Zonder rijbewijs?quote:Op donderdag 6 februari 2025 23:47 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Soms rijd ik naar de amazing oriental
Mijn cholesterol schijnt te hoog te zijn maar ik geloof daar niet in. Dat boter en dergelijke slecht zou zijn is allang achterhaald.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 00:55 schreef Treinhoer het volgende:
Zolang het je niet in de weg zit, lekker van genieten.
Blijf je gewicht in de gaten houden en ook je bloeddruk en cholesterol.
Ik rookte vroeger veel hasj maar omdat ik nu auto rijd durf ik dat niet meer aan. Je blijft vaak ook de volgende dag positief testen. Dat hielp wel.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 10:28 schreef Marsenal het volgende:
Ik ben overdag een gezonde eter en beweeg en leef gezond. Maar dat moet ik ook, want ik denk ook heel veel aan eten. Eigenlijk wil ik de hele dag door lekker hartige dingen eten, totdat ik propvol zit. Ik moet mezelf dus de hele dag in de hand houden.
Maar 's avonds als ik alleen in m'n woonkamer zit dan is het wel een struggle. Ik heb daarom ook nooit chips of iets in huis, wat heel saai is. Ik ga dan hasj roken en koffie drinken, puur om die consumptiebehehoefte tegemoet te komen. Daar blijf je lang van wakker, en lang hongerig zijn is marteling. Dus soms vreet ik dan opeens een stapel boterhammen weg, waardoor ik mezelf ga haten en dood wil.
De volgende ochtend ontken ik dit naar mijn vrouw en dan ga ik 15 kilometer huilend hardlopen.
quote:Op vrijdag 7 februari 2025 10:24 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Mijn cholesterol schijnt te hoog te zijn maar ik geloof daar niet in. Dat boter en dergelijke slecht zou zijn is allang achterhaald.
Vroeger moest je naar de bibliotheek om informatie te halen, tegenwoordig lees je iets op internet en bam, wetenschappelijk achterhaaldquote:
Je gelooft niet in metingen waaruit blijkt dat je cholesterol te hoog is? Zit je nog in de ontkenningsfase?quote:Op vrijdag 7 februari 2025 10:24 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Mijn cholesterol schijnt te hoog te zijn maar ik geloof daar niet in. Dat boter en dergelijke slecht zou zijn is allang achterhaald.
Dus je kan niet lekker koken dan?quote:Op vrijdag 7 februari 2025 14:05 schreef Lenny77 het volgende:
Lijkt mij voor de rest wel moeilijk te zijn.
Ik ben van het type: ik moet eten om te leven ipv ik leef om te eten.
Ik heb ook erg snel het gevoel dat ik voldoende gegeten heb.
Ik geloof heus wel hoeveel cholestorol ze hebben gemeten, maar niet dat dat een slechte zaak zou zijn, nee.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 14:49 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Je gelooft niet in metingen waaruit blijkt dat je cholesterol te hoog is? Zit je nog in de ontkenningsfase?
Ik kan dat wel en doe het ook maar ik kijk er niet persé naar uit. Ik eet het omdat ik 'moet'.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 15:16 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Dus je kan niet lekker koken dan?
Je piept wel anders wanneer je coronairen ontploffen..quote:Op vrijdag 7 februari 2025 15:17 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Ik geloof heus wel hoeveel cholestorol ze hebben gemeten, maar niet dat dat een slechte zaak zou zijn, nee.
Jammer dan. Ook als jij alleen droog brood met kaas eet zal je op een gegeven moment ziek worden en komen te overlijden. Dan liever wat eerder na lekker gegeten te hebbenquote:Op vrijdag 7 februari 2025 15:26 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Je piept wel anders wanneer je coronairen ontploffen..
Je kans op hart en vaatziekten en beroertes stijgt daardoor behoorlijk anders.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 15:17 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Ik geloof heus wel hoeveel cholestorol ze hebben gemeten, maar niet dat dat een slechte zaak zou zijn, nee.
Je kunt prima lekker eten zonder vroegtijdig te overlijden zolang je maar geen overgewicht hebt en verzadigd vet matigt.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 15:28 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Jammer dan. Ook als jij alleen droog brood met kaas eet zal je op een gegeven moment ziek worden en komen te overlijden. Dan liever wat eerder na lekker gegeten te hebben
Sooo heee, wooow, niet normaal! Tachtig hele euro's! Wat veel zeg!quote:Op donderdag 6 februari 2025 23:47 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Soms rijd ik naar de amazing oriental en haal ik gewoon voor 80 euro aan spul.
Eerder kan 50j oud zijn he?quote:Op vrijdag 7 februari 2025 15:28 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Jammer dan. Ook als jij alleen droog brood met kaas eet zal je op een gegeven moment ziek worden en komen te overlijden. Dan liever wat eerder na lekker gegeten te hebben
Allang achterhaald, dat stijgt door transvetten en te veel suikers.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 15:48 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Je kans op hart en vaatziekten en beroertes stijgt daardoor behoorlijk anders.
Verouderde informatie. Transvetten zijn juist slecht zoals margarine, en suikers zijn ook slecht.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 15:51 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Je kunt prima lekker eten zonder vroegtijdig te overlijden zolang je maar geen overgewicht hebt en verzadigd vet matigt.
