Vroeger, lang geleden, toen er nog geen landen bestonden, trommelde je gewoon een handjevol vrienden op en ging je binnen een dagmars afstand alle bewoners vertellen dat jij nu de baas was en ze jouw een deel van hun spullen moesten geven. En als ze het daar niet mee eens waren, sloeg je hun hersens in.quote:Op woensdag 5 februari 2025 18:21 schreef Buikbrein het volgende:
[..]
Terecht opgemerkt, we kunnen ons ook afvragen waarom niemand hier inhoudelijk op in gaat
Gokje: Niemand heeft geldige argumenten, ja dit is een uitdaging.
Verkoop het nu eens aan me, dat idee dat God oooh grote God, een stuk land belooft aan 1 groepje nietszeggende mensen.. in perspectief van het universum
Nou, succes!dat kan niemand, en daarom blijft het gewoon stil na jouw 100% correcte opmerking. Ik denk dat velen er ook moe gestreden van zijn, de trucendoos is OP.. het krediet, is OP.
Nee, eerlijk verdelen. Je weet wel, je gaat met zijn allen om een tafel zitten en maakt een compromis waar iedereen mee akkoord kan gaan.quote:Op woensdag 5 februari 2025 18:25 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat is in 1936, 1947, 1967, 2000 en 2008 geprobeerd. Heeft niet gewerkt.
Een andere reden dat het niet werkt is dat Hamas het gehele grondgebied van Israël als Palestijns gebied beschouwt. Wat valt er dan precies te onderhandelen?
Wat een onzin. De Palestijnen hebben 5 keer verworpen, de Israëli 5 keer geaccepteerd. De Israëli hebben duidelijk laten zien om te kunnen gaan met twee staten. Bij wie ligt dan het probleem?quote:Op woensdag 5 februari 2025 18:43 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Nee, eerlijk verdelen. Je weet wel, je gaat met zijn allen om een tafel zitten en maakt een compromis waar iedereen mee akkoord kan gaan.
Het probleem is dat er al 80 jaar lang zowel Palestijnen als Israëliërs aan de macht zijn die vinden dat ze recht hebben op het hele land en bereid zijn daar oorlog over te voeren. Hard tegen hard.
Initieel bij de Europeanen, die zich schuldig voelden over wat Duitsland had gedaan. En je stelt het wel weer heel eenzijdig voor.quote:Op woensdag 5 februari 2025 18:46 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wat een onzin. De Palestijnen hebben 5 keer verworpen, de Israëli 5 keer geaccepteerd. Bij wie ligt dan het probleem?
Wat stel ik wel weer heel eenzijdig voor? Ik snap dat de feiten eenzijdig lijken, omdat er één partij is die 5 keer nee zei en één partij is die 5 keer ja zei.quote:Op woensdag 5 februari 2025 18:48 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Initieel bij de Europeanen, die zich schuldig voelden over wat Duitsland had gedaan. En je stelt het wel weer heel eenzijdig voor.
die mensen kunnen toch terug komen als kamermeisje, tuinverzorger , chauffeur , Politieagent later ?quote:Op woensdag 5 februari 2025 18:58 schreef mcmlxiv het volgende:
Best wonderlijk dat mensen niet willen begrijpen dat het doden van 1200 (of welk aantal dan ook) personen door een aantal terroristen vanuit een bevolkingsgroep je niet het recht geeft andere personen uit diezelfde bevolkingsgroep te deporteren, op te sluiten of te vermoorden.
Nog wonderlijker is het feit dat deze mensen fervente aanhangers of zelfs onderdeel van een volk zijn wat deportaties, opsluiting en genocide heeft ondergaan op basis van even onfrisse mechanismen.
Dat recht wordt ook niet gegeven maar genomen.quote:Op woensdag 5 februari 2025 18:58 schreef mcmlxiv het volgende:
Best wonderlijk dat mensen niet willen begrijpen dat het doden van 1200 (of welk aantal dan ook) personen door een aantal terroristen vanuit een bevolkingsgroep je niet het recht geeft andere personen uit diezelfde bevolkingsgroep te deporteren, op te sluiten of te vermoorden.
Als je niks over de samenstelling van Israël weet zou je dat wel denken ja.quote:Nog wonderlijker is het feit dat deze mensen fervente aanhangers of zelfs onderdeel van een volk zijn wat deportaties, opsluiting en genocide heeft ondergaan op basis van even onfrisse mechanismen.
Euhm, het is wel de bedoeling dat jij, als ‘gazaees’, ophoepelt.quote:Op woensdag 5 februari 2025 19:27 schreef Captain_Ghost het volgende:
Heerlijke geniale plan van Trump. Zo eenvoudig is het..
Trump gaf eerder aan aan landen rondom Gazastrook. Of ze mensen uit Gaza wilde helpen opvangen en of opbouwen. Welk vorm ook is.
Nou geen enkele land wilde Gaza hebben. Dus VS wilt deze stukje land wel hebben, gaan ze boel ombouwen zoals resort.. Een geweldig idee!
Nu hoort je verschillende landen nu janken en klagen dat niet kan en niet mag... Nou ja. Ga dan Gaza helpen met opbouwen enzovoort. Anders neemt VS het over.
Een mooie gedachte van Trump.
Stel dat ik een Gazaees ben, verwelkom ik VS graag in Gaza. Hiermee kan Isreal niets mee beginnen. Ook hoef ik niet tegen Isreal vechten.
Door werken bij de resorts, verdien ik kosten en kan ik leuks mee doen met leven. Huis kopen, feest, bidden.. enzo. Ben ik ook van alle ellende af en kan ik van leven genieten.
Naar VS..quote:Op woensdag 5 februari 2025 19:36 schreef mootie het volgende:
[..]
Euhm, het is wel de bedoeling dat jij, als ‘gazaees’, ophoepelt.
Nee, naar Libanon of Jordanië. Je mag niet blijven, het is alleen voor rijke, niet-Palestijnen.quote:Op woensdag 5 februari 2025 19:43 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Naar VS..
Want Gaza wordt VS grondgebied. dus naar VS.. Niemand anders willen gaza opnemen.
Nee.quote:Op woensdag 5 februari 2025 19:43 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Naar VS..
Want Gaza wordt VS grondgebied. dus naar VS.. Niemand anders willen gaza opnemen.
Gelijk u doet?quote:Op woensdag 5 februari 2025 17:50 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Waarom moeten wij ons overal mee bemoeien? Vrede stichten via de VN is 1 ding, militair komen ingrijpen in andermans geschil is iets heel anders. Leg ze dan allebei dezelfde sancties op en help alle slachtoffers. Maar ga in zo'n gepolariseerd conflict vooral niet 1 kant kiezen.
Zolang conservatieve religie in die contreien domineert wordt het nooit 'wat moois', al helemaal niet als je vrouw, andersdenkend persoon of homo bent.quote:Op woensdag 5 februari 2025 17:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Alsof Israël het niet zou komen afpakken als de Palestijen wel wat moois van Gaza zouden maken.
Nee dan moet je huis en haard (althans wat er nog van over is) verlaten en opflikkerenquote:Op woensdag 5 februari 2025 19:27 schreef Captain_Ghost het volgende:
Heerlijke geniale plan van Trump. Zo eenvoudig is het..
Trump gaf eerder aan aan landen rondom Gazastrook. Of ze mensen uit Gaza wilde helpen opvangen en of opbouwen. Welk vorm ook is.
Nou geen enkele land wilde Gaza hebben. Dus VS wilt deze stukje land wel hebben, gaan ze boel ombouwen zoals resort.. Een geweldig idee!
Nu hoort je verschillende landen nu janken en klagen dat niet kan en niet mag... Nou ja. Ga dan Gaza helpen met opbouwen enzovoort. Anders neemt VS het over.
Een mooie gedachte van Trump.
Stel dat ik een Gazaees ben, verwelkom ik VS graag in Gaza. Hiermee kan Isreal niets mee beginnen. Ook hoef ik niet tegen Isreal vechten.
Door werken bij de resorts, verdien ik kosten en kan ik leuks mee doen met leven. Huis kopen, feest, bidden.. enzo. Ben ik ook van alle ellende af en kan ik van leven genieten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |