abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216579258
Hallo,

Twee maanden geleden had ik voor het laatst griep gehad. Hoe weet ik dat het griep was? Nou, mijn beenspieren, rugspieren, billen, hoofd deden erg pijn. Ik voelde telkens rillingen in mijn spieren. Mijn neus was verstopt, keel deed zeer en stem was weggevallen. Voelde me helemaal op. En vandaag heb ik weer exact dezelfde verschijnselen. Heb net even mijn temperatuur gemeten maar koorts lijk ik niet te hebben alhoewel mijn voorhoofd en wangen warm aanvoelen terwijl ik het koud heb.

Ik vrees dat twee collega's mij afgelopen week hebben aangestoken. Ik was in principe niet zo bang om besmet te raken omdat ik al reeds in begin december griep had.

Is het überhaupt wel mogelijk om in 2 maanden tijd twee keer griep op te lopen of is het een zware verkoudheid??
pi_216579268
Nieuwe variant *O*
pi_216579283
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 01:04 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Nieuwe variant *O*
Ja ik heb gelezen dat er een nieuwe epidemie heerst. Dus dan hebben we het ook over een nieuwe variant die het lichaam nog niet kent?

Pff. Echt klote dit,
pi_216579543
Toch vreemd, weerstand misschien? Kantoorbaantje?

Ik ben werkelijk nooit ziek.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  Miss 200.000.000! vrijdag 7 februari 2025 @ 06:40:33 #5
367000 roos94
pi_216579547
Heb ik ook elk jaar hoor. Paar keer griep per winter.

Leve school en kdv *O*
pi_216579619
Of gewoon verkouden, je hebt ook geen koorts.
pi_216579635
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 07:12 schreef Magica het volgende:
Als je ligt te rillen met spierpijn heb je wel kans dat je echt griep hebt in tegenstelling tot heel veel mensen met een snotneus die roepen dat ze griep hebben
pi_216581214
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 07:12 schreef Magica het volgende:
Best wel hevige nacht gehad. Had het koud daarna weer warm, ook flink gezweet. Spierklachten zijn nu wonderbaarlijk verminderd. Misschien is het toch verkoudheid.
pi_216581248
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 06:36 schreef halfway het volgende:
Toch vreemd, weerstand misschien? Kantoorbaantje?

Ik ben werkelijk nooit ziek.
Heb geen kantoorbaan. Werkt in een vrij grote ruimte maar sta wel vaak tussen productiepersoneel. Vandaar dat besmettingskans groter is.
pi_216581317
Het kan wel, ik heb ook wel eens buikgriep gehad en een maand later weer. Sowieso banen met veel collega's en kinderen zijn een groot risico.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  vrijdag 7 februari 2025 @ 12:10:42 #11
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_216581599
Een verkoudheid is geen griep. Door mensen als jij is er zo'n rare discussie ontstaan met mensen die corona met griep vergelijken doordat zoveel mensen een verkoudheid een griep noemen. Aan griep gaan ook mensen dood. Je krijgt griep maar gemiddeld 10 keer in je leven. Van die mensen die geregeld, elk jaar wel, in de ziektewet gaan met een verkoudheid en dat dan griep noemen, ja ja .
To BG or not to BG!
pi_216581713
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 00:56 schreef Werkperd het volgende:
Hallo,

Twee maanden geleden had ik voor het laatst griep gehad. Hoe weet ik dat het griep was? Nou, mijn beenspieren, rugspieren, billen, hoofd deden erg pijn. Ik voelde telkens rillingen in mijn spieren. Mijn neus was verstopt, keel deed zeer en stem was weggevallen. Voelde me helemaal op. En vandaag heb ik weer exact dezelfde verschijnselen. Heb net even mijn temperatuur gemeten maar koorts lijk ik niet te hebben alhoewel mijn voorhoofd en wangen warm aanvoelen terwijl ik het koud heb.

Ik vrees dat twee collega's mij afgelopen week hebben aangestoken. Ik was in principe niet zo bang om besmet te raken omdat ik al reeds in begin december griep had.

Is het überhaupt wel mogelijk om in 2 maanden tijd twee keer griep op te lopen of is het een zware verkoudheid??
Kan prima.

Oktober tot en met december 3x ziek geweest, 1x corona (lichte klachten) en 2x griep waarvan de 2e keer het meest hevig, met sinusitis, bronchitis (nooit helemaal overheen gegroeid) en nog 3 weken last van m'n ribben van het hoesten gehad.

Er zullen altijd mensen zijn die zeggen dat het niet kan, simpelweg omdat ze uit eigen ervaring spreken en nooit echt ziek geweest zijn / worden van een griep of corona. Dat is dan hen gegund geluk maar niet universeel.
pi_216581815
Ik heb al sinds oktober 38 graden. Huisarts heeft ook geen idee meer :')
Soms voel ik me kut maar meestal alleen snel moe.

Winterblues ofzo :P
Twiddel
pi_216582087
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 12:33 schreef summer2bird het volgende:
Ik heb al sinds oktober 38 graden. Huisarts heeft ook geen idee meer :')
Soms voel ik me kut maar meestal alleen snel moe.

Winterblues ofzo :P
Op zich past aanhoudende koorts wel bij de symptomen van "long covid".
Waarmee het uiteraard geen long covid hoeft te zijn.
  Admin vrijdag 7 februari 2025 @ 13:02:27 #15
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_216582113
ik ruik weer niks. 3e keer covid nu. hondsberoerd ook. Maar zoals vorige keer is mijn reuk volledig weg. Zelfs sterke geuren als azijn, bleek etc ruik ik gewoonweg niet.
Ook jolanda en alicia hebben het zwaar te pakken momenteel. Ben zelf al ruim een week ziek nu, jolanda en alicia nu een dag of 4.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_216582222
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 13:02 schreef Danny het volgende:
ik ruik weer niks. 3e keer covid nu. hondsberoerd ook. Maar zoals vorige keer is mijn reuk volledig weg. Zelfs sterke geuren als azijn, bleek etc ruik ik gewoonweg niet.
Ook jolanda en alicia hebben het zwaar te pakken momenteel. Ben zelf al ruim een week ziek nu, jolanda en alicia nu een dag of 4.
Dat symptoom van "niets ruiken" heb ik dan weer niet gehad bij covid.

Het blijft variabel.
  Admin vrijdag 7 februari 2025 @ 19:46:11 #17
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_216586214
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 13:10 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dat symptoom van "niets ruiken" heb ik dan weer niet gehad bij covid.

Het blijft variabel.
Ik de eerste keer ook niet. Tweede keer, en nu derde keer wel. Raar wel...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_216594547
Als je zovaak ziek bent dan zou ik maar eens gaan onderzoeken of je niet iets anders onder de leden hebt.. Of misschien eens gezond gaan eten.. niet vegatarisch enzo..
pi_216595567
Hier ook, dus je bent niet alleen broeder. In december 1,5 dag boven de wc geleefd. Afgelopen week 2 dagen rillend en zwetend - niet tegelijk overigens - in bed gelegen.
pi_216595596
Ik zie en hoor het ook om me heen, heel veel mensen dit jaar die snel achter elkaar weer ziek worden, Ikzelf ook.
pi_216597451
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 14:30 schreef DjVero het volgende:
Hier ook, dus je bent niet alleen broeder. In december 1,5 dag boven de wc geleefd. Afgelopen week 2 dagen rillend en zwetend - niet tegelijk overigens - in bed gelegen.
Heftig man!! Gaat het nu wel wat beter met je?

Ik dacht dat het gister iets beter ging met me maar lig alweer helemaal k.o op bed. Nu net helemaal zeiknat geworden van zweten. Keel doet zeer, krijg haast geen eten erdoorheen. Ook geen eetlust. Smaak en geur weggevallen en daarbovenop begin ik ook steeds vaker misselijk te raken.

Ik weet dat ik dit toen alleen met corona had maar het lijkt nu dat het wat erger geworden is.
  Miss 200.000.000! zaterdag 8 februari 2025 @ 18:35:13 #22
367000 roos94
pi_216597720
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 18:13 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Heftig man!! Gaat het nu wel wat beter met je?

Ik dacht dat het gister iets beter ging met me maar lig alweer helemaal k.o op bed. Nu net helemaal zeiknat geworden van zweten. Keel doet zeer, krijg haast geen eten erdoorheen. Ook geen eetlust. Smaak en geur weggevallen en daarbovenop begin ik ook steeds vaker misselijk te raken.

Ik weet dat ik dit toen alleen met corona had maar het lijkt nu dat het wat erger geworden is.
Sterkte a broer
pi_216600527
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 18:35 schreef roos94 het volgende:

[..]
Sterkte a broer
Dankjewel zuster !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')