abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216648971
Niemand vervolgd voor mishandeling NS-conducteur: 'Niet te bewijzen'

quote:
DEN HAAG - Justitie gaat niemand vervolgen voor de veronderstelde mishandeling van een NS-conducteur, vorig jaar april. Na het incident werden treinen, trams en bussen in heel Nederland drie minuten stilgezet, omdat de NS-beambte zou zijn aangevallen door een groep jongens. De zaak is geseponeerd, meldt de Volkskrant.

De spoorvakbond VVMC maakte in april vorig jaar bekend dat een NS-conducteur op de trein 'door zes tot acht jongens zwaar mishandeld' zou zijn.

Het incident vond op zaterdagavond 13 april plaats in de trein op het traject tussen Den Haag HS en Delft. De medewerkster zou zijn 'geschopt, geslagen en met grof geweld van de trap geduwd', schreef de vakbond in een persbericht. Ook de machinist van de trein zou klappen hebben gekregen.

Treinen stil uit protest
Het bericht leidde tot geschokte reacties. De NS zette een week later op zaterdagavond om 22.30 uur de treinen drie minuten stil uit protest tegen geweld op het spoor.

Het Openbaar Ministerie (OM) kan de aanval niet bewijzen, aldus de Volkskrant. Ook de 15-jarige jongen die werd aangehouden en een dag later vrij kwam, wordt niet vervolgd.

Er zijn volgens het OM geen beelden van in de trein, maar alleen op het perron. Ook zouden getuigen 'deels tegenstrijdige' verklaringen hebben afgelegd. 'Dat maakt dat niet valt te reconstrueren wat er precies is gebeurd.'

https://www.omroepwest.nl(...)eur-niet-te-bewijzen
Topic gesloten:
NWS / Conductrice zwaar mishandeld in trein en van trap gegooid.

Ons weer druk gemaakt om helemaal niets. Bedankt Openbaar Ministerie!
  woensdag 12 februari 2025 @ 13:56:32 #2
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_216649027
Als er BOA'S of Nederlandse politieagenten in de buurt waren zou er in elk geval één persoon worden vervolgd.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  woensdag 12 februari 2025 @ 13:57:51 #3
3542 Gia
User under construction
pi_216649048
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2025 13:52 schreef Nober het volgende:
Niemand vervolgd voor mishandeling NS-conducteur: 'Niet te bewijzen'
[..]
Topic gesloten:
NWS / Conductrice zwaar mishandeld in trein en van trap gegooid.

Ons weer druk gemaakt om helemaal niets. Bedankt Openbaar Ministerie!
Waren daar toen geen beelden van?
pi_216649156
In iedergeval conductrice in het gips en machinist ook klappen gekregen. Maar ja zoals zo vaak is het zogenaamd niet te bewijzen en vist personeel vaak achter het net bij schadevergoeding etc.

En dan je afvragen waarom een conducteur/conductrice niet zo vaak door de trein loopt. Als eenling ben je machteloos tegen tuig waarbij zelfs 6 man politie het amper aankan.
pi_216649163
leger op straat
pi_216649182
🤣

Dat komt er nou van als je de NS zo bestuurt als nu het geval is.

Altijd maar doen of de (betalende) passagier niet goed bij haar/zijn hoofd is. Treinen laten vervallen waardoor de (eigenlijk volgende) trein vervalt. Etc.

Conducteurs met de sociale vaardigheden van een appelworm.

Reizen ze bij Justitie ook vaak 'leuk' met de trein? Dat zou een hoop verklaren.
pi_216649268
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 14:07 schreef Horzula het volgende:
🤣

Dat komt er nou van als je de NS zo bestuurt als nu het geval is.

Altijd maar doen of de (betalende) passagier niet goed bij haar/zijn hoofd is. Treinen laten vervallen waardoor de (eigenlijk volgende) trein vervalt. Etc.

Conducteurs met de sociale vaardigheden van een appelworm.

