abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 februari 2025 @ 08:15:40 #1
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216579850
  Moderator vrijdag 7 februari 2025 @ 08:26:42 #2
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_216579928
3x rechts is ook links :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_216580722
Mogguh!

Ik had ook verfproblemathiek :+ kozijnen in de grondverf, maar de verf was te oud dus de consistentie niet meer goed. (En dan toch tegen beter weten in proberen, want een halve emmer dure verf wegmieteren is ook weer zo zonde … )
Kan het er ook weer afschuren :') jottum.

Jammer van de wat mindere animo fles, maar wellicht is een groep van 31 nog wel leuker, makkelijker om iets een keer met z’n allen te doen en je spreekt elkaar misschien ook net wat meer?

@derLudolf ik zou geen hond nemen. Wel jammer dat je hem zo afwijst en beoordeeld op ‘nut’. Maar goed, dat is goed recht gezien je er zelf niet voor gekozen hebt. (Maar dat heeft die hond dus ook niet)

Gefeliciteerd @AnneX ! Dat wordt wel even een verandering.

Fijn dat het steeds beter gaat met alle angsten @vlindertje89 :) Genoeg deuken (en rimpels :') ) in mijn hoofd hoor :D
  Moderator vrijdag 7 februari 2025 @ 10:29:24 #4
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_216580798
Gisteren knalde een Nederlandse auto door een Duitse grenscontrole bij Bad Nieuweschans en reed richting de A31 om daar zuidwaarts te gaan. Opeen gegeven moment draaide de auto om en reed weer richting het noorden.

RTV Noord: Bundespolizei heeft de auto doorzeefd, vervolgens kon de auto worden klemgereden.
NDR: er wurde von der Polizei mit modernen Nagelsperren - sogenannten Stop-Sticks - zum Halt gezwungen.

Tja vind je het gek dat sommige mensen de reguliere media niet vertrouwen.
pi_216580809
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 10:15 schreef Candaasje het volgende:
Mogguh!

[..] hond [..]nut [..]
Onze hont is een mastine, qua ras een veebeschermingshond. Je zou denken dat je dat in de praktijk niet merkt.

Één van onze katten sneaked wel eens de gang in, en wordt dan of door mij terug gezet of krijgt een "wat doe jij hier klootzak?" Van mijn partner naar zijn hoofd geslingerd.

Hond let blijkbaar goed op, want specifiek die kat mag nu *niet* in de gang. Onderbuiks grommen, en als daar geen adequate actie op volgt een diepe zware "WOEF". Alle andere situaties: prima interactie tussen kat en hond.
La derecha oprime, la izquierda libera
  Moderator vrijdag 7 februari 2025 @ 10:46:10 #6
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_216580915
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 10:30 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Onze hont is een mastine, qua ras een veebeschermingshond. Je zou denken dat je dat in de praktijk niet merkt.

Één van onze katten sneaked wel eens de gang in, en wordt dan of door mij terug gezet of krijgt een "wat doe jij hier klootzak?" Van mijn partner naar zijn hoofd geslingerd.

Hond let blijkbaar goed op, want specifiek die kat mag nu *niet* in de gang. Onderbuiks grommen, en als daar geen adequate actie op volgt een diepe zware "WOEF". Alle andere situaties: prima interactie tussen kat en hond.
Oud collega van m'n pa was een keer op bezoek en had d'r Pyrenese berghond mee. Ze zaten buiten, even rondje langs de randen van de tuin en het beest wist precies waar hij mocht komen en kon vrij rondlopen.
pi_216580940
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 10:29 schreef derLudolf het volgende:
Gisteren knalde een Nederlandse auto door een Duitse grenscontrole bij Bad Nieuweschans en reed richting de A31 om daar zuidwaarts te gaan. Opeen gegeven moment draaide de auto om en reed weer richting het noorden.

RTV Noord: Bundespolizei heeft de auto doorzeefd, vervolgens kon de auto worden klemgereden.
NDR: er wurde von der Polizei mit modernen Nagelsperren - sogenannten Stop-Sticks - zum Halt gezwungen.

Tja vind je het gek dat sommige mensen de reguliere media niet vertrouwen.
Welke titel vind je niet goed dan?
pi_216581004
Volgens mijn zijn spaniels jachthonden die gefokt zijn om vogels op te jagen. Dus uit het struikgewas te jagen zodat ze geschoten kunnen worden. Die hoeven dus niet zo goed te luisteren maar moeten vooral onafhankelijk en avontuurlijk zijn. In tegenstelling tot de jachthonden die enorm op de jager gericht moeten zijn (om te apporteren, aan te wijzen etc). Dit is althans de hypothese die ik bedacht heb nadat ik na jarenlang met terriërs in een huis gewoond te hebben heb geconcludeerd dat ze genetisch gewoon niet in staat zijn om te luisteren :+ althans 'zit' en 'wacht' ging nog net wel maar andere truukjes zaten er gewoon niet op. Maar tja, die jagen in roedels klein wild op en moeten het lef hebben om overal op af te gaan, ze hoeven niet braafjes aan voeten te liggen :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  Moderator vrijdag 7 februari 2025 @ 10:59:27 #9
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_216581005
Het is gewoon niet consistent. RTV Noord gaat af op zo'n 112 ramptoerist fotograaf, NDR op dpa dus ik neig meer NDR te geloven.

Mijn aanname is, de kogelgaten (duidelijk te zien op foto's) zaten misschien al in de auto, je moet immers ook wel iets op je kerfstok hebben wil je door een grenscontrole heen knallen.
  vrijdag 7 februari 2025 @ 11:04:18 #10
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_216581048
quote:
Nu.NL: " Nederlandse auto doorzeefd met kogels op Duitse snelweg "
Met foto's van ingeslagen ramen, en lekke banden die aansluiten op
quote:
er wurde von der Polizei mit modernen Nagelsperren - sogenannten Stop-Sticks - zum Halt gezwungen.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_216581081
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 11:04 schreef fietsie het volgende:

[..]
Met foto's van ingeslagen ramen, en lekke banden die aansluiten op
[..]

Kogelgaten in zijkant auto, ramen ingeschoten.
pi_216581127
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 10:59 schreef derLudolf het volgende:
Het is gewoon niet consistent. RTV Noord gaat af op zo'n 112 ramptoerist fotograaf, NDR op dpa dus ik neig meer NDR te geloven.

Mijn aanname is, de kogelgaten (duidelijk te zien op foto's) zaten misschien al in de auto, je moet immers ook wel iets op je kerfstok hebben wil je door een grenscontrole heen knallen.
Dat hoeft toch ook niet. Ik denk dat ze beide kloppen maar dat ze bij de NDR voor een wat minder schreuwerige kop hebben gekozen.
  vrijdag 7 februari 2025 @ 11:19:54 #13
63722 z80
I fink you freaky
pi_216581147
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 11:09 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Kogelgaten in zijkant auto, ramen ingeschoten.
Je kijkt duidelijk naar andere foto's.
De voorruit bestuurderskant is geen schotgat. Maar een beschadiging door slagen.
En het gat aan de achterkant is ook maar de vraag of dit een kogelgat is. Een beetje gekke vorm daarvoor.

Edit.
En welk wapen van de politie maakt dat gat aan de bijrijderskant?
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_216581237
Filmpjes van kogelgat. Bootlickers: omnomnom laars.
  vrijdag 7 februari 2025 @ 11:46:26 #15
63722 z80
I fink you freaky
pi_216581354
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 11:30 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Filmpjes van kogelgat. Bootlickers: omnomnom laars.
????
pi_216581392
quote:

Jammer van de wat mindere animo fles, maar wellicht is een groep van 31 nog wel leuker, makkelijker om iets een keer met z’n allen te doen en je spreekt elkaar misschien ook net wat meer?
Ja, dit! Ik organiseer met een klein groepje sinds 3 jaar een skireis. Van de ca. 500 medewerkers gaan er tussen de 25 en 40 mee. Dat is net aan een leuke groep om erop uit te gaan. We hebben gezegd dat 50 het maximale is dat we behapbaar vinden. Zo blijft het wel echt een relatief hecht groepje waarmee je ook nog gezamenlijk dingen kan regelen (bijvoorbeeld een lunch). Hoe groter de groep, hoe meer subgroepjes je zal krijgen, denk ik.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_216581410
quote:
Ja op zich zou dat helemaal niet gek zijn. Maar het is bij zo weinig mensen maar helemaal de vraag of het wel door kan gaan. We hebben de reissom natuurlijk al bepaald en de mensen hebben betaald bij inschrijving. Dan kunnen we niet zeggen "er komt bijna niemand dus betaal nog maar even een paar honderd euro extra". Want die bus kost hetzelfde natuurlijk.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_216581428
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 11:50 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Ja, dit! Ik organiseer met een klein groepje sinds 3 jaar een skireis. Van de ca. 500 medewerkers gaan er tussen de 25 en 40 mee. Dat is net aan een leuke groep om erop uit te gaan. We hebben gezegd dat 50 het maximale is dat we behapbaar vinden. Zo blijft het wel echt een relatief hecht groepje waarmee je ook nog gezamenlijk dingen kan regelen (bijvoorbeeld een lunch). Hoe groter de groep, hoe meer subgroepjes je zal krijgen, denk ik.
Dat is ook geen probleem hoor, we doen ter plekke eerst een stadswandeling in groepjes van 15 man en daarna mag iedereen zelf kijken waar ze heen willen. EN mocht het zo zijn dat een grote groep naar hetzelfde wil, dan hebben we gewoon een bus bij ons *O*
  Moderator vrijdag 7 februari 2025 @ 11:55:46 #19
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_216581441
quote:
84s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 11:52 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Ja op zich zou dat helemaal niet gek zijn. Maar het is bij zo weinig mensen maar helemaal de vraag of het wel door kan gaan. We hebben de reissom natuurlijk al bepaald en de mensen hebben betaald bij inschrijving. Dan kunnen we niet zeggen "er komt bijna niemand dus betaal nog maar even een paar honderd euro extra". Want die bus kost hetzelfde natuurlijk.
4 busjes huren ipv touringcar met chauffeur. Of kleinere bus, dubbeldekker van 86 personen is ook een duurder natuurlijk
pi_216581458
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 11:55 schreef derLudolf het volgende:

[..]
4 busjes huren ipv touringcar met chauffeur. Of kleinere bus, dubbeldekker van 86 personen is ook een duurder natuurlijk
Gewoon de trein pakken, ook beter voor het duurzame imago van het bedrijf.
pi_216581475
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 11:55 schreef derLudolf het volgende:

[..]
ja we gaan nu voor een kleinere bus maar het is maar net wat er beschikbaar is natuurlijk. En wat dat dan weer kost.
  vrijdag 7 februari 2025 @ 12:10:09 #22
63722 z80
I fink you freaky
pi_216581593
En ik heb aan de achterkant van de woning weer ramen in het dak zitten. Aan de buitenkant afgewerkt en water/wind dicht.
Nu aan de voorkant nog de ramen. Daarna kan het dichtleggen met pannen eindelijk beginnen.
pi_216581619
Wat een fijne fietsenmaker heb ik toch. Normaal breng je de fiets voor 11 uur en kan je m na 16 uur (of na bericht) weer ophalen. Maar omdat naar de bushalte een flink eind lopen is ga ik in de buurt in een cafeetje zitten, dat weten ze, dus mijn fiets werd meteen gedaan. Was net bezig met mijn 2e koffie en een saucijzenbroodje (dat was lang geleden) toen ze appten, binnen een uur.
We have far more in common than that which devides us..
pi_216581663
https://nos.nl/artikel/25(...)er-kwetsbare-moeflon

Ftftft. Dus je neemt dieren, die je in een park zet enkel om te schieten omdat 't zo'n leuk schedeltje aan de muur geeft. Nu worden die dieren opgesnacked door de wolf, en wil een of ander schurftclubje die rijkeluishuisdieren laten beschermen :')
  Moderator vrijdag 7 februari 2025 @ 12:17:07 #25
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_216581678
Waterleidingsbedrijf was er vanochtend om waterleiding door te spoelen. Maar blijkbaar heb ik een te lage waterdruk. Ze bellen nog, neem aan dat leiding tot de meter net als in NL voor hun rekening is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')