abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216524222
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2025 16:07 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dat open riool waar miljoenen slimme mensen vertrekken?

Ben je wel eens in India geweest? Grote delen zijn nog niet eens China 1990 qua ontwikkeling. Om nog maar te zwijgen over de enorme corruptie aan de grenzen tussen staten en de groeiende spanningen tussen Hindoes en moslims.
Grote delen van China zijn ook nog niet eens China 1990 qua ontwikkeling. De VS is zichzelf aan het opvreten en zowel China als Europa zijn een stel bejaarden. De eeuw van India gaat hem worden.
pi_216524321
mwah, ik verwelkom dit juist. dit zou europa moeten dwingen om meer haar zaakjes voor mekaar te krijgen. oorlog is goed voor verandering, of het nu wordt gevochten met bijlen, met geweren, met raketten, of met tarieven.
minder importeren is ook goed voor het milieu

ik ben eigenlijk blij dat trump president is geworden, misschien dat europa nu eens echt wakker wordt. aan de andere kant ben ik niet blij met het toenemende anti-amerikaanse sentiment onder europeanen
  zondag 2 februari 2025 @ 16:32:37 #28
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216524356
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 16:27 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Grote delen van China zijn ook nog niet eens China 1990 qua ontwikkeling. De VS is zichzelf aan het opvreten en zowel China als Europa zijn een stel bejaarden. De eeuw van India gaat hem worden.
Lees de rest van mijn post, de edit. Hoeveel HSL heeft India? 0.

Hoeveel talen heeft India? Er is geeneens een eenheidstaal nog en een reële kans op afsplitsing Noord en Zuid.

India heeft de snelst groeiende moslimpopulatie ter wereld en groeiende spanningen tussen hindoes en moslims.

India heeft Kashmir.

India heeft ruzie met al haar buren.

India heeft gigantische corruptieissues en lekkend geld vooral tussen de grenzen van de staten onderling.

India kampt nu al met gigantische watertekorten, vervuiling van waterbronnen en krijgt geheel onleefbare gebieden door te hoge temperaturen in de toekomst.

India heeft geen eigen grondstoffen, produceert weinig wapens van grote kwaliteit en een marine die niet in staat is tot serieuze machtsprojectie verder dan de Indische oceaan.

Zero chance. Echt zero chance.
pi_216524363
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 15:28 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Canada en Mexico voelen zich erin geluisd door Trump, omdat Trump zelf het amerikaanse handelspact met hen heeft afgesloten. Totaal onbetrouwbaar dus, deze schade zal niet snel herstellen. Mijn vermoeden is dat de VS zichzelf nu langdurig buiten spel zet.
Dit dus, het ergste is nog dat hij daadwerkelijk denkt dat je krachtig over komt door je onbetrouwbaar op te stellen.

De VS kan ook zo machtig zijn omdat het goede relaties met de buren heeft.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_216524378
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 15:24 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
India, China, de EU en overige BRICS-landen gezamenlijk en gecoördineerd tegen Uncle Sam. Eens kijken wie er "First" wordt.
Degenen die 'First' worden zijn de mensen die genoeg geld hebben. Als de boel gedestabiliseerd is, de inflatie overal torenhoog is en de meeste mensen hun huis, goud, aandelen, etc. moeten verkopen, dan kunnen diegenen met genoeg geld alles lekker goedkoop opkopen. Uiteindelijk, na jaren ploeteren, komt de ecnonomie er weer bovenop, soort van, en dan kan het volgende rondje graaien beginnen.
pi_216524393
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 16:32 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Lees de rest van mijn post, de edit. Hoeveel HSL heeft India? 0.

Hoeveel talen heeft India? Er is geeneens een eenheidstaal nog en een reële kans op afsplitsing Noord en Zuid.

India heeft de snelst groeiende moslimpopulatie ter wereld en groeiende spanningen tussen hindoes en moslims.

India heeft Kashmir.

India heeft ruzie met al haar buren.

India heeft gigantische corruptieissues en lekkend geld vooral tussen de grenzen van de staten onderling.

India kampt nu al met gigantische watertekorten, vervuiling van waterbronnen en krijgt geheel onleefbare gebieden door te hoge temperaturen in de toekomst.

India heeft geen eigen grondstoffen, produceert weinig wapens van grote kwaliteit en een marine die niet in staat is tot serieuze machtsprojectie verder dan de Indische oceaan.

Zero chance. Echt zero chance.
ja mensen die denken dat india wat gaat worden _O- veel slimme mensen daar ja maar die vertrekken juist. dat land is zo door en door corrupt, helemaal niet vergelijkbaar met china. rusland heeft ook veel slimme mensen (had?) maar waarom is dat geen china geworden?

china heeft ook veel problemen maar ontwikkelt zich gwn prima. BRICS lol. brazilië, india, rusland, zuid-afrika zijn echt niet vergelijkbaar met china
pi_216524427
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 16:31 schreef gwn_een_user het volgende:
mwah, ik verwelkom dit juist. dit zou europa moeten dwingen om meer haar zaakjes voor mekaar te krijgen. oorlog is goed voor verandering, of het nu wordt gevochten met bijlen, met geweren, met raketten, of met tarieven.
minder importeren is ook goed voor het milieu

ik ben eigenlijk blij dat trump president is geworden, misschien dat europa nu eens echt wakker wordt. aan de andere kant ben ik niet blij met het toenemende anti-amerikaanse sentiment onder europeanen
Eindelijk iemand die het echte probleem benoemd. Amerikanen dreigen met oorlog en Europeanen reageren daarop door minder positief over onze voormalige bondgenoot te denken. Dat dit kan in Europa :( :( :( :( :( :(
pi_216524434
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 15:22 schreef Digi2 het volgende:
In April zullen de importheffingen voor de EU volgen. Men is zich daar al op aan het voorbereiden.
De deglobalisering gaat in een hogere versnelling.
Hopelijk is een tegenzet het op zwart zetten van Facebook/Instagram/WhatsApp en X. Laten de oligarchen het maar voelen
pi_216524453
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 16:37 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Hopelijk is een tegenzet het op zwart zetten van Facebook/Instagram/WhatsApp en X. Laten de oligarchen het maar voelen
De Telegraaf als rijkste techbedrijf van Europa met Hyves.
  zondag 2 februari 2025 @ 16:38:59 #35
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216524463
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 16:34 schreef gwn_een_user het volgende:

[..]
ja mensen die denken dat india wat gaat worden _O- veel slimme mensen daar ja maar die vertrekken juist. dat land is zo door en door corrupt, helemaal niet vergelijkbaar met china. rusland heeft ook veel slimme mensen (had?) maar waarom is dat geen china geworden?

china heeft ook veel problemen maar ontwikkelt zich gwn prima. BRICS lol. brazilië, india, rusland, zuid-afrika zijn echt niet vergelijkbaar met china
China gaat het hem gewoon worden inderdaad. India :')
pi_216524469
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 16:36 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Eindelijk iemand die het echte probleem benoemd. Amerikanen dreigen met oorlog en Europeanen reageren daarop door minder positief over onze voormalige bondgenoot te denken. Dat dit kan in Europa :( :( :( :( :( :(
ik geef toe het is voor mij moeilijk uit te drukken wat ik denk, maar mijn punt is ondanks trump heb ik in veel opzichten nog steeds respect voor amerika
pi_216524489
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 16:25 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik denk niet dat de BRICS een afhankelijkheid van de VS Dollar willen inruilen tegen de voormalige kolonisators met hun euro.
De euro zal desintegreren omdat het is verworden tot een middel voor een transferunie, waarbij duizenden miljarden(target salden) van noord naar zuid-europa gepompt worden. Deze schulden worden nooit vereffend zoals in de VS gebruikelijk. Vandaar ook de grote verschillen in renteniveaus per staat in de VS itt de EU.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_216524593

Het meeste kunnen we wel zelf maken of bij andere bevriende landen kopen. Canada zit met hetzelfde probleem, dus misschien kunnen we daar meer grondstoffen kopen.
  zondag 2 februari 2025 @ 16:59:14 #39
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_216524746
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 16:39 schreef gwn_een_user het volgende:

[..]
ik geef toe het is voor mij moeilijk uit te drukken wat ik denk, maar mijn punt is ondanks trump heb ik in veel opzichten nog steeds respect voor amerika
Sinds Trump ook de popular vote gewonnen heeft is mijn respect voor Amerikanen een stuk minder geworden. De eerste keer was er nog het excuus van “laten we eens kijken wat dit brengt”. sindsdien zijn we twee impeachments, ongefundeerde beschuldigingen van verkiezingsfraude, een poging tot staatsgreep, een veroordeling, ingeperkte rechten voor vrouwen, afbraak van medische zorg, hulp en klimaat, het normaliseren van dictators als Kim en een hele berg aan andere shit verder. En dan nog op deze idioot stemmen?

Project 2025 is net begonnen, zodra de eerste dictatoriale stappen uitgeprobeerd worden zal duidelijk worden of de VS als bondgenoot het komende decennium nog terug te verwachten is.
  zondag 2 februari 2025 @ 17:07:28 #40
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_216524843
Mooi moment om de banden aan te halen met Canada en Mexico om zodoende militaire basissen te kunnen bouwen in die landen teneinde ze te kunnen beschermen tegen de dreiging uit het Midden-Westen. Ook graag een eindeloze aanvoer van ingemaakte pepertjes deze kant op aub.

Ben benieuwd wat de VS daarvan vindt.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  zondag 2 februari 2025 @ 17:10:00 #41
503714 SebbeSwensje
pi_216524879
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 16:46 schreef Jojoke het volgende:
[ afbeelding ]

Het meeste kunnen we wel zelf maken of bij andere bevriende landen kopen. Canada zit met hetzelfde probleem, dus misschien kunnen we daar meer grondstoffen kopen.
Wij kopen zelfs alcoholdoekjes gemaakt in de VS. Fucking alcoholdoekjes, hoe achterlijk wil je het hebben?
Appears.
  zondag 2 februari 2025 @ 17:22:36 #42
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_216525049
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 16:33 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Dit dus, het ergste is nog dat hij daadwerkelijk denkt dat je krachtig over komt door je onbetrouwbaar op te stellen.

De VS kan ook zo machtig zijn omdat het goede relaties met de buren heeft.
En voor iedereen die denkt "ach, dit waait met vier jaar ook weer voorbij" zal het ook thuiskomen van een koude kermis zijn.
De VS toont zich hiermee namelijk een bijzonder onbetrouwbaar handelspartner, een agressieve bully zelfs. En misschien nog wel belangrijker: voor de langere termijn een land wat slechts één verkiezing verwijderd is van een nieuw onvoorspelbaar circus. Want de macht van MAGA op de GOP is absoluut.

Dus stél dat er een DEM in het Witte Huis zit over 5 jaar, waarom zou je als Canada zijnde moeite gaan steken in een complexe handelsovereenkomst, wetende dat het een paar jaar later wederom met voeten getreden kan worden. :?
Dan kan het ineens interessant worden om naar het zuiden (Mexico) of het oosten (Europa) te gaan kijken.
pi_216525105
Het idee is ook een beetje, dat als Trump belachelijk slechte beslissingen neemt, zoals het leger een bevriend land te laten veroveren, dat de mensen om hem heen nog wel zo slim zijn om hem daarvan te weerhouden. Maar die is hij allemaal aan het vervangen door mensen uit het gekkenhuis. Ze moeten blijkbaar allemaal trouw aan hem zweren en dan mogen ze ook niet meer zeggen dat hij de verkiezingen in 2020 verloren heeft.

Zo zijn ook een heleboel ministeries die bedrijven moeten controleren onder het hakmes gekomen. Zo ben je straks gek als je als zakenman nog rekening houd met de rechten van je medewerkers of de consumenten. Al die mensen die op de inauguratie waren, zitten elkaar straks op te jutten hoe ver ze daarin wel niet gaan. En die gingen al zo ver mogelijk, maar die grens is dus in een heel snel tempo aan het opschuiven. Dus nee, die gaan Trump niet tegenhouden, hoogstens aanmoedigen.

En waar zijn we al deze dingen eerder al tegen gekomen? Juist ja, project 2025 (zoals @mcmlxiv ook al zei), waarvan Trump ontkende dat hij daar iets mee te maken had. Dus als je wilt weten wat er verder nog gaat gebeuren, kun je het draaiboek er op nalezen.
  zondag 2 februari 2025 @ 17:28:58 #44
503714 SebbeSwensje
pi_216525140
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 17:22 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]
En voor iedereen die denkt "ach, dit waait met vier jaar ook weer voorbij" zal het ook thuiskomen van een koude kermis zijn.
De VS toont zich hiermee namelijk een bijzonder onbetrouwbaar handelspartner, een agressieve bully zelfs. En misschien nog wel belangrijker: voor de langere termijn een land wat slechts één verkiezing verwijderd is van een nieuw onvoorspelbaar circus. Want de macht van MAGA op de GOP is absoluut.

Dus stél dat er een DEM in het Witte Huis zit over 5 jaar, waarom zou je als Canada zijnde moeite gaan steken in een complexe handelsovereenkomst, wetende dat het een paar jaar later wederom met voeten getreden kan worden. :?
Dan kan het ineens interessant worden om naar het zuiden (Mexico) of het oosten (Europa) te gaan kijken.
Wat iedereen met een beetje verstand natuurlijk allang wist. Het enige wat dat land wil is alle macht naar zich toe trekken. Of dat nu militair, financieel, politiek of sociaal-maatschappelijk is. Als je ze niets te bieden hebt ben je niets waard, maar in Europa geloven ze nog steeds heilig in het Amerikaanse altruïsme.
Appears.
  zondag 2 februari 2025 @ 17:33:13 #45
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216525178
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 16:46 schreef Jojoke het volgende:
[ afbeelding ]

Dit zijn alleen maar fysieke goederen, (financiële) diensten en licenties staan er niet bij, en daarvan leveren Amerikaanse firma's heel veel aan Europa.
  Forum Admin zondag 2 februari 2025 @ 17:33:55 #46
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_216525185
Ik heb te doen met de ''gewone'' Amerikaan maar wat hoop ik dat al die maga kneuzen het deksel op hun neus krijgen zeg.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_216525261
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 15:28 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Canada en Mexico voelen zich erin geluisd door Trump, omdat Trump zelf het amerikaanse handelspact met hen heeft afgesloten. Totaal onbetrouwbaar dus, deze schade zal niet snel herstellen. Mijn vermoeden is dat de VS zichzelf nu langdurig buiten spel zet.
Als dit zo door blijft gaan wordt het interessant wat dit voor de Amerikaanse wapenindustrie gaat betekenen. Die rekenen er nu nog op dat de verhoging van de defensie buffetten die er aan zitten te komen grotendeels bij hen besteed zullen worden. Als dat tegen valt, wegens een onbetrouwbare Amerikaanse overheid, kan Trump wel eens een probleem gaan krijgen.

Voor Nederland zit er zometeen een compleet nieuw wapen pakket aan te komen voor de opvolgers van de LCF fregatten, dat zijn nu nog Amerikaanse raketten. Waarom zouden we opnieuw voor Amerikaans kiezen als we twijfels hebben bij de betrouwbaarheid. Dat is een keuze voor de komende dertig jaar die we daar gaan maken.

Canada heeft besloten de F-35 aan te schaffen. Met types als Musk aan de knoppen en besluiten exportlicenties op te schorten, is het de vraag of dat nou de meest verstandige keuze was. Laat staan alle keuzes die er nog aan gaan komen in Europa. Trump zet tientallen miljarden aan orders voor de Amerikaanse wapenindustrie op het spel nu, dat kan zich heel goed tegen hem gaan keren. Die bedrijven hebben veel macht.
pi_216525281
Dus de EU gaat dus overstelpt worden met producten uit China tegen lagere prijzen *O*
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zondag 2 februari 2025 @ 17:49:43 #49
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_216525328
quote:
10s.gif Op zondag 2 februari 2025 17:33 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik heb te doen met de ''gewone'' Amerikaan maar wat hoop ik dat al die maga kneuzen het deksel op hun neus krijgen zeg.
Project 2025 doet wat uitspraken over belastingwetgeving die zoals te verwachten is vooral voor de rijkeren gunstig uitpakken. Gecombineerd met tarieven op import wordt dat opeens een nog veel extremer plaatje.

In essentie kun je belasting heffen op inkomen, op vermogen en op consumptie. Het kan allerlei namen hebben, maar uiteindelijk valt het in 1 van deze categorieën. Project 2025 versimpeld inkomstenbelasting, verlaagd belasting op hoge vermogens en zegt weinig over belasting op consumptie. De laatste categorie heeft veel meer impact voor de onderkant van de samenleving dan de bovenkant. Importtarieven zijn in essentie directe belastingen op consumptie. Spullen worden duurder door extra heffingen.

Amerikanen met een dubbel modaal inkomen of lager gaan de komende jaren van een hele koude kermis thuiskomen. Door de overheid aangejaagde inflatie gekoppeld aan een belastingstelsel waar alle voordelen richting de nu al ultra-rijken gaat.
pi_216525348
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 17:42 schreef Niek92 het volgende:

[..]
Als dit zo door blijft gaan wordt het interessant wat dit voor de Amerikaanse wapenindustrie gaat betekenen. Die rekenen er nu nog op dat de verhoging van de defensie buffetten die er aan zitten te komen grotendeels bij hen besteed zullen worden. Als dat tegen valt, wegens een onbetrouwbare Amerikaanse overheid, kan Trump wel eens een probleem gaan krijgen.

Voor Nederland zit er zometeen een compleet nieuw wapen pakket aan te komen voor de opvolgers van de LCF fregatten, dat zijn nu nog Amerikaanse raketten. Waarom zouden we opnieuw voor Amerikaans kiezen als we twijfels hebben bij de betrouwbaarheid. Dat is een keuze voor de komende dertig jaar die we daar gaan maken.

Canada heeft besloten de F-35 aan te schaffen. Met types als Musk aan de knoppen en besluiten exportlicenties op te schorten, is het de vraag of dat nou de meest verstandige keuze was. Laat staan alle keuzes die er nog aan gaan komen in Europa. Trump zet tientallen miljarden aan orders voor de Amerikaanse wapenindustrie op het spel nu, dat kan zich heel goed tegen hem gaan keren. Die bedrijven hebben veel macht.
Dit is wel een serieus dingetje. De huidige coalitie in Nederland is voor zover me bekend ook voornemens door te gaan met aanschaf van Amerikaans wapentuig. Het lijkt me goed dat toch eens te heroverwegen met zo'n onbetrouwbare partner.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')