Reizen ze bij Justitie ook vaak 'leuk' met de trein? Dat zou een hoop verklaren.
Totale onzin. Dit is een maatschappelijk probleem. Mbt sociale vaardigheden op de paar rotte appels na die in elke organisatie werkzaam zijn kun je nog iets leren van een conducteur/conductrice.
  woensdag 12 februari 2025 @ 14:22:03 #8
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_216649384
Alle treinen hebben toch camera's?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_216649587
quote:
16s.gif Op woensdag 12 februari 2025 14:22 schreef Starhopper het volgende:
Alle treinen hebben toch camera's?
Niet alle. Het nieuwe materieel wel zoals bijvoorbeeld de flirt etc. Maar als je met een groep te maken krijgt is er nauwelijs bewijs wie uiteindelijk de genadeklap heeft gegeven en dat zeker bij tegenstrijdige verklaringen. En gesprekken zijn met de cams uiteraard niet op te vangen. En als machinist moet je al in de cabine de zaak bedienen om gelijk de situatie te kunnen overzien bij een calamiteit.
pi_216649589
Het OM is een domme faalclub.
pi_216649590
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2025 13:52 schreef Nober het volgende:
Niemand vervolgd voor mishandeling NS-conducteur: 'Niet te bewijzen'
[..]
Topic gesloten:
NWS / Conductrice zwaar mishandeld in trein en van trap gegooid.

Ons weer druk gemaakt om helemaal niets. Bedankt Openbaar Ministerie!
Vertaling: Het ministerie heeft geen tijd en geen zin.
Geld dat nu omgekeerd ook in het voordeel van het slachtoffer als je er eentje terug kapot mept of steekt?
pi_216649941
Niet alle daders worden gepakt en veroordeeld, dat is een gegeven in de strafrechtspleging dat verder losstaat van de ernst of impact. Als je geen bewijs hebt en geen verdachte houdt het op. Dat het OM de indruk heeft gewekt dit soort zaken niet zo serieus te nemen en misdrijven te laten zitten als het om een asielzoeker gaat doet daar niet aan af.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 12 februari 2025 @ 15:14:37 #13
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_216650075
Moet je nagaan. Voor 1950 kon er helemaal niemand veroordeeld worden omdat er toen nergens camera's waren. En getuigenverklaringen zijn altijd tegenstrijdig
The End Times are wild
pi_216650099
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 15:04 schreef Weltschmerz het volgende:
Niet alle daders worden gepakt en veroordeeld, dat is een gegeven in de strafrechtspleging dat verder losstaat van de ernst of impact. Als je geen bewijs hebt en geen verdachte houdt het op. Dat het OM de indruk heeft gewekt dit soort zaken niet zo serieus te nemen en misdrijven te laten zitten als het om een asielzoeker gaat doet daar niet aan af.
Het maakt geen reet uit. Asielzoeker of geboren en getogen Nederlander. Tegen een groep(tuig) als eenling is er nooit een bewijs wie uiteindelijk die klap of trap heeft gegeven waardoor iemand in het gips beland bij tegenstrijdige verklaringen. Het is helaas schijnbaar niet mogelijk de gehele groep verantwoordelijk te stellen.
  woensdag 12 februari 2025 @ 15:18:47 #15
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_216650127
Als conducteur zou ik passagiers van Kleur helemaal niet meer om hun kaartje vragen, zoals in Duitsland nu officieel beleid is. Te gevaarlijk en als je aangevallen wordt staan noch je werkgever de NS, noch de Nederlandse staat achter je. Ze zoeken het maar uit!
The End Times are wild
  woensdag 12 februari 2025 @ 15:19:22 #16
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_216650134
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 15:16 schreef Cherni het volgende:

[..]
Het maakt geen reet uit. Asielzoeker of geboren en getogen Nederlander. Tegen een groep(tuig) als eenling is er nooit een bewijs wie uiteindelijk die klap of trap heeft gegeven waardoor iemand in het gips beland bij tegenstrijdige verklaringen. Het is helaas schijnbaar niet mogelijk de gehele groep verantwoordelijk te stellen.
Het is wel mogelijk, zelfs heel eenvoudig. het is niet gewenst.
The End Times are wild
pi_216650170
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 14:15 schreef Cherni het volgende:

[..]
Totale onzin. Dit is een maatschappelijk probleem. Mbt sociale vaardigheden op de paar rotte appels na die in elke organisatie werkzaam zijn kun je nog iets leren van een conducteur/conductrice.
Ik reis al erg lang met de NS. En met treinen in andere landen. De achting voor de reiziger is schrikbarend laag geworden, en veel conducteurs kunnen totaal niet met reizigers omgaan.

Ik wil hier niet beweren dat je ze dan maar te lijf moet gaan, maar de soms jammerlijke toestanden in en rond het spoor werken dit soort toestanden wel in de hand.

Trams of bussen hebben dit soort gelazer veel minder.
pi_216650251
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 15:18 schreef LXIV het volgende:
Als conducteur zou ik passagiers van Kleur helemaal niet meer om hun kaartje vragen, zoals in Duitsland nu officieel beleid is. Te gevaarlijk en als je aangevallen wordt staan noch je werkgever de NS, noch de Nederlandse staat achter je. Ze zoeken het maar uit!
Dat is zeker niet de oplossing. Dan moet je voor iedereen het ov gratis maken. Maar dan nog zal overlast niet verdwijnen. Het is een maatschappelijk probleem waar niet alleen het OV(NS) mee te maken heeft. Ook ambulance personeel etc etc etc heeft steeds meer te maken met agressie.

In iedergeval heb ik altijd standplaats Eindhoven gehad en over de sprinter tussen Eindhoven en Weert kan ik een boek over schrijven wat ik hoor en zelf als machinist heb mogen ervaren . Een Drama inderdaad veroorzaakt door in het al gemeen gelukzoekers uit Algerije.

En als je dan voet bij stuk houd is er de gewone NLer die netjes een kaartje gekocht heeft inderdaad niet blij met mijn oplossing om niet verder te rijden want hij of zij wil op tijd in Eindhoven zijn en geeft het tuig nog gelijk ook om gratis mee te mogen.
  woensdag 12 februari 2025 @ 15:31:17 #19
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_216650273
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 14:36 schreef Cherni het volgende:

[..]
Niet alle. Het nieuwe materieel wel zoals bijvoorbeeld de flirt etc. Maar als je met een groep te maken krijgt is er nauwelijs bewijs wie uiteindelijk de genadeklap heeft gegeven en dat zeker bij tegenstrijdige verklaringen. En gesprekken zijn met de cams uiteraard niet op te vangen. En als machinist moet je al in de cabine de zaak bedienen om gelijk de situatie te kunnen overzien bij een calamiteit.
Ooh dat wist ik niet. Ik dacht dat ik ze ook in de dubbeldekkers zag hangen?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_216650276
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2025 14:36 schreef Werkman het volgende:

[..]
Vertaling: Het ministerie heeft geen tijd en geen zin.
Geld dat nu omgekeerd ook in het voordeel van het slachtoffer als je er eentje terug kapot mept of steekt?
Zou héél goed kunnen. Niet dat je er op uit moet zijn.
  Moderator woensdag 12 februari 2025 @ 15:34:44 #21
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_216650315
Dit is me een partij zwak van dit land! WTF!
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_216650320
quote:
16s.gif Op woensdag 12 februari 2025 15:31 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ooh dat wist ik niet. Ik dacht dat ik ze ook in de dubbeldekkers zag hangen?
Die in de revisie zijn geweest. Ik rij nu helaas al bijna 2 jaar geen trein meer. De nieuwe icng heb ik nog niet eens goed kunnen bekijken. :)
pi_216650494
Ik kan alleen maar voor mijzelf spreken. Maar NS neem ik niets kwalijk al kunnen zaken natuurlijk beter. Een betere werkgever en ik heb er wat gehad in de engineering is er niet voor zijn personeel. Bij aanrijdingen etc ben ik uitstekend opgevangen. Ook na mijn afkeuring etc. Prima cao. En ik heb er alles uitgehaald waarvan ik op die momenten dacht te moeten handelen. Geweldige tijd. Maar je moet een bepaald karakter hebben om hiermee om te kunnen gaan en je niet te laten lijden door anderen op de momenten.

Maar tegen dit maatschappelijk probleem is moeilijk tegen op te boxen. En nogmaals daar heeft niet alleen NS mee maken.

En ja, fouten in het moment kunnen gemaakt worden. Zo heb ik ooit mensen laten roken in de trein bij een calamiteit om de zaak rustig te houden. Dat beslis je op dat moment. Dan komen er klachten en heb ik wat uit te leggen. Prima maar ik had wel alles onder controle en mijn teammanager begreep mijn handelen en klacht verdween in de prullenbak. Zo gaan die zaken vaak.
pi_216650701
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2025 15:22 schreef Horzula het volgende:

[..]
Ik reis al erg lang met de NS. En met treinen in andere landen. De achting voor de reiziger is schrikbarend laag geworden, en veel conducteurs kunnen totaal niet met reizigers omgaan.

Ik wil hier niet beweren dat je ze dan maar te lijf moet gaan, maar de soms jammerlijke toestanden in en rond het spoor werken dit soort toestanden wel in de hand.

Trams of bussen hebben dit soort gelazer veel minder.
Hoe vaak reis je met de trein in het buitenland? Ik ben ooit in Duitsland begonnen. Ik heb daar mee gemaakt dat mensen zeer hardhandig de trein uit geschopt werden(letterlijk). Heb er 2 jaar gewerkt totdat men in NL zo rond 2002 een enorm tekort hadden en ben overgestapt naar NS.

En over Frankrijk nog maar niet te spreken. Bij de RER eigen ervaring en was erg netjes heel netjes. Gewoon 50 euro boete cash betalen per persoon omdat ik een zone te ver was. Niet betalen stond al een groep bewapende agenten klaar die er uitzagen alsof het ex legionears waren en mij zo met gezin en al de trein uit gesleurd hadden en vast hadden gezet totdat ik de boete had verwerkt.

En wat versta je onder niet om kunnen gaan met reizigers als we er even vanuit gaan dat je gewoon een geldig vervoersbewijs hebt.

En mocht het zijn dat je slecht behandeld bent dien je gewoon een klacht in maar je gaat geen fysiek geweld plegen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Cherni op 12-02-2025 16:30:37 ]
pi_216650949
OM is links-activistisch.
pi_216651768
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2025 15:22 schreef Horzula het volgende:

[..]
Ik reis al erg lang met de NS. En met treinen in andere landen. De achting voor de reiziger is schrikbarend laag geworden, en veel conducteurs kunnen totaal niet met reizigers omgaan.

Ik wil hier niet beweren dat je ze dan maar te lijf moet gaan, maar de soms jammerlijke toestanden in en rond het spoor werken dit soort toestanden wel in de hand.

Trams of bussen hebben dit soort gelazer veel minder.
Het is helaas wel zo. Bij OV bedrijven wordt ook wel (erg zachtjes) gezegd: het zijn altijd dezelfde die geweldincidenten hebben.

Ik reis zelf ook veel met de trein. Ik heb in die jaren 3* geweld gezien waar NS personeel bij betrokken was.

In alle 3 de gevallen werdt dit geweld geïnitieerd door het NS personeel.
pi_216652054
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 17:08 schreef Shotty het volgende:

[..]
Het is helaas wel zo. Bij OV bedrijven wordt ook wel (erg zachtjes) gezegd: het zijn altijd dezelfde die geweldincidenten hebben.

Ik reis zelf ook veel met de trein. Ik heb in die jaren 3* geweld gezien waar NS personeel bij betrokken was.

In alle 3 de gevallen werdt dit geweld geïnitieerd door het NS personeel.
3 gevallen waarvan jij denkt dat het aan het personeel ligt. Kan zijn. Er zitten rotte appels tussen. Maar dat aantal is zeer klein en word er uiteindelijk uitgefilterd. Zeker als jij de enige op een standplaats bent die steeds tegen agressie aanloopt. Dan zal de werkgever je verzoeken iets anders te gaan doen intern of extern. En in uiterste gevallen tijdelijk op non actief vanwege een onderzoek.

https://nieuws.ns.nl/ns-i(...)akt-met-maatregelen/

En geloof mij of niet. Dan zit daar niet eens alle verbale agressie bij. Ik werd ook zo nu en dan wel eens voor rotte vis uitgemaakt(bij een calamiteit, waarom het zolang duurde). Prima te handelen en zo is er ontzettend veel personeel die daar niet eens melding van maakt.

Maar hoe dan ook fysiek geweld is natuurlijk bizar. Dien dan gewoon een klacht in als je van mening bent dat je slecht behandeld bent.

[ Bericht 1% gewijzigd door Cherni op 12-02-2025 17:39:39 ]
pi_216652319
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2025 16:03 schreef Cherni het volgende:

[..]
Hoe vaak reis je met de trein in het buitenland? Ik ben ooit in Duitsland begonnen. Ik heb daar mee gemaakt dat mensen zeer hardhandig de trein uit geschopt werden(letterlijk). Heb er 2 jaar gewerkt totdat men in NL zo rond 2002 een enorm tekort hadden en ben overgestapt naar NS.
Ben daar (in 2019) 11 maanden doorheen gefietst maar heb alleen de trein van Stuttgart naar Ravensburg en terug genomen en met de fiets terug van de treinhalte bij Neuschwanstein in de buurt. Alles leek daar strak geregeld, hoewel ook daar vertragingen waren.

quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2025 16:03 schreef Cherni het volgende:

En over Frankrijk nog maar niet te spreken. Bij de RER eigen ervaring en was erg netjes heel netjes. Gewoon 50 euro boete cash betalen per persoon omdat ik een zone te ver was. Niet betalen stond al een groep bewapende agenten klaar die er uitzagen alsof het ex legionears waren en mij zo met gezin en al de trein uit gesleurd hadden en vast hadden gezet totdat ik de boete had verwerkt.
Niet alle landen hebben zulke cucks als agent als wij in Nederland. Spanje is wat dit betreft ook héél vermakelijk.

quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2025 16:03 schreef Cherni het volgende:
En wat versta je onder niet om kunnen gaan met reizigers als we er even vanuit gaan dat je gewoon een geldig vervoersbewijs hebt.
De manier dat je voelt waarop sommige van de conducteur collega's er bij voorbaat al van uit gaan dat je iets crimineels doet. Ik ben overigens een blonde blanke Nederlander.

quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2025 16:03 schreef Cherni het volgende:
En mocht het zijn dat je slecht behandeld bent dien je gewoon een klacht in maar je gaat geen fysiek geweld plegen.
Dan krijg je van die gaslighting dat je toch altijd ongelijk hebt met die klacht (terwijl ze in werkelijkheid honderden klachten over hetzelfde hebben).

Ik ben het zéér met je eens dat in dit geval geweld gebruiken tegen conducteur niet juist is, maar de huidige Nederlandse situatie in het treinvervoer werkt deze toestanden in de hand.

Ik heb trouwens in '95 of '96 een uitflippende agent met snor een groep tienerweesjongens letterlijk uit de trein zien schoppen (had ook met mij te maken, ik was onderweg uit Wageningen naar Amsterdam gegaan met XTC op die ik eerder in Amsterdam had gekocht en was met ze gaan praten) een halte later vroegen dezelfde agenten kalm of ik er zelf uitging of dat ze me er uit moesten schoppen, dus ging ik eruit en pakte de volgende trein. Net zoals die werd jongens.

Heb een keer agenten op het balkon zien staan met een bejaarde man in een onderbroek.

Een andere keer zat op een ander balkon, op de grond tegen zo'n klapstoel aan een mijnheer met een bruine huid en kroeshaar heroïne van een folietje te Chinezen.

En die treinstations van vroeger!

Ben ongeveer sinds 1995 in de weer als treinreiziger en sommige dingen doen de NS en ProRail wel goed.

Andere zijn echter jammerlijk en in veel gevallen is reizen met de trein tamelijk onpraktisch en voor wat je ervoor krijgt te duur.
pi_216652458
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2025 17:30 schreef Cherni het volgende:

[..]
3 gevallen waarvan jij denkt dat het aan het personeel ligt. Kan zijn. Er zitten rotte appels tussen. Maar dat aantal is zeer klein en word er uiteindelijk uitgefilterd. Zeker als jij de enige op een standplaats bent die steeds tegen agressie aanloopt. Dan zal de werkgever je verzoeken iets anders te gaan doen intern of extern. En in uiterste gevallen tijdelijk op non actief vanwege een onderzoek.

https://nieuws.ns.nl/ns-i(...)akt-met-maatregelen/

En geloof mij of niet. Dan zit daar niet eens alle verbale agressie bij. Ik werd ook zo nu en dan wel eens voor rotte vis uitgemaakt(bij een calamiteit, waarom het zolang duurde). Prima te handelen en zo is er ontzettend veel personeel die daar niet eens melding van maakt.

Maar hoe dan ook fysiek geweld is natuurlijk bizar. Dien dan gewoon een klacht in als je van mening bent dat je slecht behandeld bent.
Nee, 3 gevallen waarvan de NS personeel met geweld begon. 1x slaan, 1x duwen, en 1x probeerde een ns meisje 2 verbouwereerde jongens de trein uit te trekken. (Die zelfs toen nog beleefd bleven)
Gewoon met mijn eigen ogen gezien, dus weinig geloven aan.


Ik keur geweld absoluut niet goed, niet van passagiers, en niet van het NS personeel.
pi_216652500
-nee-
pi_216652596
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 17:51 schreef Horzula het volgende:

[..]
Ben daar (in 2019) 11 maanden doorheen gefietst maar heb alleen de trein van Stuttgart naar Ravensburg en terug genomen en met de fiets terug van de treinhalte bij Neuschwanstein in de buurt. Alles leek daar strak geregeld, hoewel ook daar vertragingen waren.
[..]
Niet alle landen hebben zulke cucks als agent als wij in Nederland. Spanje is wat dit betreft ook héél vermakelijk.
[..]
De manier dat je voelt waarop sommige van de conducteur collega's er bij voorbaat al van uit gaan dat je iets crimineels doet. Ik ben overigens een blonde blanke Nederlander.
[..]
Dan krijg je van die gaslighting dat je toch altijd ongelijk hebt met die klacht (terwijl ze in werkelijkheid honderden klachten over hetzelfde hebben).

Ik ben het zéér met je eens dat in dit geval geweld gebruiken tegen conducteur niet juist is, maar de huidige Nederlandse situatie in het treinvervoer werkt deze toestanden in de hand.

Ik heb trouwens in '95 of '96 een uitflippende agent met snor een groep tienerweesjongens letterlijk uit de trein zien schoppen (had ook met mij te maken, ik was onderweg uit Wageningen naar Amsterdam gegaan met XTC op die ik eerder in Amsterdam had gekocht en was met ze gaan praten) een halte later vroegen dezelfde agenten kalm of ik er zelf uitging of dat ze me er uit moesten schoppen, dus ging ik eruit en pakte de volgende trein. Net zoals die werd jongens.

Heb een keer agenten op het balkon zien staan met een bejaarde man in een onderbroek.

Een andere keer zat op een ander balkon, op de grond tegen zo'n klapstoel aan een mijnheer met een bruine huid en kroeshaar heroïne van een folietje te Chinezen.

En die treinstations van vroeger!

Ben ongeveer sinds 1995 in de weer als treinreiziger en sommige dingen doen de NS en ProRail wel goed.

Andere zijn echter jammerlijk en in veel gevallen is reizen met de trein tamelijk onpraktisch en voor wat je ervoor krijgt te duur.
Vertragingen, prijzen, stations zijn iets anders. Zeker de prijzen zijn inderdaad erg hoog. Vertragingen tja,dat kunnen tal van oorzaken zijn.

De opa in onderbroek ik weet uiteraard niet hoe die situatie was en is ontstaan. Maar er zitten heel wat verwarde personen in een trein. Zeker in de late avonduren.

Ik heb dingen zien gebeuren waarvan ik dacht hoe is het mogelijk. Ik kan er een boek over schrijven. Maar voor 90% fantastische zaken. Geweldige gesprekken gevoerd met reizigers over muziek, games en vele andere zaken des leven.

Ook een zaak waar ik een giga geluk heb gehad dat mij het bespaard is gebleven op het lijntje van Heerlen naar Aken waar je zonder hc werkt een meisje met een overdosis niet tot in de trein was gekomen naar Aken maar al op het perron in elkaar zakte. Een servicemedewerker gelijk alle ehbo toegepast en ik heb reizigers weg gehouden van het perron. Artsen die ter plekke kwamen gelijk een spuit in het hart en het meisje heeft het uiteindelijk gered. Maar haar vriend helemaal in paniek heb ik met alle macht rustig proberen te houden.

Als dat in mijn trein was gebeurd dan snap je wel voor wat een drama je kunt komen te staan op de vrije baan. Dan is het baantje van een machinist plots niet meer zo leuk. Zo heb in wel een dieren uit het spoor moeten halen. Gelukkig uitzonderingen. Ook fysiek geweld is mij bespaard gebleven. Verbaal oke maar dat is te handelen.
pi_216653083
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 18:01 schreef Shotty het volgende:

[..]
Nee, 3 gevallen waarvan de NS personeel met geweld begon. 1x slaan, 1x duwen, en 1x probeerde een ns meisje 2 verbouwereerde jongens de trein uit te trekken. (Die zelfs toen nog beleefd bleven)
Gewoon met mijn eigen ogen gezien, dus weinig geloven aan.


Ik keur geweld absoluut niet goed, niet van passagiers, en niet van het NS personeel.
Dan raad ik iedereen aan als een conducteur zomaar zonder enige aanleiding een reiziger slaat of op een andere fysieke manier aanpakt gelijk een klacht in te dienen. Geheid dat die conducteur of conductrice op non actief word gezet en mogelijk de spullen kan pakken. Zelfs als er vooraf iets is gebeurt dat een reiziger bijvoorbeeld gespuugd heeft en je geeft een klap heb je heel wat uit te leggen en moet je van goede huize komen om je baan niet te verliezen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cherni op 12-02-2025 18:53:42 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')