abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 februari 2025 @ 18:16:49 #126
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216585259
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 15:13 schreef Kerelx het volgende:

[..]
Klopt, ik hanteer daar bewust dezelfde redenering, om aan te geven dat je het anders kan invullen en dat je argument daarom niet echt opgaat.

Het is niet zozeer een verwijt, maar een constatering waar je misschien zelf niet bewust van was. Ik zie dit overigens vaak gebeuren dat men zaken invult daar waar de bijbel het niet over heeft en dat dan als argument aanvoert, terwijl het eigenlijk aannames zijn, die je ook anders kan invullen.
Wat ik veel interessanter vind...

Waarom kom jij zo graag met 'smalle wegen' en een verwijzing naar verheven lieden die hun leven 'in dienst hebben gesteld' van het hogere?

Wat zijn eigenlijk de precieze logische, rationele redenen om mensen aan te leren dat alles wat zichtbaar en tastbaar is, wat plezier en geneugte geeft, niet 'echt' is, of zelfs slecht/zondig?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 7 februari 2025 @ 18:17:41 #127
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216585267
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 18:00 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Je blijft dood tot je wederopstanding.

1 Thessalonicenzen 4:16 Want de Heere Zelf zal met een geroep, met de stem van een aartsengel en met een bazuin van God neerdalen uit de hemel. En de doden die in Christus zijn, zullen eerst opstaan.

Openbaring 20:5Maar de overigen van de doden werden niet weer levend, totdat de duizend jaar tot een einde gekomen waren. Dit is de eerste opstanding.
6Zalig en heilig is hij die deelheeft aan de eerste opstanding. Over hen heeft de tweede dood geen macht, maar zij zullen priesters van God en van Christus zijn, en zij zullen met Hem als koningen regeren, duizend jaar lang.
7En wanneer die duizend jaar tot een einde gekomen zijn, zal de satan uit zijn gevangenis worden losgelaten.
8En hij zal uitgaan om de volken te misleiden die zich in de vier hoeken van de aarde bevinden, Gog en Magog, om hen te verzamelen voor de oorlog. En hun aantal is als het zand van de zee.

Dus er is een eerste wederopstanding bij de komst van Christus voor de heiligen, en duizend jaar later een tweede wederopstanding voor de veroordeelden. Degenen die deel uitmaken van de eerste wederopstanding blijven eeeuwig leven, degenen die deel uitmaken van de tweede wederopstanding sterven een definitieve, tweede dood.
En vervolgens word je beoordeeld op basis van je... werken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 7 februari 2025 @ 18:18:44 #128
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216585282
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 16:37 schreef Kerelx het volgende:

[..]
Je kan het ook afleiden aan het feit dat ik het direct daarna heb over dat de bijbel niet alles beschrijft en dat wij niet kunnen weten wat Adam allemaal wel of niet wist. Dat geldt ook voor mij. Daarom diende wat ik aan het begin stelde slechts als voorbeeld voor een andere invulling daar waar je eigen invulling gaf.
[..]
Teksten kan je interpreteren, maar als je spreekt over wat Adam wel en niet wist, dan zijn dat invullingen/aannames waar de bijbel het niet over heeft. Je bent dan meer aan het filosoferen buiten de teksten om. Je kan dan beweren dat Adam niet wist wat sterven/dood gaan betekende, maar dat kan je net zo goed ook anders invullen zoals ik deed.
Oftewel, het is allemaal volstrekt nutteloos.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216585306
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 18:17 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
En vervolgens word je beoordeeld op basis van je... werken.
Ja, maar dan blijft staan dat je niet vergeven voor je zonden kunt worden door middel van je eigen werken.

Sowieso zijn alleen werken die God in ons doet daadwerkelijk goed.

Die werken kun je alleen doen vanuit geloof.

Dus geloof is en blijft altijd de basis.

Glaten 5:6 In Christus Jezus heeft namelijk niet het besneden zijn enige kracht, en ook niet het onbesneden zijn, maar het geloof, dat door de liefde werkzaam is.

Efeze 2:10Want wij zijn Zijn maaksel, geschapen in Christus Jezus om goede werken te doen, die God van tevoren bereid heeft, opdat wij daarin zouden wandelen.

Zogenaamde 'sacramenten' dus, of andere werken waarmee je 'meriet' zou krijgen, zijn dus allemaal nutteloos.
pi_216585317
quote:

[..]

1 Thessalonicenzen 4:16 Want de Heere Zelf zal met een geroep, met de stem van een aartsengel en met een bazuin van God neerdalen uit de hemel. En de doden die in Christus zijn, zullen eerst opstaan.

Openbaring 20:5Maar de overigen van de doden werden niet weer levend, totdat de duizend jaar tot een einde gekomen waren. Dit is de eerste opstanding.
6Zalig en heilig is hij die deelheeft aan de eerste opstanding. Over hen heeft de tweede dood geen macht, maar zij zullen priesters van God en van Christus zijn, en zij zullen met Hem als koningen regeren, duizend jaar lang.
7En wanneer die duizend jaar tot een einde gekomen zijn, zal de satan uit zijn gevangenis worden losgelaten.
8En hij zal uitgaan om de volken te misleiden die zich in de vier hoeken van de aarde bevinden, Gog en Magog, om hen te verzamelen voor de oorlog. En hun aantal is als het zand van de zee.

Dus er is een eerste wederopstanding bij de komst van Christus voor de heiligen, en duizend jaar later een tweede wederopstanding voor de veroordeelden. Degenen die deel uitmaken van de eerste wederopstanding blijven eeeuwig leven, degenen die deel uitmaken van de tweede wederopstanding sterven een definitieve, tweede dood.
Dus geen woning in het huis van de Vader? Hoe zit het met 'dood niet smaken'?

Ik las openbaring 20 laatst en zag dat het laatste oordeel niet spreekt over de tweede wederopstanding, het zijn doden die geoordeeld worden. Er staat ook niet dat dit gebeurt na de duizend jaar maar het staat wel beschreven na dat feit, het kan ook geplaatst worden parallel aan de eerste wederopstanding samen met het oordeel over de levenden in Mattheus 25, 1 troon, judgment of the quick and the dead.
Ze gaan 1000 jaar lang naar het eeuwig leven van het koninkrijk of de tweede dood van loutering door vuur, de tweede wederopstanding is daarna, ergens tijdens openbaring 23 wanneer de laatste vijand verslagen wordt door iedereen levend te maken, ook die in de tweede dood.

Ik weet dat ik mezelf soms tegenspreek, snap het zelf soms ook niet helemaal met al die tegenstrijdige theorieën.

[ Bericht 0% gewijzigd door Alarmonoff op 07-02-2025 18:28:44 ]
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
  vrijdag 7 februari 2025 @ 18:21:58 #131
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216585318
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 18:20 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Ja, maar dan blijft staan dat je niet vergeven voor je zonden kunt worden door middel van je eigen werken.

Sowieso zijn alleen werken die God in ons doet daadwerkelijk goed.

Die werken kun je alleen doen vanuit geloof.

Dus geloof is en blijft altijd de basis.

Glaten 5:6 In Christus Jezus heeft namelijk niet het besneden zijn enige kracht, en ook niet het onbesneden zijn, maar het geloof, dat door de liefde werkzaam is.

Zogenaamde 'sacramenten' dus, of andere werken waarmee je 'meriet' zou krijgen, zijn dus allemaal nutteloos.
Uit je werken zal je geloof moeten blijken.

En dus is geloof alleen nooit genoeg.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216585337
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 18:21 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Uit je werken zal je geloof moeten blijken.

En dus is geloof alleen nooit genoeg.
Voor je rechtvaardiging wel degelijk:

15Wij, die van nature Joden zijn, en geen zondaars uit de heidenen,
16 weten dat een mens niet gerechtvaardigd wordt uit werken van de wet, maar door het geloof in Jezus Christus. En ook wij zijn in Christus Jezus gaan geloven, opdat wij gerechtvaardigd zouden worden uit het geloof van Christus en niet uit werken van de wet. Immers, uit werken van de wet wordt geen vlees gerechtvaardigd.

Een dood iemand kan namelijk niets doen om goede werken voort te brengen. Die moet eerst uit de dood opgewekt worden voordat hij uberhaupt kan werken. Dus God wekt ons eerst uit de dood op in Jezus Christus, zodat wij de werken van God kunnen doen, die God zelf via ons doet omdat wij ons aan Hem onderwerpen.

2Immers, als Abraham uit werken gerechtvaardigd is, heeft hij iets om zich op te beroemen, maar niet bij God.
3Want wat zegt de Schrift? En Abraham geloofde God, en het is hem tot gerechtigheid gerekend.
4Aan hem nu die werkt, wordt het loon niet toegerekend naar genade, maar naar wat men hem verschuldigd is.
5Bij hem echter die niet werkt, maar gelooft in Hem Die de goddeloze rechtvaardigt, wordt zijn geloof gerekend tot gerechtigheid.
  vrijdag 7 februari 2025 @ 18:25:36 #133
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216585346
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 18:24 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Voor je rechtvaardiging wel degelijk:

15Wij, die van nature Joden zijn, en geen zondaars uit de heidenen,
16 weten dat een mens niet gerechtvaardigd wordt uit werken van de wet, maar door het geloof in Jezus Christus. En ook wij zijn in Christus Jezus gaan geloven, opdat wij gerechtvaardigd zouden worden uit het geloof van Christus en niet uit werken van de wet. Immers, uit werken van de wet wordt geen vlees gerechtvaardigd.

Een dood iemand kan namelijk niets doen om goede werken voort te brengen. Die moet eerst uit de dood opgewekt worden voordat hij uberhaupt kan werken. Dus God wekt ons eerst uit de dood op in Jezus Christus, zodat wij de werken van God kunnen doen, die God zelf via ons doet omdat wij ons aan Hem onderwerpen.
Dus een boeddhist die een hongerige voedt doet het werk van Christus.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216585356
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 18:25 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik voegde deze tekst nog toe om het punt te benadrukken:

2Immers, als Abraham uit werken gerechtvaardigd is, heeft hij iets om zich op te beroemen, maar niet bij God.
3Want wat zegt de Schrift? En Abraham geloofde God, en het is hem tot gerechtigheid gerekend.
4Aan hem nu die werkt, wordt het loon niet toegerekend naar genade, maar naar wat men hem verschuldigd is.
5Bij hem echter die niet werkt, maar gelooft in Hem Die de goddeloze rechtvaardigt, wordt zijn geloof gerekend tot gerechtigheid.

Ik ga niet in op dit soort cases. Ik kan niets zeggen over hoe God oordeelt over mensen, want ik ben God niet. Ik ga niet op de rechterstoel zitten. Dat is mijn taak niet en dat wordt niet van mij verwacht. Wat ik wel kan zeggen, is dat uit alles blijkt dat God eerlijk is. Je kunt dus een eerlijk oordeel verwachten. Maar mijn taak is niet om mensen te vertellen dat God ze zus of zo gaat oordelen, maar om het geloof te verspreiden.
pi_216585390
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 18:25 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Die vervult de wet door de naaste lief te hebben als zichzelf
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_216587052
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 18:16 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wat ik veel interessanter vind...

Waarom kom jij zo graag met 'smalle wegen' en een verwijzing naar verheven lieden die hun leven 'in dienst hebben gesteld' van het hogere?

Wat zijn eigenlijk de precieze logische, rationele redenen om mensen aan te leren dat alles wat zichtbaar en tastbaar is, wat plezier en geneugte geeft, niet 'echt' is, of zelfs slecht/zondig?
Je komt weer typisch met een gestrekt been in, terwijl ik een normale uitwisseling van gedachte had met hoatzin.

Je vindt dat interessanter, omdat je het weer persoonlijk maakt en verschillende drogredenen gebruikt: een ad hominem, stroman en rookgordijn in één zin, en dan heb ik nog niet over je tweede “vraag”.

Ik zie niet hoe je reactie iets met de inhoud van mijn post te maken heeft. Het is gewoon lukraak hak op de tak met verschillende drogredenen komen aanzetten.

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 18:18 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Oftewel, het is allemaal volstrekt nutteloos.
Met jou wel. Maar dat is niet wat ik bedoelde daar. Teksten interpreteren of daarbuitenom filosoferen kan heel nuttig zijn en tot diepere of andere inzichten leiden, mits je met iemand te maken hebt die rationeel en helder nadenkt en geen drogredenen hanteert en steeds op de man speelt. Hoatzin kan zijn invulling geven aan zaken waar de bijbel het niet over heeft en ik de mijne, we kunnen ze vergelijken en er misschien iets van leren. Zijn vragen vind ik wel interessant om over na te denken, i.t.t. de jouwe, omdat ze inhoudelijk zijn.
  vrijdag 7 februari 2025 @ 20:39:21 #137
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216587082
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 20:37 schreef Kerelx het volgende:

[..]
Je komt weer typisch met een gestrekt been in, terwijl ik een normale uitwisseling van gedachte had met hoatzin.

Je vindt dat interessanter, omdat je het weer persoonlijk maakt en verschillende drogredenen gebruikt: een ad hominem, stroman en rookgordijn in één zin, en dan heb ik nog niet over je tweede “vraag”.

Ik zie niet hoe je reactie iets met de inhoud van mijn post te maken heeft. Het is gewoon lukraak hak op de tak met verschillende drogredenen komen aanzetten.
[..]
Met jou wel. Maar dat is niet wat ik bedoelde daar. Teksten interpreteren of daarbuitenom filosoferen kan heel nuttig zijn en tot diepere of andere inzichten leiden, mits je met iemand te maken hebt die rationeel en helder nadenkt en geen drogredenen hanteert en steeds op de man speelt. Hoatzin kan zijn invulling geven aan zaken waar de bijbel het niet over heeft en ik de mijne, we kunnen ze vergelijken en er misschien iets van leren. Zijn vragen vind ik wel interessant om over na te denken, i.t.t. de jouwe, omdat ze inhoudelijk zijn.
Ja vandaar dat je uit het niets een plaatje van 'de smalle weg' plakt.

Wat was daar precies de inhoudelijke reden van? Sowieso kun je niet inhoudelijk discussieren met iemand die zelf nimmer aangeeft wat hij nu precies zelf gelooft of denkt, maar enkel aanwezig is om andermans ideeën af te schieten. Daar ben je echt een ster in. En dan nog durven spreken over 'op de man' spelen.

Maar ik wil het nog wel een keer proberen. Gezien de daadwerkelijke inhoud die er hier ligt, misschien zou je kunnen aangeven wat jij denkt over:

- de natuur van de mens (inherent zondig of niet of anders)
- vrije wil (ja, nee, anders)
- eindoordeel (hoe ziet dat er volgens jou uit).

[ Bericht 4% gewijzigd door EttovanBelgie op 07-02-2025 20:58:52 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 7 februari 2025 @ 20:59:48 #138
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216587369
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 18:27 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Ik voegde deze tekst nog toe om het punt te benadrukken:

Ik ga niet in op dit soort cases. Ik kan niets zeggen over hoe God oordeelt over mensen, want ik ben God niet. Ik ga niet op de rechterstoel zitten. Dat is mijn taak niet en dat wordt niet van mij verwacht. Wat ik wel kan zeggen, is dat uit alles blijkt dat God eerlijk is. Je kunt dus een eerlijk oordeel verwachten. Maar mijn taak is niet om mensen te vertellen dat God ze zus of zo gaat oordelen, maar om het geloof te verspreiden.
Maar dat geloof staat geheel in het teken van het oordeel, toch
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216590322
How Eternity Slipped In by Alexander Thomson
http://theheraldofgodsgrace.org/Thomson/HowEternitySlippedIn.htm
  zaterdag 8 februari 2025 @ 08:43:52 #140
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_216592303
quote:

[..]

Een dag is bij God duizend jaar. Staat letterlijk in de bijbel. Ik heb een mail ontvangen van Veith. Dit zou dan allemaal in het jaar 18440000 moeten plaats vinden. Dit staat letterlijk in de bijbel er staat namelijk geschreven dat dit allemaal nog zal gebeuren tijdens deze generatie.

Van mij wordt bevel gegeven, dat al wie vrijwillig is in mijn koninkrijk, van het volk van Israël, en van deszelfs priesteren en Levieten, om te gaan naar Jeruzalem, dat hij met u ga.

14 Dewijl gij van voor den koning en zijn zeven raadsheren gezonden zijt, om onderzoek te doen in Judea, en te Jeruzalem, naar de wet uws Gods, die in uw hand is;

14 Waartoe Hij u geroepen heeft door ons Evangelie, tot verkrijging der heerlijkheid van onzen Heere Jezus Christus.

15 Zo dan, broeders, staat vast en houdt de inzettingen, die u geleerd zijn, hetzij door ons woord, hetzij door onzen zendbrief.

De paus z'n kop zal dan afgehakt worden, het staat er letterlijk.
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
pi_216593379
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 20:59 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Maar dat geloof staat geheel in het teken van het oordeel, toch
Dat lijkt mij een beetje te beperkt uitgedrukt.

Het geloof staat geheel in het teken van het leven.

Adam en Eva en daarmee de hele mensheid verloren het leven doordat zij niet meer in de woorden van God geloofden en ze niet gehoorzaamden.

Het geneesmiddel daartegen is dat de mensheid wederom in Gods woorden gelooft en ze gehoorzaamt.

Dit is de enige manier waarop het leven en alles wat daarmee samenhangt kan floreren: als God, de bron van het leven, daadwerkelijk de eerste plaats heeft, en als zijn eigen schepping niet twijfelt aan Zijn liefde en goedheid. Satan heeft daar twijfel over gezaaid, en die twijfel moet weg worden genomen dmv geloof.

Gods goedheid is bewezen in Jezus Christus. Dus het geloof in Jezus is als het geneesmiddel tegen het kwaad dat Satan gezaaid heeft door twijfel over Gods goedheid te verspreiden. In Jezus heeft God het ultieme bewijs geleverd dat Hij goed en betrouwbaar is.

Je ziet elke dag, inclusief op dit forum, dat mensen er enorme moeite mee hebben om Gods goedheid te zien. Dat is als een ui waarvan je elke keer weer een laagje moet wegpellen. Omdat mensen vervreemd zijn geraakt van God en dus niet meer met dezelfde mindset als God zelf kunnen denken. In plaats daarvan hebben we de neiging om de dingen met de mindset van Satan te zien, beschuldigend, twijfelend, achterdochtig, overal iets achter zoeken, Gods goede woorden en daden verkeerd interpreteren, enzovoorts.

Het wegnemen van die twijfel is noodzakelijk om ervoor te zorgen dat ook in de toekomst het kwaad niet terugkomt. Het oordeel is dus vooral het einde van de tijd van genade die God heeft gegeven om tot dat geloof te komen, en voor eens en voor altijd af te rekenen met het kwaad en het goede te belonen.

Romeinen 5:5En de hoop beschaamt niet, omdat de liefde van God in onze harten uitgestort is door de Heilige Geest, Die ons gegeven is.
6 Want toen wij nog krachteloos waren, is Christus op de bestemde tijd voor goddelozen gestorven.
7Want bij hoge uitzondering zal iemand voor een rechtvaardige sterven; hoogstens immers heeft iemand de moed om voor de goede mens te sterven.
8God echter bevestigt Zijn liefde voor ons daarin dat Christus voor ons gestorven is toen wij nog zondaars waren.
9Veel meer dan zullen wij, nu wij gerechtvaardigd zijn door Zijn bloed, door Hem behouden worden van de toorn.
10Want als wij, toen wij vijanden waren, met God verzoend zijn door de dood van Zijn Zoon, hoeveel te meer zullen wij, nu wij verzoend zijn, behouden worden door Zijn leven.
11En dit niet alleen, maar wij roemen ook in God, door onze Heere Jezus Christus, door Wie wij nu de verzoening ontvangen hebben.

[ Bericht 3% gewijzigd door Ali_Kannibali op 08-02-2025 11:08:37 ]
pi_216593482
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 08:43 schreef Panterjong het volgende:

[..]
Een dag is bij God duizend jaar. Staat letterlijk in de bijbel. Ik heb een mail ontvangen van Veith. Dit zou dan allemaal in het jaar 18440000 moeten plaats vinden. Dit staat letterlijk in de bijbel er staat namelijk geschreven dat dit allemaal nog zal gebeuren tijdens deze generatie.

Van mij wordt bevel gegeven, dat al wie vrijwillig is in mijn koninkrijk, van het volk van Israël, en van deszelfs priesteren en Levieten, om te gaan naar Jeruzalem, dat hij met u ga.

14 Dewijl gij van voor den koning en zijn zeven raadsheren gezonden zijt, om onderzoek te doen in Judea, en te Jeruzalem, naar de wet uws Gods, die in uw hand is;

14 Waartoe Hij u geroepen heeft door ons Evangelie, tot verkrijging der heerlijkheid van onzen Heere Jezus Christus.

15 Zo dan, broeders, staat vast en houdt de inzettingen, die u geleerd zijn, hetzij door ons woord, hetzij door onzen zendbrief.

De paus z'n kop zal dan afgehakt worden, het staat er letterlijk.
3 Dit moet u allereerst weten, dat er in het laatste der dagen spotters zullen komen, die naar hun eigen begeerten zullen wandelen
4en zeggen: Waar is de belofte van Zijn komst? Want vanaf de dag dat de vaderen ontslapen zijn, blijven alle dingen zoals vanaf het begin van de schepping.
5Want willens en wetens is het hun onbekend dat door het Woord van God de hemelen er reeds lang geweest zijn, evenals de aarde, die uit water oprijst en in water vaststaat.
6 Daardoor is de wereld die er toen was, vergaan, overspoeld door het water.
7 Maar de hemelen die er nu zijn, en de aarde, zijn door hetzelfde Woord als een schat weggelegd en worden voor het vuur bewaard tot de dag van het oordeel en van het verderf van de goddeloze mensen.
  zaterdag 8 februari 2025 @ 11:47:54 #143
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_216593938
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 11:12 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
3 Dit moet u allereerst weten, dat er in het laatste der dagen spotters zullen komen, die naar hun eigen begeerten zullen wandelen
4en zeggen: Waar is de belofte van Zijn komst? Want vanaf de dag dat de vaderen ontslapen zijn, blijven alle dingen zoals vanaf het begin van de schepping.
5Want willens en wetens is het hun onbekend dat door het Woord van God de hemelen er reeds lang geweest zijn, evenals de aarde, die uit water oprijst en in water vaststaat.
7 Maar de hemelen die er nu zijn, en de aarde, zijn door hetzelfde Woord als een schat weggelegd en worden voor het vuur bewaard tot de dag van het oordeel en van het verderf van de goddeloze mensen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 11:12 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Typisch sektegedrag om dit soort teksten op jezelf in de rol van allerheiligst oogappeltje van God dat zelfs van God een baan heeft gekregen te plaatsen (terwijl m'n buurvrouw van 25 dood ligt te gaan door de leukemie) en mij als heidense Diablo-achtig figuur af te schilderen. Gewoon een constatering / geen beschuldiging.

Ik spot niet met de terugkomst van de messias. De belofte is allang vervuld. Na Jezus kwam er gewoon weer een nieuwe gezalfde. Dat was gebruikelijk. Zowel koningen als priester werden opgevolgd en gezalfd. Daarom staat er letterlijk dat het binnen een generatie zou gebeuren. Hier hoef je verder geen zweverig en warrig verhaal van te maken, met 1844, Satansiche pauzen en meer van dat geneuzel.
pi_216594085
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 11:47 schreef Panterjong het volgende:

[..]
[..]
Typisch sektegedrag om dit soort teksten op jezelf in de rol van allerheiligst oogappeltje van God dat zelfs van God een baan heeft gekregen te plaatsen (terwijl m'n buurvrouw van 25 dood ligt te gaan door de leukemie) en mij als heidense Diablo-achtig figuur af te schilderen. Gewoon een constatering / geen beschuldiging.

Ik spot niet met de terugkomst van de messias. De belofte is allang vervuld. Na Jezus kwam er gewoon weer een nieuwe gezalfde. Dat was gebruikelijk. Zowel koningen als priester werden opgevolgd en gezalfd. Daarom staat er letterlijk dat het binnen een generatie zou gebeuren. Hier hoef je verder geen zweverig en warrig verhaal van te maken, met 1844, Satansiche pauzen en meer van dat geneuzel.
Het is vast een naar gevoel om zelf nooit iets van God te hebben ontvangen.
  zaterdag 8 februari 2025 @ 12:15:44 #145
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_216594249
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 12:02 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Ik kijk naar buiten en ik zie de besneeuwde heuveltoppen, het bevroren meer. De bomen die zich steeds verder lijken te camoufleren door de vallende sneeuw. Ik ben gefascineerd door de koolmeesjes die proberen de winter door te komen daar hoog in die boom. M'n vrouw is aan het schilderen, m'n lieve rebelse dochter ligt nog even in haar bed te ronken, m'n zoontje is pacman aan het spelen is terwijl de kat op m'n rugleuning springt. Er staat een blond biertje uit Tongerlo koud in de koelkast en ik luister naar de lange versie van Hard to Say I'm Sorry van Chigaco die van langzame ballad overgaat in een mooi staaltje progrock met wat jazz en funk-invloeden.
Ik voel me gezegend door de natuur waar God een onderdeel van is. Ik vertrouw in God en ik geloof in God.

Ik ben alleen jaloers op de buurman want die heeft een nieuwe sneeuwscooter. Maar is dat echt jaloezie? Ik denk het niet.

Ben ik dan op jou jaloers? Iemand die gehersenspoeld is, haat verspreid en ver verwijderd is van het evangelie... Nou niet echt....
pi_216594286
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 12:02 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Persoonlijk ben ik vooral verbolgen dat Vishnu nooit wat van zich heeft laten horen :P
pi_216594316
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 15:08 schreef hoatzin het volgende:
Dat krijg je als je dit verhaal letterlijk neemt.
Mijn kinderen denken dat Frozen over een prinses gaat die aanvankelijk haar magische krachten omtrent sneeuw en ijs niet kan bedwingen :Y :P
pi_216594328
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 12:15 schreef Panterjong het volgende:

[..]
Ik kijk naar buiten en ik zie de besneeuwde heuveltoppen, het bevroren meer. De bomen die zich steeds verder lijken te camoufleren door de vallende sneeuw. Ik ben gefascineerd door de koolmeesjes die proberen de winter door te komen daar hoog in die boom. M'n vrouw is aan het schilderen, m'n lieve rebelse dochter ligt nog even in haar bed te ronken, m'n zoontje is pacman aan het spelen is terwijl de kat op m'n rugleuning springt. Er staat een blond biertje uit Tongerlo koud in de koelkast en ik luister naar de lange versie van Hard to Say I'm Sorry van Chigaco die van langzame ballad overgaat in een mooi staaltje progrock met wat jazz en funk-invloeden.
Ik voel me gezegend door de natuur waar God een onderdeel van is. Ik vertrouw in God en ik geloof in God.

Ik ben alleen jaloers op de buurman want die heeft een nieuwe sneeuwscooter. Maar is dat echt jaloezie? Ik denk het niet.

Ben ik dan op jou jaloers? Iemand die gehersenspoeld is, haat verspreid en ver verwijderd is van het evangelie... Nou niet echt....
Waarom loop je dan op mij af te geven omdat ik God dank voor het geven van een baantje om in mijn levensbehoeften te voorzien, aan de kerk te geven, anderen te helpen?

Dat is toch gewoon pure haat naar mijn persoon.

Je beschuldigt mij van haat, maar je bent zelf gewoon ontzettend haatdragend naar mij toe. Schijnheiligheid ten top vind ik dat.

Overigens was dit dus ook precies de reden waarom ik hier niet heel mijn privéleven tentoonstel, omdat figuren als jij daarmee aan de haal gaan om hun haat te spuien. Dat is erg voorspelbaar.
  zaterdag 8 februari 2025 @ 12:51:45 #149
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_216594659
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 12:22 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Waarom loop je dan op mij af te geven omdat ik God dank voor het geven van een baantje om in mijn levensbehoeften te voorzien, aan de kerk te geven, anderen te helpen?

Dat is toch gewoon pure haat naar mijn persoon.

Je beschuldigt mij van haat, maar je bent zelf gewoon ontzettend haatdragend naar mij toe. Schijnheiligheid ten top vind ik dat.

Overigens was dit dus ook precies de reden waarom ik hier niet heel mijn privéleven tentoonstel, omdat figuren als jij daarmee aan de haal gaan om hun haat te spuien. Dat is erg voorspelbaar.
Haten is een groot woord. Nee ik haat je niet. Ik vind het alleen erg jammer dat je me uitgescholden hebt voor trol en me bestempelt als satanisch, vage vergelijkingen maakt met psychopaten. Het zegt eigenlijk meer over jou dan dat het over mij doet. Je bent gewoon een ruziezoeker waar niet mee te praten valt. Tja, daar reageer ik op en dan bijt ik van me af. Daarnaast haat ik het dat je katholieken satanisch noemt. En dat je hier een valse leer verkondigd die als doel heeft haat te zaaien. Daarnaast haat ik het dat je denkt dat jij heel heilig bent. En ik heb een hekel aan mensen die van de grote God een eigen persoonlijk misbakseltje maken die ze te pas en te onpas te voorschijn toveren. En dat je bijbelteksten gebruikt waarbij je jezelf in de rol van medestander van God plaatst en mij of anderen in de rol van tegenstander van God plaatst. Raar kinderachtig sektarisch gedrag vind ik dat. Daar wijs ik je dan op. Net zolang totdat je tot inkeer komt en in ieder geval katholieke medegelovigen niet meer satanisch noemt. Misschien heeft God me die taak hier wel gegeven. En nu niet komen met dat lulverhaal over instituut, daar ben ik al op ingegaan....
pi_216595130
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 12:51 schreef Panterjong het volgende:

[..]
Haten is een groot woord. Nee ik haat je niet. Ik vind het alleen erg jammer dat je me uitgescholden hebt voor trol en me bestempelt als satanisch, vage vergelijkingen maakt met psychopaten. Het zegt eigenlijk meer over jou dan dat het over mij doet. Je bent gewoon een ruziezoeker waar niet mee te praten valt. Tja, daar reageer ik op en dan bijt ik van me af. Daarnaast haat ik het dat je katholieken satanisch noemt. En dat je hier een valse leer verkondigd die als doel heeft haat te zaaien. Daarnaast haat ik het dat je denkt dat jij heel heilig bent. En ik heb een hekel aan mensen die van de grote God een eigen persoonlijk misbakseltje maken die ze te pas en te onpas te voorschijn toveren. En dat je bijbelteksten gebruikt waarbij je jezelf in de rol van medestander van God plaatst en mij of anderen in de rol van tegenstander van God plaatst. Raar kinderachtig sektarisch gedrag vind ik dat. Daar wijs ik je dan op. Net zolang totdat je tot inkeer komt en in ieder geval katholieke medegelovigen niet meer satanisch noemt. Misschien heeft God me die taak hier wel gegeven. En nu niet komen met dat lulverhaal over instituut, daar ben ik al op ingegaan....
Ik zei toen (al bijna een jaar geleden intussen) dat je je als een trol gedroeg omdat je onwaarheden insinueerde over bijbelversies die wij in onze kerk zouden gebruiken en me onterecht van leugens betichtte. Vanaf het begin heb jij me benaderd als een minderwaardig sektelidje dat je weleens even de oren zou wassen. Je hebt uiteindelijk ook toegegeven dat ik gelijk had dat je mij onterecht van leugens beschuldigde. Dus waarom je nu daar nog steeds over doorgaat en dat gebruikt als excuus om je haat te spuien, begrijp ik niet. Wees een vent en neem verantwoordelijkheid voor je trollerige gedrag.

Ik heb je ook niet met psychopaten vergeleken, maar gezegd dat jouw haat en agressiviteit naar mij toe wel deed denken aan mensen die inderdaad wel degelijk sociopatisch waren. Daarmee wil ik je er simpelweg op wijzen dat dat gedrag niet normaal is. Het is om je aan te sporen om ermee op te houden.

Verder bijt je niet van je af, je zit constant op mijn huid met je haat, spot en agressieve ruziezoekerij. Wie zoekt er nou werkelijk ruzie? Dat doe je zelf man. Schijnheilig en kinderachtig gedoe is het. Word eens volwassen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')