft.
Nee, dat heb je niet.quote:Op donderdag 13 februari 2025 07:02 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Wat snap jij niet aan verborgen gebreken?
Bij verborgen gebreken en/of non-conformiteit heb je als koper simpelweg altijd het recht op het verhalen van de kosten die je hebt om het gebrek op te lossen of de zaak 'conform' te maken.
Bij een oude fiets die je via marktplaats verkoopt zal niemand daar een juridische zaak van maken. Maar bij een huis of auto van een paar ton wel en dat weet je als verkoper ook.
Die benoemde ik dan ook niet; (licht) autistisch gedrag, gedragsproblemen en lager IQ kom je vrij regelmatig tegenl. Administratie mag bij veel bedrijven niets kosten, dus je maakt van alles mee.quote:Op woensdag 12 februari 2025 22:21 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Een prutser en iemand met een verstandelijke beperking is niet hetzelfde.
Oh, waarom dan druk maken om deze?quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:26 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Zo veel mensen worden er niet vermoord.
Zou mooi zijn als 'ie er nu inbleef.quote:
quote:K. loopt voor zijn auto richting de bestuurszijde van waaruit de video is opgenomen. Richard grijpt naar zijn jaszak en haalt een revolver tevoorschijn. Ineke draait de camera en ziet K. vlakbij met pistool op haar gericht. K. schiet haar vanuit het linkerportier dood.
Richard reageert snikkend op het zien van de video van Ineke. Het was, zo zegt hij, zijn bedoeling een ultieme poging te doen om een afspraak te maken om bij elkaar te zitten voordat we bij de rechter zouden staan. Bij de rechter zit hij nu, maar nu alleen.
De rechter stelt vast dat hij niet één keer, maar vier keer geschoten heeft. In de nek en in het hoofd werden schotwonden aangetroffen. ,,Dat is nogal een escalatie", zegt de rechter. ,,Klopt", beaamt Richard.
Richard blijft teruggrijpen naar het kopstoot-incident. Maar Ineke heeft u niet bedreigd, zegt de rechter. Waarom moest zij dan dood? ,,Ik kan daar geen antwoord op geven", snikt Richard.
Waarom reageert Richard zo heftig op dat toeteren? Dat blijft de vraag, zegt hij. ,,Dat toeteren was gewoon heel groot voor mij. Ik heb het antwoord tot op de dag van vandaag nog niet gevonden."
Tsja, die knakker kan van alles roepen. Ik wacht even het verhaal van Sam af. O, wacht...die heeft hij vermoord. De vrouw van Sam dan? Oh wacht....die heeft hij ook vermoord.quote:Op woensdag 12 februari 2025 21:19 schreef Andromache het volgende:
Wat een hufterige engnek, die Sam, met dreigen dat hij Richards gezin wel even gaat verkrachten. Kennelijk kreeg hij zijn zin niet met het deskundigenrapport over de verborgen gebreken en is hij samen met de Ineke de aanstichter geweest van de hele ruzie. Vieze, foute vent.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |