abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216545369
Normaal probeer ik in mijn fotografie zo weinig mogelijk photoshop te gebruiken, maar soms ontkom je er niet aan. Meestal lukt het zelf wat ik wil, maar nu dus niet ;( Omdat het een naaktfoto met gezicht is wil ik deze niet hier openbaar plaatsen.

Het gaat om het volgende: ik heb een fantastische foto van een model in de sneeuw die een tak vol met sneeuw boven haar hoofd leegschudt. Het beeld zit dus vol met sneeuwvlokken en natuurlijk zit in dé foto precies een grote sneeuwvlok voor haar neus :') Ik heb een tweede foto waar het gezicht wel vrij is maar die foto heeft andere dingetjes die niet goed zijn. Daarom wil ik die twee combineren, maar dat lukt me niet. Je blijft het zien. Gebruik van een 42 MP sensor met Zeiss glas maakt het niet makkelijker :s)

De twee foto's zijn dus bijna hetzelfde omdat ze kort achter elkaar gemaakt zijn met high-speed-burst.

Wie is handig met photoshop en zou me willen helpen voor eeuwige dankbaarheid? :D

[ Bericht 3% gewijzigd door DIR op 04-02-2025 11:32:20 ]
pi_216545482
Ik zou zo'n moment gebruiken om je kennis van Photoshop te verbeteren als fotograaf.
En dat is een kwestie van doen en tutorials opzoeken tot je het kan.

Simpelste is om beide foto's ieder in 1 laag te stoppen, goed te overlappen zodat ze pixel voor pixel goed liggen (even op 50% transparant instellen), foto van het sneeuwvlokje voorop en dan met gummetje dat deel weghalen zodat de neus (of hele hoofd) van onderliggende foto zichtbaar wordt. Je kan alles ongedaan maken dus oneindig proberen.
pi_216545492
idd wat Fresh hier zegt, maar ik wil wel een poging wagen.
pi_216545510
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 11:35 schreef TheFreshPrince het volgende:

Simpelste is om beide foto's ieder in 1 laag te stoppen
Nah simpelste is om de neus te selecteren en zeggen: remove the snow on her nose. En tada de ai fixed het. Kost echt 5 sec :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_216545520
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 11:37 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Nah simpelste is om de neus te selecteren en zeggen: remove the snow on her nose. En tada de ai fixed het. Kost echt 5 sec :P
Maar dan heb je niet meer haar neus.
pi_216545529
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 11:36 schreef ToT het volgende:
idd wat Fresh hier zegt, maar ik wil wel een poging wagen.
Nice! Tof! Wat Fresh zegt heb ik al een uurtje ofzo mee zitten prutsen, en dat soort dingen lukken me prima in photoshop normaal. Alleen het probleem is dat perspectief en houding nét anders zijn: mensen bewegen. Daardoor verschuift er altijd iets tussen de twee foto's en krijg ik ze nét niet helemaal overal overlappend.
pi_216545531
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 11:37 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Maar dan heb je niet meer haar neus.
wel hoor. Ik gebruik dit ook heel vaak op statief te verwijderen uit 360 graden videos. Werkt heel goed ^O^
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_216545544
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 11:37 schreef DIR het volgende:

[..]
Nice! Tof! Wat Fresh zegt heb ik al een uurtje ofzo mee zitten prutsen, en dat soort dingen lukken me prima in photoshop normaal. Alleen het probleem is dat perspectief en houding nét anders zijn: mensen bewegen. Daardoor verschuift er altijd iets tussen de twee foto's en krijg ik ze nét niet helemaal overal overlappend.
Ah ja dat maakt het idd wel wat moeilijker. Zo extreem goed ben ik er ook niet in.
Al met vervormen geprobeerd? (warp)
pi_216545550
Bekijk deze YouTube-video hoogst waarschijnlijk werkt dit prima.
pi_216545560
Maar je kan haar hoofd hier toch gewoon posten? Is wat makkelijker beoordelen
pi_216545561
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 11:39 schreef over_hedge het volgende:
Bekijk deze YouTube-video hoogst waarschijnlijk werkt dit prima.
Ja, dat werkt. Ik gebruik het ook vaak.

Maar het is generatieve AI, dat geeft al aan dat het zelf dingen invult.
De neus die je dan ziet is niet meer haar neus.
  dinsdag 4 februari 2025 @ 11:41:53 #12
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_216545571
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_216545572
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 11:40 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ja, dat werkt. Maar het is generatieve AI, dat geeft al aan dat het zelf dingen invult.
De neus die je dan ziet is niet meer haar neus.
Het gaat om een sneeuwvlokje? Dan zal niet heel de neus weg zijn. En dan is de pixels er omheen genoeg om te weten wat er achter zat.

Maar ligt dus beetje aan de foto. Zonder voorbeeld lastig beoordelen hoe je dit het beste kan doen.
Dus ts. Maak een uitsneden en post foto van het gezicht ^O^
pi_216545588
quote:
Dit is een oudere foto die nog op de plank ligt. Er is iemand met serieuze interesse, maar nog niets écht concreet.
pi_216545600
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 11:42 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Heeft het gesneeuwd? Niet gemerkt ;)
Er zijn meer landen dan NL ;) Maar nee, dit is ouder.
pi_216545636
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 11:43 schreef DIR het volgende:

[..]
Dit is een oudere foto die nog op de plank ligt.
Herkenbaar, ik heb nog foto's uit 2016 die nog door Lightroom moeten :P
Geschoten, overgezet, andere leuke projecten in dezelfde periode en zo is het wat blijven liggen.
pi_216545821
@over_hedge Heb even beide files in lagen over elkaar heen gelegd en daarmee van beide foto's exact dezelfde pixels geselecteerd. Dan krijg je dit:

pi_216545860
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 12:00 schreef DIR het volgende:
@:over_hedge Heb even beide files in lagen over elkaar heen gelegd en daarmee van beide foto's exact dezelfde pixels geselecteerd. Dan krijg je dit:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Foto 1 heeft in het algemeen ook meer sneeuw daar.
Als je die onderste neus op de bovenste foto plakt en wat vervormt om het qua vorm te laten passen, krijg je een mooie duidelijke neus in een verder stevige lading sneeuw. Ziet er dan heel onnatuurlijk uit.
pi_216545876
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 12:00 schreef DIR het volgende:
@:over_hedge Heb even beide files in lagen over elkaar heen gelegd en daarmee van beide foto's exact dezelfde pixels geselecteerd. Dan krijg je dit:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Oke dat is wel even iets meer dan een sneeuwvlokje :D

Maar dit is opzich best prima te doen! Mocht niemand me voor zijn wil ik vanavond best even voor je proberen.

Maar dat voorbeeld is al best prima? Wat extra sneeuw over de nieuwe neus toevoegen en je bent er?
Als je toch bezig bent zou ik wat aan de kleur van de tanden doen
pi_216545884
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 12:05 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Maar dit is opzich best prima te doen! Mocht niemand me voor zijn wil ik vanavond best even voor je proberen
Ik had het al aangeboden het te doen, maar ik ben meer van onderbroekenlol maken met Photoshop met af en toe iets wat er serieuzer uit ziet, maar dit is boven mijn capaciteiten.
pi_216545887
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 12:05 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Maar dit is opzich best prima te doen! Mocht niemand me voor zijn wil ik vanavond best even voor je proberen
Dank! Ja, foto 1 is tof, ook hoe de rest buiten beeld is. Maar die vlok is wel een beetje een dooddoener :')
pi_216546045
Even een snelle 3 minuten soep op losgelaten, vind het niet heel storend zo.
Normaal ga je ook niet 1 op 1 pixels staren.

Heb de ogen ook van de andere gebruikt, iets duidelijker.

Heb de neuzen redelijk uitgelijnd en vervolgens met gummetje (zacht en vloeiend ingesteld) wat weggeveegd.
Het kan vast beter ;)

[ Bericht 21% gewijzigd door TheFreshPrince op 04-02-2025 12:39:29 ]
  dinsdag 4 februari 2025 @ 12:31:08 #24
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216546120
Zou gelijk de tanden wat witter maken,
pi_216546884
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 12:31 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Zou gelijk de tanden wat witter maken,
Dat ook, maar dat valt nauwelijks op. Uit nieuwsgierigheid heb ik even gekeken: dit is 4,1% van de oppervlakte van de hele foto. Als je het totaalbeeld bekijkt zie je het niet erg goed meer, tenzij afgedrukt op >90x60
pi_216546991
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 12:22 schreef TheFreshPrince het volgende:

Heb de neuzen redelijk uitgelijnd en vervolgens met gummetje (zacht en vloeiend ingesteld) wat weggeveegd.
Het kan vast beter ;)

[ afbeelding ]
zou het neusgat nog klein beetje blurren. Het trekt nu teveel de aandacht omdat het lijkt of dat het scherpstel punt is.

En dan ogen iets sharpen zodat je ogen daar als eerste opvallen. En dan ben je er wel :Y
pi_216547085
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 13:54 schreef over_hedge het volgende:

[..]
zou het neusgat nog klein beetje blurren. Het trekt nu teveel de aandacht omdat het lijkt of dat het scherpstel punt is.

En dan ogen iets sharpen zodat je ogen daar als eerste opvallen. En dan ben je er wel :Y
Ik was wat lui aan het Fotosoepen op m'n TV vanaf de bank, niet de beste monitor en zitpositie maar voor wat simpele taken volstaat het wel :P

Normaal zit ik achter een redelijk gekalibreerde monitor (met schermbril om de pixels te zien) maar die kamer staat nu vol met verhuisdozen, kratten en voorwerpen ivm komende verhuizing.
pi_216547100
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 13:43 schreef DIR het volgende:

[..]
Dat ook, maar dat valt nauwelijks op.
Het eerste wat mij opviel. :')
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_216547128
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 14:02 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik was wat lui aan het Fotosoepen op m'n TV vanaf de bank, niet de beste monitor en zitpositie maar voor wat simpele taken volstaat het wel :P

Normaal zit ik achter een redelijk gekalibreerde monitor (met schermbril om de pixels te zien) maar die kamer staat nu vol met verhuisdozen, kratten en voorwerpen ivm komende verhuizing.
Haha ja een goedscherm ipv een tv scheelt een hoop ja :D Maar prima gelukt ^O^

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 14:03 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]
Het schijnt een naaktfoto te zijn. Dus bij de hele foto zullen tanden vast niet het eerst zijn waar je naar kijkt :D Maar zo close viel het mij ook wel meteen op ja
pi_216547158
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 14:02 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

schermbril om pixels te zien? hoe werkt dat?
pi_216547161
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 14:06 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Haha ja een goedscherm ipv een tv scheelt een hoop ja :D Maar prima gelukt ^O^
[..]
Het schijnt een naaktfoto te zijn. Dus bij de hele foto zullen tanden vast niet het eerst zijn waar je naar kijkt :D Maar zo close viel het mij ook wel meteen op ja
schijnt? :D
pi_216547185
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 14:10 schreef DIR het volgende:

[..]
schijnt? :D
Ik heb nog geen bewijs gezien! :P
pi_216547223
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 14:10 schreef DIR het volgende:

[..]
schermbril om pixels te zien? hoe werkt dat?
Je snapt me wel: "blind as a bat" zonder lees- of schermbril.
Dat ging goed tot m'n ~45e maar ook ik moest er aan geloven.

Voordeel is wel dat je zonder bril sneller tevreden bent met het resultaat.
  dinsdag 4 februari 2025 @ 14:18:36 #34
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216547255
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 14:03 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]
Mij ook
pi_216547264
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 14:12 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Ik heb nog geen bewijs gezien! :P
pi_216547320
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 14:06 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Het schijnt een naaktfoto te zijn.
Helaesch...

pi_216547324
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 14:19 schreef DIR het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Oh. Ik vind haar tanden trouwens wel echt heel erg opvallen.
Maar ik geloof je wel! :D
pi_216547352
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 14:24 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Oh. Ik vind haar tanden trouwens wel echt heel erg opvallen.
Maar ik geloof je wel! :D
Dat moet ook nog gefixed :)
pi_216547360
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 14:23 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Helaesch...

[ afbeelding ]
LOL
  dinsdag 4 februari 2025 @ 15:08:00 #40
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_216547736
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 14:19 schreef DIR het volgende:

[ afbeelding ]
Je blurt de geslachtsdelen, maar zet het model wel herkenbaar met haar hoofd op Internet.
Heeft ze daarvoor toestemming gegeven?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_216547873
quote:
11s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 15:08 schreef golfer het volgende:

[..]
Je blurt de geslachtsdelen, maar zet het model wel herkenbaar met haar hoofd op Internet.
Heeft ze daarvoor toestemming gegeven?
Uiteraard.
  dinsdag 4 februari 2025 @ 15:46:45 #42
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216548136
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 14:23 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Helaesch...

[ afbeelding ]
Bekijk deze YouTube-video
pi_216549483
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 12:22 schreef TheFreshPrince het volgende:

Het kan vast beter ;)

[ afbeelding ]
Ontbreekt er daar niet een stukje, ik zie een klein sneeuwvlokje en daarbij is er een hap uit de neus?
pi_216549508
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 17:58 schreef ToT het volgende:

[..]
Ontbreekt er daar niet een stukje, ik zie een klein sneeuwvlokje en daarbij is er een hap uit de neus?
Dat maakt niet uit toch? Het is een snelle, slordige "proof of concept" voor TS, niet het eindresultaat. Dat moet hij zelf (of een ander) maar doen ;)

edit: ik denk dat als je het afdrukt op 30x20 dat niemand het opvalt ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')