Ik heb Bayer04's wedstrijd in Bremen via de radio kunnen volgen. Om de waarheid te zeggen, dit is eerder "Flekken haalt de kerst niet" ipv Ten Hag. Reden daarvoor komt verderop.
Er stond idd nogal wat druk op deze wedstrijd. Werder Bremen had nog het excuus dat ze een lijst met geblesseerden hadden zolang als mijn arm, waardoor ze nog maar net een elftal opgesteld kregen. Nieuwbakken aankoop Yuki Sugawara moest gelijk ook in de basis, evenals een licht geblesseerde Romano Schmid en Karim Coulibaly. Ook Ezechiel Schmidt zat voor het eerst bij de selectie. Aan de overkant hadden Patrick "Le Freak" Schick en Axel Tapé een basisplaats. De nieuwe reservedoelman zat ook op de bank, Yannis Blaswich kwam over uit Oostenrijk
Net als vorige keer was Bayer04 gis in de beginfase, Coulibaly had een moment van onachtzaamheid en verspeelt de bal aan Tella, die krijgt m voor en Schick tikt binnen. Werder probeert wel met een aantal counters iets te doen, maar dankzij een lange bal van Tape komt de bal in de zestien en flippert naar Tillman, die aanneemt en via de paal binnenschiet. Dat Tillmann nauwelijks juichte ligt er vooral aan dat hij vreesde voor een afkeuring vanwege zijn aanname met mogelijk een handje. In de replays bleek dat hij met de schouder aannam, goal telt. Vlak voor rust doet Werder iets terug als kwelgeest Njinmah door Tape wordt neergelegd. Romano Schmid schiet hard binnen voor de 1-2
Tot dan niks aan de hand. Het lijkt in de tweede helft zelfs helemaal over omdat Niklas Stark Tape neerhaalt zodat hij met rood eraf kan. Schick moet eerst letterlijk Palacios de bal uit de handen rukken maar schiet dan rustig binnen: 1-3. Maar vlak daarna heeft Mark Flekken zijn eerste oepsje. Hij speelt de bal namelijk recht Grull in de voeten die er gelukkig niets mee kan, een eerste waarschuwing op wat ging komen. Coach Horst Steffen pikt dat op en gooit er twee offensieve jokers in: Ezekiel Schmidt en Leo Bettencourt.
En dan speelt Flekken de hoofdrol in de 2-3. Hij komt heel erg ver uit als hij ziet dat Bittencourt de bal verovert en ziet E.Schmidt totaal over het hoofd. De Zwitser neemt aan en schiet zoals Dirk Schmidt (wat een boel Schmidts vandaag) mooi opmerkte "in das völlig allein gelassene verweiste Tor" (alsof Flekken een pup alleen in het bos heeft gelaten) 2-3 en nu gaat Werder stormen. Zelfs keeper
Mio Backhaus komt mee naar voren om verwarring te stichten en dat lukt. De laatste corner van de wedstrijd bereikt Bittencourt die op Senne Lynen doorkopt. Zijn kopbal gaat nog tegen de lat maar Coulibaly maakt zijn blunder in de eerste minuten goed door binnen te koppen. 3-3, stadion ontploft, ik vrees voor Coulibaly die bedolven werd onder zijn medespelers, ze kunnen niet nog meer blessures bij Werder gebruiken. Slechts één punt voor Bayer04, maar ik vrees dat Flekken geen reclame maakte voor zichzelf. Blaswich zou zomaar eens een kans kunnen krijgen bij meer inschattingsfouten.
Edit: inmiddels lees ik in diverse Duitse media dat het uitblijven van een statement van de leiding van Bayer 04 duidt op een spoedig ontslag voor ten Hag. als dat echt zo is zou ik als volgende topic titel willen voorstellen: het is de schuld van Mark Flekken
[ Bericht 2% gewijzigd door Sabata op 31-08-2025 11:56:00 ]