abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216556099
Klantenservice geeft weer eens tegenstrijdige antwoorden en als je doorvraagt hangen ze gewoon op :(

Een belangrijk pakket heeft op 4 feb de status dit in de tracking:

quote:
4 februari 17:58
Nog geen status bekend. Probeer later opnieuw.
Bezorgtijd wordt berekend

4 februari 10:05
Bezorger is onderweg naar PostNL-punt
Het pakket is dus met bezorgvoorkeur direct naar PostNL punt gegaan en nooit bij mij thuis aangeboden. De bezorger was hier gisteren en die had mijn pakket niet en vertelde dat een collega die naar het PostNL punt zou brengen.

Als het ding is ingescand voor bezorging bij PostNL-punt dan zit het pakket toch fysiek in de bezorgauto?
Ik heb bij het PostNL punt gecheckt en de bezorgauto is inderdaad langsgeweest en alle pakketten zijn ingescand. Mijn pakket zat er niet tussen.

Mijn enige conclusie is daarmee dat dit belangrijke pakket dus kwijt is. Ik kan geen andere reden verzinnen waarom het pakket wel ingeladen wordt in een bezorgauto, maar niet bezorgd bij het pakketpunt.

Wie heeft meer kennis van de werkwijze van PostNL en kan me vertellen hoe dit kan?
  woensdag 5 februari 2025 @ 09:35:45 #2
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_216556341
Heb ik ook wel eens gehad, en na een paar dagen was het pakket terecht en kreeg ik het bezorgd.
Misschien even afwachten?
Wie dit leest is een lezer van dit
  woensdag 5 februari 2025 @ 10:10:09 #3
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_216556682
Gewoon wachten. Tjezus problemen anno 2025
pi_216557931
Post nl heb ik nog wel redelijk vertrouwen in.
DHL daarintegen :r zonder Klarna ertussen zou het mij ¤100 gekost hebben. Pakket was gewoon gejat, bezorger stond notabene op camera.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_216558600
Ik zou ook nog 1-2 dagen afwachten. ik heb het zelf ook wel eens gehad dat er vermeld stond dat het in de bus van de bezorger zou zitten en een paar uur later dat het opnieuw ingepland zou worden.

Ik kan een paar redenen bedenken waarom e.e.a anders loopt dan vermeld.
1) De status "bezorger onderweg" gebeurt misschien niet op het moment dat het pakketje in de bestelbus gaat, maar net iets eerder. Bijvoorbeeld als het op de rolcontainer voor de route van die bestelbus komt. Als er dan minder ruimte in de bus is dan verwacht, blijven er een naatal pakjes liggen totdat de route opnieuw wordt gereden.

2) De bezorger heeft het pakketje niet op het Post-NL punt afgeleverd. Bij mijn pakketpunt heb ik ze wel horen klagen dat hun hele ruimte vol zat, dus misschien heeft de bezorger het pakketje mee terug genomen naar het distributiecentrum en is het opnieuw door het systeem gegaan.

Beide situaties niet heel netjes misschien, maar betekenen niet automatisch dat het pakketje kwijt is.
  woensdag 5 februari 2025 @ 13:32:05 #6
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_216558718
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2025 12:17 schreef halfway het volgende:
Post nl heb ik nog wel redelijk vertrouwen in.
DHL daarintegen :r zonder Klarna ertussen zou het mij ¤100 gekost hebben. Pakket was gewoon gejat, bezorger stond notabene op camera.
Dus de bezorger heeft bij je aangebeld alvorens jouw pakket te jatten? Weet je zeker dat je niet gewoon niet thuis was en de bezorger daadwerkelijk het pakket heeft proberen te bezorgen?
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_216559436
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 13:21 schreef simonblue het volgende:
Ik zou ook nog 1-2 dagen afwachten. ik heb het zelf ook wel eens gehad dat er vermeld stond dat het in de bus van de bezorger zou zitten en een paar uur later dat het opnieuw ingepland zou worden.

Ik kan een paar redenen bedenken waarom e.e.a anders loopt dan vermeld.
1) De status "bezorger onderweg" gebeurt misschien niet op het moment dat het pakketje in de bestelbus gaat, maar net iets eerder. Bijvoorbeeld als het op de rolcontainer voor de route van die bestelbus komt. Als er dan minder ruimte in de bus is dan verwacht, blijven er een naatal pakjes liggen totdat de route opnieuw wordt gereden.

2) De bezorger heeft het pakketje niet op het Post-NL punt afgeleverd. Bij mijn pakketpunt heb ik ze wel horen klagen dat hun hele ruimte vol zat, dus misschien heeft de bezorger het pakketje mee terug genomen naar het distributiecentrum en is het opnieuw door het systeem gegaan.

Beide situaties niet heel netjes misschien, maar betekenen niet automatisch dat het pakketje kwijt is.
Het gaat echt om vele duizenden euro's. Als in: meer dan vijfduizend euro. Status is nog steeds hetzelfde. Ondertussen had je allang een scan verwacht vandaag ergens. In ieder geval íets.
pi_216559813
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 14:34 schreef DIR het volgende:

[..]
Het gaat echt om vele duizenden euro's. Als in: meer dan vijfduizend euro. Status is nog steeds hetzelfde. Ondertussen had je allang een scan verwacht vandaag ergens. In ieder geval íets.
Neem de tijd om postnl eerst te chatten en dan te bellen.
Dan krijg je mail met een opsporingsverzoek.

Men zoekt nu voor mij een pakje in Willemstad, Curaçao 😇
De track en trace is verdwenen van de radar. Pakje ook.
pi_216560121
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2025 15:03 schreef AnneX het volgende:

[..]
Neem de tijd om postnl eerst te chatten en dan te bellen.
Dan krijg je mail met een opsporingsverzoek.

Men zoekt nu voor mij een pakje in Willemstad, Curaçao 😇
De track en trace is verdwenen van de radar. Pakje ook.
Heb ik gedaan en die zeggen alleen dat er niks aan de hand is en dat het pakket vandaag nog afgeleverd wordt. Ondertussen nog steeds geen update. De klantenservice weet van niks en roepen zomaar wat. Dan wordt er een "onderzoek" gestart, maar niemand wil zeggen wat er gebeurt. Ik vermoed dat er alleen maar in wat systemen gekeken wordt en als het ding niet is waar het moet zijn dan is dus kwijt en is het onderzoek klaar.
  woensdag 5 februari 2025 @ 16:35:33 #10
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_216561213
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 15:26 schreef DIR het volgende:

[..]
Heb ik gedaan en die zeggen alleen dat er niks aan de hand is en dat het pakket vandaag nog afgeleverd wordt. Ondertussen nog steeds geen update. De klantenservice weet van niks en roepen zomaar wat. Dan wordt er een "onderzoek" gestart, maar niemand wil zeggen wat er gebeurt. Ik vermoed dat er alleen maar in wat systemen gekeken wordt en als het ding niet is waar het moet zijn dan is dus kwijt en is het onderzoek klaar.
Je bent nog geen 24 uur verder.

Dit gebeurt echt veel vaker.

Geduld, soms loopt eea daar door elkaar heen.
pi_216561613
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2025 16:35 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Je bent nog geen 24 uur verder.

Dit gebeurt echt veel vaker.

Geduld, soms loopt eea daar door elkaar heen.
De klantenservice én het PostNL-punt hebben me verzekerd dat het pakket vandaag bezorgd zou worden. Er is geen millimeter beweging en de laatste echte scan is van gisterenochtend 10 uur. Het pakket is vandaag niet bezorgd, en dat was wel beloofd. In alle andere gevallen in het verleden waarin het langer duurde kwam er wel elke dag een update met een scan en ging de status niet naar onbekend.

Dit gaat echt om duizenden euro's :(
  woensdag 5 februari 2025 @ 17:17:44 #12
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_216561706
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 17:07 schreef DIR het volgende:

[..]
De klantenservice én het PostNL-punt hebben me verzekerd dat het pakket vandaag bezorgd zou worden. Er is geen millimeter beweging en de laatste echte scan is van gisterenochtend 10 uur. Het pakket is vandaag niet bezorgd, en dat was wel beloofd. In alle andere gevallen in het verleden waarin het langer duurde kwam er wel elke dag een update met een scan en ging de status niet naar onbekend.

Dit gaat echt om duizenden euro's :(
Ik zou het nog even een dag de kans geven.
Neem aan dat je eea wel verzekerd hebt als het om zo'n bedrag gaat?

Weet niet precies hoe het werkt, maar als PostNL niet kan aantonen dat er bezorgd is dmv track&trace en/of handtekening en het pakket daadwerkelijk kwijt is, dat zij dan voor de kosten opdraaien...?
pi_216561760
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2025 17:17 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Ik zou het nog even een dag de kans geven.
Neem aan dat je eea wel verzekerd hebt als het om zo'n bedrag gaat?

