abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216639018
quote:
Warmtepompen kapot en scheuren in muren: flatbewoners in de kou

Sinds de oplevering van een flat aan de Irenelaan in Cuijk schort er van alles aan de huurappartementen. In de muren zitten scheuren, de ramen gaan moeilijk dicht en er zijn allerlei lekkages. De warmtepompen werken niet goed, waardoor bewoners op en af in de kou zitten. Volgens de verhuurder worden de warmtepompen steeds gerepareerd, omdat de kosten voor nieuwe pompen te hoog zijn. Voor bewoners is de maat nu echt vol. "Altijd wel iets mis."

Bewoner Vincent van Hoof kan in zijn appartement, waar hij nu vier jaar woont, een aantal punten opnoemen die niet in de haak zijn.

"Er zitten scheuren in de muren, op het plafond zie je waterschade van de lekkende vloerverwarming bij de buren. Je kan het raam alleen sluiten als je er met je volle gewicht tegenaan leunt. Er is altijd wel iets mis", vertelt hij.

Drie weken na de oplevering van de flat is Vincent in zijn appartement komen wonen. De problemen spelen volgens hem al zolang hij er woont, onder andere met de warmtepompen.

"Het is een groot drama met deze warmtepompen. Mijn pomp is al acht maanden kapot, waardoor ik geen vloerverwarming heb. Bij sommige mensen is deze al jaren kapot. Het water lekt er onderuit, er zijn verkeerde schroeven geplaatst en er zijn zelfs pompen ontploft."

De Duitser Rüdiger Meyer baalt ook van de problemen. Zijn zoon Marian huurt sinds december een appartement in de flat en wilde in januari intrekken, maar bij het leggen van de nieuwe vloer ontdekten ze dat het beton zeiknat was.

"We zagen een grote donkere vlek. Het bleek om waterschade te gaan", vertelt hij. "Op de grond ligt grind dat eerst beton was, maar dat door de waterschade is aangetast."

Na de ontdekking zocht de familie meteen contact met de verhuurder. "Zij stuurden een loodgieter om een lekkend ventiel te vervangen en er staat al twee weken een droger om de vloer te drogen. Mijn zoon slaapt al een maand op zijn werk, omdat hij nog niet in zijn appartement kan."

Verhuurder NMG laat in een schriftelijke reactie weten dat hij de klachten herkent en dat hij zo efficiënt mogelijk aan de problemen werkt.

"Hoewel wij ons volledig inzetten, kunnen sommige uitdagingen helaas niet direct worden opgelost. Dit is niet te wijten aan een gebrek aan inzet of toewijding, maar hangt samen met externe factoren die buiten onze invloedssfeer liggen", schrijft NMG.

De warmtepompen zouden volgens het bedrijf in een regenachtige situatie zijn geplaatst waardoor er water in de leidingen zit. Aangezien de waterpompen nog binnen de garantieperiode vallen, wil de eigenaar van de flat niet dat deze worden vervangen omdat de kosten van nieuwe pompen erg hoog zijn.

Volgens bewoner Vincent regent het klachten in de flat. In de groepsapp klagen verschillende bewoners over de staat van de relatief nieuwe appartementen. "De eindinspecties zijn een grap, net als mijn oplevering", schrijft een bewoner.

"Elke dag bellen heeft geen zin, want ze doen toch niks", zegt een andere bewoner. "Het is altijd maar ons probleem", vindt ook Vincent.

Voor bewoners is de maat vol en ze hopen dat er iets gaat veranderen. Verhuurder NMG zegt onverminderd te blijven zoeken naar passende oplossingen. Ze willen achteraf kijken of ze de Duitser Marian kunnen compenseren, omdat hij de eerste maanden niet in zijn appartement kon slapen.
Ik lees het alweer, de energietransitie is een groot succes in Cuijk. _O- Vloerverwarming, wat was er mis met die radiatoren onder je raam?! Werkt al 60 jaar uitstekend.
pi_216639140
quote:
Verhuurder NMG laat in een schriftelijke reactie weten dat hij de klachten herkent en dat hij zo efficiënt mogelijk aan de problemen werkt.
Met andere woorden: het mag niks kosten, 'oplossen' met pleisters plakken en wanneer het nmg uitkomt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 11 februari 2025 @ 20:47:39 #3
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_216639200
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 20:44 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Met andere woorden: het mag niks kosten, 'oplossen' met pleisters plakken en wanneer het nmg uitkomt.
Iets anders valt ook niet te verwachten bij huisjesmelkers.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_216639290
Haha, water in, én uit leidingen waar t niet moet _O-

Wie had daar de leiding? :')
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_216639316
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 20:41 schreef Red_85 het volgende:
TFP kom er maar in.
'jamaar een beunhaas kan iedere installatie om zeep helpen'
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  dinsdag 11 februari 2025 @ 20:55:07 #6
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_216639369
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 20:39 schreef Alpha0 het volgende:
Ik lees het alweer, de energietransitie is een groot succes in Cuijk. Vloerverwarming, wat was er mis met die radiatoren onder je raam?! Werkt al 60 jaar uitstekend.
Als je het artikel echt had gelezen, had je geweten dat de problemen hier helemaal niets te maken hebben met de energietransitie of warmtepompen op zich, maar alles met een prutsinstallatie en een huisjesmelker die koste wat het kost wil besparen. De warmtepompen zijn slecht geïnstalleerd. Ze zijn ook nog eens in de regen geplaatst, waardoor er water in de leidingen zit. Dit had net zo goed kunnen gebeuren met een slecht geïnstalleerde cv-ketel of vloerverwarming op gas, maar ja, dat past natuurlijk niet in je verhaaltje.
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_216639471
quote:
16s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 20:55 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Als je het artikel echt had gelezen, had je geweten dat de problemen hier helemaal niets te maken hebben met de energietransitie of warmtepompen op zich, maar alles met een prutsinstallatie en een huisjesmelker die koste wat het kost wil besparen. De warmtepompen zijn slecht geïnstalleerd. Ze zijn ook nog eens in de regen geplaatst, waardoor er water in de leidingen zit. Dit had net zo goed kunnen gebeuren met een slecht geïnstalleerde cv-ketel of vloerverwarming op gas, maar ja, dat past natuurlijk niet in je verhaaltje.
De energietransitie dwingt je technisch gezien ingewikkeldere installaties te plaatsen die zich ook nog eens minder goed hebben kunnen bewijzen wat al met al dus een grotere kans geeft op ongelukken, zoals ook wel blijkt uit het artikel.
pi_216639737
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 20:59 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
De energietransitie dwingt je technisch gezien ingewikkeldere installaties te plaatsen die zich ook nog eens minder goed hebben kunnen bewijzen wat al met al dus een grotere kans geeft op ongelukken, zoals ook wel blijkt uit het artikel.
Oh fuck ik heb ook vloerverwarming en een warmtepomp. Supertevreden en een lage energierekening (zonnepanelen).

Maar denk dat ik maar weer radiatoren hang omdat jouw onderbuik dat zegt.
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
  Moderator dinsdag 11 februari 2025 @ 21:11:13 #9
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_216639796
quote:

[..]
Even los dan van het feit dat de warmtepomp niet nieuw is en in bijvoorbeeld Zweden 60% van de huishoudens hun huis verwarmen met een warmtepomp.

Maar dat zal wel niet passen in het narratief.

En dat is dan weer even los van dat ik hier elk jaar 800 euro grofweg terug krijg op mijn energierekening en mijn huis het hele jaar door tussen de 21,5 en 22 graden is, op alle verdiepingen.

Maar dát zal ook wel niet passen in het narratief.
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator dinsdag 11 februari 2025 @ 21:11:30 #10
16180 crew  CoolGuy
pi_216639802
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 21:08 schreef Filosoofert het volgende:

[..]
Oh fuck ik heb ook vloerverwarming en een warmtepomp. Supertevreden en een lage energierekening (zonnepanelen).

Nou, dit dus.
pi_216639833
Lekkend ventiel (waarschijnlijk automatische ontluchter), ja, dat is erg vervelend.
Ik kwam 's nachts, ergens in december 2009 terug van een feestje, toen stond er ook een laagje water in m'n keuken.
Ontluchter in m'n 4 jaar oude CV-ketel was blijven hangen op wat vuil en gaan lekken.

Shit happens...

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2010 17:07 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Van vervuiling in m'n CV weet ik alles :')
Kwam vorig jaar december terug van een feestje, stond m'n keuken blank omdat m'n automatische ontluchter in m'n CV ketel (Benraad / Atag :') ) niet meer afsloot en m'n CV leegliep (druppelend).

Afijn, midden in de nacht met de vulslang het systeem leeg laten lopen in de gootsteen, keuken gedweild (half uur werk), ontluchter schoongemaakt met een beetje terpentine en daarna met een lauw sopje.
Weer gemonteerd, systeem gevuld, ontlucht, etc... Werkt alweer een jaar probleemloos maar ik maak 'm nu ieder jaar een keer schoon... Nieuwe ontluchter kost overigens ook niets maar mijn gedachte is "als het schoon is en mechanisch goed, dan niet vervangen".
pi_216639877
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 21:08 schreef Filosoofert het volgende:

[..]

Ja wacht maar, nu gaat alles nog goed. Volgend jaar heb je lekkage en kom je hier met hangende pootjes je ongelijk toegeven.
pi_216639899
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 21:15 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Ja wacht maar, nu gaat alles nog goed. Volgend jaar heb je lekkage en kom je hier met hangende pootjes je ongelijk toegeven.
CV-systemen kunnen altijd gaan lekken.

Of je nu een CV-ketel of warmtepomp hebt: je hebt kleppen, je hebt ontluchters, je hebt warmtewisselaars, je hebt leidingen.
Als daar iets in misgaat kan het lekken.

Maar een warmtepomp op zich heeft geen grotere kans om te lekken.
  Moderator dinsdag 11 februari 2025 @ 21:17:27 #14
16180 crew  CoolGuy
pi_216639912
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 21:16 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Of je nu een CV-ketel of warmtepomp hebt: je hebt kleppen, je hebt ontluchters, je hebt leidingen.

Maar dat past niet in het narratief. Het moet en het zal slecht gepraat worden, want eigen ervaring ho maar.
pi_216639967
Grappig hoe TS zo gefixeerd is op het woord "warmtepomp" ofzo dat het nieuwsbericht hem ontgaat.

Het is natuurlijk te schandalig voor woorden dat een verhuurder zich zo opstelt en die verantwoordelijkheid wegschuift.

Eigenlijk zouden de bewoners collectief (een deel van) de huur niet moeten betalen om zo oplossingen af te dwingen.

Wij hebben jaren geleden in ons kleine huurappartementje een lekkage van de bovenbuurman gehad.

Maandenlang vochtige muren en de woningbouw deed niets, 100den telefoontjes en mailtjes verder maar ze konden niks vinden (bleek een aansluiting van de afvoer douche te zijn), keken niet goed.
Uiteindelijk een externe expert laten komen, die zette ons diezelfde middag nog in een huis op een vakantiepark, op kosten woningbouw/verzekering, heb geen bon gezien. Vocht was slecht voor onze gezondheid en we moesten er meteen uit.
Binnen 2 weken was alles gedroogd en gefixed en mochten/moesten we weer terug.
  Moderator dinsdag 11 februari 2025 @ 21:21:49 #16
16180 crew  CoolGuy
pi_216639990
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 21:20 schreef Filosoofert het volgende:
Grappig hoe TS zo gefixeerd is op het woord "warmtepomp" ofzo dat het nieuwsbericht hem ontgaat.

Het is natuurlijk te schandalig voor woorden dat een verhuurder zich zo opstelt en die verantwoordelijkheid wegschuift.

Eigenlijk zouden de bewoners collectief (een deel van) de huur niet moeten betalen om zo oplossingen af te dwingen.

Wij hebben jaren geleden in ons kleine huurappartementje een lekkage van de bovenbuurman gehad.

Maandenlang vochtige muren en de woningbouw deed niets, 100den telefoontjes en mailtjes verder maar ze konden niks vinden (bleek een aansluiting van de afvoer douche te zijn), keken niet goed.
Uiteindelijk een externe expert laten komen, die zette ons diezelfde middag nog in een huis op een vakantiepark, op kosten woningbouw/verzekering, heb geen bon gezien. Vocht was slecht voor onze gezondheid en we moesten er meteen uit.
Binnen 2 weken was alles gedroogd en gefixed en mochten/moesten we weer terug.
Maar daar gaat het niet oooohooom. Nee, TS rook een mogelijkheid om negatief te zijn over warmtepompen en in zijn verbetenheid om dat te ventileren besloot hij de rest van het bericht te negeren.
pi_216640000
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 21:15 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Oh, volgend jaar, want hoe lang geleden is mijn huis opgeleverd?
pi_216640023
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 21:21 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Maar daar gaat het niet oooohooom. Nee, TS rook een mogelijkheid om negatief te zijn over warmtepompen en in zijn verbetenheid om dat te ventileren besloot hij de rest van het bericht te negeren.
Daarom moeten wij eigenlijk gewoon OT
  Moderator dinsdag 11 februari 2025 @ 21:24:10 #19
16180 crew  CoolGuy
pi_216640041
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 21:23 schreef Filosoofert het volgende:

[..]
Daarom moeten wij eigenlijk gewoon OT
Dat ís ontopic want dat is precies waaraan dit topic zijn bestaansrecht ontleent. TS heeft niet de minste interesse om het over het bericht zelf te hebben, dat is toch duidelijk?
pi_216640045
Je ziet wel vaker slechte kwaliteit in sociale huurwoningen, alsof er met de oplevering niet zo nauw gekeken wordt
pi_216640046
quote:
"Hoewel wij ons volledig inzetten, kunnen sommige uitdagingen helaas niet direct worden opgelost. Dit is niet te wijten aan een gebrek aan inzet of toewijding, maar hangt samen met externe factoren die buiten onze invloedssfeer liggen", schrijft NMG.
Het ligt altijd "buiten hun invloedssfeer".

Dat zijn andere woorden voor "het kost ons teveel geld als we het goed oplossen".
pi_216640055
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 21:24 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Dat ís ontopic want dat is precies waaraan dit topic zijn bestaansrecht ontleent. TS heeft niet de minste interesse om het over het bericht zelf te hebben, dat is toch duidelijk?
Toegegeven, het gaat een keer niet over migranten of migratie.
pi_216640066
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 21:24 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Mwah heeft het dan bestaansrecht? Kunnen hier wel met zn alle TS gaan overhalen natuurlijk maarehhh...

Enfin, je snapt mijn punt
pi_216640093
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 21:25 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ja maar in de bouw werken tegenwoordig ook veel van die mannen
  dinsdag 11 februari 2025 @ 21:29:41 #25
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_216640120
Tjah dit is nu het verhuurdersklimaat in de huidige woningmarkt. Ook al zet je er een elektrische kachel in, nog verhuur je de rotzooi wel.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_216640133
Vloerverwarming is ook echt kut. Is dat ik nooit de verwarming aan heb maar als dat nodig is duurt het een dag voordat het warmer is :')
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  dinsdag 11 februari 2025 @ 21:32:22 #27
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_216640172
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 21:24 schreef Filosoofert het volgende:
Je ziet wel vaker slechte kwaliteit in sociale huurwoningen, alsof er met de oplevering niet zo nauw gekeken wordt
Het is niet van een socialewoningbouw maar van een vastgoedbedrijf. Daar ben je nog slechter af denk ik :')
pi_216640230
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 21:30 schreef Mortaxx het volgende:
Vloerverwarming is ook echt kut. Is dat ik nooit de verwarming aan heb maar als dat nodig is duurt het een dag voordat het warmer is :')
Bij vloerverwarming verwarm je inderdaad je vloer... en dat is veel massa, dus dat duurt lang om op te warmen.

Wil je dat niet, dan heb je Jaga convectoren nodig. Die geven na ~10 minuten al warmte af.

Of je hangt een infraroodpaneel op (of je zet het ergens neer).
  dinsdag 11 februari 2025 @ 21:35:08 #29
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_216640247
Er is trouwens nog een appartement te huur, dus wie voor ¤800 in fokking Cuijk wil wonen: grijp je kans!

https://nmgwonen.nl/woning/cuijk-irenestraat-145/
  dinsdag 11 februari 2025 @ 21:35:39 #30
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_216640262
quote:

[..]
Volgens mij blijkt vooral uit het artikel dat gebrekkige installaties, al dan niet door zuinige verhuurders, een hoop ellende opleveren. Kijk voor de grap anders eens hier, waar gasketels oververtegenwoordigd zijn.
Huilen dan.
pi_216640350
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 21:34 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Bij vloerverwarming verwarm je inderdaad je vloer... en dat is veel massa, dus dat duurt lang om op te warmen.

Wil je dat niet, dan heb je Jaga convectoren nodig. Die geven na ~10 minuten al warmte af.

Of je hangt een infraroodpaneel op (of je zet het ergens neer).
Ik hou het bij een dekentje
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_216640447
quote:

[..]
De energietransitie dwingt je technisch gezien ingewikkeldere installaties te plaatsen
Vertel meer over je open haard die je elke avond aanslingert met vuurstenen.
Conscience do cost.
  dinsdag 11 februari 2025 @ 21:54:18 #33
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_216640672
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 21:25 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
quote:
De Duitser Rüdiger Meyer baalt ook van de problemen. Zijn zoon Marian huurt sinds december een appartement in de flat en wilde in januari intrekken, maar bij het leggen van de nieuwe vloer ontdekten ze dat het beton zeiknat was.
Ik lees anders dat er weer een buitenlander een woning bezet heb.
pi_216641250
Ik heb een hekel aan de term dom rechts, maar ts is bewijs dat die stroming wel degelijk bestaat :')
pi_216641297
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 20:39 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Ik lees het alweer, de energietransitie is een groot succes in Cuijk. _O- Vloerverwarming, wat was er mis met die radiatoren onder je raam?! Werkt al 60 jaar uitstekend.
Vloerverwarming werkt al sinds de Romeinen uitstekend :')

Het probleem is snelbouw met goedkope materialen, onkundige bouw, onkundige installatie, alles zo snel mogelijk en en zo goedkoop mogelijk.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
pi_216641355
Kortom, kwaad zijn op de VVD, die de beschikbaarheid van woningen sterk verlaagd en de huren gemaximaliseerd hebben en de verantwoording van de verhuurders geminimaliseerd. Brakke, lekkende en koude huurwoningen zijn nu gewoon een manier om er meer aan te verdienen. Bek houden en betalen!
pi_216641569
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 20:44 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dit dus zoiets makkelijk in een maand opgelost worden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 11 februari 2025 @ 22:38:05 #38
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_216641712
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 22:19 schreef Dauthi het volgende:

[..]
Vloerverwarming werkt al sinds de Romeinen uitstekend :')

Het probleem is snelbouw met goedkope materialen, onkundige bouw, onkundige installatie, alles zo snel mogelijk en en zo goedkoop mogelijk.
Nee komt door de energietransitie en bad warmtepomp.
Huilen dan.
pi_216644301
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 21:16 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Of je nu een CV-ketel of warmtepomp hebt: je hebt kleppen, je hebt ontluchters, je hebt warmtewisselaars, je hebt leidingen.

Een CV maakt mijn huis lekker warm.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_216644340
quote:

[..]
Wat een flauwekul. Er is niks ingewikkelds aan een warmtepomp. Warmtepompen zijn bovendien niet nieuw. Wellicht voor Nederland, maar ze worden in noordelijke landen al veel langer gebruikt. Airco's zijn trouwens ook niet nieuw en dat is in de basis dezelfde techniek.

Hier lijkt me eerder sprake van prutswerk bij de installatie.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_216644520
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 21:30 schreef Mortaxx het volgende:
Niet snappen hoe je vloerverwarming moet gebruiken :')
Verder: heb je wel vloerisolatie?
  woensdag 12 februari 2025 @ 08:42:34 #42
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_216644732
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2025 07:48 schreef recursief het volgende:

[..]
Wat een flauwekul. Er is niks ingewikkelds aan een warmtepomp. Warmtepompen zijn bovendien niet nieuw. Wellicht voor Nederland, maar ze worden in noordelijke landen al veel langer gebruikt. Airco's zijn trouwens ook niet nieuw en dat is in de basis dezelfde techniek.

Ik hoor vreemd genoeg ook nooit gejanksmoel over koelkasten.
Huilen dan.
pi_216644792
quote:
7s.gif Op woensdag 12 februari 2025 07:38 schreef HSG het volgende:

[..]
Bij mij niet.

Hier doet de warmtepomp dat.
pi_216645083
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 08:48 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Bij mij niet.

Hier doet de warmtepomp dat.
Past bij mij niet.
pi_216646471
quote:
7s.gif Op woensdag 12 februari 2025 07:38 schreef HSG het volgende:

[..]
Dat zal.
Niemand die beweert dat CV-ketels niet werken.

quote:
7s.gif Op woensdag 12 februari 2025 09:19 schreef HSG het volgende:

[..]
Past bij mij niet.
In sommige gevallen zijn woningen / appartementen zo klein of onpraktisch dat het niet past zonder heel veel poespas.

Maar er zijn ook monoblocks met geïntegreerde boilervaten, formaat staande koelkast. Dat valt vaak alweer wat beter in te passen. Moet alleen de buitenunit nog ergens kwijt kunnen.
pi_216646574
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 11:01 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
In sommige gevallen zijn woningen / appartementen zo klein of onpraktisch dat het niet past zonder heel veel poespas.

Maar er zijn ook monoblocks met geïntegreerde boilervaten, formaat staande koelkast. Dat valt vaak alweer wat beter in te passen. Moet alleen de buitenunit nog ergens kwijt kunnen.
Ook daar heb ik eens naar gekeken maar ook die ruimte heb ik gewoon niet.
pi_216648514
quote:
7s.gif Op woensdag 12 februari 2025 11:08 schreef HSG het volgende:

[..]
Ook daar heb ik eens naar gekeken maar ook die ruimte heb ik gewoon niet.
Woon je in een kelderbox of een gangkast?
pi_216648567
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 13:19 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Woon je in een kelderbox of een gangkast?
In een atoombunker.
  Forum Admin woensdag 12 februari 2025 @ 13:37:00 #49
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_216648779
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2025 07:48 schreef recursief het volgende:

[..]

Waarbij wel vermeld mag worden dat er een wildgroei aan installatiebedrijfjes is ontstaan door die transitie. Er zitten ook veel beunhazen tussen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_216648805
Vloerverwarmig _O_
Muurverwarming _O_

Vloerkoeling _O_ _O_
Muurkoeling _O_ _O_

Warmtepomp _O_ _O_ _O_

TS snapt het punt van het verhaal niet :N

Ze moeten scherper zijn op die klote verhuurders en beunhazen die het met halve kennis aanleggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')