Voor één persoon hèquote:Op vrijdag 7 februari 2025 16:11 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
Sooo heee, wooow, niet normaal! Tachtig hele euro's! Wat veel zeg!
Mijn moeder ging inderdaad ook dood op haar 50e. Die at overigens vooral veel suikers, niet per se extreem veel vet.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 16:34 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Eerder kan 50j oud zijn he?
En het gaat bij mij niet om de gezondheid, ik heb gewoon niets met eten
Ook door teveel verzadigd vet en overgewicht.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 17:21 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Allang achterhaald, dat stijgt door transvetten en te veel suikers.
Graag on-topic blijven, dit topic gaat over eten. Als je een topic wil over aandacht kan je dit zelf maken.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 17:35 schreef Modus het volgende:
Vooral verslaafd aan aandacht, heeft het alle schijn van.
Verzadigd vet is allang achterhaald als specifieke oorzaak voor hart- en vaatziekten.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 17:35 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ook door teveel verzadigd vet en overgewicht.
Graag je stelling onderbouwen over verzadigd vet.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 17:40 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Verzadigd vet is allang achterhaald als specifieke oorzaak voor hart- en vaatziekten.
Wat betreft overgewicht, dat is lastig te vermijden helaas.
In 2021 had de helft van de Nederlanders van 18 jaar of ouder overgewicht: 36 procent had matig overgewicht en 14 procent had ernstig overgewicht (obesitas). 48 procent van de volwassenen had een normaal gewicht en 1 procent had ondergewicht.
En een bodybuilder heeft ook overgewicht, het gaat vooral om vetpercentage.
Ja dat zouden ze moeten ja, maar Becel en andere margarineproducenten betalen ze flink dus dat gaan ze niet doen.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 17:46 schreef Droopie het volgende:
[..]
Graag je stelling onderbouwen over verzadigd vet.
Anders moet de hartstichting zijn website even aanpassen.
Onderbouw je stelling dan?quote:Op vrijdag 7 februari 2025 18:03 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Ja dat zouden ze moeten ja, maar Becel en andere margarineproducenten betalen ze flink dus dat gaan ze niet doen.
Dit topic solliciteert op deze manier naar een enkeltje BNWquote:Op vrijdag 7 februari 2025 18:03 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Ja dat zouden ze moeten ja, maar Becel en andere margarineproducenten betalen ze flink dus dat gaan ze niet doen.
Dat kan je natuurlijk ook zelf opzoeken. Ik ben je niet aan het overtuigen om meer verzadigde vetten te eten hoor. Maar ga eens naar de Poolse winkel en haal een blok reuzel, dat ligt in de koeling naast de boter, heet 'Smalec' in het pools, en bak daar eens inquote:Op vrijdag 7 februari 2025 18:04 schreef Droopie het volgende:
[..]
Onderbouw je stelling dan?
Waar haal de je die informatie dan vandaan?
Of weet je dat gewoon
Dit heeft natuurlijk niets te maken met 'BNW' a la chemtrails of andere onzin, maar is gewoon alweer jarenlang bekend binnen de wetenschap dat die demonisering van verzadigde vetten nogal achterhaald is.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 18:11 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Dit topic solliciteert op deze manier naar een enkeltje BNW
Verder is veel eten niet per se een probleem, als je je verbranding er maar op aanpast en je niet alleen maar ongezonde shit (al heeft ts daar een andere definitie van dat de rest van de wereld) naar binnen werkt.
Ik herhaal mezelf:quote:Op vrijdag 7 februari 2025 17:40 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Wat betreft overgewicht, dat is lastig te vermijden helaas.
Ik zou soms willen dat ik ook helemaal niks om eten gaf, maar dat lukt alleen als ik 2 pakjes per dag rook aan sigaretten en ook dat is niet bepaald gezond, ik ben dan ook grotendeels gestopt met roken.quote:
Overgewicht is wel te vermijden. Zelfs met lekker eten en reuzelquote:Op vrijdag 7 februari 2025 18:31 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Ik zou soms willen dat ik ook helemaal niks om eten gaf, maar dat lukt alleen als ik 2 pakjes per dag rook aan sigaretten en ook dat is niet bepaald gezond, ik ben dan ook grotendeels gestopt met roken.
Ja, dat hoor je vaak van mensen met een enorm ongezonde levensstijl “ja maar ik geniet wel van het leven”.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 15:28 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Jij poneert vol overtuiging iets, zonder bron, maar de ander moet vervolgens de onderbouwing van je stelling maar zelf opzoeken?quote:Op vrijdag 7 februari 2025 18:15 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Dat kan je natuurlijk ook zelf opzoeken.
T kan gewoon he, een bron van de hartstichting negeren en zeggen ga maar wat anders zoeken online wat meer in TS zijn straatje past.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 02:21 schreef r_one het volgende:
[..]
Jij poneert vol overtuiging iets, zonder bron, maar de ander moet vervolgens de onderbouwing van je stelling maar zelf opzoeken?![]()
Bijzondere manier van discussiëren. Of gewoon een groot fantast.
Laat me met rust!!quote:
50 procent van de bevolking lukt dat nietquote:Op vrijdag 7 februari 2025 18:32 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Overgewicht is wel te vermijden. Zelfs met lekker eten en reuzel
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |