abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Official ESF Kreviewer dinsdag 3 februari 2026 @ 12:29:21 #151
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_219992096
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 14:48 schreef CoolGuy het volgende:
omdat ik de Longines Retrograde met 44mm wat te klein vind.
Trollolol. Heb je een pols van 25cm?
  Official ESF Kreviewer dinsdag 3 februari 2026 @ 12:31:42 #152
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_219992123
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 12:13 schreef shiz het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Ik heb een bronze Seagull 1963 van https://seagull1963.com . Niet te verwisselen met Sea-Gull/de Tianjin Seagull Group. Seagull1963 is een onafhankelijke boutique workshop in België die sinds 2019 de Europese rechten heeft voor dat design. Van origine werd het design natuurlijk gebruikt in 1963 in de horloges voor de Chinese luchtmacht.

Sea-Gull verkoopt zelf nog altijd de 1963. Ook zijn er knock-offs. AliExpress is de plek daar dan weer voor:
AliEx Sea-Gull store
AliEx knock-off search , die Quartz versies kun je laten schieten. De go-to is eigenlijk de 'Red Star' versie die dezelfde ST1901 chronograph movement gebruikt.
Ben je eigenlijk goed verzekerd? Kan me voorstellen dat het lastig bewijzen is bij de verzekering als je zegt: "ja, maar ik heb 438 horloges van 500+ euro".

Tevens wel benieuwd naar je hele collectie in 1 shot. heb je een display?
  Moderator dinsdag 3 februari 2026 @ 14:27:02 #153
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_219993220
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 12:29 schreef Kreator het volgende:

[..]
Trollolol. Heb je een pols van 25cm?
Geen idee, niet opgemeten, maar ik hou van grote horloges dus niks trollolol. Die Breitling navitimer is 46mm en die Super Avenger 2 is ook 46mm, dus in verhouding is een 44mm dress watch dan klein.
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 3 februari 2026 @ 14:34:11 #154
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_219993301
Vraagje voor de horlogekenners: op Vinted heb ik een tweedehands Pulsar gekocht. Nu merk ik dat de doornsluiting nikkelhoudend is want jeuk. Ik kan hem wel dragen maar ik vraag me af: is het wel een echte Pulsar?
  Moderator dinsdag 3 februari 2026 @ 14:37:51 #155
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_219993325
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 14:34 schreef Boca_Raton het volgende:
Vraagje voor de horlogekenners: op Vinted heb ik een tweedehands Pulsar gekocht. Nu merk ik dat de doornsluiting nikkelhoudend is want jeuk. Ik kan hem wel dragen maar ik vraag me af: is het wel een echte Pulsar?
Kan me niet voorstellen dat er fake pulsars worden/werden gemaakt. Als het een heel oud model is zou het kunnen dat de sluiting nikkel bevat. Of de band is vervangen.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG en OWS
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  dinsdag 3 februari 2026 @ 14:42:11 #156
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_219993358
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 14:37 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Kan me niet voorstellen dat er fake pulsars worden/werden gemaakt. Als het een heel oud model is zou het kunnen dat de sluiting nikkel bevat. Of de band is vervangen.
Dat zal het zijn: de band is vervangen. Want van de kast heb ik geen last.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 3 februari 2026 @ 14:56:47 #157
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_219993462
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 14:27 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Geen idee, niet opgemeten, maar ik hou van grote horloges dus niks trollolol. Die Breitling navitimer is 46mm en die Super Avenger 2 is ook 46mm, dus in verhouding is een 44mm dress watch dan klein.
De meeste mensen vinden 41mm al vrij fors en een 44mm Retrograde is volgens mij ook 1 van de dikste horloges die je kunt kopen. Vandaar mijn gedachte.
  Moderator dinsdag 3 februari 2026 @ 16:51:29 #158
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_219994349
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 14:56 schreef Kreator het volgende:

[..]
De meeste mensen vinden 41mm al vrij fors en een 44mm Retrograde is volgens mij ook 1 van de dikste horloges die je kunt kopen. Vandaar mijn gedachte.
Nou, die super avenger 2 is 47mm diameter, maar is dikker dan de retrograde volgens mij. Maar das ook wel echt een lompe klok, die Breitling.
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 3 februari 2026 @ 18:56:31 #159
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_219995324
quote:
5s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 12:31 schreef Kreator het volgende:

[..]
Ben je eigenlijk goed verzekerd? Kan me voorstellen dat het lastig bewijzen is bij de verzekering als je zegt: "ja, maar ik heb 438 horloges van 500+ euro".

Tevens wel benieuwd naar je hele collectie in 1 shot. heb je een display?
Ja, je kunt bij je inboedelverzekering aangeven voor hoeveel aan horloges/sierraden je verzekerd wilt zijn. ;)
Misschien is de collectie 3-digits, maar ook weer niet zo wild dat het er 438 zijn. :P Niet eens de helft denk ik.

De collectie is opgesplitst. Vele gaan terug in de doos en opslag totdat er een moment komt dat ik denk 'vandaag is de dag gekomen dat je eruit mag' en krijgt 'ie zijn moment to shine en allicht haalt 'ie dan de stap into the go-to collectie. De go-to modellen zijn zo'n 50 stuks in een lade met straps e.d. Dan zijn er dan nog de 'main characters', dat zijn weer de go-to horloges uit de go-to collectie. Dat is een display stand met plek voor 4 horloges die op dat moment in de roulatie steken en mijn daily Citizen 'slap on and forget' (bijv. voor een rondje boodschappen) die ligt bij de spiegel in de voorkamer. Geen vitrinekasten, geen watchboxes of koffers vol o.i.d. en ook nooit in 1 shot eigenlijk.

In mijn horloge socials zijn wel lui die modular 3D printed watch holders/organizers maken. Misschien ook eens doen.

Misschien doe ik een YouTube kanaal en dan maanden lang 1 horloge review per dag, tot ik door de collectie ben. Dan een final state of the collection waar ze dan toch allemaal in een shot zijn. En dan alles verkopen en een Porsche 981 halen. :P _O-
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  Moderator dinsdag 3 februari 2026 @ 19:15:32 #160
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219995521
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 18:56 schreef shiz het volgende:

[..]
Ja, je kunt bij je inboedelverzekering aangeven voor hoeveel aan horloges/sierraden je verzekerd wilt zijn. ;)
Misschien is de collectie 3-digits, maar ook weer niet zo wild dat het er 438 zijn. :P Niet eens de helft denk ik.

De collectie is opgesplitst. Vele gaan terug in de doos en opslag totdat er een moment komt dat ik denk 'vandaag is de dag gekomen dat je eruit mag' en krijgt 'ie zijn moment to shine en allicht haalt 'ie dan de stap into the go-to collectie. De go-to modellen zijn zo'n 50 stuks in een lade met straps e.d. Dan zijn er dan nog de 'main characters', dat zijn weer de go-to horloges uit de go-to collectie. Dat is een display stand met plek voor 4 horloges die op dat moment in de roulatie steken en mijn daily Citizen 'slap on and forget' (bijv. voor een rondje boodschappen) die ligt bij de spiegel in de voorkamer. Geen vitrinekasten, geen watchboxes of koffers vol o.i.d. en ook nooit in 1 shot eigenlijk.

In mijn horloge socials zijn wel lui die modular 3D printed watch holders/organizers maken. Misschien ook eens doen.
[ afbeelding ] [ afbeelding ]

Misschien doe ik een YouTube kanaal en dan maanden lang 1 horloge review per dag, tot ik door de collectie ben. Dan een final state of the collection waar ze dan toch allemaal in een shot zijn. En dan alles verkopen en een Porsche 981 halen. :P _O-
Ik heb er 13 en dat vind mevrouw xpompompomx al veel. :D

Welke is trouwens die op de onderste rij, 6e van rechts?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 3 februari 2026 @ 20:08:03 #161
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_219995997
quote:
11s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 19:15 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik heb er 13 en dat vind mevrouw xpompompomx al veel. :D

Welke is trouwens die op de onderste rij, 6e van rechts?
Links van de MoonSwatches zijn allemaal Golby Watches. :Y Die je noemt is de https://www.golbywatches.co.uk/aquareef in black/orange maar dan met witte bezel. Dat was een geripte foto uit mijn socials van iemand anders (moest dienen als voorbeeld hoe die 3D printed modular organizer er dan in de praktijk uitziet). Ja er zijn mensen die nog meer zijn doorgeslagen dan ik. :P En we zijn onderling allemaal enablers.

Die je onderaan links ziet is de Golby Coastal. Die werd in blauw-wit-rood ter ere van British Watchmaker Day (BWMD) uitgebracht. Oplage 25 stuks. Waarvan ik er eentje heb:

Mijn limited run Studio Underdog x Fears Mimosa heb ik trouwens van Craig Golby. Ik ken de eigenaar/oprichter van Golby watches dus en hij had hem zelf besteld maar er dan toch vanaf gezien dus ik kon hem tegen kostprijs overnemen. :7
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')