Ontluchtingssleuteltje.quote:Op vrijdag 24 december 2010 13:07 schreef ziggy32 het volgende:
hier hetzelfde probleem,ook ontluchten helpt niet.
Hoe krijg je nu de lucht uit zo'n radiator?
Je weet ook dat je je ketel iedere 6 jaar moet vervangen?quote:Op vrijdag 24 december 2010 14:36 schreef Bleie het volgende:
Of laat je ketel controleren. Wij hadden het ook: gisteren een cv-monteur gehad, en toen bleek een of ander pompje aan vervanging toe te zijn (schijnt elke drie jaar te moeten). Nu wordt het weer heerlijk warm in huis!
Maar dan zou je dat in voorgaande jaren ook gehad moeten hebben, lijkt me?quote:Op vrijdag 24 december 2010 16:56 schreef klipper het volgende:
Zit er een voetventiel in je radiator(afsluiter in de retour) ? Dan kan het zijn dat deze niet ver genoeg open staat.
Ook kan het zijn dat het voetventiel of kraan een voorinregeling heeft die te laag ingesteld staat, in dat geval moet de voorinregeling hoger gezet worden.
De doorstroming kan belemmerd worden door vervuiling, door de jaren heenquote:Op vrijdag 24 december 2010 17:00 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Maar dan zou je dat in voorgaande jaren ook gehad moeten hebben, lijkt me?
Van vervuiling in m'n CV weet ik allesquote:Op vrijdag 24 december 2010 17:03 schreef exlurker het volgende:
[..]
De doorstroming kan belemmerd worden door vervuiling, door de jaren heen
Aangezien ik hetzelfde probleem heb...quote:Op vrijdag 24 december 2010 16:56 schreef klipper het volgende:
Als het maar 1 radiator betreft, dan moet je het daar gaan zoeken.
Heeft deze een thermostaatknop of een open/dicht knop?
Indien deze een thermostaatknop heeft dan kan de zitting vastgekleefd zijn waardoor er niet of nauwelijks circulatie door je radiator kan plaatsvinden, het binnenwerk moet dan gangbaar gemaakt worden.
Indien het een open/dicht knop betreft kan het zijn dat de zitting versleten is of los geschoten is, komt eigenlijk alleen voorbij zeer oude kranen.
Zit er een voetventiel in je radiator(afsluiter in de retour) ? Dan kan het zijn dat deze niet ver genoeg open staat.
Ook kan het zijn dat het voetventiel of kraan een voorinregeling heeft die te laag ingesteld staat, in dat geval moet de voorinregeling hoger gezet worden.
Of een luchtbel, dat kan ook nog een oorzaak zijn.quote:Op vrijdag 24 december 2010 16:56 schreef klipper het volgende:
Als het maar 1 radiator betreft, dan moet je het daar gaan zoeken.
Heeft deze een thermostaatknop of een open/dicht knop?
Indien deze een thermostaatknop heeft dan kan de zitting vastgekleefd zijn waardoor er niet of nauwelijks circulatie door je radiator kan plaatsvinden, het binnenwerk moet dan gangbaar gemaakt worden.
Indien het een open/dicht knop betreft kan het zijn dat de zitting versleten is of los geschoten is, komt eigenlijk alleen voorbij zeer oude kranen.
Zit er een voetventiel in je radiator(afsluiter in de retour) ? Dan kan het zijn dat deze niet ver genoeg open staat.
Ook kan het zijn dat het voetventiel of kraan een voorinregeling heeft die te laag ingesteld staat, in dat geval moet de voorinregeling hoger gezet worden.
Inderdaad, maar TS had al ontlucht vandaar dat ik die mogelijkheid buiten beschouwing liet.quote:Op zaterdag 25 december 2010 17:27 schreef cvboer het volgende:
[..]
Of een luchtbel, dat kan ook nog een oorzaak zijn.
Draai hiervoor alle kranen van de overige radiatoren dicht.
Laat de ketel opwarmen, grote kans dat de luchtbel er nu uitgedrukt wordt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |