Klopt helemaal, maar ik vervang een wasmachine pas als deze niet meer loont te repareren.quote:Op maandag 10 februari 2025 10:17 schreef blomke het volgende:
Recent een zeer oude Miele vervangen door een moderne Bosch. Toegegeven, Miele is degelijker en zwaarder, maar zo'n oude heeft een hoger energieverbruik per beurt, kan minder in en heeft minder keuzemenu's/lager centrifuge rpm's.
Al met al ga je er met een moderne machine op vooruit t.o.v. een oude (en degelijke) MIele.
Da's interessant, want Miele's kan je bijna tot in het eindige repareren. Been there did that: deurschakelaar, schokdempers, lagers, printplaat etc.. Maar toch blij met de nieuwere Boschquote:Op maandag 10 februari 2025 11:36 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Klopt helemaal, maar ik vervang een wasmachine pas als deze niet meer loont te repareren.
Ook zo wat: de nieuwe Bosch was schoner,quote:Op donderdag 13 februari 2025 08:10 schreef Barry1986 het volgende:
Uiteindelijke een dure Bosch aangeschaft en alle problemen waren weg....?
De Bosch die ik had was 25-30 jaar oud en van binnen verroest. Had hem kunnen laten repareren, maar volgens mij at the time was dat goed geld naar slecht geld gooien.quote:Op donderdag 13 februari 2025 08:16 schreef blomke het volgende:
[..]
Da's interessant, want Miele's kan je bijna tot in het eindige repareren. Been there did that: deurschakelaar, schokdempers, lagers, printplaat etc.. Maar toch blij met de nieuwere Bosch
tja, mijn man kocht zich een goedkope wasmachine, als die centrifugeerde was het alsof er een helicopter over kwam.Mijn Bosch centrifugeert met 1600 toeren en dan kan je er een euro op zijn kant op zetten.quote:Op donderdag 13 februari 2025 08:10 schreef Barry1986 het volgende:
Na een degelijke Miele 2x korstondig een budget merk gehad. Mocht die dan kapot gaan na 5 jaar dan vervangen we hem toch gewoon weer. Blijf je lekker up to date.
Maar ook 2x alleen maar gezeik gehad met vergeelde wassen, vergrijsde was, vlekken in de was, en dat was voorheen niet zo... Dan kom je terrecht in die "oma heeft tips" gedoe en van alles geprobeerd zonder oplossing.
Uiteindelijke een dure Bosch aangeschaft en alle problemen waren weg....?
Bosch is ook goedkoop voor < ¤ 600 heb je er een.quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:09 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
tja, mijn man kocht zich een goedkope wasmachine, als die centrifugeerde was het alsof er een helicopter over kwam.Mijn Bosch centrifugeert met 1600 toeren en dan kan je er een euro op zijn kant op zetten.
In de tijd dat die slagzin werd gebruikt waren het inderdaad onverwoestbare apparaten. Maar je betaalde er ook een maandsalaris voor. Ik had die van mijn ouders overgenomen nadat ik op mezelf ging wonen. Dat ding is zeker 25 jaar meegegaan. Het was zo een:quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:16 schreef pvdplanet het volgende:
Een AEG laat je niet in de steek. Maar Bosch en Siemens ook prima qua kwaliteit
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |