Trollolol. Heb je een pols van 25cm?quote:Op zondag 25 januari 2026 14:48 schreef CoolGuy het volgende:
omdat ik de Longines Retrograde met 44mm wat te klein vind.
Ben je eigenlijk goed verzekerd? Kan me voorstellen dat het lastig bewijzen is bij de verzekering als je zegt: "ja, maar ik heb 438 horloges van 500+ euro".quote:Op dinsdag 3 februari 2026 12:13 schreef shiz het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik heb een bronze Seagull 1963 van https://seagull1963.com . Niet te verwisselen met Sea-Gull/de Tianjin Seagull Group. Seagull1963 is een onafhankelijke boutique workshop in België die sinds 2019 de Europese rechten heeft voor dat design. Van origine werd het design natuurlijk gebruikt in 1963 in de horloges voor de Chinese luchtmacht.
Sea-Gull verkoopt zelf nog altijd de 1963. Ook zijn er knock-offs. AliExpress is de plek daar dan weer voor:
› AliEx Sea-Gull store
› AliEx knock-off search , die Quartz versies kun je laten schieten. De go-to is eigenlijk de 'Red Star' versie die dezelfde ST1901 chronograph movement gebruikt.
Geen idee, niet opgemeten, maar ik hou van grote horloges dus niks trollolol. Die Breitling navitimer is 46mm en die Super Avenger 2 is ook 46mm, dus in verhouding is een 44mm dress watch dan klein.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 12:29 schreef Kreator het volgende:
[..]
Trollolol. Heb je een pols van 25cm?
Kan me niet voorstellen dat er fake pulsars worden/werden gemaakt. Als het een heel oud model is zou het kunnen dat de sluiting nikkel bevat. Of de band is vervangen.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 14:34 schreef Boca_Raton het volgende:
Vraagje voor de horlogekenners: op Vinted heb ik een tweedehands Pulsar gekocht. Nu merk ik dat de doornsluiting nikkelhoudend is want jeuk. Ik kan hem wel dragen maar ik vraag me af: is het wel een echte Pulsar?
Dat zal het zijn: de band is vervangen. Want van de kast heb ik geen last.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 14:37 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Kan me niet voorstellen dat er fake pulsars worden/werden gemaakt. Als het een heel oud model is zou het kunnen dat de sluiting nikkel bevat. Of de band is vervangen.
De meeste mensen vinden 41mm al vrij fors en een 44mm Retrograde is volgens mij ook 1 van de dikste horloges die je kunt kopen. Vandaar mijn gedachte.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 14:27 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Geen idee, niet opgemeten, maar ik hou van grote horloges dus niks trollolol. Die Breitling navitimer is 46mm en die Super Avenger 2 is ook 46mm, dus in verhouding is een 44mm dress watch dan klein.
Nou, die super avenger 2 is 47mm diameter, maar is dikker dan de retrograde volgens mij. Maar das ook wel echt een lompe klok, die Breitling.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 14:56 schreef Kreator het volgende:
[..]
De meeste mensen vinden 41mm al vrij fors en een 44mm Retrograde is volgens mij ook 1 van de dikste horloges die je kunt kopen. Vandaar mijn gedachte.
Ja, je kunt bij je inboedelverzekering aangeven voor hoeveel aan horloges/sierraden je verzekerd wilt zijn.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 12:31 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ben je eigenlijk goed verzekerd? Kan me voorstellen dat het lastig bewijzen is bij de verzekering als je zegt: "ja, maar ik heb 438 horloges van 500+ euro".
Tevens wel benieuwd naar je hele collectie in 1 shot. heb je een display?
Ik heb er 13 en dat vind mevrouw xpompompomx al veel.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 18:56 schreef shiz het volgende:
[..]
Ja, je kunt bij je inboedelverzekering aangeven voor hoeveel aan horloges/sierraden je verzekerd wilt zijn.
Misschien is de collectie 3-digits, maar ook weer niet zo wild dat het er 438 zijn.Niet eens de helft denk ik.
De collectie is opgesplitst. Vele gaan terug in de doos en opslag totdat er een moment komt dat ik denk 'vandaag is de dag gekomen dat je eruit mag' en krijgt 'ie zijn moment to shine en allicht haalt 'ie dan de stap into the go-to collectie. De go-to modellen zijn zo'n 50 stuks in een lade met straps e.d. Dan zijn er dan nog de 'main characters', dat zijn weer de go-to horloges uit de go-to collectie. Dat is een display stand met plek voor 4 horloges die op dat moment in de roulatie steken en mijn daily Citizen 'slap on and forget' (bijv. voor een rondje boodschappen) die ligt bij de spiegel in de voorkamer. Geen vitrinekasten, geen watchboxes of koffers vol o.i.d. en ook nooit in 1 shot eigenlijk.
In mijn horloge socials zijn wel lui die modular 3D printed watch holders/organizers maken. Misschien ook eens doen.
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
Misschien doe ik een YouTube kanaal en dan maanden lang 1 horloge review per dag, tot ik door de collectie ben. Dan een final state of the collection waar ze dan toch allemaal in een shot zijn. En dan alles verkopen en een Porsche 981 halen.![]()
Links van de MoonSwatches zijn allemaal Golby Watches.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 19:15 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik heb er 13 en dat vind mevrouw xpompompomx al veel.![]()
Welke is trouwens die op de onderste rij, 6e van rechts?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |