abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216638668
Poes was voorbééldig bij de dierenarts. Opzitten, pootjes geven, aaaaaaah zeggen, alles. Vinger in z'n kont, hals uitscheren, met dikke naald in 'm proberen die halsaders te pakken te krijgen: hij gaf geen kik en behield z'n beheersing en waardigheid. Toen het klaar was liet hij zich -volstrekt onnodig- dat tuigje weer vastgespen (moest los voor die halszaak) en stapte z'n reismandje weer in.

Dierarts was tevreden over z'n bloeduitslag. Beetje hoge nierwaarden (whatever "nierwaarden" moge zijn), rest allemaal in ordnung.

Jammer wel dat ik voor het eerst bij deze dierenartsenpraktijk was, en wel juist bij deze omdat zij ook vee-arts zijn, en dat ze mij vertelde dat ze gaan stoppen met de landbouwdierenpraktijk. We worden warm overgedragen aan weer een andere vee-artsenpraktijk, prima. Maar dan is er voor mij geen reden (meer) om nou juist bij deze dierenarts te blijven; dichterbij zijn ze voor gezelschapdieren nog wel te vinden.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_216638719
Voorbeeldige poes.
pi_216638745
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 18:54 schreef derLudolf het volgende:
Ik had een kleurtje bedoeld voor contrasterende kleur in de slaapkamer. Maar vond hem toch erg heftig toen ik het zo in een emmer zag zitten. Dus toen maar andere slaapkamer er mee gedaan
[ afbeelding ]
Dat is een duidelijke kleur! @derLudolf
Komt er een kast voor? Of is het het hoofdeinde?
Het lijkt of de voegen van de y tong blokken nog doorschijnen.
Wat Jan Onderwater vraagt: nog een laag?

quote:
7s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 19:03 schreef Candaasje het volgende:
Jammer Fles :{

Dikke file, maar ik ben inmiddels thuis en zit met thee onder een dekentje op de bank. C. kookt chili ‘sans’ carne :9

@:AnneX nieuwe Ikea kasten zijn ook best prijzig hoor. Wij waren voor onze pax kledingkast ook meer dan 1000 euro kwijt. (Samengesteld uit 2 brede kasten en 1 smalle kast) ¤1200 voor 7 stuks klink nog niet eens zo heel gek denk ik? Inclusief montage e.d.

Kapstok aan de muur een optie? Ik vind staande exemplaren vaak van die wiebelige ondingen waarbij je er aan de achterkant slecht bij kunt.

En nu ben ik wel benieuwd naar je dressoir!
Het zijn 3 x 2 deurs van een meter en een smallere vakkenkast van 50 breed.
Hoogte 2.35 .
Uit gretigheid en niet reëel van mij/ ons is de afspraak gemaakt.
Ikea rechtstreeks en laten bezorgen was zeker net zo prijzig. Alleen hoef je dan zelf niet te sjouwen.

Kapstok mag dus niet aan plafond. Dat is even wennen aan een huurbaas.
MnX is er morgen om de vertrekkende buurvrouw ‘even’ met een plafondlamp te helpen. ( ‘Even’ bestaat niet :R ) Die gaat het ws nog eens aan hem vragen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In de mail een lijst met adviezen/instructies voor als de fotograaf komt.
pi_216638780
@Blues goeie plannen voor brakke lijven. 👍🏼
pi_216638828
Oh ja, @Barreltje je verhaal _O- erg gelachen. Wel goed opgelost ^O^
  dinsdag 11 februari 2025 @ 20:32:20 #131
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_216638892
m'n lief vond het ook hilarisch.. natuurlijk zit hij nu op een eiland. }:|

verder een vraag aan carnavallers :X
over 2 weken is er hier in de buurt een feestje voor d'n holland'rs en na bijna 5 jaar in het buitenland heb ik er geloof ik weer behoefte aan om wat nl-ers te ontmoeten en nls te kunnen spreken.
dus ik wil en ga naar het feest.

het thema is : carnaval.
hoe krijg ik op een snelle makkelijke manier een carnavals outfit :+
iets met de post laten bezorgen is een lastige, want LANGZAAM hier. bol / coolblue kennen ze hier niet
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_216638897
En Cul wise: vanavond bij de couscous maaltijd over de groenten paprika, courgette ging een simpel sausje van 250 halfvolle yogurt met een theelepel mosterd en theelepel honing.

Aanrader voor de broodnodige (?) simpele variatie :Y)
pi_216638935
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 20:20 schreef sigme het volgende:
Poes was voorbééldig bij de dierenarts. Opzitten, pootjes geven, aaaaaaah zeggen, alles. Vinger in z'n kont, hals uitscheren, met dikke naald in 'm proberen die halsaders te pakken te krijgen: hij gaf geen kik en behield z'n beheersing en waardigheid. Toen het klaar was liet hij zich -volstrekt onnodig- dat tuigje weer vastgespen (moest los voor die halszaak) en stapte z'n reismandje weer in.

Dierarts was tevreden over z'n bloeduitslag. Beetje hoge nierwaarden (whatever "nierwaarden" moge zijn), rest allemaal in ordnung.

Jammer wel dat ik voor het eerst bij deze dierenartsenpraktijk was, en wel juist bij deze omdat zij ook vee-arts zijn, en dat ze mij vertelde dat ze gaan stoppen met de landbouwdierenpraktijk. We worden warm overgedragen aan weer een andere vee-artsenpraktijk, prima. Maar dan is er voor mij geen reden (meer) om nou juist bij deze dierenarts te blijven; dichterbij zijn ze voor gezelschapdieren nog wel te vinden.
Voorbeeldkat!
Ik had gisteren en vandaag wat andere exemplaren :D (nou goed, twee waren vooral héél bang. Waarvan een ‘de aanval is de beste verdediging’ als tactiek had. Arme gup. )

Verhoogde nierwaarden kunnen duiden op minder goed werkende nieren. (Of uitdroging, of allebei).
Mogelijk wel verstandig om die elk jaar te controleren, zeker bij senioren. Dan hoef je geen volledig bloedonderzoek te laten doen hoor, ureum en creatinine is vaak al genoeg)

@derLudolf ik vind het een leuke kleur, maar misschien wat licht voor je eigen slaapkamer.

En je hoeft er niks mee te doen, maar ter overdenking: één muur in een opvallende kleur schilderen en de rest in wit, oogt vaak heftiger dan meerdere muren in dezelfde kleur. Wit is een heel sterke contrastkleur en kan daardoor een kamer ook juist onrustiger/heftiger laten ogen.

:D ik wist niet dat jij een carrière als polsstokhoogspringer ambieerde @Barreltje
pi_216638952
Fierljeppende Barrel :+
pi_216638974
quote:
8s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 17:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo. Citytrip Kopenhagen afgelast. DAN NIET.

Troostbiljetje shoppen nu :W
Is het al gelukt met een troostbiljetje? om je blij te maken…
pi_216639050
@Barreltje kan je niet adviseren, niks met carnaval van doen.

MnX kwam thuis met een fijn zilveren halskettingje als herinnering aan deze periode.
Erg mooi. O+
pi_216639067
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 20:34 schreef Candaasje het volgende:
Verhoogde nierwaarden kunnen duiden op minder goed werkende nieren. (Of uitdroging, of allebei).
Ja, ik snap wel waar ze op wijzen, maar ik vind ' verhoogde nierwaarden' zo raar uitgedrukt.
Is dat dan "3 nier" op een schaal van 7?

Ik ging met poes naar arts vanwege opvallend veel/vaak gelebber. En wat stijfheid in de achterhand.
Dok vond ontlasting lekker kneedbaar en heupjes ruim voldoende strekbaar.
Heb wel wat pijnstiller meegekregen om te testen of ie dan soepeler loopt, en de aanbeveling gekregen brokjes voor zwakke niertjes te gaan voeren.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_216639105
Seizoenen 12 en 13 van Doctor Who met Jodie zijn ontzettend goed _O_

@Vanyel, @Candaasje, @gcjoel, @Jan_Onderwater en wie vergeet ik nog?
Spoilers!
  dinsdag 11 februari 2025 @ 20:46:26 #139
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_216639202
Fraaaaaaai 🙃
pi_216639339
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 20:41 schreef sigme het volgende:

[..]
Ja, ik snap wel waar ze op wijzen, maar ik vind ' verhoogde nierwaarden' zo raar uitgedrukt.
Is dat dan "3 nier" op een schaal van 7?

Ik ging met poes naar arts vanwege opvallend veel/vaak gelebber. En wat stijfheid in de achterhand.
Dok vond ontlasting lekker kneedbaar en heupjes ruim voldoende strekbaar.
Heb wel wat pijnstiller meegekregen om te testen of ie dan soepeler loopt, en de aanbeveling gekregen brokjes voor zwakke niertjes te gaan voeren.
Ja dat had ie wel iets duidelijker kunnen formuleren, het is namelijk belangrijk of je echt net hoognormaal zit of er verder overheen. En indien het komt door bijvoorbeeld een wat lagere bloeddruk/uitdroging, zal het ureum sneller stijgen dan het creatinine. Indien (beginnend) nierfalen dan is de ratio tussen die twee gelijk.

Maar hij kon geen oorzaak vinden voor het meer drinken?
(En wat voor pijnstilling heb je meegekregen? )
pi_216639422
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 20:46 schreef MadMaster het volgende:
Terveisiä Lapista... :W

[ afbeelding ]
Wauw.
pi_216639442
quote:

[ afbeelding ]
Wauw...
Spoilers!
pi_216639446
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 20:40 schreef AnneX het volgende:

MnX kwam thuis met een fijn zilveren halskettingje als herinnering aan deze periode.
Erg mooi. O+
🥰
pi_216639459
quote:

[ afbeelding ]
O+
pi_216639461
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 20:53 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Ja dat had ie wel iets duidelijker kunnen formuleren, het is namelijk belangrijk of je echt net hoognormaal zit of er verder overheen. En indien het komt door bijvoorbeeld een wat lagere bloeddruk/uitdroging, zal het ureum sneller stijgen dan het creatinine. Indien (beginnend) nierfalen dan is de ratio tussen die twee gelijk.

Maar hij kon geen oorzaak vinden voor het meer drinken?
(En wat voor pijnstilling heb je meegekregen? )
Nee, dat weet ik dus niet. Wel dat het maar een klein beetje te hoog was.
Metaxx.
  Moderator dinsdag 11 februari 2025 @ 20:59:27 #147
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_216639479
Goed punt @Candaasje

We gaan het zien, had vooralsnog wit bedacht (en dat heb ik eigenlijk ook wel al binnen) maar als het niets lijkt smeer ik nog wel wat anders op de muren :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_216639612
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 18:50 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ben je al de Hulk?
Mijn eigen posts zijn groen dus B-)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 11 februari 2025 @ 21:08:40 #149
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_216639733
quote:
11s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 20:57 schreef sigme het volgende:

[..]
Wauw.
Na 3 dagen helemaal niets, ondanks Autora apps en bij elke positieve indicatie daar vanuit naar buiten spurten, liepen we vandaag, op weg van het restaurant naar onze hut op de berg, toevallig tegen deze groene bewegende sliert aan.
Indrukwekkend, ook al was het geen hemel vol kleuren…

Gisteravond hebben we zelfs in het pikkedonker 50 kilometer op een sneeuwscooter gezocht naar het Noorderlicht, maar nadat we 5 minuten onderweg waren begon het flink te sneeuwen en was de kans op een gekleurde hemel weer 0,0…

De temperatuur is nu rond het vriespunt, de kou valt dus enorm mee.
Vandaag zijn we met sleetjes de berg afgesuisd.
Morgen op pad met de huskyhonden, donderdag nog een hele dag scooteren, vrijdag skiën en zaterdag met de rendieren op pad.
pi_216639891
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 20:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
Seizoenen 12 en 13 van Doctor Who met Jodie zijn ontzettend goed _O_

@:vanyel, @:candaasje, @:gcjoel, @:jan_onderwater en wie vergeet ik nog?
Ja? Wat vond je zo goed?

Gedownload, iplayer of kun je dat tegenwoordig ook braaf ergens kijken?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')