Weet niet precies hoe het werkt, maar als PostNL niet kan aantonen dat er bezorgd is dmv track&trace en/of handtekening en het pakket daadwerkelijk kwijt is, dat zij dan voor de kosten opdraaien...?
Dan krijg ik terug wat ik betaald heb: ¤2000 ongeveer. Was een tweedehandse. Heb drie jaar gewacht tot ik eindelijk een tweedehandse aangeboden zag. Het alternatief is dan een nieuwe kopen of weer ik-weet-niet-hoe-lang-wachten. Een nieuwe is ongeveer ¤9000. Dan zou deze actie va PostNl me ¤7000 kosten.
pi_216562198
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 17:22 schreef DIR het volgende:

[..]
Dan krijg ik terug wat ik betaald heb: ¤2000 ongeveer. Was een tweedehandse. Heb drie jaar gewacht tot ik eindelijk een tweedehandse aangeboden zag. Het alternatief is dan een nieuwe kopen of weer ik-weet-niet-hoe-lang-wachten. Een nieuwe is ongeveer ¤9000. Dan zou deze actie va PostNl me ¤7000 kosten.
Nou, je hebt twee duizend betaald dus dat zal de waarde dan zijn. Het is niet zo dat je opeens meer geld kwijt bent dan de aanschafprijs.

Verder inderdaad proberen te slapen vannacht en even een dagje afwachten.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
pi_216562435
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 18:01 schreef 215 het volgende:

[..]
Nou, je hebt twee duizend betaald dus dat zal de waarde dan zijn. Het is niet zo dat je opeens meer geld kwijt bent dan de aanschafprijs.

Verder inderdaad proberen te slapen vannacht en even een dagje afwachten.
Je moet het wel kunnen kopen voor die waarde... Als er geen gebruikt aanbod meer is dan is dus de enige optie nieuw.
pi_216564226
Als je het pakket niet ontvangt, dan moet de verzender toch een onderzoek instellen en jou schadeloos stellen? Zij hebben een overeenkomst met PostNL. Heb je al contact opgenomen met de verzender?
pi_216564427
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 20:13 schreef Scriptascripta het volgende:
Als je het pakket niet ontvangt, dan moet de verzender toch een onderzoek instellen en jou schadeloos stellen? Zij hebben een overeenkomst met PostNL. Heb je al contact opgenomen met de verzender?
Uiteraard en die gaat zeker een onderzoek laten starten en dan krijg ik terug wat ik betaald heb. Dan zit ik met mijn geld, en geen product wat nergens meer tweedehands te koop is.
pi_216564753
Hoi, ik heb het pakket aangenomen. Je kan hwt afhalen bij nummer 69 tot zo!
pi_216568023
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 20:43 schreef DelanoMilano het volgende:
Hoi, ik heb het pakket aangenomen. Je kan hwt afhalen bij nummer 69 tot zo!
Niet grappig
pi_216568766
Dit is vrij standaard bij PostNL bij mij, daarom laat ik als ik kan kiezen tegenwoordig door DHL bezorgen.

PostNL is bij mij zelfs eens een schommelstoel kwijtgeraakt, pakket was ongeveer 1 bij 2 meter...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 6 februari 2025 @ 12:27:32 #21
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_216570417
Ik had laatst een pc besteld en die hadden ze gewoon in de voortuin gezet en toen is dat ding 's nachts buiten blijven staan en toen was dat ding kapot dus ik bellen en mailen met DHL en de verkoper en toen gebeurde heel lang niks en toen pas na 2 maanden had ik een nieuwe pc en die zit nog in de doos en moet ik dus nog uitpakken dus ik weet niet of deze het wel doet

Ok groetjes
Le Diable
pi_216572122
Nog steeds niets...
pi_216573905
Bericht van postnl. Pakje is terecht en op het afhaalpunt in Willemstad, Curaçao.
Na 8 weken. w/
pi_216574886
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2025 17:28 schreef AnneX het volgende:
Bericht van postnl. Pakje is terecht en op het afhaalpunt in Willemstad, Curaçao.
Na 8 weken. w/
Das mooi, maar nu mijn pakje nog. Er is een onderzoek gestart en jouw pakje is het eerste pakje waarvan ik hoor dat het in een onderzoek wel terecht is gekomen...
pi_216575019
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 14:34 schreef DIR het volgende:

[..]
Het gaat echt om vele duizenden euro's. Als in: meer dan vijfduizend euro. Status is nog steeds hetzelfde. Ondertussen had je allang een scan verwacht vandaag ergens. In ieder geval íets.
Dan ligt het allang bij Mo de bezorger thuis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')