quote:Bindt zijn handen en voeten, neemt hem weg, en werpt [hem] uit in de buitenste duisternis; daar zal zijn wening en knersing der tanden. Want velen zijn geroepen, maar weinigen uitverkoren.
Wat managers altijd leuk vinden is moving average trendlijnen. Vooral als je live die periode opschroeft en ze dat grafiekje vloeiend zien over gaan van "waan van de dag" naar "de ECHTE trends"quote:Op maandag 10 februari 2025 19:13 schreef sigme het volgende:
[..]
Draaitabellen zijn de bom.
Bovendien is dat a) heel simpel en b) voor de meeste mensen veels te hoog gegrepen, dus je blijft er mee scoren
Ik kan er wel heel blij van worden als iemand anders dat voor mij doet jaquote:Op maandag 10 februari 2025 19:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat managers altijd leuk vinden is moving average trendlijnen. Vooral als je live die periode opschroeft en ze dat grafiekje vloeiend zien over gaan van "waan van de dag" naar "de ECHTE trends"
Gelukkig ben ik uit die hoek ontsnapt. Ik hou niet van grafieken.quote:Op maandag 10 februari 2025 19:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat managers altijd leuk vinden is moving average trendlijnen. Vooral als je live die periode opschroeft en ze dat grafiekje vloeiend zien over gaan van "waan van de dag" naar "de ECHTE trends"
Ah jawel joh grafieken zijn fantastisch. Heb je weleens mijn X-Y-scattergram gezien van aantal stappen per maand vs aantal op straat gevonden muntjes over de afgelopen anderhalf jaar inclusief regressielijn en correlatiecoëfficiënt? Stuff that horny is made ofquote:Op maandag 10 februari 2025 19:27 schreef sigme het volgende:
[..]
Gelukkig ben ik uit die hoek ontsnapt. Ik hou niet van grafieken.
Heb er wel een mooi dik boek over.
Fles. Serieus. Natuurlijk heb ik dat gezien. Maar mij gaat het om de rauwe data. Die is sexy. Plaatjes kunnen mij gestolen worden. Het enig wat dat plaatje mij zegt is dat je de data hebt en dat is veelzeggend.quote:Op maandag 10 februari 2025 19:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ah jawel joh grafieken zijn fantastisch. Heb je weleens mijn X-Y-scattergram gezien van aantal stappen per maand vs aantal op straat gevonden muntjes over de afgelopen anderhalf jaar inclusief regressielijn en correlatiecoëfficiënt? Stuff that horny is made of![]()
[ afbeelding ]
Ik ben echt een sucker voor dit soort overzichtenquote:Op maandag 10 februari 2025 19:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ah jawel joh grafieken zijn fantastisch. Heb je weleens mijn X-Y-scattergram gezien van aantal stappen per maand vs aantal op straat gevonden muntjes over de afgelopen anderhalf jaar inclusief regressielijn en correlatiecoëfficiënt? Stuff that horny is made of![]()
[ afbeelding ]
Ah okee, dan lijm ik Molo welquote:Op maandag 10 februari 2025 19:33 schreef sigme het volgende:
[..]
Fles. Serieus. Natuurlijk heb ik dat gezien.
Zie?quote:Op maandag 10 februari 2025 19:33 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik ben echt een sucker voor dit soort overzichten
Dit vind ik helemaal fantastisch, dat je zo de patronen ziet opduikenquote:Op maandag 10 februari 2025 19:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ah okee, dan lijm ik Molo wel
[..]
Zie?
Mensen waren, zijn en blijven faalhazenquote:Op maandag 10 februari 2025 19:36 schreef fietsie het volgende:
Ik zat laatst nog bij het bespreken van een calamiteitenmelding die gedaan was nadat een behandelaar een grafiekje onjuist had geinterpreteerd, terwijl de ruwe data meteen alarmbellen had doen afgaan.
Gelukkig ging het om het toedienen van een licht laxeermiddel.
Maar het ging om de educatieve waarde.
Oh dat lijkt me wel interessant, meestal is het andersomquote:Op maandag 10 februari 2025 19:36 schreef fietsie het volgende:
Ik zat laatst nog bij het bespreken van een calamiteitenmelding die gedaan was nadat een behandelaar een grafiekje onjuist had geinterpreteerd, terwijl de ruwe data meteen alarmbellen had doen afgaan.
Gelukkig ging het om het toedienen van een licht laxeermiddel.
Maar het ging om de educatieve waarde.
Ik doe het natuurlijk ook wel eens.quote:Op maandag 10 februari 2025 19:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ah okee, dan lijm ik Molo wel
[..]
Zie?
Of dit was ook een mooie:quote:Op donderdag 21 september 2017 14:06 schreef sigme het volgende:
![]()
Kilometers:
1413 gelopen
416 trein
362 auto
![]()
Het gemiddelde aantal gelopen kilometers per dag nam af in de loop van de reis, de gemiddelde dagkosten liepen op.
Dat laatste kwam voor een belangrijk deel doordat we in het begin uitsluitend kampeerden en op het laatst uitsluitend hostals hadden. Al waren er ook hele dure campings en goedkope hostals.
![]()
In totaal hebben we 49 keer onder tarp/ in tent overnacht, waarvan 5 keer in het wild.
32 nachten sliepen we in een echt bed. Daarvan 2 nachten bij familie, en 2 nachten in een pelgrimslogement.
quote:Op zondag 29 mei 2022 20:39 schreef sigme het volgende:
Nou ja, vanwege een ander topic dus maar eens een update, omdat ik ook nét weer een maandje begonnen ben met het bijhouden van 2022.
Het topic begon met de grafiek van 2018, maar ik heb er ook wel eentje van 2017, en inmiddels ook een van 2019 en een eerste setje data voor 2022. 2020 en 2021 had ik geen zin. Ik hou de data per jaar 3 maanden bij, dan vind ik het wel mooi geweest.
En nu met 2022 erbij, maar die data is nog wat vertekend omdat het maar 1 maand is (met bijvoorbeeld een interessante bier-aanbieding bij de AH, dus relatief nog iets meer drank dan gewoonlijk)
Het verschil tussen een lijn door alle datapunten, of een lijn die een voortschrijdend gemiddelde toont...quote:Op maandag 10 februari 2025 19:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh dat lijkt me wel interessant, meestal is het andersom
Als het om boterhammetjes met radioactieve jam erop oppeuzelen gaat wil je dat het goed verlooptquote:Op maandag 10 februari 2025 19:37 schreef Molo het volgende:
[..]
Mensen waren, zijn en blijven faalhazen
Gelukkig maarquote:Op maandag 10 februari 2025 19:38 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik doe het natuurlijk ook wel eens.
[..]
Of dit was ook een mooie:
[..]
Dan beter de human factors uitschakelen in dit proces dusquote:Op maandag 10 februari 2025 19:40 schreef fietsie het volgende:
[..]
Als het om boterhammetjes met radioactieve jam erop oppeuzelen gaat wil je dat het goed verloopt
Lekker manquote:Op maandag 10 februari 2025 19:38 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik doe het natuurlijk ook wel eens.
[..]
Of dit was ook een mooie:
[..]
SeLang. Met ook fabuleuze staatjes van de ROI van supermarktaanbiedingen, en de besparingen van huisgemaakte bramenjam.quote:Op maandag 10 februari 2025 19:44 schreef Molo het volgende:
[..]
Lekker man
Er war toch ook een user die veel kampeerde en lange trails maakte die zulke staatjes bijhield? Die is al een tijdje offline geloof ik. Maar leuk te zien, ik hou wel van die overzichten en vergelijkingen.
Markant figuur ja, mooi was datquote:Op maandag 10 februari 2025 19:45 schreef sigme het volgende:
Maar goed, SeLang was dan ook een serieuze beurshandelaar geweest die z'n fortuin had binnengesleept, dus die was wel handig met getalletjes
Jaquote:Op maandag 10 februari 2025 19:44 schreef sigme het volgende:
[..]
SeLang. Met ook fabuleuze staatjes van de ROI van supermarktaanbiedingen, en de besparingen van huisgemaakte bramenjam.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |