abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90387838
Zoals de TT al zegt, wordt de verwarming in mijn kamer maar niet warm. Ik heb er al verschillende dingen aan proberen te doen en ik weet echt niet waar het nog aan zou kunnen liggen.

De radiatoren in de rest van het huis worden wel warm dus de CV doet het nog. Ik heb twee radiatoren op de laagste verdieping en dus ook de hoger gelegen radiatoren doen het.
Eerst heb ik de CV bijgevuld omdat het zwarte streepje bij de 1 bar zat, nu staat hij bijna op 2 bar, wat volgens mij voldoende moet zijn.
Daarna heb ik mijn radiatoren proberen te ontluchten maar zodra ik ze opendraai komt er water uit dus ook dit is niet het probleem.
Als ik aan de buizen voel die naar de radiatoren toe lopen zijn die erg lauw, zo goed als koud en de radiator zelf ik ijskoud.

Op mijn kamer is het ondertussen 9 graden dus ik zou het fijn vinden als er snel een oplossing komt! :)

Bedankt!
pi_90388783
hier hetzelfde probleem,ook ontluchten helpt niet.
Hoe krijg je nu de lucht uit zo'n radiator?
pi_90388926
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 13:07 schreef ziggy32 het volgende:
hier hetzelfde probleem,ook ontluchten helpt niet.
Hoe krijg je nu de lucht uit zo'n radiator?
Ontluchtingssleuteltje.
pi_90390998
Draai de radiatoren die het heetst zijn een klein beetje dicht. Nu zal de "koude" radiator wel warm worden.
't gaat om hoe je ermee omgaat
pi_90392681
Of laat je ketel controleren. Wij hadden het ook: gisteren een cv-monteur gehad, en toen bleek een of ander pompje aan vervanging toe te zijn (schijnt elke drie jaar te moeten). Nu wordt het weer heerlijk warm in huis!
pi_90392802
De kans is toch erg groot dat in de radiator die niet warm wordt een luchtbel zit.
Kijk ook eens of hij wel zo hangt dat het ontluchtingspunt het hoogste punt is.

Als gewoon ontluchten niet helpt, dan inderdaad de andere radiatoren deels (steeds iets meer) dicht draaien. om het water toch echt door die ene radiator te dwingen zodat de luchtbel weggedrukt wordt.
Dan even alle ontluchtingspunten nalopen om de lucht uit je systeem te krijgen.
pi_90398455
Als het maar 1 radiator betreft, dan moet je het daar gaan zoeken.
Heeft deze een thermostaatknop of een open/dicht knop?
Indien deze een thermostaatknop heeft dan kan de zitting vastgekleefd zijn waardoor er niet of nauwelijks circulatie door je radiator kan plaatsvinden, het binnenwerk moet dan gangbaar gemaakt worden.
Indien het een open/dicht knop betreft kan het zijn dat de zitting versleten is of los geschoten is, komt eigenlijk alleen voorbij zeer oude kranen.

Zit er een voetventiel in je radiator(afsluiter in de retour) ? Dan kan het zijn dat deze niet ver genoeg open staat.

Ook kan het zijn dat het voetventiel of kraan een voorinregeling heeft die te laag ingesteld staat, in dat geval moet de voorinregeling hoger gezet worden.
pi_90398506
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 14:36 schreef Bleie het volgende:
Of laat je ketel controleren. Wij hadden het ook: gisteren een cv-monteur gehad, en toen bleek een of ander pompje aan vervanging toe te zijn (schijnt elke drie jaar te moeten). Nu wordt het weer heerlijk warm in huis!
Je weet ook dat je je ketel iedere 6 jaar moet vervangen? :7
Bedrijven zien je graag als klant. 8-)
  vrijdag 24 december 2010 @ 16:58:05 #9
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_90398536
Bij oude thermostaatkranen kan een subtiel tikje met een hamer helpen, als de zitting vastgekleefd zit zoals klipper zegt.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_90398631
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 16:56 schreef klipper het volgende:

Zit er een voetventiel in je radiator(afsluiter in de retour) ? Dan kan het zijn dat deze niet ver genoeg open staat.

