abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216553680
Hallo allemaal

Ik heb een goedkope dashcam gekocht bij de action met een 'zuignap' die totaal niet plakt.
Ik wil deze liever niet met secondenlijm vastplakken omdat ik dat er nooit meer vanaf krijgt. Dus ik heb dure plakband gekocht bij de GAMMA, maar ook deze plakt maar heel even of zelfs helemaal niet. Die van de action plakt zelfs nog minder.

Wie weet er wat voor soort plakband of ander spul, wat nadien nog wel enigszins te verwijderen is, goed blijft plakken op een dashboard van een auto? Het is zegmaar van ruw plastic.
pi_216553723
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 16:40 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Maar ga dan niet zemelen over die laatste ¤75 extra voor een goede dashcam. Dat slaat compleet nergens op.
pi_216553745
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 22:22 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Misschien dat ik een dure koop voor m'n verjaardag maar ook dan wil ik deze erin laten als een soortement van back up zegmaar
pi_216553754
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 22:23 schreef ToT het volgende:
[ afbeelding ]
Moet ik naar de gamma om die te kopen? Of zal ik het maar gewoon bestellen anders. Misschien werkt dat ja
pi_216553764
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 22:24 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Moet ik naar de gamma om die te kopen? Of zal ik het maar gewoon bestellen anders. Misschien werkt dat ja
Dit plaatje komt van bol.com en daar is het 2 tientjes, maar ik zie dat ze het elders voor 14 euro verkopen, maar dan zit je nog met verzendkosten.
pi_216553777
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 22:25 schreef ToT het volgende:

[..]
Dit plaatje komt van bol.com en daar is het 2 tientjes, maar ik zie dat ze het elders voor 14 euro verkopen, maar dan zit je nog met verzendkosten.
De dascham in kwestie was 17 euro :')

Ik heb wel TESA plakband die was ook 10 euro maar plakband kan elders in huis ook van pas komen niet alleen voor in de auto natuurlijk.

Maar misschien dan toch maar een nieuwe dashcam kopen -O-
pi_216553780
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 22:25 schreef ToT het volgende:

[..]
Het werkt wss niet met die tape.

In de zomer in de zon kan zo'n dashboard wel 60 tot 70 graden Celsius worden.
Het valt er dan gewoon weer af.
pi_216553800
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 22:26 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Het werkt wss niet met die tape.

In de zomer in de zon kan zo'n dashboard wel 60 tot 70 graden Celsius worden.
Het valt er dan gewoon weer af.
Okee dan, en tja als je over een dashcam van nog geen 2 tientjes praat is elke investering gewoon idioot veel.

Ik zag gisteren trouwens een grappige reclame voor een soort vacuumpomp-houder voor mobieltjes in je auto.
_O- In die reclame bevestigden ze het op het gladde scherm van de boardcomputer van de auto, omdat het uiteraard nergens anders op hecht! :')
pi_216553829
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 22:28 schreef ToT het volgende:

[..]
Okee dan, en tja als je over een dashcam van nog geen 2 tientjes praat is elke investering gewoon idioot veel.

Ik zag gisteren trouwens een grappige reclame voor een soort vacuumpomp-houder voor mobieltjes in je auto.
_O- In die reclame bevestigden ze het op het gladde scherm van de boardcomputer van de auto, omdat het uiteraard nergens anders op hecht! :')
De telefoonhouder van de action zuigt zich wel redelijk vast op mijn voorruit, ik moet maar af en toe het ding weer vastdrukken na een flinke drempel of rotonde. 10 euro.

Maar het is nu geen zomer dus de auto wordt niet heet.
pi_216553830
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 22:28 schreef ToT het volgende:

[..]

Ik had een collega die modems en routers met dat soort tape vastplakte omdat hij te beroerd was om 2 schroefjes in de meterkast te draaien.

Dat ging goed tot de zomer, apparatuur werd warm, ruimten werden warm en ineens vond je overal routers en modems op de grond, hangend aan de kabels :P
pi_216553844
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 22:32 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik had een collega die modems en routers met dat soort tape vastplakte omdat hij te beroerd was om 2 schroefjes in de meterkast te draaien.

Dat ging goed tot de zomer, apparatuur werd warm, ruimten werden warm en ineens vond je overal routers en modems op de grond, hangend aan de kabels :P
:D
pi_216553884
Waar zou ik hem verder nog aan vast kunnen maken hoe werkt dat bij duurdere dashcams dan? Valt of staat alles met hoe goed de zuignap is?
pi_216554148
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 22:37 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Waar zou ik hem verder nog aan vast kunnen maken hoe werkt dat bij duurdere dashcams dan? Valt of staat alles met hoe goed de zuignap is?
Ik heb een (inmiddels 11 jaar oude) DOD LS460W en een wat goedkoper model van rond de ¤99 ofzo (1 in bedrijfsauto, 1 in eigen auto) en daar heel wat jaartjes plezier van gehad. Zuignappen waren prima.

Ik maak de ruit op die plek wel goed schoon met een vetvrije vezeldoek.
pi_216554539
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 22:58 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik heb een (inmiddels 11 jaar oude) DOD LS460W en een wat goedkoper model van rond de ¤99 ofzo (1 in bedrijfsauto, 1 in eigen auto) en daar heel wat jaartjes plezier van gehad. Zuignappen waren prima.

Ik maak de ruit op die plek wel goed schoon met een vetvrije vezeldoek.
Dus alles valt of staat echt met de zuignap?
pi_216554562
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 23:31 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Dus alles valt of staat echt met de zuignap?
Op die goedkope dashcams zuigen ze denk ik.
pi_216554565
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 23:34 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Op die goedkope dashcams zuigen ze denk ik.
Zoog het rotding maar -O-
  woensdag 5 februari 2025 @ 01:18:08 #18
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_216555020
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 22:26 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
De dascham in kwestie was 17 euro :')

Ik heb wel TESA plakband die was ook 10 euro maar plakband kan elders in huis ook van pas komen niet alleen voor in de auto natuurlijk.

Maar misschien dan toch maar een nieuwe dashcam kopen -O-
Dat zou ook mijn advies zijn. In de pedaalemmer ermee :7
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_216555219
Ducttape, is daar geen dubbelzijdige van?
Dan is het overigens alleen erop en voorlopig niet eraf lijkt me. Tot de zomerhitte dan misschien.
pi_216559175
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 03:09 schreef Invisibli het volgende:
Ducttape, is daar geen dubbelzijdige van?
Dan is het overigens alleen erop en voorlopig niet eraf lijkt me. Tot de zomerhitte dan misschien.
ik heb die van Tesa van 10 euro en dit plakt ook niet goed.
pi_216559648
Google even: bevestigingsplaat voor zuignap dashboard

Zo'n ding is handig.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 5 februari 2025 @ 15:33:16 #22
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_216560231
Bij die van ons zat speciale plakstrip erbij die werk goed
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 5 februari 2025 @ 15:50:49 #23
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_216560449
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 14:11 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
ik heb die van Tesa van 10 euro en dit plakt ook niet goed.
https://www.amazon.nl/ver(...)ducten/dp/B08LQ853QN
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_216568137
Gebruik je soms Cockpit spray of andere poets lotion om je dashboard mooi te laten glanzen? Dan moet je dat laagje eerst eraf poetsen met een doekje gedrenkt in alcohol. Dan is die gladde beschermlaag eraf en dan zal het wel plakken of zelfs de zuignap goed kunnen werken wanneer het oppervlak ook geheel vlak is onder de zuignap. Op een ietwat bol oppervlak zal een zuignap het niet goed kunnen doen.

Bij een siliconen houdende spray, moet je even zoeken naar een speciale ontvetter voor siliconen. Siliconen is rotzooi en eigenlijk nooit gebruiken in of rond de auto.

Dashboard is vinyl wat weer een mooi woord is voor PVC... Gewoon plastic dus, hetzelfde spul als die grijze afvoerbuis onder de gootsteen maar dan zachter met een leuk printje. Indien dat helemaal goed schoon is moet dubbelzijdige plaktape of zuignap gewoon plakken.

Zuignap erop en dan pas weer doekje met siliconen vrije cockpit spray erover en het naast de zuignap weer een beschermlaagje te geven.
pi_216598099
quote:
7s.gif Op woensdag 5 februari 2025 14:50 schreef sigme het volgende:
Google even: bevestigingsplaat voor zuignap dashboard

Zo'n ding is handig.
Protip ik ga googlen ! *O*
pi_216598372
Ik heb nu nieuwe plakstrips besteld bij Temu, lekker goedkoop.
pi_216602217
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 19:18 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Ik heb nu nieuwe plakstrips besteld bij Temu, lekker goedkoop.
Hmm, dat zou ik dan weer niet gokken als je iets wil wat goed blijft zitten. Maar wie weet heb je geluk.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Moderator maandag 10 februari 2025 @ 06:13:29 #28
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_216615826
Nou zijn we denk ik wel op het punt aangekomen dat dit niets meer dan een troll topic blijkt te zijn.

Op serieuze adviezen wordt niet echt gereageerd, maar wel verkondigen dat je via temu maar wat besteld hebt..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')