Ik was nieuwschierig en heb deepseek eens toegepast.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 23:43 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar toch, ik heb het echt nooit anders genoemd (of horen noemen in mijn directe omgeving) dan 'gemalen kaas', dus de realisatie dat 'geraspte kaas' de standaard is, wat ik zelf echt nóóit heb gebruikt of heb horen gebruiken, is heel apart
Vandaag nog iets gemaakt met een recept dat mijn zus ooit eens heeft opgeschreven toen ze jong was, 20 jaar geleden ofzo, daar staat het ook: gemalen kaas
Pfffquote:Op zondag 24 augustus 2025 16:31 schreef Farenji het volgende:
Ik ken alleen deze gemalen kaas:
[ afbeelding ]
Kun je daar een paint van maken? Ik snap er geen drol van.quote:Op zondag 24 augustus 2025 17:58 schreef socialmedialurker het volgende:
Dat je bij de schoolslag met zwemmen de "tenen naar achteren moet trekken" en dus echt mobiliteit in je heupen nodig hebt. En hoe je dat kunt bereiken met oefeninkjes.
Jaren zwemles gehad, zeker wel een of twee diploma's gehaald (weet niet meer of ik ook B had), maar dit konden ze me niet even uitleggen...
Was dat niet de strooikaas die zo sterk rook. Zeg maar gerust : stonk ?quote:Op zondag 24 augustus 2025 16:31 schreef Farenji het volgende:
[ afbeelding ]
Het was een vomitologisch wonder. In Nederland geïmporteerd door Braakendsiek & van Cotsbrockquote:Op zondag 24 augustus 2025 19:19 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Was dat niet de strooikaas die zo sterk rook. Zeg maar gerust : stonk ?
A en B Diplomazwemmen is meer zelfredzaamheid.quote:Op zondag 24 augustus 2025 17:58 schreef socialmedialurker het volgende:
Dat je bij de schoolslag met zwemmen de "tenen naar achteren moet trekken" en dus echt mobiliteit in je heupen nodig hebt. En hoe je dat kunt bereiken met oefeninkjes.
Jaren zwemles gehad, zeker wel een of twee diploma's gehaald (weet niet meer of ik ook B had), maar dit konden ze me niet even uitleggen...
Ja, vreselijk. Ik herinner me dat er een keer flink wat kaas gemorst was en toen hebben we dat met de "kruimeldief" (destijds een nieuwe uitvinding) opgezogen, en vanaf dat moment meurde het enorm naar zwitserse kaas als je hem aanzette, die geur ging er niet meer uit.quote:Op zondag 24 augustus 2025 19:19 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Was dat niet de strooikaas die zo sterk rook. Zeg maar gerust : stonk ?
Ieuwww mijn zus strooide het graag op haar boterham, als ik dan ook aan tafel zat verging mij de eetlust helemaal.quote:Op zondag 24 augustus 2025 20:00 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ja, vreselijk. Ik herinner me dat er een keer flink wat kaas gemorst was en toen hebben we dat met de "kruimeldief" (destijds een nieuwe uitvinding) opgezogen, en vanaf dat moment meurde het enorm naar zwitserse kaas als je hem aanzette, die geur ging er niet meer uit.
Asperine en paracetamol zijn allebei nogal een aanslag op je lever en je nieren. Niet perse extreem giftig maar vergeleken met wat er verder in het schap ligt (al is ibuprofen ook niet zonder risico) veruit het meest gevaarlijk.quote:
Ja, bijzondere smaak had dat.quote:Op zondag 24 augustus 2025 16:31 schreef Farenji het volgende:
[ afbeelding ]
Dit, en je kan er om strijden of Naproxen niet gevaarlijker is, maar wat ik zo lees komt leverschade bij paracetamol heel vaak voor. Verbazingwekkend dat artsen en in het ziekenhuis men je altijd paracetamol aanraden. Ik slik ibuprofen, want dat doet tenminste wat qua pijnstilling.quote:Op zondag 24 augustus 2025 20:40 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Asperine en paracetamol zijn allebei nogal een aanslag op je lever en je nieren. Niet perse extreem giftig maar vergeleken met wat er verder in het schap ligt (al is ibuprofen ook niet zonder risico) veruit het meest gevaarlijk.
Ibuprofen is in beginsel veel slechter voor je lever en nieren dan aspirine en para.quote:Op zondag 24 augustus 2025 20:40 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Asperine en paracetamol zijn allebei nogal een aanslag op je lever en je nieren. Niet perse extreem giftig maar vergeleken met wat er verder in het schap ligt (al is ibuprofen ook niet zonder risico) veruit het meest gevaarlijk.
En NSAIDS geven meer risico op maagklachten en -bloedingen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 17:13 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ibuprofen is in beginsel veel slechter voor je lever en nieren dan aspirine en para.
Bij nieraandoeningen wordt daarom geadviseerd om van de ibu af te blijven.
Overdosering is bij al die medicijnen natuurlijk een (moord)aanslag op je lichaam.
Daar kun je toch goed op trippen? In de VS is dat nog steeds beschikbaar toch? DXM?quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 16:39 schreef vul_maar_in het volgende:
Vroegah hadden ze de dextromethorfan nog in het schap (daro retard capsules) die waren nog wel een tandje erger.
Dat is in beginsel toch alleen het geval als je er idioot veel van slikt? Keertje 1000mg paracetamol omdat je koppijn hebt ga je echt niet meteen dood van.quote:Op zondag 24 augustus 2025 20:40 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Ernstige leverbeschadiging kan al optreden bij 6 gramquote:Op dinsdag 26 augustus 2025 19:21 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Dat is in beginsel toch alleen het geval als je er idioot veel van slikt? Keertje 1000mg paracetamol omdat je koppijn hebt ga je echt niet meteen dood van.
Dan zou half Nederland inmiddels geen lever meer hebbenquote:Op dinsdag 26 augustus 2025 20:07 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ernstige leverbeschadiging kan al optreden bij 6 gram
6 gram is 6 x 1000 mg., dus een overdosis.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 20:44 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Dan zou half Nederland inmiddels geen lever meer hebben
Oh kut ik las 6mgquote:Op dinsdag 26 augustus 2025 21:46 schreef Lienekien het volgende:
[..]
6 gram is 6 x 1000 mg., dus een overdosis.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |