Dat komt echt niet door die paar rietjes hoor. Beter pakken ze dan de grote en vaak onnodige plastic verpakkingen en tasjes aan en bedenken ze iets op de petflessen. Laat rietjes gewoon rietjes zijn.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 20:07 schreef HardeZaken het volgende:
Meer microplastics in vissen en onze hersenen. Goed idee.
Ik heb nog nooit van mijn leven plastic rietjes of lollistokjes op het strand gezien.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 20:10 schreef Dagoduck het volgende:
Ik zie zelden nog (aangespoelde) rietjes en lollystokjes op het strandIk ben heel blij met het verbod.
Ik heb er honderden van opgeruimd in het verleden.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 20:11 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit van mijn leven plastic rietjes of lollistokjes op het strand gezien.
Juist wel. Het zijn de voorwerpen die gebruikt worden tijdens buitenconsumptie die veel schade veroorzaken. Want die dingen hebben grotere kans om in de natuur te belanden. Heb wel eens een vogelkadaver vol met plastic afkomstig van flessendoppen en rietjes op het strand gevonden.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 20:10 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Dat komt echt niet door die paar rietjes hoor. Beter pakken ze dan de grote en vaak onnodige plastic verpakkingen en tasjes aan en bedenken ze iets op de petflessen. Laat rietjes gewoon rietjes zijn.
Hoezo. Laat men lekker zelf kiezen of ze plastic rietjes willen gebruiken of papieren rietjes uit plastic zakjes.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 20:03 schreef Nattekat het volgende:
Dit is even kansloos als die ban in de eerste plaats. Misschien nog wel kanslozer.
Die je na ieder gebruik weggooit, of die je altijd bij moet hebben?quote:Op vrijdag 7 februari 2025 20:21 schreef heywoodu het volgende:
Benieuwd of hij ook nog met politiek bezig gaat zijn, maar goed, weer een dingetje. Deze is niet eens zo verkeerd, plastic rietjes blijven toch echt veel beter. Al hoop ik wel dat er een keer een alternatief komt dat net zo goed is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |