(Zo) lang van de markt blijven is ook een risico an sich..quote:Op zondag 2 februari 2025 17:39 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Weet niet of het 4 jaar gaat duren. Wie weet draait Trump het over x maanden weer terug. Maar voor nu wel even eruit.
[..]
Stocks of cash, met andere producten hou ik me niet bezig.
Trump heeft al aangekondigd dat hij extra tariffs zou gaan invoeren als Mexico, China of Canada dat ook gaan doen.quote:Op zondag 2 februari 2025 18:07 schreef LXIV het volgende:
[..]
(Zo) lang van de markt blijven is ook een risico an sich..
Waarom had je dit bij crypto’s dan niet?quote:Op zondag 2 februari 2025 18:44 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Trump heeft al aangekondigd dat hij extra tariffs zou gaan invoeren als Mexico, China of Canada dat ook gaan doen.
Canada heeft sowieso al tariffs aangekondigd.
Dit kan nog maanden door etteren en ik voel me er niet op m'n gemak bij, dus ga ik uit de markt.
Mijn nachtrust is me meer waard dan het mogelijke rendementsverlies.
Dat is niet zo zwart/wit als dat je het nu stelt.quote:Op zondag 2 februari 2025 18:47 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Waarom had je dit bij crypto’s dan niet?
Dat besef ik. Maar ik moet ook rustig kunnen slapen.quote:En je weet dat de S&P500 over een jaar of 10-15 gewoon hoger staat hoogstwaarschijnlijk. Trump is gewoon een passant. Time in the market > Timing the market…
Je stelt het nu heel erg zwart wit en dat is veel te kort door de bocht. Ook het volledig in cash zitten heeft namelijk risico's. Als je het risicoprofiel wilt verkleinen is het eigenlijk verstandiger om de verhouding tussen je assets te herbalanceren in plaats van helemaal uit te stappen. Daarmee verklein je namelijk behalve voor het door jouw gevreesde scenario ook je risico in andere scenario's. Al blijf je maar voor een beperkt deel in de markt, dan nog dempt dat je risico bij extreme scenario's.quote:Op zondag 2 februari 2025 18:56 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat is niet zo zwart/wit als dat je het nu stelt.
Ik heb met een gerust gevoel in crypto gezeten maar toch ook 3x op pieken bijna alles verkocht (2014, 2017 en 2021).
Maar de tijd dat ik er in zat, nooit echt stress over gehad.
[..]
Dat besef ik. Maar ik moet ook rustig kunnen slapen.
Heb het nu ook niet over 10-15 jaar maar deze termijn van Trump maakt me wel onrustig.
Op dit moment zie ik Trump als een ongeleid projectiel.
Misschien loopt het met een sisser af, ik ga het niet afwachten.
Ik heb het vooral over nachtrust, niet eens over risico's.quote:Op zondag 2 februari 2025 19:42 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Je stelt het nu heel erg zwart wit en dat is veel te kort door de bocht. Ook het volledig in cash zitten heeft namelijk risico's. Als je het risicoprofiel wilt verkleinen is het eigenlijk verstandiger om de verhouding tussen je assets te herbalanceren in plaats van helemaal uit te stappen. Daarmee verklein je namelijk behalve voor het door jouw gevreesde scenario ook je risico in andere scenario's. Al blijf je maar voor een beperkt deel in de markt, dan nog dempt dat je risico bij extreme scenario's.
Ja, wel redelijk idd.quote:En Trump is helaas het stadium ongeleid projectiel ver voorbij
Dat begrijp ik. Mijn punt is dat als het echt helemaal mis gaat zoals jij vreest dat het ook tot extremere rente- en inflatiescenario's kan leiden. Dan kan het ook zijn (hallo Argentiniëquote:Op zondag 2 februari 2025 19:49 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik heb het vooral over nachtrust, niet eens over risico's.
[..]
Ja, wel redelijk idd.
Daar heb ik m'n bitcoin al voorquote:Op zondag 2 februari 2025 19:55 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Dat begrijp ik. Mijn punt is dat als het echt helemaal mis gaat zoals jij vreest dat het ook tot extremere rente- en inflatiescenario's kan leiden. Dan kan het ook zijn (hallo Argentinië) dat je juist niet alleen in cash wilt zitten. Dus je zou het beste moeten slapen als je de kansen spreid.
Ik begrijp daar niets van dus daar kan ik niets zinnigs over zeggen. Tenminste is dat ook speculatief (zit bovendien diep in de maga bubble) en kan dat ongetwijfeld in bepaalde scenario's door het putje gaan.quote:Op zondag 2 februari 2025 19:55 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Daar heb ik m'n bitcoin al voor
Bitcoin is niet immuun voor crisis maar voor mij wel al 15 jaar een prima "partner" geweest.quote:Op zondag 2 februari 2025 20:00 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik begrijp daar niets van dus daar kan ik niets zinnigs over zeggen. Tenminste is dat ook speculatief (zit bovendien diep in de maga bubble) en kan dat ongetwijfeld in bepaalde scenario's door het putje gaan.
Snap ik van dat ongeleid projectie. Maar dat is musk net zo goed. En toch heb je heel lang Tesla in je porto gehad!quote:Op zondag 2 februari 2025 18:56 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat is niet zo zwart/wit als dat je het nu stelt.
Ik heb met een gerust gevoel in crypto gezeten maar toch ook 3x op pieken bijna alles verkocht (2014, 2017 en 2021).
Maar de tijd dat ik er in zat, nooit echt stress over gehad.
[..]
Dat besef ik. Maar ik moet ook rustig kunnen slapen.
Heb het nu ook niet over 10-15 jaar maar deze termijn van Trump maakt me wel onrustig.
Op dit moment zie ik Trump als een ongeleid projectiel.
Misschien loopt het met een sisser af, ik ga het niet afwachten.
Tesla als bedrijf deed het prima, geen spijt van. Mooie rit gemaakt.quote:Op zondag 2 februari 2025 20:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Snap ik van dat ongeleid projectie. Maar dat is musk net zo goed. En toch heb je heel lang Tesla in je porto gehad!
Het is duur, maar het is vooral musk als CEO die me tegenstaat. En steeds meer signalen dat mensen ook daarom tesla links laten liggen. Daarom dus short. Doe ik echt heel zelden en nog nooit meer verloren.quote:Op zondag 2 februari 2025 21:05 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Tesla als bedrijf deed het prima, geen spijt van. Mooie rit gemaakt.
Maar Musk is vorig jaar "full MAGA" gegaan en daarom ben ik na verkoop niet meer teruggegaan in het aandeel en dat zie ik ook niet meer gebeuren, tenzij hij daar weg gaat.
En met een PE van 200 vind ik het ook gewoon te duur. Tesla staat er niet beter voor dan 12 maanden geleden maar het aandeel is wel ruim 2x zo duur.
kan niet anders dan dat er een heel stel autofabrieken bankroet gaan de komende 10 jaar , vooral europese fabrikantenquote:Op zondag 2 februari 2025 21:14 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is duur, maar het is vooral musk als CEO die me tegenstaat. En steeds meer signalen dat mensen ook daarom tesla links laten liggen. Daarom dus short. Doe ik echt heel zelden en nog nooit meer verloren.
Maar als ik GME had kunnen shorten had ik het ook gedaan en daarmee verloren. De markt kan langer irrationeel binnen als ik solvent
Auto's zijn gemiddeld 17 jaar oud voor ze naar de sloop gaan.quote:Op zondag 2 februari 2025 21:29 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
kan niet anders dan dat er een heel stel autofabrieken bankroet gaan de komende 10 jaar , vooral europese fabrikanten
de levensduur van een auto is tegenwoordig 30 jaar
quote:Op zondag 2 februari 2025 21:34 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Auto's zijn gemiddeld 17 jaar oud voor ze naar de sloop gaan.
quote:Autoredacteur Niek Schenk antwoordt:
‘Gemiddeld gaan auto’s in Nederland maximaal zo’n 19 jaar mee.
De kwaliteit van auto’s is de afgelopen decennia aanzienlijk verbeterd, waardoor deze leeftijd steeds hoger is geworden.’
‘Uit de statistieken blijkt dat veel eigenschappen kunnen voorspellen hoe lang een auto precies mee zal gaan. Er zijn merken, modellen, maar ook bepaalde bouwjaren die eruit springen.
Vooral Japanse auto’s blijken tot op hoge leeftijd betrouwbaar. Maar ook merken als Mercedes-Benz, BMW, Audi, Volkswagen, Saab en Volvo hebben bewezen auto’s met een lang leven te kunnen bouwen.
ik heb een Saab 9-3 gehad , wat een prins van een autoquote:
maar de autos die nu >15 jaar zijn die zijn niet verzinktquote:Op zondag 2 februari 2025 21:53 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ook 19 jaar is nog geen 30 jaar.
Auto's gaan nog zelden naar de sloop door roest, het zijn de 70's en 80's niet meer.quote:Op zondag 2 februari 2025 21:57 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
maar de autos die nu >15 jaar zijn die zijn niet verzinkt
ik verwacht dat die leeftijd nog scherp op gaat lopen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |