Dat bedoel ik, het gaat weer over niks. Je haalt iets aan van weken geleden uit een andere discussie, om het vervolgens hier uit het niets te benoemen in een discussie die daar niet over gaat. Daarom zei ik dat ik met hoatzin (en anderen) een normale en heldere discussie kan voeren, maar met jou niet, omdat je niet coherent bent.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 20:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja vandaar dat je uit het niets een plaatje van 'de smalle weg' plakt.
Wat was daar precies de inhoudelijke reden van? Sowieso kun je niet inhoudelijk discussieren met iemand die zelf nimmer aangeeft wat hij nu precies zelf gelooft of denkt, maar enkel aanwezig is om andermans ideeën af te schieten. Daar ben je echt een ster in. En dan nog durven spreken over 'op de man' spelen.
Maar ik wil het nog wel een keer proberen. Gezien de daadwerkelijke inhoud die er hier ligt, misschien zou je kunnen aangeven wat jij denkt over:
- de natuur van de mens (inherent zondig of niet of anders)
- vrije wil (ja, nee, anders)
- eindoordeel (hoe ziet dat er volgens jou uit).
Dat doe je wel meer hoor...quote:Op zaterdag 8 februari 2025 14:32 schreef Kerelx het volgende:
[..]
Dat bedoel ik, het gaat weer over niks. Je haalt iets aan van weken geleden uit een andere discussie, om het vervolgens hier uit het niets te benoemen in een discussie die daar niet over gaat. Daarom zei ik dat ik met hoatzin (en anderen) een normale en heldere discussie kan voeren, maar met jou niet, omdat je niet coherent bent.
Als je de inhoudelijke reden van mijn post van weken geleden wilt weten dan lees je dat terug. Je haalt het nu uit het niets aan alsof het je nog steeds dwars zit, wat niet gezond is.
Wat ik zelf geloof is niet het onderwerp hier, anders had ik het wel benoemd, ik hou het graag bij het onderwerp zoals de meeste users hier. Je kan opmaken uit de likes die ik Ali_Kannibali geef wat ik geloof. Maar ik begrijp je motief om het te willen weten, want dan kan je het ook gebruiken om op de man te spelen.
Verder schiet ik andermans ideeën niet af, dat doe je zelf bij andere users en daarom wil je ook zo graag weten wat ik geloof. Ik discussieer of wissel van gedachte uit met andere users die wel normaal kunnen discussiëren. Je vragen ga ik niet beantwoorden gezien je opstelling tegenover mij en de manier waarop je die vragen stelt alsof het een kruisverhoor is.
Ik reageer wel als je iets zinnigs te melden hebt (wat ik betwijfel).
Daar heb je me vaker vals van beschuldigd. Ik snap niet dat je dit verzint en elke keer weer oprakelt.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 13:41 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik zei toen (al bijna een jaar geleden intussen) dat je je als een trol gedroeg omdat je onwaarheden insinueerde over bijbelversies die wij in onze kerk zouden gebruiken
Al je leugens zijn bloot gelegd. Daar is niets onterecht aan.quote:en me onterecht van leugens betichtte.
Nogmaals. Jij begon met het uitschelden voor Trol. Jij begon met een vaag verhaal om de hele katholieke gemeenschap tot op het bot af te kraken door deze satanisch te noemen. Jij begon met het misbruiken van Gods woord voor deze haatdragende boodschap. Dat sektarische gedrag kan gewoon niet door de beugel.quote:Vanaf het begin heb jij me benaderd als een minderwaardig sektelidje dat je weleens even de oren zou wassen.
Nee dat heb ik niet. Hier trek je weer eens iets totaal uit het verband.quote:Je hebt uiteindelijk ook toegegeven dat ik gelijk had dat je mij onterecht van leugens beschuldigde.
Omdat je mij satanisch blijft noemen en je je haatdragende boodschap tegenover de katholieke gemeenschap nog steeds verkondigd. Terwijl je zelf ver verwijderd bent van de liefdevolle God en het evangelie.quote:Dus waarom je nu daar nog steeds over doorgaat en dat gebruikt als excuus om je haat te spuien, begrijp ik niet.
Pot verwijt dek ketel. Jij gedraagt je als de grootste trol. Doe je niets mee. Je blijft gewoon lekker doorgaan. Ik parafraseer: 'Ik ben heilig, God is aan mijn zijde maar jij bent de satan'.quote:Wees een vent en neem verantwoordelijkheid voor je trollerige gedrag.
Een gehele gemeenschap bestempelen als satanisch en God en de bijbel hiervoor misbruiken om haat tegen hen rond te bazuinen vind ik horen bij het gedrag van sociopaten. Dat is niet normaal gedrag, maar sektarisch gedrag. Daarnaast ben je gewoon een slecht voorbeeld voor wat een christen behoren te zijn. Je bent een ruziezoeker die mensen voor van alles en nog wat uitmaakt op grond van een valse sektarische leer, notabene een leer die afkomstig is van een kerkgemeenschap die op grote schaal er decennia lang met hun financiele bijdragen voor verantwoordelijk was dat de KKK onschuldige mensen kon vermoorden.quote:Ik heb je ook niet met psychopaten vergeleken, maar gezegd dat jouw haat en agressiviteit naar mij toe wel deed denken aan mensen die inderdaad wel degelijk sociopatisch waren. Daarmee wil ik je er simpelweg op wijzen dat dat gedrag niet normaal is. Het is om je aan te sporen om ermee op te houden.
Kijk vooral niet in de spiegel.quote:Verder bijt je niet van je af, je zit constant op mijn huid met je haat, spot en agressieve ruziezoekerij. Wie zoekt er nou werkelijk ruzie? Dat doe je zelf man. Schijnheilig en kinderachtig gedoe is het. Word eens volwassen.
Wel jammer Panterjong dat je maar een halve zin laat zien. Waarschijnlijk weet je ook wel dat er daarna staat "en duizend jaar is voor God een dag". Dus het kan beiden. En trouwens, het is heel anders bedoeld dan dat je ermee gaat rekenen. Moet eerlijk zeggen dat ik dit niet echt van jou had verwacht.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 08:43 schreef Panterjong het volgende:
Een dag is bij God duizend jaar. Staat letterlijk in de bijbel. Ik heb een mail ontvangen van Veith. Dit zou dan allemaal in het jaar 18440000 moeten plaats vinden.
Het was ook maar als flauw grapje bedoeld om aan te tonen hoe Ali op een kersenplukkende manier de bijbel naar z'n aanpast.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 17:07 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Wel jammer Panterjong dat je maar een halve zin laat zien. Waarschijnlijk weet je ook wel dat er daarna staat "en duizend jaar is voor God een dag". Dus het kan beiden. En trouwens, het is heel anders bedoeld dan dat je ermee gaat rekenen. Moet eerlijk zeggen dat ik dit niet echt van jou had verwacht.
Ah, ik snap het. Die hele generatiediscussie zou je wel kunnen vatten in de reïncarnatiegedachte. Dat je een paar duizend jaar op planeten doorbrengt. Zo zou dan ook de bewering te verklaren zijn dat iedereen zondig wordt geboren. Want laten we elkaar geen mietje noemen, als reïncarnatie niet bestaat, kun je nooit zeggen dat een baby zondig is. Want als een baby uit de baarmoeder komt, heeftie nog helemaal niets gedaan en istie helemaal clean. Zelfs de eerste jaren nog. Of je moet het heel krom gaan draaien, wat ik dus vind zoals dat in de catechismus gebeurt (daar staat die gedachte in). Echter, als reïncarnatie bestaat, dan is die bewering wel juist!quote:Op zaterdag 8 februari 2025 17:17 schreef Panterjong het volgende:
[..]
Het was ook maar als flauw grapje bedoeld om aan te tonen hoe Ali op een kersenplukkende manier de bijbel naar z'n aanpast.
Ik denk dat de catechismus zegt dat de baby zelf niet zondig is maar dat de baby wel belast is met de zonde doordat Adam en Eva een 'appeltje' aten.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 17:22 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Ah, ik snap het. Die hele generatiediscussie zou je wel kunnen vatten in de reïncarnatiegedachte. Dat je een paar duizend jaar op planeten doorbrengt. Zo zou dan ook de bewering te verklaren zijn dat iedereen zondig wordt geboren. Want laten we elkaar geen mietje noemen, als reïncarnatie niet bestaat, kun je nooit zeggen dat een baby zondig is. Want als een baby uit de baarmoeder komt, heeftie nog helemaal niets gedaan en istie helemaal clean. Zelfs de eerste jaren nog. Of je moet het heel krom gaan draaien, wat ik dus vind zoals dat in de catechismus gebeurt (daar staat die gedachte in). Echter, als reïncarnatie bestaat, dan is die bewering wel juist!
Dat hele appel-verhaal, het was trouwens een niet bij name genoemde vrucht, heeft natuurlijk een heel verhaal daarachter. Het is natuurlijk totale bullshit dat je van een vrucht eten alle kennis krijgt. Dit is een mythologisch verhaal met een achtergrond. Het echte verhaal wordt hier niet verteld, net zo min als het echte verhaal achter dat een baby in zonde wordt geboren. Het ligt allemaal een stuk complexer dan een hap uit een vrucht. Net zoals die baby. De bijbel vertelt maar een fractie van de waarheid, vermengd met volksverhalen.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 18:58 schreef Panterjong het volgende:
[..]
Ik denk dat de catechismus zegt dat de baby zelf niet zondig is maar dat de baby wel belast is met de zonde doordat Adam en Eva een 'appeltje' aten.
Een compleet geflipte draai aan het verhaal natuurlijk.
Het is God of een god onwaardig om
mensen 1000-en jaren later voor zo'n klein flut dingetje waar ze zelf niets mee te maken hebben te straffen met eeuwige marteling of, op z'n advents, vernietiging door het vagevuur.
Vanaf het moment dat ze zondigden, hadden ze niet alleen kennis van goed, maar ook van kwaad. Er staat niet dat ze 'alle kennis' zouden krijgen, maar kennis van goed en kwaad. Zodra hun relatie met God gebroken was, waren ze onderworpen aan het kwaad.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 19:02 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Dat hele appel-verhaal, het was trouwens een niet bij name genoemde vrucht, heeft natuurlijk een heel verhaal daarachter. Het is natuurlijk totale bullshit dat je van een vrucht eten alle kennis krijgt. Dit is een mythologisch verhaal met een achtergrond. Het echte verhaal wordt hier niet verteld, net zo min als het echte verhaal achter dat een baby in zonde wordt geboren. Het ligt allemaal een stuk complexer dan een hap uit een vrucht. Net zoals die baby. De bijbel vertelt maar een fractie van de waarheid, vermengd met volksverhalen.
Het is daarom jammer dat veel mensen al die verhalen, met veel mythologie, letterlijk nemen. Dat letterlijk nemen is pas begonnen door de Roomse en Protestantse kerk. Zo worden waarheden vervormd.
Mee eens. En dat was niet door een appeltje of een wat dan ook. Er is waarschijnlijk een hele geschiedenis aan voorafgegaan. Zo zijn er gnostische opvattingen dat engelen rebelleerden tegen God en dat er volgelingen waren en God dat hele zootje op aarde heeft gegooid. Ik vertel dit nu in een paar zinnen, maar je kunt er hele boeken mee vullen, en niet een hoofdstukje in Genesis. Daarom hebben we nu zoveel trammelant op Aarde.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 19:11 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Vanaf het moment dat ze zondigden, hadden ze niet alleen kennis van goed, maar ook van kwaad. Er staat niet dat ze 'alle kennis' zouden krijgen, maar kennis van goed en kwaad. Zodra hun relatie met God gebroken was, waren ze onderworpen aan het kwaad.
Lekker kersenplukken!quote:Op zaterdag 8 februari 2025 19:02 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Even voor de duidelijkheid: het dag-jaar-principe geldt voor profeties en visioenen, niet voor elke uitspraak in de bijbel over een dag of jaar of andere tijd.
Bewijs voor het feit dat dit principe geldig en juist is blijkt uit de 70-wekenprofetie van Daniël die precies eindigt wanneer de messias zou komen en dat is dus wanneer Jezus aan zijn missie op aarde begint.
Die profetie begint in 457 voor Christus en eindigt op 34 na Christus.
De berekening is 69 x 7 = 483 jaar ofwel 27 na Christus + 3,5 jaar (kruisdood) + 3,5 jaar (steniging van Stefanus) in 34 na Christus.
Die 490 jaar zijn onderdeel van een totaalperiode van 2300 jaar en die eindigde in 1844. Daarom is dat een significant jaar, zoals de komst van de messias ook een significant jaar was.
Dat is wat de bijbel ook beschrijft. Satan rebelleerde en wist een derde van de engelen te verleiden. Dat zijn de demonen, de kwade geesten, die mensen constant verleiden tot kwaad en zelfs bezit van ons kunnen nemen. Zo was het dan ook satan die bezit had genomen van de slang.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 19:19 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Mee eens. En dat was niet door een appeltje of een wat dan ook. Er is waarschijnlijk een hele geschiedenis aan voorafgegaan. Zo zijn er gnostische opvattingen dat engelen rebelleerden tegen God en dat er volgelingen waren en God dat hele zootje op aarde heeft gegooid. Ik vertel dit nu in een paar zinnen, maar je kunt er hele boeken mee vullen, en niet een hoofdstukje in Genesis. Daarom hebben we nu zoveel trammelant op Aarde.
Volgens de leer van je kerk. Niet volgens de bijbel.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 19:33 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat is wat de bijbel ook beschrijft. Satan rebelleerde en wist een derde van de engelen te verleiden. Dat zijn de demonen, de kwade geesten, die mensen constant verleiden tot kwaad en zelfs bezit van ons kunnen nemen. Zo was het dan ook satan die bezit had genomen van de slang.
Hoe bedoel je?quote:Op zaterdag 8 februari 2025 19:02 schreef Vincent_student het volgende:
Dat letterlijk nemen is pas begonnen door de Roomse en Protestantse kerk.
Dat staat in Jesaja, niet Daniel.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 19:34 schreef Panterjong het volgende:
In werkelijkheid verhaalt Daniel over de terugkeer in Jeruzalem uit ballingschap waarbij Kores 'messias' was.
Wat ik heb begrepen is dat de Joden het allemaal niet zo letterlijk nemen, maar zich bewust zijn van het feit dat er mythologische en metaforische elementen in zitten. Net zoals ik zou zeggen: Ik ben het spuugzat. Als je het letterlijk zou nemen, zou ik overgeven, terwijl dat niet zo is, maar ik aan wil geven dat er helemaal klaar mee ben. Originis zei al dat je niet alle delen van de bijbel letterlijk moet nemen. Augustinus begon met het letterlijk nemen van de schepping en Maria's maagdelijkheid. Bij het opkomen van het protestantisme ontstond het fundamentalisme, dat iedere letter in de bijbel letterlijk werd genomen. Zo krijg je dan een hele kromme situatie die door dominee's op krampachtige wijze recht moet worden gepraat.quote:
Goed dan, de zgn 70 weken profetie uit Daniel verwijst hiernaarquote:Op zaterdag 8 februari 2025 19:51 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Dat staat in Jesaja, niet Daniel.
En die leefde in de 8e en 7e eeuw voor Christus. Lang voordat Kores geboren was.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 19:51 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Dat staat in Jesaja, niet Daniel.
Lees je niet wat ik zeg? Die kan daar niet naar verwijzen omdat het decreet om Jeruzalem te herbouwen 70 jaar na de dood van Kores werd gegeven.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 20:00 schreef Panterjong het volgende:
[..]
Goed dan, de zgn 70 weken profetie uit Daniel verwijst hiernaar
Die giftige sektepraatjes van je interesseren me geen drol.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 20:02 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Lees je niet wat ik zeg? Die kan daar niet naar verwijzen omdat het decreet om Jeruzalem te herbouwen 70 jaar na de dood van Kores werd gegeven.
Nee, de waarheid interesseert jou geen drol, dat is me wel duidelijk.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 20:04 schreef Panterjong het volgende:
[..]
Die giftige sektepraatjes van je interesseren me geen drol.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |