Weet je zeker dat je je inschrijfduur verloor toen je niet verlengde? Meestal staat je inschrijfduur dan gewoon op pauze zolang je niet een woning hebt geaccepteerd en telt de duur weer verder na verlenging.quote:Op donderdag 6 februari 2025 22:10 schreef Vvdjemoeder het volgende:
Ik stond dus 3 jaar ingeschreven en toen kwam ik in een periode dat ik psychische problemen kreeg en daardoor mijn verlenging niet geregeld heb. Officiele diagnose psychiater etc. Ik sta nu alweer 4 jaar ingeschreven maar dat is nog niet genoeg. Ik heb woonnet hierover gemaild en gevraagd of ik die inschrijfduur terug kan krijgen. Zou ik hier recht op hebben?
Volgens mij was ik vergeten te verlengen. Maar kan misschien ook zijn dat ik uitgeschreven heb. Het is woonnet haaglanden jaquote:Op donderdag 6 februari 2025 22:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Weet je zeker dat je je inschrijfduur verloor toen je niet verlengde? Meestal staat je inschrijfduur dan gewoon op pauze zolang je niet een woning hebt geaccepteerd en telt de duur weer verder na verlenging.
edit: en gaat het om Woonnet Haaglanden?
Volgens Haaglanden kan je je inschrijvingsduur niet verliezen als je vergeet te verlengen:quote:Op donderdag 6 februari 2025 22:53 schreef Vvdjemoeder het volgende:
[..]
Volgens mij was ik vergeten te verlengen. Maar kan misschien ook zijn dat ik uitgeschreven heb. Het is woonnet haaglanden ja
Ik heb geen toegang meer tot dat herstel email adres kan er niet meer opquote:Op donderdag 6 februari 2025 22:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Volgens Haaglanden kan je je inschrijvingsduur niet verliezen als je vergeet te verlengen:
https://www.woonnet-haagl(...)/antwoord#/node/2148
Tja, je kan je situatie aan Haaglanden uitleggen en hopen op coulance, maar je begrijpt zelf ook wel dat die kans 4 jaar na het gebeuren vrij klein is. Je hebt in elk geval geen recht op herstel van je inschrijfduur.quote:Op donderdag 6 februari 2025 23:04 schreef Vvdjemoeder het volgende:
[..]
Ik heb geen toegang meer tot dat herstel email adres kan er niet meer op
Als je een woning nodig hebt, is dat in deze tijd een logische noodgreepquote:Op donderdag 6 februari 2025 23:02 schreef baskick het volgende:
Dit wil je 4 jaar na dato nog pogen te corrigeren?
Ik snap best waarom OP het wil, ja. Snap alleen niet waarom je 4 jaar wacht je zaakjes te regelen. Het komt jaren later wellicht net anders over.quote:Op donderdag 6 februari 2025 23:16 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Als je een woning nodig hebt, is dat in deze tijd een logische noodgreep
4 jaar of 7 jaar maakt geen drol uit, je moet tegenwoordig minimaal 15 jaar ingeschreven staan wil je ook maar enig zins kans makenquote:Op donderdag 6 februari 2025 23:16 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Als je een woning nodig hebt, is dat in deze tijd een logische noodgreep
In sommige situaties loopt het leven zoals het loopt. Natuurlijk komt het anders over.quote:Op maandag 10 februari 2025 06:18 schreef baskick het volgende:
[..]
Ik snap best waarom OP het wil, ja. Snap alleen niet waarom je 4 jaar wacht je zaakjes te regelen. Het komt jaren later wellicht net anders over.
En wanneer ben je dichterbij die 15 jaar?quote:Op maandag 10 februari 2025 06:46 schreef 111210 het volgende:
[..]
4 jaar of 7 jaar maakt geen drol uit, je moet tegenwoordig minimaal 15 jaar ingeschreven staan wil je ook maar enig zins kans maken
Ja dat snap ik, voor de lange termijn wil je die jaren er gewoon bij hebbenquote:Op maandag 10 februari 2025 07:00 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
In sommige situaties loopt het leven zoals het loopt. Natuurlijk komt het anders over.
[..]
En wanneer ben je dichterbij die 15 jaar?
Verschilt enorm per regio. In Twente gemiddeld een jaar of 4 en in Almelo minder dan een jaar.quote:Op maandag 10 februari 2025 06:46 schreef 111210 het volgende:
[..]
4 jaar of 7 jaar maakt geen drol uit, je moet tegenwoordig minimaal 15 jaar ingeschreven staan wil je ook maar enig zins kans maken
Nee, heeft onze zoon ook meegemaakt. Zat in 'yes we can' toen hij zijn inschrijving moest verlengen en daar had hij geen toegang tot een pc. Daarna ging hij begeleid wonen in een andere gemeente. Inmiddels alweer een jaar of 6 thuis en weer 8 jaar ingeschreven, maar hij was dus 6 jaar inschrijftijd kwijt en nergens recht op.quote:Op donderdag 6 februari 2025 22:10 schreef Vvdjemoeder het volgende:
Ik stond dus 3 jaar ingeschreven en toen kwam ik in een periode dat ik psychische problemen kreeg en daardoor mijn verlenging niet geregeld heb. Officiele diagnose psychiater etc. Ik sta nu alweer 4 jaar ingeschreven maar dat is nog niet genoeg. Ik heb woonnet hierover gemaild en gevraagd of ik die inschrijfduur terug kan krijgen. Zou ik hier recht op hebben?
In Den Haag? 7,5 jaar? Really?quote:Op maandag 10 februari 2025 13:11 schreef Vvdjemoeder het volgende:
Ze kynnen de inschrijfduur iig niet terug halen. Maar hier moet je nu 7,5 jaar wachten. Met die 3 jaar erbij was ik aan de beurt geweest
Jeetje wat rot zeg.quote:Op maandag 10 februari 2025 13:29 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, heeft onze zoon ook meegemaakt. Zat in 'yes we can' toen hij zijn inschrijving moest verlengen en daar had hij geen toegang tot een pc. Daarna ging hij begeleid wonen in een andere gemeente. Inmiddels alweer een jaar of 6 thuis en weer 8 jaar ingeschreven, maar hij was dus 6 jaar inschrijftijd kwijt en nergens recht op.
Oh, heeft hij destijds ook geprobeerd, maar ze wilden er niet in meedenken. Het zij zo. Ooit komt ie aan de beurt en wie weet, kunnen we op termijn onze kavel splitsen en op het andere stuk een seniorenwoning bouwen voor ons en dit huis aan hem verhuren, of verkopen als hij dan een partner zou hebben.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 10:05 schreef Donna het volgende:
[..]
Jeetje wat rot zeg.
Mijn bonuszoon heeft de e-mail voor de verlenging in de spam gekregen (denktie, want hij heeft 'm echt niet gezien) en daar over gebeld en netjes uitgelegd en toen hebben ze het voor hem in orde gemaakt.
Dus ja, het is iig het proberen waard.
Ja zo flauw, het stukje menselijkheid is bij sommige woningbouw echt ver te zoeken helaas.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 10:08 schreef Gia het volgende:
[..]
Oh, heeft hij destijds ook geprobeerd, maar ze wilden er niet in meedenken. Het zij zo. Ooit komt ie aan de beurt en wie weet, kunnen we op termijn onze kavel splitsen en op het andere stuk een seniorenwoning bouwen voor ons en dit huis aan hem verhuren, of verkopen als hij dan een partner zou hebben.
Het is gewoon slecht voor de ontwikkeling van een mens om zolang gedwongen bij de ouders te moeten blijven wonen. Hij kan nu niet zijn eigen huishouden runnen en leert dat soort zaken niet. Tuurlijk betrekken we hem wel bij zaken als de kosten die we hebben, we overleggen weleens wat er aan vaste lasten zijn, waar hij in de toekomst rekening mee moet houden, maar het is toch niet hetzelfde als 'ergens tegenaan lopen en er dan van leren'.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 10:13 schreef Donna het volgende:
[..]
Ja zo flauw, het stukje menselijkheid is bij sommige woningbouw echt ver te zoeken helaas.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |