abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage maandag 10 maart 2025 @ 08:59:24 #51
389368 crew  _UserName_
Nog niet geregistreerd.
pi_216994356
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2025 08:21 schreef Bami het volgende:
Een zure poepluier op een nuchtere maag met een vleugje ochtendmisselijkheid was een ervaring die ik best had willen missen. :')
[..]
Hoe is het nu met jullie? :*
Goed, de bevalling is vrijdag snel gegaan. Met 25 minuten persen was onze dame. Ze weegt 2230 gram en is 45 cm. Het voeden ging wat moeilijk in het begin, we moesten 48 uur blijven maar de eerste nacht is goed gegaan. Nu gelukkig kraamhulp, dat schoot er gister bij in.
Trotse papa van Jyske O+ 07-03-2025 O+
Het leven van Jyske (en meer) is hier te lezen ---> https://frontpage.fok.nl/author/389368 Elke woensdag een nieuw verhaal!
  maandag 10 maart 2025 @ 09:06:14 #52
30919 mitt
Michael Corleone
pi_216994410
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 08:59 schreef _UserName_ het volgende:

[..]
Goed, de bevalling is vrijdag snel gegaan. Met 25 minuten persen was onze dame. Ze weegt 2230 gram en is 45 cm. Het voeden ging wat moeilijk in het begin, we moesten 48 uur blijven maar de eerste nacht is goed gegaan. Nu gelukkig kraamhulp, dat schoot er gister bij in.
Van harte!

2230 :o, wat een mini. Zit daar nog iets achter? (Heb niet teruggelezen sorry :') )
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
  Redactie Frontpage maandag 10 maart 2025 @ 10:58:26 #53
389368 crew  _UserName_
Nog niet geregistreerd.
pi_216995833
quote:
12s.gif Op maandag 10 maart 2025 09:06 schreef mitt het volgende:

[..]
Van harte!

2230 :o, wat een mini. Zit daar nog iets achter? (Heb niet teruggelezen sorry :') )
Ja, echt wel.. maar ze doet het goed, onze mini.

Mijn vrouw heeft epilepsie, wellicht is ze klein door medicatie maar kan ook een infectie zijn opgelopen in de baarmoeder door verkoudheid, dat wordt onderzocht.
Het leven van Jyske (en meer) is hier te lezen ---> https://frontpage.fok.nl/author/389368 Elke woensdag een nieuw verhaal!
pi_216996099
quote:

[..]
Gefeliciteerd en fijn dat jullie nu opgestart zijn. Het allerbeste gewenst, ook qua herstel voor je vrouw!
  maandag 10 maart 2025 @ 12:20:27 #55
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_216996728
quote:

[..]
Gefeliciteerd :* wat een mini mupke zeg O+.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  maandag 10 maart 2025 @ 12:48:05 #56
208890 June.
Seriously?
pi_216996943
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2025 21:46 schreef mignonne het volgende:

[..]

Je moet in ieder geval onthouden dat je een fluxus tot een liter prima kunt hebben voor je lijf.
Het heeft echter wel degelijk consequenties wat mijn inziens echt onderbelicht is: ijzergebrek tijdens de zwangerschap (maar eigenlijk ook daarvoor). Krijg je dan daaroverheen ook nog eens een fluxus van een liter dan kan het zo maar 3/4 jaar duren voordat je ijzervoorraad weer op peil is. Daar kun je echt enorm beroerd van voelen en dan hoef je niet eens een bloedarmoede te hebben. Helemaal in een periode als je ook nog eens voor een kleine moet zorgen.
Shine bright like a diamond.
pi_216997479
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 12:48 schreef June. het volgende:

[..]
Het heeft echter wel degelijk consequenties wat mijn inziens echt onderbelicht is: ijzergebrek tijdens de zwangerschap (maar eigenlijk ook daarvoor). Krijg je dan daaroverheen ook nog eens een fluxus van een liter dan kan het zo maar 3/4 jaar duren voordat je ijzervoorraad weer op peil is. Daar kun je echt enorm beroerd van voelen en dan hoef je niet eens een bloedarmoede te hebben. Helemaal in een periode als je ook nog eens voor een kleine moet zorgen.
Ik was echt heel naar van mijn ijzertekort.

Vandaag heeft de gynaecoloog naar de navelstreng gekeken. Ze is erg klein. Gelukkig was dat goed, alleen ligt ze in stuit. 3 weken terug ook, vorige week netjes hoofd naar beneden maar nu weer omgedraaid. Volgende week dinsdag even kijken hoe ze dan ligt en afhankelijk daarvan versie proberen.
pi_216997662
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 12:48 schreef June. het volgende:

[..]
Dat kan altijd. Sterker nog, als je ijzer laag is kan 500cc al net het duwtje zijn waardoor je je een hele tijd ellendig voelt. (En als je ijzer prima is en je bmi 35 dan voel je die liter mogelijk niet eens).

Alleen daar ging het nu niet per se over. Het ging over al dan niet thuisbevallen. En daar is die grens van een liter prima voor. (En in het ziekenhuis net zoveel kans op fluxus als thuis dus daar hoef je het niet voor te laten).
:)
pi_217000662
Al mijn bloedwaardes waren tijdens de twee prikcontroles prima, zelfs zeer ruim boven de minimale waarde. Dus daar maak ik me geen zorgen over. Ik heb niks geks gezien of gehoord over mijn HB, ferritine of MCV (volgens mij die drie?).
Ik heb normaal gesproken ook een BMI rond de 30, is te veel, maar daardoor hoop ik wel iets meer reserves te hebben. Ik voel me ook totaal niet zwak of iets dergelijks. Tijdens mijn vorige bevalling verloor ik 400 ml bloed (stond in het bevalverslag), werkelijk niets van gevoeld of gemerkt. Was heel snel weer op de been en fit om weer te wandelen en alles weer langzaam op te pakken na de kraamweek.

We gaan gewoon voor thuis bevallen als alle seinen op groen staan en we zien wel of het daadwerkelijk thuis gebeurt of niet. Dat heb je natuurlijk toch niet in de hand, poep in het vruchtwater kan al roet in het eten gooien. 🤣
pi_217002849
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 18:59 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Al mijn bloedwaardes waren tijdens de twee prikcontroles prima, zelfs zeer ruim boven de minimale waarde. Dus daar maak ik me geen zorgen over. Ik heb niks geks gezien of gehoord over mijn HB, ferritine of MCV (volgens mij die drie?).
Ik heb normaal gesproken ook een BMI rond de 30, is te veel, maar daardoor hoop ik wel iets meer reserves te hebben. Ik voel me ook totaal niet zwak of iets dergelijks. Tijdens mijn vorige bevalling verloor ik 400 ml bloed (stond in het bevalverslag), werkelijk niets van gevoeld of gemerkt. Was heel snel weer op de been en fit om weer te wandelen en alles weer langzaam op te pakken na de kraamweek.

We gaan gewoon voor thuis bevallen als alle seinen op groen staan en we zien wel of het daadwerkelijk thuis gebeurt of niet. Dat heb je natuurlijk toch niet in de hand, poep in het vruchtwater kan al roet in het eten gooien. 🤣
Haha ja die baby's houden wel een eigen wil soms :')

En verder joh, in jouw geval lekker doen thuis als dat fijn voelt voor jou. Lijkt me geen enkel probleem. Wij zouden hier zonder twijfel ook mee akkoord zijn gegaan.

In ieder geval een hele voorspoedige bevalling gewenst. En een mooie kennismaking met de kleine.
:)
pi_217003584
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 21:16 schreef mignonne het volgende:

[..]
Haha ja die baby's houden wel een eigen wil soms :')

En verder joh, in jouw geval lekker doen thuis als dat fijn voelt voor jou. Lijkt me geen enkel probleem. Wij zouden hier zonder twijfel ook mee akkoord zijn gegaan.

In ieder geval een hele voorspoedige bevalling gewenst. En een mooie kennismaking met de kleine.
Dank! Vandaag precies 35 weken, ik hoop dat hij nog wel even 3,5/4 weken binnen blijft. Tot 40 weken hoeft voor mij niet. ;)
pi_217012314
Op naar een hopelijk fijne thuisbevalling @Komkommerschijfje!

Mijn dame is naar stuit gedraaid sinds vorige week. Dinsdag weer groeiecho. Als ze dan nog zo ligt versie proberen. Ik maak me nog geen zorgen, jongens lagen ook in stuit nog deze termijn.
  Redactie Frontpage dinsdag 11 maart 2025 @ 21:03:34 #63
389368 crew  _UserName_
Nog niet geregistreerd.
pi_217012737
quote:
17s.gif Op maandag 10 maart 2025 12:20 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Gefeliciteerd :* wat een mini mupke zeg O+.
Dat zeiden ze in het ziekenhuis ook. Ze is natuurlijk gehaald met 37w5d, maar liep ook nog eens ruim 2 weken achter in groei. Dat ze niet de couveuse in hoefde of naar de neonatologische afdeling moest mag een klein wonder heten.
  Redactie Frontpage dinsdag 11 maart 2025 @ 21:08:47 #64
389368 crew  _UserName_
Nog niet geregistreerd.
pi_217012847
quote:
12s.gif Op maandag 10 maart 2025 09:06 schreef mitt het volgende:

[..]
Van harte!

Dat kan komen door een infectie opgepakt tijdens de zwangerschap, mijn vrouw is verkouden geweest. Dat wordt onderzocht. Ook is mijn vrouw 36, leeftijd of medicatie (vanwege epilepsie) kan een rol hebben gespeeld. In het radboud (moesten we na de 20 weken echo heen) konden ze geen directe aanwijzing vinden. Maar ze is verder wel helemaal gezond, alleen het voeden was moeilijk de eerste uren maar na 48 uur mochten we naar huis :)

Edit- hier had ik dus al op gereageerd :D
  woensdag 12 maart 2025 @ 07:17:20 #65
30919 mitt
Michael Corleone
pi_217016325
quote:
88s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 21:08 schreef _UserName_ het volgende:

[..]
Dat kan komen door een infectie opgepakt tijdens de zwangerschap, mijn vrouw is verkouden geweest. Dat wordt onderzocht. Ook is mijn vrouw 36, leeftijd of medicatie (vanwege epilepsie) kan een rol hebben gespeeld. In het radboud (moesten we na de 20 weken echo heen) konden ze geen directe aanwijzing vinden. Maar ze is verder wel helemaal gezond, alleen het voeden was moeilijk de eerste uren maar na 48 uur mochten we naar huis :)

Edit- hier had ik dus al op gereageerd :D
:D

Het is je vergeven hoor in die eerste dagen ;)
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
  Redactie Frontpage woensdag 12 maart 2025 @ 07:21:57 #66
389368 crew  _UserName_
Nog niet geregistreerd.
pi_217016343
quote:
12s.gif Op woensdag 12 maart 2025 07:17 schreef mitt het volgende:

[..]
:D

Het is je vergeven hoor in die eerste dagen ;)
Gelukkig, dat scheelt weer kraamtranen, die momenten zijn er genoeg!
pi_217035120
Ben hier niet heel actief geweest maar afgelopen week is ook onze kleine geboren!

We wilden net gaan slapen en een kleine 3 uur later is hij al geboren.😅 Zeker voor mijn vriendin echt super fijn dat het zo snel en goed ging.

Ik merk wel dat je er bij een tweede heel anders in zit, ik ben veel bezig met de oudste ook. Maar tegelijkertijd wel relaxter omdat je minder onzeker bent, we durven wat meer af te wijken van de standaard voorschriften als dat nodig is.
pi_217044096
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 18:37 schreef archito het volgende:
Ben hier niet heel actief geweest maar afgelopen week is ook onze kleine geboren!

We wilden net gaan slapen en een kleine 3 uur later is hij al geboren.😅 Zeker voor mijn vriendin echt super fijn dat het zo snel en goed ging.

Ik merk wel dat je er bij een tweede heel anders in zit, ik ben veel bezig met de oudste ook. Maar tegelijkertijd wel relaxter omdat je minder onzeker bent, we durven wat meer af te wijken van de standaard voorschriften als dat nodig is.
Ohh gefeliciteerd!

Na een terror nacht hier ben ik er vandaag wel even klaar mee. :') Misselijk en moe proberen te werken is echt geen succes. En ik word er zo moe van dat de peuter nog steeds zo slecht slaapt. ;(
  vrijdag 14 maart 2025 @ 11:54:19 #69
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_217044898
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 18:37 schreef archito het volgende:

Turbo bevalling 😁 gefeliciteerd!
pi_217052849
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 10:43 schreef Bami het volgende:

[..]
Ohh gefeliciteerd!

Na een terror nacht hier ben ik er vandaag wel even klaar mee. :') Misselijk en moe proberen te werken is echt geen succes. En ik word er zo moe van dat de peuter nog steeds zo slecht slaapt. ;(
I feel you! Wij hadden ook nog steeds kutnachten, al 3,5 jaar lang, maar we lijken er nu een soort van doorheen? Ik moest altijd eind van de avond / begin van de nacht naar mijn peuter om daar verder te slapen, maar we hebben het bed daar opgeruimd en heel consequent (maar toch liefdevol) ingevoerd dat ik erbij kom zitten als ze wakker is en dat ik weer naar mijn eigen bed ga als ze slaapt. Was ze het even een paar dagen niet mee eens, maar ze wordt nu een aantal nachten nog maar 1x wakker om te plassen en slaapt nadien tot 6 uur of ietsje langer… En ik lig alweer 2,5 week lang op mijn eigen slaapkamer in plaats van boven. Niet te vroeg juichen, want over een paar weken een newborn hier waardoor het weer helemaal kut kan gaan, maar toch, voor nu een overwinning!!!
  maandag 17 maart 2025 @ 09:53:05 #71
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_217082383
Hoe ist nu met jouw klachten @Bami? Hier begint zich langzaamaan wat misselijkheid te ontwikkelen..
pi_217090407
quote:
17s.gif Op maandag 17 maart 2025 09:53 schreef Debsterr het volgende:
Hoe ist nu met jouw klachten @:Bami? Hier begint zich langzaamaan wat misselijkheid te ontwikkelen..
Ja moe en misselijk nu, en al een tijd wiebelige darmen. Het valt me wel echt zwaar, met een peuter erbij. Kijk nu soort van op tegen mijn dagen alleen met haar, dat vind ik wel sip. Maargoed, als het goed is zijn deze klachten erg tijdelijk en als deze zwangerschap vergelijkbaar met de vorige verloopt dan komt het in het tweede en derde trimester wel weer goed.
Ik was wel echt een beetje vergeten hoe kut dat eerste trimester is, en met een slecht slapende peuter is hij ook wel extra pittig. :')

Bij jou alleen nog misselijkheid qua klachten dan?
  dinsdag 18 maart 2025 @ 08:13:27 #73
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_217091515
Yup, hier is het nog goed te doen maar ook bij mij kwamen die echte klachten pas later. Dus ik genet hier vooral nog van _O-.

Vind het wel absurd hoe ontzettend bol mijn buik 's avonds al is, en ook 's ochtends is het al niet meer zo plat als het was. Dat beloofd wat :').
pi_217103336
Baby is teruggedraaid en ligt weer goed en ingedaald, nog niet vast. Haar groei is wel wat af te buigen en ik sta zelf ook een beetje op instorten. Gynaecoloog vroeg wat ik ervan vond om de afspraak van volgende week vrijdag te laten vervallen en in plaats daarvan de inleiding op die dag te plannen.

Kijk er zo naar uit om niet meer elke dag ziek te zijn en vooral naar haar komst ook. O+
  woensdag 19 maart 2025 @ 10:57:27 #75
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_217103349
Wat spannend @Cygne O+ gewoon al bijna je baby ontmoeten!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')