Ook kan het zijn dat het voetventiel of kraan een voorinregeling heeft die te laag ingesteld staat, in dat geval moet de voorinregeling hoger gezet worden.
Maar dan zou je dat in voorgaande jaren ook gehad moeten hebben, lijkt me?
pi_90398802
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 17:00 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Maar dan zou je dat in voorgaande jaren ook gehad moeten hebben, lijkt me?
De doorstroming kan belemmerd worden door vervuiling, door de jaren heen
pi_90398948
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 17:03 schreef exlurker het volgende:

[..]

De doorstroming kan belemmerd worden door vervuiling, door de jaren heen
Van vervuiling in m'n CV weet ik alles :')
Kwam vorig jaar december terug van een feestje, stond m'n keuken blank omdat m'n automatische ontluchter in m'n CV ketel (Benraad / Atag :') ) niet meer afsloot en m'n CV leegliep (druppelend).

Afijn, midden in de nacht met de vulslang het systeem leeg laten lopen in de gootsteen, keuken gedweild (half uur werk), ontluchter schoongemaakt met een beetje terpentine en daarna met een lauw sopje.
Weer gemonteerd, systeem gevuld, ontlucht, etc... Werkt alweer een jaar probleemloos maar ik maak 'm nu ieder jaar een keer schoon... Nieuwe ontluchter kost overigens ook niets maar mijn gedachte is "als het schoon is en mechanisch goed, dan niet vervangen".
pi_90435459
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 16:56 schreef klipper het volgende:
Als het maar 1 radiator betreft, dan moet je het daar gaan zoeken.
Heeft deze een thermostaatknop of een open/dicht knop?
Indien deze een thermostaatknop heeft dan kan de zitting vastgekleefd zijn waardoor er niet of nauwelijks circulatie door je radiator kan plaatsvinden, het binnenwerk moet dan gangbaar gemaakt worden.
Indien het een open/dicht knop betreft kan het zijn dat de zitting versleten is of los geschoten is, komt eigenlijk alleen voorbij zeer oude kranen.

Zit er een voetventiel in je radiator(afsluiter in de retour) ? Dan kan het zijn dat deze niet ver genoeg open staat.

Ook kan het zijn dat het voetventiel of kraan een voorinregeling heeft die te laag ingesteld staat, in dat geval moet de voorinregeling hoger gezet worden.
Aangezien ik hetzelfde probleem heb...
Ik heb de tip van alles openzetten geprobeerd maar die heeft niet geholpen. Het is maar 1 radiator, in de gang, dus niet zo'n probleem. De buizen die ernaar toe lopen worden ook niet warm dus ik vermoed dat de knop het probleem niet is. Wat is een voetventiel en een voorinregeling?
  zaterdag 25 december 2010 @ 17:27:00 #14
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_90435635
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 16:56 schreef klipper het volgende:
Als het maar 1 radiator betreft, dan moet je het daar gaan zoeken.
Heeft deze een thermostaatknop of een open/dicht knop?
Indien deze een thermostaatknop heeft dan kan de zitting vastgekleefd zijn waardoor er niet of nauwelijks circulatie door je radiator kan plaatsvinden, het binnenwerk moet dan gangbaar gemaakt worden.
Indien het een open/dicht knop betreft kan het zijn dat de zitting versleten is of los geschoten is, komt eigenlijk alleen voorbij zeer oude kranen.

Zit er een voetventiel in je radiator(afsluiter in de retour) ? Dan kan het zijn dat deze niet ver genoeg open staat.

Ook kan het zijn dat het voetventiel of kraan een voorinregeling heeft die te laag ingesteld staat, in dat geval moet de voorinregeling hoger gezet worden.
Of een luchtbel, dat kan ook nog een oorzaak zijn.
Draai hiervoor alle kranen van de overige radiatoren dicht.
Laat de ketel opwarmen, grote kans dat de luchtbel er nu uitgedrukt wordt.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_90439283
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 17:27 schreef cvboer het volgende:

[..]

Of een luchtbel, dat kan ook nog een oorzaak zijn.
Draai hiervoor alle kranen van de overige radiatoren dicht.
Laat de ketel opwarmen, grote kans dat de luchtbel er nu uitgedrukt wordt.
Inderdaad, maar TS had al ontlucht vandaar dat ik die mogelijkheid buiten beschouwing liet.

En zoals gezegd moeten de overige radiatoren wel dicht gezet worden, dat wordt nogal eens verkeerd begrepen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')