Goed zo. Musk aanpakken is wel een goed plan.quote:
En wat snap jij niet aan bemoeienis vanuit de EU met ons culturele erfgoed?quote:Op maandag 3 februari 2025 14:30 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ben je dom? Nee toch?
Het is ons niet opgelegd.
[..]
Het is een oproep aan de lidstaten.
En dat is het dan ook.
Ze kunnen het Witte Huis nog bestormen. Ze hebben laten zien dat dat met het Capitool ook prima ging.quote:Op maandag 3 februari 2025 14:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Als de aanstaande handelsoorlog gevoeld gaat worden door de Amerikanen, dan zullen ook de grootste MAGA-fans zich af gaan keren van Trump.
Maar ja, de volgende verkiezing is pas over 4 jaar.
Laat het gaan. Ander topic. Het is klaar.quote:Op maandag 3 februari 2025 14:36 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
En wat snap jij niet aan bemoeienis vanuit de EU met ons culturele erfgoed?
Serieus verstandig.quote:
Meesterzet ook wel om Rusland en het westen tegen elkaar te laten vechten en elkaar volledig te doen uitputten en China gaat er met de winst vandoor.quote:Op maandag 3 februari 2025 11:01 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
De grote winnaar is China. De Westerse samenwerking gaat er zo aan en daar gaat China van profiteren.
Je zou maar fan zijn van Ruslands invloed in de rest van de wereld met Wagner die Afrika afslacht.quote:Op maandag 3 februari 2025 14:40 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Meesterzet ook wel om Rusland en het westen tegen elkaar te laten vechten en elkaar volledig te doen uitputten en China gaat er met de winst vandoor.
China leeft in de 26e eeuw, terwijl de rest van de wereld nog moet wennen aan het afschaffen van de fax en de telefooncel.
Of het zo tof is dat China de wereld gaat overnemen valt nog te bezien, maar een multipolaire wereld zou wel fijn zijn, alhoewel ik verwacht dat China het gewoon volledig gaat overnemen binnen tien jaar. Ik voorspelde de opkomst van China al rond de eeuwwisseling, dit werd destijds ook voorspeld door de Communistische Partij van Nederland en meerdere andere Europese communistische partijen, zoals de KKE. Toen was kameraad Hu Jin Tao aan de macht en was de opkomst al merkbaar, alhoewel het onder Xi in een extreme stroomversnelling is gegaan.
Ik ben niet onverdeeld gelukkig met alle ontwikkelingen in China, maar China neemt het gewoon over en wij kunnen alleen hopen dat ze lief voor ons gaan zijn. De VS-VK zijn brutale dictators en onderdrukkers wereldwijd dus slechter zal het niet worden.
Persoonlijk heb ik veel meer met Rusland, maar Rusland gaat geen leider worden in een multipolaire wereld. Zij zijn te zwak. Net als de EU.
Rusland heeft eigenlijk alleen maar grondstoffen.quote:Op maandag 3 februari 2025 14:40 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Meesterzet ook wel om Rusland en het westen tegen elkaar te laten vechten en elkaar volledig te doen uitputten en China gaat er met de winst vandoor.
China leeft in de 26e eeuw, terwijl de rest van de wereld nog moet wennen aan het afschaffen van de fax en de telefooncel.
Of het zo tof is dat China de wereld gaat overnemen valt nog te bezien, maar een multipolaire wereld zou wel fijn zijn, alhoewel ik verwacht dat China het gewoon volledig gaat overnemen binnen tien jaar. Ik voorspelde de opkomst van China al rond de eeuwwisseling, dit werd destijds ook voorspeld door de Communistische Partij van Nederland en meerdere andere Europese communistische partijen, zoals de KKE. Toen was kameraad Hu Jin Tao aan de macht en was de opkomst al merkbaar, alhoewel het onder Xi in een extreme stroomversnelling is gegaan.
Ik ben niet onverdeeld gelukkig met alle ontwikkelingen in China, maar China neemt het gewoon over en wij kunnen alleen hopen dat ze lief voor ons gaan zijn. De VS-VK zijn brutale dictators en onderdrukkers wereldwijd dus slechter zal het niet worden.
Persoonlijk heb ik veel meer met Rusland, maar Rusland gaat geen leider worden in een multipolaire wereld. Zij zijn te zwak. Net als de EU.
Één leider in een multipolaire wereld? Dat kan niet.quote:Op maandag 3 februari 2025 14:40 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Rusland is geen betrouwbare partner, zeker niet onder Poetin. Daar moet je niet mee samenwerken.quote:Op maandag 3 februari 2025 14:48 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Rusland heeft eigenlijk alleen maar grondstoffen.
Als de EU en Rusland zouden samenwerken worden we wel oppermachtig.
Maar de USA zal alles op alles zetten om dat te voorkomen.
Al het geld is in China. Dus we kunnen beter gewoon heel lief voor China zijn.quote:Op maandag 3 februari 2025 11:16 schreef Jahr00n het volgende:
Gewoon verbieden nog te exporteren naar Amerika. Ik durf te wedden dat wij dat langer volhouden als die koekebakkers daar.
Welke partner is wel betrouwbaar?quote:Op maandag 3 februari 2025 14:50 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Rusland is geen betrouwbare partner, zeker niet onder Poetin. Daar moet je niet mee samenwerken.
Rusland niet, in ieder geval.quote:Op maandag 3 februari 2025 14:53 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Welke partner is wel betrouwbaar?
Ik weet niet of je zo blij moet zijn met een grotere invloed van China. Daar heb je tegenwoordig voor alles de overheidsapp nodig om iets te doen. Lekker makkelijk, tot dat je het openbaar vervoer niet meer binnenkomt of geen eten meer kan kopen vanwege iets. Daar is de CoronaCheck-app peanuts bij.quote:Op maandag 3 februari 2025 14:51 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Al het geld is in China. Dus we kunnen beter gewoon heel lief voor China zijn.
Als de export naar de VS wegvalt, maar we hebben goede handelsbetrekkingen met China kunnen we zelfs economisch (en wellicht zelfs ook cultureel) groeien. Handelsbetrekkingen impliceert nog niet dat we alles van China een op een overnemen.
China is gewoon het meest geavanceerde land ter wereld op gigantische voorsprong ten opzichte van de rest van wereld.
En we exporteren meer naar de VS dan we importeren. Ik denk dat we makkelijk zonder Amerikaanse producten kunnen als het nodig is, maar zonder Chinese producten gaat heel moeilijk worden, zeg maar onmogelijk.
We zullen toch echt met iemand moeten samenwerken want zelf hebben we geen grondstoffen.quote:Op maandag 3 februari 2025 14:53 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Rusland niet, in ieder geval.
We vragen het ons inmiddels wel af in de EU (Financial Times)quote:Op maandag 3 februari 2025 14:54 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik weet niet of je zo blij moet zijn met een grotere invloed van China. Daar heb je tegenwoordig voor alles de overheidsapp nodig om iets te doen. Lekker makkelijk, tot dat je het openbaar vervoer niet meer binnenkomt of geen eten meer kan kopen vanwege iets. Daar is de CoronaCheck-app peanuts bij.
quote:Some influential Europeans are even asking whether the US or China is now the more direct threat. This would have been an absurd question just two months ago. But it is Trump — not Xi — who is talking about ending the independence of Canada, a Nato member state. And it is the Trump administration and Elon Musk — not the Chinese government — that is promoting the far-right in Europe.
Dat zou best wel eens waar kunnen zijn.quote:
Dat deden we dertig jaar. Toen kreeg die pompbediende in het Kremlin het waanidee dat hij een supermacht aan het runnen was.quote:Op maandag 3 februari 2025 14:48 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Rusland heeft eigenlijk alleen maar grondstoffen.
Als de EU en Rusland zouden samenwerken worden we wel oppermachtig.
Maar de USA zal alles op alles zetten om dat te voorkomen.
Ga je short?quote:Op maandag 3 februari 2025 14:57 schreef byah het volgende:
Nog 30 minuten tot een bloedbad op de beurs
Koekoek.quote:Op maandag 3 februari 2025 14:57 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Kennedy jr. vind ik echt bijzonder goed.
Ik hoop dat de Democraten dan eindelijk eens met een goede kandidaat op de proppen komen. Ik ben bang dat velen thuis zijn gebleven daar de Democraten echt uitblinken in het kiezen van bijzonder zwakke kandidaten die verschrikkelijk hautain overkomen.quote:Op maandag 3 februari 2025 14:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Als de aanstaande handelsoorlog gevoeld gaat worden door de Amerikanen, dan zullen ook de grootste MAGA-fans zich af gaan keren van Trump.
Maar ja, de volgende verkiezing is pas over 4 jaar.
Je hebt het tegen een "boomknuffelaar" die meer fossiele brandstoffen wil importeren.quote:Op maandag 3 februari 2025 14:42 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Je zou maar fan zijn van Ruslands invloed in de rest van de wereld met Wagner die Afrika afslacht.
Maargoed ook dit is offtopic.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |