abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216579021
Hallo allemaal

Ik houd zo ongelooflijk veel van eten. Eten eten eten eten, ik sta ermee op en ik ga ermee naar bed, met denken aan eten, continu filmpjes van koken op Youtube kijken, foto's van eten op sociale media. Soms rijd ik naar de amazing oriental en haal ik gewoon voor 80 euro aan spul.

Ik heb nou bijvoorbeeld fysiek geen honger en wil zo naar bed maar ik kan maar niet stoppen met denken aan heerlijk eten. Misschien maak ik gewoon nog een zakje indomie klaar of zo gewoon omdat ik aan niks anders kan denken nou.

Als ik uit eten ga (dit gebeurt misschien 1x per jaar of zo hoor echt vrijwel nooit) zijn ze altijd verbaasd over hoeveel ik eet. 'Hoe kan je dat op?'

En nee ik ben niet morbide obees maar ik heb wel degelijk een bierbuik dat kan je zeker ook wel zien.

Ik zou echt nooit droge kip met brocoli kunnen eten en alleen maar naar de sportschool kunnen gaan of zo echt niks voor mij. Overheelijk eten is mijn voornaamste plezier naast alcohol.

Heeft iemand dit nog meer? Een absolute obsessie met eten. En hoe ga je daarmee om?
pi_216579255
Zolang het je niet in de weg zit, lekker van genieten.
Blijf je gewicht in de gaten houden en ook je bloeddruk en cholesterol.
Een pijnlijke anus is niet fijn
Een geknede kut van marsepein
pi_216579266
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 23:47 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Soms rijd ik naar de amazing oriental
Zonder rijbewijs?
pi_216580760
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 01:02 schreef Vincent_student het volgende:

[..]
Zonder rijbewijs?
Ik heb het rijbewijs B gewoon in één keer gehaald hoor.
  vrijdag 7 februari 2025 @ 10:23:46 #5
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_216580764
Ik ben altijd flinterdun geweest en heb nooit gesnapt dat de rest van mijn familie zo dik kon zijn. Tot ik zwanger werd, toen kreeg ik zoveel trek en ineens werd me duidelijk wat een gevecht het moet zijn om daar tegen te vechten. Gelukkig ging het weer over na de bevalling, ik was 30 kilo gegroeid en dat was er binnen een half jaar ook weer af.
Toen ik in de overgang kwam ging ik ook groeien, weer 30 kilo, toen op dieet geweest en moest ik mijn inname daarna met 20% minderen om mijn gewicht te houden want voel me beter als ik dun ben. Heb nu meer moeite met op gewicht blijven dan vroeger maar heb een sterke wil en bepaal precies wat ik wil eten en daar hou ik me 100% aan. Mijn 'ik ben vol' hormoon werkt gelukkig beter dan de 'ik heb honger' hormonen.

Maar het is gewoon een gevecht tegen hormonen die je haast niet kunt winnen.
To BG or not to BG!
pi_216580767
quote:
3s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 00:55 schreef Treinhoer het volgende:
Zolang het je niet in de weg zit, lekker van genieten.
Blijf je gewicht in de gaten houden en ook je bloeddruk en cholesterol.
Mijn cholesterol schijnt te hoog te zijn maar ik geloof daar niet in. Dat boter en dergelijke slecht zou zijn is allang achterhaald.
pi_216580791
Ik ben overdag een gezonde eter en beweeg en leef gezond. Maar dat moet ik ook, want ik denk ook heel veel aan eten. Eigenlijk wil ik de hele dag door lekker hartige dingen eten, totdat ik propvol zit. Ik moet mezelf dus de hele dag in de hand houden.

Maar 's avonds als ik alleen in m'n woonkamer zit dan is het wel een struggle. Ik heb daarom ook nooit chips of iets in huis, wat heel saai is. Ik ga dan hasj roken en koffie drinken, puur om die consumptiebehehoefte tegemoet te komen. Daar blijf je lang van wakker, en lang hongerig zijn is marteling. Dus soms vreet ik dan opeens een stapel boterhammen weg, waardoor ik mezelf ga haten en dood wil.

De volgende ochtend ontken ik dit naar mijn vrouw en dan ga ik 15 kilometer huilend hardlopen.
-nee-
pi_216580925
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 10:28 schreef Marsenal het volgende:
Ik ben overdag een gezonde eter en beweeg en leef gezond. Maar dat moet ik ook, want ik denk ook heel veel aan eten. Eigenlijk wil ik de hele dag door lekker hartige dingen eten, totdat ik propvol zit. Ik moet mezelf dus de hele dag in de hand houden.

Maar 's avonds als ik alleen in m'n woonkamer zit dan is het wel een struggle. Ik heb daarom ook nooit chips of iets in huis, wat heel saai is. Ik ga dan hasj roken en koffie drinken, puur om die consumptiebehehoefte tegemoet te komen. Daar blijf je lang van wakker, en lang hongerig zijn is marteling. Dus soms vreet ik dan opeens een stapel boterhammen weg, waardoor ik mezelf ga haten en dood wil.

De volgende ochtend ontken ik dit naar mijn vrouw en dan ga ik 15 kilometer huilend hardlopen.
Ik rookte vroeger veel hasj maar omdat ik nu auto rijd durf ik dat niet meer aan. Je blijft vaak ook de volgende dag positief testen. Dat hielp wel.

Sigaretten helpen ook maar ik moest er te veel van hoesten.
  vrijdag 7 februari 2025 @ 10:54:48 #9
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_216580971

Tarrare (circa 1772 – 1798), soms gespeld als Tarar, was een Franse entertainer, soldaat en spion die bekend stond om zijn ongewone eetlust en eetgewoonten.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Tarrare
pi_216580992
Chips. Ook al is het van die zouteloze, smakeloze troep tegenwoordig.

Niet kopen werkt het beste voor mij. Maarja, achter een Jumbo wonen is zóó kut. ;(
  Moderator vrijdag 7 februari 2025 @ 14:03:39 #11
441859 crew  Lenny77
pi_216582738
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 10:24 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Mijn cholesterol schijnt te hoog te zijn maar ik geloof daar niet in. Dat boter en dergelijke slecht zou zijn is allang achterhaald.
:')
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator vrijdag 7 februari 2025 @ 14:05:16 #12
441859 crew  Lenny77
pi_216582759
Lijkt mij voor de rest wel moeilijk te zijn.
Ik ben van het type: ik moet eten om te leven ipv ik leef om te eten.
Ik heb ook erg snel het gevoel dat ik voldoende gegeten heb.
pi_216582788
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 14:03 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Vroeger moest je naar de bibliotheek om informatie te halen, tegenwoordig lees je iets op internet en bam, wetenschappelijk achterhaald :')
Hell To The Liars
pi_216583134
Herken het wel een beetje. Heel de dag met eten bezig zijn. Maar meer van: wat ga ik wanneer eten. Uren zoeken naar recepten.
Maar dit kan ook met gezond eten. Proberen uit te zoeken hoe je zo lekker en veel mogelijk kan eten maar met minder calorieën of koolhydraten. Kun je daar weer obsessief mee bezig zijn :P
pi_216583176
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 10:24 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Je gelooft niet in metingen waaruit blijkt dat je cholesterol te hoog is? Zit je nog in de ontkenningsfase?
pi_216583444
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 14:05 schreef Lenny77 het volgende:
Lijkt mij voor de rest wel moeilijk te zijn.
Ik ben van het type: ik moet eten om te leven ipv ik leef om te eten.
Ik heb ook erg snel het gevoel dat ik voldoende gegeten heb.
Dus je kan niet lekker koken dan? -O-
pi_216583452
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 14:49 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Je gelooft niet in metingen waaruit blijkt dat je cholesterol te hoog is? Zit je nog in de ontkenningsfase?
Ik geloof heus wel hoeveel cholestorol ze hebben gemeten, maar niet dat dat een slechte zaak zou zijn, nee.
  Moderator vrijdag 7 februari 2025 @ 15:25:13 #18
441859 crew  Lenny77
pi_216583529
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 15:16 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Dus je kan niet lekker koken dan? -O-
Ik kan dat wel en doe het ook maar ik kijk er niet persé naar uit. Ik eet het omdat ik 'moet'.
Als ik verplicht een maand niets anders dan droog brood met kaas moet eten is het ook prima.
  Moderator vrijdag 7 februari 2025 @ 15:26:17 #19
441859 crew  Lenny77
pi_216583543
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 15:17 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Ik geloof heus wel hoeveel cholestorol ze hebben gemeten, maar niet dat dat een slechte zaak zou zijn, nee.
Je piept wel anders wanneer je coronairen ontploffen..
pi_216583559
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 15:26 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Je piept wel anders wanneer je coronairen ontploffen..
Jammer dan. Ook als jij alleen droog brood met kaas eet zal je op een gegeven moment ziek worden en komen te overlijden. Dan liever wat eerder na lekker gegeten te hebben :9
pi_216583756
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 15:17 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Je kans op hart en vaatziekten en beroertes stijgt daardoor behoorlijk anders.
pi_216583795
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 15:28 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Jammer dan. Ook als jij alleen droog brood met kaas eet zal je op een gegeven moment ziek worden en komen te overlijden. Dan liever wat eerder na lekker gegeten te hebben :9
Je kunt prima lekker eten zonder vroegtijdig te overlijden zolang je maar geen overgewicht hebt en verzadigd vet matigt.
pi_216584066
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 23:47 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Soms rijd ik naar de amazing oriental en haal ik gewoon voor 80 euro aan spul.

Sooo heee, wooow, niet normaal! Tachtig hele euro's! Wat veel zeg!
  Moderator vrijdag 7 februari 2025 @ 16:34:10 #24
441859 crew  Lenny77
pi_216584286
quote:

[..]
Eerder kan 50j oud zijn he?
En het gaat bij mij niet om de gezondheid, ik heb gewoon niets met eten :@
pi_216584742
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 15:48 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Je kans op hart en vaatziekten en beroertes stijgt daardoor behoorlijk anders.
Allang achterhaald, dat stijgt door transvetten en te veel suikers.
pi_216584747
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 15:51 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Je kunt prima lekker eten zonder vroegtijdig te overlijden zolang je maar geen overgewicht hebt en verzadigd vet matigt.
Verouderde informatie. Transvetten zijn juist slecht zoals margarine, en suikers zijn ook slecht.
pi_216584751
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 16:11 schreef Alloch87 het volgende:

[..]
Sooo heee, wooow, niet normaal! Tachtig hele euro's! Wat veel zeg!
Voor één persoon hè
pi_216584760
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 16:34 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Eerder kan 50j oud zijn he?
En het gaat bij mij niet om de gezondheid, ik heb gewoon niets met eten :@
Mijn moeder ging inderdaad ook dood op haar 50e. Die at overigens vooral veel suikers, niet per se extreem veel vet.
pi_216584893
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 17:21 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Allang achterhaald, dat stijgt door transvetten en te veel suikers.
Ook door teveel verzadigd vet en overgewicht.
pi_216584894
Vooral verslaafd aan aandacht, heeft het alle schijn van.
pi_216584929
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 17:35 schreef Modus het volgende:
Vooral verslaafd aan aandacht, heeft het alle schijn van.
Graag on-topic blijven, dit topic gaat over eten. Als je een topic wil over aandacht kan je dit zelf maken.
pi_216584938
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 17:35 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Ook door teveel verzadigd vet en overgewicht.
Verzadigd vet is allang achterhaald als specifieke oorzaak voor hart- en vaatziekten.

Wat betreft overgewicht, dat is lastig te vermijden helaas.

In 2021 had de helft van de Nederlanders van 18 jaar of ouder overgewicht: 36 procent had matig overgewicht en 14 procent had ernstig overgewicht (obesitas). 48 procent van de volwassenen had een normaal gewicht en 1 procent had ondergewicht.

En een bodybuilder heeft ook overgewicht, het gaat vooral om vetpercentage.
pi_216584985
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 17:40 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Verzadigd vet is allang achterhaald als specifieke oorzaak voor hart- en vaatziekten.

In 2021 had de helft van de Nederlanders van 18 jaar of ouder overgewicht: 36 procent had matig overgewicht en 14 procent had ernstig overgewicht (obesitas). 48 procent van de volwassenen had een normaal gewicht en 1 procent had ondergewicht.

En een bodybuilder heeft ook overgewicht, het gaat vooral om vetpercentage.
Graag je stelling onderbouwen over verzadigd vet.

Anders moet de hartstichting zijn website even aanpassen.
Hell To The Liars
pi_216585138
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 17:46 schreef Droopie het volgende:

[..]
Graag je stelling onderbouwen over verzadigd vet.

Anders moet de hartstichting zijn website even aanpassen.
Ja dat zouden ze moeten ja, maar Becel en andere margarineproducenten betalen ze flink dus dat gaan ze niet doen.
pi_216585153
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 18:03 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Ja dat zouden ze moeten ja, maar Becel en andere margarineproducenten betalen ze flink dus dat gaan ze niet doen.
Onderbouw je stelling dan?

Waar haal de je die informatie dan vandaan?

Of weet je dat gewoon :')
Hell To The Liars
pi_216585217
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 18:03 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Dit topic solliciteert op deze manier naar een enkeltje BNW :')

Verder is veel eten niet per se een probleem, als je je verbranding er maar op aanpast en je niet alleen maar ongezonde shit (al heeft ts daar een andere definitie van dat de rest van de wereld) naar binnen werkt.
pi_216585252
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 18:04 schreef Droopie het volgende:

[..]
Onderbouw je stelling dan?

Waar haal de je die informatie dan vandaan?

Of weet je dat gewoon :')
Dat kan je natuurlijk ook zelf opzoeken. Ik ben je niet aan het overtuigen om meer verzadigde vetten te eten hoor. Maar ga eens naar de Poolse winkel en haal een blok reuzel, dat ligt in de koeling naast de boter, heet 'Smalec' in het pools, en bak daar eens in :9 :9 :9
pi_216585264
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 18:11 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Dit topic solliciteert op deze manier naar een enkeltje BNW :')

Verder is veel eten niet per se een probleem, als je je verbranding er maar op aanpast en je niet alleen maar ongezonde shit (al heeft ts daar een andere definitie van dat de rest van de wereld) naar binnen werkt.
Dit heeft natuurlijk niets te maken met 'BNW' a la chemtrails of andere onzin, maar is gewoon alweer jarenlang bekend binnen de wetenschap dat die demonisering van verzadigde vetten nogal achterhaald is.

Ook logisch eigenlijk, het is natuurlijk absurd om te denken dat kunstmatige producten zoals margarine beter zouden zijn dan puur natuur zoals reuzel of boter.
  Moderator vrijdag 7 februari 2025 @ 18:29:21 #39
441859 crew  Lenny77
pi_216585379
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 17:40 schreef pedaalemmerzak het volgende:

Ik herhaal mezelf:
pi_216585393
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 18:29 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ik herhaal mezelf:
Ik zou soms willen dat ik ook helemaal niks om eten gaf, maar dat lukt alleen als ik 2 pakjes per dag rook aan sigaretten en ook dat is niet bepaald gezond, ik ben dan ook grotendeels gestopt met roken.
  Moderator vrijdag 7 februari 2025 @ 18:32:34 #41
441859 crew  Lenny77
pi_216585409
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 18:31 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Ik zou soms willen dat ik ook helemaal niks om eten gaf, maar dat lukt alleen als ik 2 pakjes per dag rook aan sigaretten en ook dat is niet bepaald gezond, ik ben dan ook grotendeels gestopt met roken.
Overgewicht is wel te vermijden. Zelfs met lekker eten en reuzel
  vrijdag 7 februari 2025 @ 20:31:40 #42
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_216586962
quote:

[..]
Ja, dat hoor je vaak van mensen met een enorm ongezonde levensstijl “ja maar ik geniet wel van het leven”.

Tja, totdat je na je 50e allerlei kwaaltjes gaat krijgen, pijntjes, geen energie en conditie, etc.

Kortom, het is niet alleen dat je misschien een paar jaar eerder dood gaat, het is ook een veel grotere kans dat je kwaliteit van leven je laatste jaren ook nog eens ellendig is.
pi_216587402
Op je vraag over herkenning. Deels ja

Ik heb een eetstoornis (gehad)(de status is twijfelachtig momenteel) en kan me ook behoorlijk druk maken om eten

De periode met eetbuien is gelukkig voorbij. Alleen nu hebben we een periode met lijnen. Dus bij alles wat ik eet me druk maken of ik het niet beter kan laten staan. En dan heb ik het over maaltijden en zo. Niet over snacken. Naja... ik eet in de avond een bakje soja yoghurt

Gelukkig helpt niet in huis hebben met niet eten. Ik ga en ging niet voor behoefde aan een eetbui speciaal naar de supermarkt.

Gelukkig heb ik die behoeftes niet meer. Alleen een obsessie met eten... weet niet of die ooit voorbij gaat. Vrees het niet
pi_216591855
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 18:15 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Dat kan je natuurlijk ook zelf opzoeken.
Jij poneert vol overtuiging iets, zonder bron, maar de ander moet vervolgens de onderbouwing van je stelling maar zelf opzoeken? :O 8)7

Bijzondere manier van discussiëren. Of gewoon een groot fantast.
pi_216592000
Heel herkenbaar. Ik heb daar ook last van. En al heel lang.
Vroeger had ik een etensverslaving. Nu is dat wat rustiger geworden in mezelf, in dat ik er niet persee verslaafd aan ben maar eten neemt nog veel van mijn gedachten in beslag gedurende de dag.
Bij mij is het een demping van emoties in het omgaan met het dagelijkse leven.
Denk je dat er bij jou ook een psychologische oorzaak achter zit?
pi_216592991
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 02:21 schreef r_one het volgende:

[..]
Jij poneert vol overtuiging iets, zonder bron, maar de ander moet vervolgens de onderbouwing van je stelling maar zelf opzoeken? :O 8)7

Bijzondere manier van discussiëren. Of gewoon een groot fantast.
T kan gewoon he, een bron van de hartstichting negeren en zeggen ga maar wat anders zoeken online wat meer in TS zijn straatje past.

Anyways, ieder gek zijn gebrek zullen we maar zeggen.
Hell To The Liars
pi_216593366
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 10:44 schreef vrijgevochten het volgende:
@:fok-it
Laat me met rust!!
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_216593387
Al die serieuze reacties hier op pedaalemmerzak. :')
pi_216594962
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 18:32 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Overgewicht is wel te vermijden. Zelfs met lekker eten en reuzel
50 procent van de bevolking lukt dat niet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')