Livevideo dader Weiteveen. Waarschijnlijk opgenomen na het incident. Eveneens een heftige video van de vermoedelijke vrouw van de vermoedelijke dader.quote:Bij een geweldsincident in het Drentse Weiteveen zijn twee mensen omgekomen. De politie meldt dat er bij
het incident geschoten lijkt te zijn. Een vijftigjarige verdachte uit Klazienaveen is opgepakt.
Het incident gebeurde aan de Bargerweg. De politie kreeg rond 8.45 uur een melding van een geweldsincident.
Volgens RTV Drenthe ging de melding over een auto die op een boom gebotst zou zijn. Al snel zou zijn gebleken dat er meer aan de hand was. Een van de dodelijke slachtoffers lag in de auto, het andere in een woning.
De omgeving is ruim afgezet en hulpverlening is opgestart. De politie doet sporenonderzoek en praat met getuigen.
quote:OM verdenkt 50-jarige man uit Klazienaveen van een dubbele moord in Weiteveen
Nieuwsbericht | 19-01-2024 | 15:15
De rechter-commissaris van de rechtbank Noord-Nederland heeft vandaag besloten dat een 50-jarige man uit Klazienaveen veertien dagen langer vast blijft zitten. Ook zal hij voor observatie worden opgenomen in het Pieter Baan Centrum. Het Openbaar Ministerie (OM) verdenkt hem van twee moorden. Volgens het OM heeft hij op dinsdag 16 januari 2024 een 38-jarige man en een 44-jarige vrouw in hun woonplaats Weiteveen met voorbedachten rade om het leven gebracht.
Daarbij is volgens het Openbaar Ministerie (OM) excessief geweld gebruikt. Uit onderzoek blijkt dat onder meer op beide slachtoffers is geschoten. De vrouw is van korte afstand doodgeschoten, de man is op meerdere manieren letsel toegebracht. Hij is beschoten, gestoken en geslagen. Van het gebruikte geweld zijn mensen deels getuige geweest, waaronder de zoon van de twee dodelijke slachtoffers.
Alles wijst er op dat de verdachte gebruik heeft gemaakt van meerdere wapens die hij heeft meegenomen naar de plaats van het delict. De verdachte was in het bezit van een wapenvergunning. We onderzoeken welke wapens hij mocht hebben en of die gebruikt zijn bij het incident.
Het OM is ermee bekend dat er een langer lopend conflict ten grondslag ligt aan dit incident, waarbij beide partijen het laatste jaar meerdere meldingen en enkele aangiften hebben gedaan van in hun ogen overlast gevend of strafbaar gedrag door de ander. Gezien het lopende onderzoek kan het OM nu nog niet ingaan op enig detail. Datzelfde geldt voor het onderzoek naar de in beslag genomen wapens en een verstrekte vergunning.
Nogmaals wil het OM benadrukken dat er twee mensen om het leven zijn gebracht die jonge kinderen en andere familieleden achterlaten. Dat heeft grote impact op hen. Het OM vraagt om respectvol om te gaan met de belangen en de gevoelens van de nabestaanden en andere betrokkenen.
Blijft toch een bizarre daad van iemand die verder dus z’n hele leven prima op orde had.quote:Op woensdag 12 februari 2025 16:32 schreef ootjekatootje het volgende:
Richard K. heeft sociale vaardigheden, een goed sociaal netwerk en dus geen stoornis die van invloed is geweest op zijn daad. Tbs is dus niet aan de orde, vinden ze.
Naja, als je het gevoel hebt dat zoiets jarenlang geduurd heeft en dan de spreekwoordelijke druppel kan ik met het ook wel enigszins voorstellen als je blind van woede bent.quote:Op woensdag 12 februari 2025 16:37 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Blijft toch een bizarre daad van iemand die verder dus z’n hele leven prima op orde had.
Nee, ik kan me er niks bij voorstellen.quote:Op woensdag 12 februari 2025 16:42 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Naja, als je het gevoel hebt dat zoiets jarenlang geduurd heeft en dan de spreekwoordelijke druppel kan ik met het ook wel enigszins voorstellen als je blind van woede bent.
Er heeft niks jarenlang geduurd.quote:Op woensdag 12 februari 2025 16:42 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Naja, als je het gevoel hebt dat zoiets jarenlang geduurd heeft en dan de spreekwoordelijke druppel kan ik met het ook wel enigszins voorstellen als je blind van woede bent.
Omdat TBS verlengd kan worden en hij dan misschien nooit vrijkomt.quote:
Ok, snap ik. Maar iemand moet wel een stoornis hebben voor TBS opgelegd kan worden he?quote:Op woensdag 12 februari 2025 16:51 schreef Ama het volgende:
[..]
Omdat TBS verlengd kan worden en hij dan misschien nooit vrijkomt.
Ik denk het? Weet ik niet hoor.quote:Op woensdag 12 februari 2025 16:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ok. Maar iemand moet wel een stoornis hebben voor TBS opgelegd kan worden he?
Hier meer uitleg + de eisen voor TBS: https://www.rechtspraak.n(...)e%20misdaad%20beging.quote:
Als hij bijvoorbeeld 28 jaar krijgt komt hij ook nooit meer vrij. Hij is dan eind 70 zo'n beetje en ik zie 'm zo oud niet worden.quote:Op woensdag 12 februari 2025 16:51 schreef Ama het volgende:
[..]
Omdat TBS verlengd kan worden en hij dan misschien nooit vrijkomt.
Hij heeft nu al een herseninfarct gehad en 2 TIA's. Op een gegeven moment is het wel op.quote:Op woensdag 12 februari 2025 16:55 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Als hij bijvoorbeeld 28 jaar krijgt komt hij ook nooit meer vrij. Hij is dan eind 70 zo'n beetje en ik zie 'm zo oud niet worden.
Is ook wel weer zo.quote:Op woensdag 12 februari 2025 17:20 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Hij heeft nu al een herseninfarct gehad en 2 TIA's. Op een gegeven moment is het wel op.
Zoveel restschade is er niet dus dat valt wellicht allemaal wel meequote:Op woensdag 12 februari 2025 17:20 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Hij heeft nu al een herseninfarct gehad en 2 TIA's. Op een gegeven moment is het wel op.
Jij kan een dubbele moord voorstellen vanwege een geschil n.a.v. verkoop huis?quote:Op woensdag 12 februari 2025 16:42 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Uitstekendquote:Op woensdag 12 februari 2025 18:04 schreef Lienekien het volgende:
De zaak wordt niet aangehouden voor nader neurologisch onderzoek.
[ x ]
[ x ]
Misschien is een beetje nuanceren af en toe ook wel handig. Er is wel meer aan vooraf gegaan. Ik zeg niet dat je twee mensen om moet brengen, nee. Maar het zou wel verademend zijn om niet zo zwart/wit te denken.quote:Op woensdag 12 februari 2025 17:36 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
Jij kan een dubbele moord voorstellen vanwege een geschil n.a.v. verkoop huis?
Wellicht tijd om je eens even te laten nakijken.
Natuurlijk mag die morgen sorry zeggen en dat hij het nooit zo bedoeld had, om vervolgens voor minimaal 25 jaar in de bak te gaan zitten.quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:11 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Misschien is een beetje nuanceren af en toe ook wel handig. Er is wel meer aan vooraf gegaan. Ik zeg niet dat je twee mensen om moet brengen, nee. Maar het zou wel verademend zijn om niet zo zwart/wit te denken.
Een beetje in het midden.
Het was waarschijnlijk niet zijn hobby om mensen om te brengen. De politie had ook wel wat meer mogen doen. Daar hoor ik niemand over. Die komen er ook gemakkelijk mee weg.
Er is ook nog grijs.
Stoer hoor, meid.quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:20 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Natuurlijk mag die morgen sorry zeggen en dat hij het nooit zo bedoeld had, om vervolgens voor minimaal 25 jaar in de bak te gaan zitten.
Tot zover mijn nuance.
Zoals al eerder is aangehaald in dit topic en in het nieuws is er ook een onderzoek geweest naar het handelen van de politie in deze burenruzie.quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:11 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Misschien is een beetje nuanceren af en toe ook wel handig. Er is wel meer aan vooraf gegaan. Ik zeg niet dat je twee mensen om moet brengen, nee. Maar het zou wel verademend zijn om niet zo zwart/wit te denken.
Het was waarschijnlijk niet zijn hobby om mensen om te brengen. De politie had ook wel wat meer mogen doen. Daar hoor ik niemand over. Die komen er ook gemakkelijk mee weg.
Er is ook nog grijs.
Dat zeg ik niet, maar het is de taak van de politie om dit te voorkomen. Die grijpen heel vaak terug op ondercapaciteit.quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:22 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Zoals al eerder is aangehaald in dit topic en in het nieuws is er ook een onderzoek geweest naar het handelen van de politie in deze burenruzie.
En die hebben gefaald, het rapport was vernietigend en de politie moet dus ook op heel wat punten hun werk beter gaan doen, en dat ook laten zien.
Maar het is alsnog niet grijs genoeg deze dubbele moord te begrijpen.
Zo veel mensen worden er niet vermoord. En een zaak als deze is helemaal uniekquote:Op woensdag 12 februari 2025 18:25 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, maar het is de taak van de politie om dit te voorkomen. Die grijpen heel vaak terug op ondercapaciteit.
...en ondertussen worden er heel veel mensen vermoord.
Niks stoers aan hoor het is gewoon zo. En ja je hebt het niet tegen mij maar ik zou precies hetzelfde gezegd hebben.quote:
Nou dat laatste vind ik dan weer een understatement als je nagaat hoevaak er aan de bel getrokken werd.quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:26 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Zo veel mensen worden er niet vermoord. En een zaak als deze is helemaal uniek
Wel heeft de politie vast te maken met veel burenruzies, maar dat die zo uit de hand lopen…
Ze zullen echt signalen gemist hebben.
Er zijn 80 meldingen over en weer gedaan.quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:27 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nou dat laatste vind ik dan weer een understatement als je nagaat hoevaak er aan de bel getrokken werd.
Even kijken of ik het nog terug kan vinden.
Er is ook nog grijs in deze? Vertel eens, wat rechtvaardigt het koelbloedig executeren van 2 mensen? Waarbij het om de 2e mens te vermoorden ook nog eens "noodzakelijk" was om daarbij zich langs de minderjarige zoon te vechten en diens vader voor zijn ogen te vermoorden?quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:11 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Er is ook nog grijs.
Ik probeer duidelijk te maken dat de politie in had moet grijpen voordat die man helemaal doordraaide. Daar zijn ze namelijk voor.quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:32 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Er is ook nog grijs in deze? Vertel eens, wat rechtvaardigt het koelbloedig executeren van 2 mensen? Waarbij het om de 2e mens te vermoorden ook nog eens "noodzakelijk" was om daarbij zich langs de minderjarige zoon te vechten en diens vader voor zijn ogen te vermoorden?
Wie zegt dat hij is "doorgedraaid" dan? Verder: zie de aanvulling in mijn vorige pistquote:Op woensdag 12 februari 2025 18:34 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik probeer duidelijk te maken dat de politie in had moet grijpen voordat die man helemaal doordraaide. Daar zijn ze namelijk voor.
quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:33 schreef tesssssssss het volgende:
https://www.nu.nl/misdaad(...)%2Fwww.google.com%2F
"De politie heeft in het jaar voor de dubbele moord in Weiteveen ongeveer tachtig meldingen over smaad, intimidatie en bedreiging ontvangen. Daarbij heeft de politie belangrijke signalen gemist en had ze anders moeten handelen, erkent de politie nu."
80 meldingen over smaad, intimidatie en bedreiging, en dat dan "signalen gemist" noemen.
Nou. De politie is je beste vriend. Maar wel een vriend die in Alaska woont in dit geval.
Dat weten we.quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:28 schreef Ama het volgende:
[..]
Er zijn 80 meldingen over en weer gedaan.
Oh hij ziet er op dat filmpje uit als een kalme man die alles onder controle heeft, vind jij?quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wie zegt dat hij is "doorgedraaid" dan? Verder: zie de aanvulling in mijn vorige pist
Gewoon het terrein op lopen. Jij kunt toch ook gewoon naar de voordeur van je buren lopen?quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:34 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik heb ff gemist hoe die Richard steeds op het terrein van de slachtoffers kwam, had hij recht van overpad om bij zijn weiland en schuur te komen?
Ik vind vooralsnog dat er véél aanwijzingen zijn voor voorbedachte rade.quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:35 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Oh hij ziet er op dat filmpje uit als een kalme man die alles onder controle heeft, vind jij?
Ik ga daar ergens wel vanuit ja omdat hij dat nog in bezit had of alleen in gebruik ik weet niet hoe dat zat.quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:34 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik heb ff gemist hoe die Richard steeds op het terrein van de slachtoffers kwam, had hij recht van overpad om bij zijn weiland en schuur te komen?
Overigens werd er van beide zijden aan de bel getrokken he? Tis nou ook weer niet of Richard zo'n onschuldig lieverdje was.quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:27 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nou dat laatste vind ik dan weer een understatement als je nagaat hoevaak er aan de bel getrokken werd.
Even kijken of ik het nog terug kan vinden.
Dus jij denkt dat hij ( Richard) op een ochtend wakker werd en ineens dacht "weet je wat er is verder niks gebeurt, maar toch ga ik vandaag twee mensen vermoorden.quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik vind vooralsnog dat er véél aanwijzingen zijn voor voorbedachte rade.
Nadat ik de hele dag Saskia haar berichten heb gelezen ben ik het hier wel mee eens.quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik vind vooralsnog dat er véél aanwijzingen zijn voor voorbedachte rade.
Wat is dat nou weer voor rare frame?quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:41 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dus jij denkt dat hij ( Richard) op een ochtend wakker werd en ineens dacht "weet je wat er is verder niks gebeurt, maar toch ga ik vandaag twee mensen vermoorden.
Echt zin in"
Nou okee, dat mag iedereen denken, want ik ga werken nu. Fijne voortzetting.![]()
![]()
Volgens mij waren zijn paardenweide en schuur tegenover en/of naast het huis, wat het laatste huis aan een doodlopende weg was, dus dan heb je weinig recht van overpad nodig, als je nog weiland aan diezelfde doodlopende weg hebt.quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:34 schreef ootjekatootje het volgende:
Nee, ik denk dat hij dat al dagen voordat hij die ochtend wakker werd bedacht had, en dat dat zogenaamde kopstootmoment bewust gecreëerd is om zo een "helemaal doorgedraaid" moment te kunnen verklaren.quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:41 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dus jij denkt dat hij ( Richard) op een ochtend wakker werd en ineens dacht "weet je wat er is verder niks gebeurt, maar toch ga ik vandaag twee mensen vermoorden.
Echt zin in"
Nou okee, dat mag iedereen denken, want ik ga werken nu. Fijne voortzetting.![]()
![]()
Pcies: flinke aanwijzingen voor voorbedachte rade.quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, ik denk dat hij dat al dagen voordat hij die ochtend wakker werd bedacht had, en dat dat zogenaamde kopstootmoment bewust gecreëerd is om zo een "helemaal doorgedraaid" moment te kunnen verklaren.
Maar denk je nu echt dat hij gedacht had op die manier weg te kunnen komen met een dubbele moord?quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, ik denk dat hij dat al dagen voordat hij die ochtend wakker werd bedacht had, en dat dat zogenaamde kopstootmoment bewust gecreëerd is om zo een "helemaal doorgedraaid" moment te kunnen verklaren.
Dus Bargerweg 53? Ik dacht dat het ging om de achterste schuur achter de woning van nummer 49.quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Volgens mij waren zijn paardenweide en schuur tegenover en/of naast het huis, wat het laatste huis aan een doodlopende weg was, dus dan heb je weinig recht van overpad nodig, als je nog weiland aan diezelfde doodlopende weg hebt.
Ja, tegenover. Ik weet niet of dat een eigen huisnummer heeft. (Denk wel dat het 53 is.)quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:57 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dus Bargerweg 53? Ik dacht dat het ging om de achterste schuur achter de woning van nummer 49.
Een acteur kan dat toch ook, of een historicus die Nazi Duitsland goed kent, Rob de Wijk kan zich ook verplaatsen in de Russen? Blijkbaar hebben sommige mensen een heel matig voorstellingsvermogen. Maar daar gaat het niet om, ik ben gewoon toerekeningsvatbaar. Ik snap dat ongeloof niet dat deze persoon gewoon toerekeningsvatbaar kan zijn. En iets met een spreekwoordelijke druppel.quote:Op woensdag 12 februari 2025 17:36 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
Jij kan een dubbele moord voorstellen vanwege een geschil n.a.v. verkoop huis?
Wellicht tijd om je eens even te laten nakijken.
Wie gelooft dat dan niet?quote:Op woensdag 12 februari 2025 19:01 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Een acteur kan dat toch ook, of een historicus die Nazi Duitsland goed kent, Rob de Wijk kan zich ook verplaatsen in de Russen? Blijkbaar hebben sommige mensen een heel matig voorstellingsvermogen. Maar daar gaat het niet om, ik ben gewoon toerekeningsvatbaar. Ik snap dat ongeloof niet dat deze persoon gewoon toerekeningsvatbaar kan zijn. En iets met een spreekwoordelijke druppel.
Als ik me laat nakijken zal de conclusie gewoon zijn heel normaal.
Hij lijkt mij verstandelijk niet erg begaafd dus het zou mij niet verbazen.quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:52 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Maar denk je nu echt dat hij gedacht had op die manier weg te kunnen komen met een dubbele moord?
Zijn goede leven hiervoor op het spel te zetten?
Als hij verstandelijk beperkt was, dan hadden ze dat vandaag wel benoemd.quote:Op woensdag 12 februari 2025 19:30 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Hij lijkt mij verstandelijk niet erg begaafd dus het zou mij niet verbazen.
Ik vind het wel wat zeggen dat hij geld wilt geven om zo de vloer te restaureren voor de buren.quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Overigens werd er van beide zijden aan de bel getrokken he? Tis nou ook weer niet of Richard zo'n onschuldig lieverdje was.
Dat, en hij had een baan als boekhouder. Lijkt me lastig als je verstandelijk beperkt bent…quote:Op woensdag 12 februari 2025 19:37 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als hij verstandelijk beperkt was, dan hadden ze dat vandaag wel benoemd.
Ja? Die hele ¤ 1000,-?quote:Op woensdag 12 februari 2025 19:47 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Ik vind het wel wat zeggen dat hij geld wilt geven om zo de vloer te restaureren voor de buren.
Hadden ze een ander huis moeten kopen. Ze wisten van het grote onderhoudquote:Op woensdag 12 februari 2025 19:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja? Die hele ¤ 1000,-?
Goh, en wat al de tegrepartij gelijk heeft en de schade ¤ 100.000,- is? ZOf zelfs "maar" ¤ 10.000,-. Vind je dat dan nog steeds?
quote:Op woensdag 12 februari 2025 19:51 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Hadden ze een ander huis moeten kopen. Ze wisten van het grote onderhoud
Ja, voor dat geld heb je echt wel een ander mooi huis. Als dit de enigste optie was ja, maar je kiest er ook voor om in een dorp te wonen die veraf van de bewoonde buitenwereld ligt.quote:
Wat is dat nou voor redenering?quote:Op woensdag 12 februari 2025 19:54 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Ja, voor dat geld heb je echt wel een ander mooi huis. Als dit de enigste optie was ja, maar je kiest er ook voor om in een dorp te wonen die veraf van de bewoonde buitenwereld ligt.
Als jij een huis koopt, je hoort dat je veel onderhoud moet plegen, dan moet je niet zeuren dat het duurder kan uitvallen.quote:Op woensdag 12 februari 2025 19:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat is dat nou voor redenering?
Dat is NIET de casus hier. Godsamme zeg..quote:Op woensdag 12 februari 2025 19:56 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Als jij een huis koopt, je hoort dat je veel onderhoud moet plegen, dan moet je niet zeuren dat het duurder kan uitvallen.
Jij reageert op mij dat je 1000 niet veel vind. Als je dit niet had gezegd had je deze gesprekken ook niet gehad.quote:Op woensdag 12 februari 2025 19:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat is NIET de casus hier. Godsamme zeg..
Ja hallo, jij komt met deze onzin aanzetten he? Als reactie op een post van mij...quote:Op woensdag 12 februari 2025 19:58 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Jij reageert op mij dat je 1000 niet veel vind. Als je dit niet had gezegd had je deze gesprekken ook niet gehad.
quote:Op woensdag 12 februari 2025 19:47 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Ik vind het wel wat zeggen dat hij geld wilt geven om zo de vloer te restaureren voor de buren.
Toch is het niet heel ongewoon dat een rits van dit soort mini-infarcten een voorbode is van een echte serieuze klap. Mijn pa en halfbroer hadden de laatste jaren van hun leven ook steeds vaker van die kleinere wegzakkers waar ze altijd weer goed uitkwamen, tot ze uiteindelijk een zwaar herseninfarct kregen, waarbij m'n halfbroer als begin vijftiger met nog slechts de geestelijke vermogens van een jonge peuter in een rolstoel belandde (tot hij een jaar of vier later overleed), en m'n pa (eind zestig, ook niet bepaald hoogbejaard) helemaal nooit meer is ontwaakt.quote:Op woensdag 12 februari 2025 17:32 schreef Molo het volgende:
[..]
Zoveel restschade is er niet dus dat valt wellicht allemaal wel mee
Hij is ook nog jong
Had je ze geschikt geacht hun wapenvergunning en wapens te houden?quote:Op woensdag 12 februari 2025 20:30 schreef K21 het volgende:
[..]
Toch is het niet heel ongewoon dat een rits van dit soort mini-infarcten een voorbode is van een echte serieuze klap. Mijn pa en halfbroer hadden de laatste jaren van hun leven ook steeds vaker van die kleinere wegzakkers waar ze altijd weer goed uitkwamen, tot ze uiteindelijk een zwaar herseninfarct kregen, waarbij m'n halfbroer als begin vijftiger met nog slechts de geestelijke vermogens van een jonge peuter in een rolstoel belandde (tot hij een jaar of vier later overleed), en m'n pa (eind zestig, ook niet bepaald hoogbejaard) helemaal nooit meer is ontwaakt.
Die kleine beetjes restschade gaan vanzelf hun tol eisen als er steeds nieuwe littekens bij blijven komen. Ik zie 'm eerlijk gezegd ook niet meer levend de bak verlaten.Al weet je het natuurlijk nooit.
Idd, dan maar gewoon dood!quote:Op woensdag 12 februari 2025 19:56 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Als jij een huis koopt, je hoort dat je veel onderhoud moet plegen, dan moet je niet zeuren dat het duurder kan uitvallen.
Wat je zegt klopt hoor (ik heb anderhalf decennium op neurologie gewerkt), het is een voorbode voor mogelijke ellende en mogelijke grote ellende.quote:Op woensdag 12 februari 2025 20:30 schreef K21 het volgende:
[..]
Toch is het niet heel ongewoon dat een rits van dit soort mini-infarcten een voorbode is van een echte serieuze klap. Mijn pa en halfbroer hadden de laatste jaren van hun leven ook steeds vaker van die kleinere wegzakkers waar ze altijd weer goed uitkwamen, tot ze uiteindelijk een zwaar herseninfarct kregen, waarbij m'n halfbroer als begin vijftiger met nog slechts de geestelijke vermogens van een jonge peuter in een rolstoel belandde (tot hij een jaar of vier later overleed), en m'n pa (eind zestig, ook niet bepaald hoogbejaard) helemaal nooit meer is ontwaakt.
Die kleine beetjes restschade gaan vanzelf hun tol eisen als er steeds nieuwe littekens bij blijven komen. Ik zie 'm eerlijk gezegd ook niet meer levend de bak verlaten.Al weet je het natuurlijk nooit.
Ik zal nergens zeggen dat moorden de oplossing is. Maar ik snap niet zo goed waarom diegene niets aanneemt maar wel boos bleef hierover en vernielingen aanbracht.quote:
Ik snap wel meer niet aan die zaakquote:Op woensdag 12 februari 2025 21:33 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Ik zal nergens zeggen dat moorden de oplossing is. Maar ik snap niet zo goed waarom diegene niets aanneemt maar wel boos bleef hierover en vernielingen aanbracht.
Erm....right, laat me je uit de droom helpen. Het zegt echt niets, ik weet niet welk niveau hij zat maar er zit enorm veel puin tussen.quote:Op woensdag 12 februari 2025 19:50 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat, en hij had een baan als boekhouder. Lijkt me lastig als je verstandelijk beperkt bent…
Een prutser en iemand met een verstandelijke beperking is niet hetzelfde.quote:Op woensdag 12 februari 2025 22:04 schreef allegoedenickszijnop het volgende:
[..]
Erm....right, laat me je uit de droom helpen. Het zegt echt niets, ik weet niet welk niveau hij zat maar er zit enorm veel puin tussen.
Bullshit.quote:Op woensdag 12 februari 2025 19:56 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Die vraag zal ongetwijfeld ook nog wel gesteld worden verwacht ik.quote:Op woensdag 12 februari 2025 21:40 schreef Fietsertje70 het volgende:
Er kwam toch een rechtszaak voor dat verborgen gebreken verhaal? Zou toch mooi zijn als de rechter vraagt waarom die rechtszaak niet is afgewacht als er volgens Richard geen verborgen gebreken waren....
Dan had diegene wel wat beter moeten onderhandelen en niet zeggen dat hij zelf wel het eea kan sleutelen, dat zie je ook bij help mijn man is klusser, dan heb je ook van die taferelen dat het binnenshuis een rotzooi blijft.quote:Op woensdag 12 februari 2025 22:41 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Bullshit.
Als er verborgen gebreken zijn, zijn er verborgen gebreken. En dan moet de verkoper daar voor opdraaien. Of de geplande "verbouwing" van de kopers nu alleen bestaat uit een paar honderd euro aan leuke kleuren verf op de muren smeren, of uit een grote renovatie maakt daarbij niet uit.
Nee, wantje moet bij de verkoop openheid van zaken geven over de staat van je huis, en je kan (volgens mij tot 5 jaar na overdracht) nog aansprakelijk gesteld worden. Dus een grote kast zetten voor een lekkage plek kan je duur komen te staan.quote:Op woensdag 12 februari 2025 22:48 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Dan had diegene wel wat beter moeten onderhandelen en niet zeggen dat hij zelf wel het eea kan sleutelen, dat zie je ook bij help mijn man is klusser, dan heb je ook van die taferelen dat het binnenshuis een rotzooi blijft.
Die gebreken zijn door K. wel genoemd, aldus hemzelf.quote:Op woensdag 12 februari 2025 22:58 schreef Fietsertje70 het volgende:
[..]
Nee, wantje moet bij de verkoop openheid van zaken geven over de staat van je huis, en je kan (volgens mij tot 5 jaar na overdracht) nog aansprakelijk gesteld worden. Dus een grote kast zetten voor een lekkage plek kan je duur komen te staan.
Wat snap jij niet aan verborgen gebreken?quote:Op woensdag 12 februari 2025 22:48 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Dan had diegene wel wat beter moeten onderhandelen en niet zeggen dat hij zelf wel het eea kan sleutelen, dat zie je ook bij help mijn man is klusser, dan heb je ook van die taferelen dat het binnenshuis een rotzooi blijft.
Nee, dat heb je niet.quote:Op donderdag 13 februari 2025 07:02 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Wat snap jij niet aan verborgen gebreken?
Bij verborgen gebreken en/of non-conformiteit heb je als koper simpelweg altijd het recht op het verhalen van de kosten die je hebt om het gebrek op te lossen of de zaak 'conform' te maken.
Bij een oude fiets die je via marktplaats verkoopt zal niemand daar een juridische zaak van maken. Maar bij een huis of auto van een paar ton wel en dat weet je als verkoper ook.
Die benoemde ik dan ook niet; (licht) autistisch gedrag, gedragsproblemen en lager IQ kom je vrij regelmatig tegenl. Administratie mag bij veel bedrijven niets kosten, dus je maakt van alles mee.quote:Op woensdag 12 februari 2025 22:21 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Een prutser en iemand met een verstandelijke beperking is niet hetzelfde.
Oh, waarom dan druk maken om deze?quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:26 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Zo veel mensen worden er niet vermoord.
Zou mooi zijn als 'ie er nu inbleef.quote:
quote:K. loopt voor zijn auto richting de bestuurszijde van waaruit de video is opgenomen. Richard grijpt naar zijn jaszak en haalt een revolver tevoorschijn. Ineke draait de camera en ziet K. vlakbij met pistool op haar gericht. K. schiet haar vanuit het linkerportier dood.
Richard reageert snikkend op het zien van de video van Ineke. Het was, zo zegt hij, zijn bedoeling een ultieme poging te doen om een afspraak te maken om bij elkaar te zitten voordat we bij de rechter zouden staan. Bij de rechter zit hij nu, maar nu alleen.
De rechter stelt vast dat hij niet één keer, maar vier keer geschoten heeft. In de nek en in het hoofd werden schotwonden aangetroffen. ,,Dat is nogal een escalatie", zegt de rechter. ,,Klopt", beaamt Richard.
Richard blijft teruggrijpen naar het kopstoot-incident. Maar Ineke heeft u niet bedreigd, zegt de rechter. Waarom moest zij dan dood? ,,Ik kan daar geen antwoord op geven", snikt Richard.
Waarom reageert Richard zo heftig op dat toeteren? Dat blijft de vraag, zegt hij. ,,Dat toeteren was gewoon heel groot voor mij. Ik heb het antwoord tot op de dag van vandaag nog niet gevonden."
Tsja, die knakker kan van alles roepen. Ik wacht even het verhaal van Sam af. O, wacht...die heeft hij vermoord. De vrouw van Sam dan? Oh wacht....die heeft hij ook vermoord.quote:Op woensdag 12 februari 2025 21:19 schreef Andromache het volgende:
Wat een hufterige engnek, die Sam, met dreigen dat hij Richards gezin wel even gaat verkrachten. Kennelijk kreeg hij zijn zin niet met het deskundigenrapport over de verborgen gebreken en is hij samen met de Ineke de aanstichter geweest van de hele ruzie. Vieze, foute vent.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |