quote:Jumbo wil dat Ongehoord Nederland-presentatrice Raisa Blommestijn het promotiefilmpje dat ze opnam in een vestiging van de supermarktketen verwijdert. ,,Jumbo wordt nu zonder onze toestemming gebruikt voor een politieke boodschap, daarom zullen we haar benaderen om de publicaties te verwijderen op social kanalen”, reageert een woordvoerster van de onderneming.
In het filmpje op sociale media kondigt Blommestijn de terugkeer van opinieprogramma Ongehoord Nieuws aan. Daarin loopt ze met een winkelwagentje door een Jumbo en noemt ze de in haar ogen ‘totaal bizarre’ prijzen van enkele producten.
,,Als het aan deze regering ligt, gaan we straks nog meer betalen voor onze boodschappen. Dan gaat het btw-tarief omhoog van 21 naar 21,4 procent. Ons geld wordt uitgegeven aan Afrika, de opvang van talloze kansloze migranten en de klimaatwaanzin. Het wordt hoog tijd dat u dit geluid weer gaat horen op de NPO”, zegt Blommestijn in het filmpje. Overigens is dat plan alweer van tafel.
Jumbo zegt niet op de hoogte te zijn gesteld van het opnemen van de video. ,,We hebben ook geen toestemming gegeven. We hebben de afspraak dat media ons vooraf informeren en overleggen voor akkoord voor opnames bij en samen met Jumbo”, luidt de reactie.
Op sociale media vonden mensen dat het leek alsof Jumbo op deze manier een podium gaf aan Blommestijn. In die verontwaardiging speelt ook mee dat de 30-jarige presentatrice in december is veroordeeld voor het beledigen van bevolkingsgroepen.
https://www.ad.nl/binnenl(...)-boodschap~a4e6b3aa/
quote:Je schrikt je kapot als je boodschappen doet: een pak sap kost maar liefst ¤4,75(!). Ongelofelijk hoe we helemaal worden leeggezogen door dit kabinet - dat de prijzen nóg verder laat stijgen door de BTW te verhogen. Al ons geld gaat naar Afrika, Oekraïne en kansloze migranten.
Vanaf 4 februari hoort u dit geluid eindelijk weer op tv. Allemaal kijken naar Ongehoord Nieuws.
quote:Enorme ophef, aangejaagd door politiek-correct Jumbo (dat kennelijk niet geassocieerd wil worden met
@ongehoordnedtv
en mij) vanwege een videootje waarin de bizarre prijzen in de supermarkt en het feit dat we compleet worden leeggezogen door deze regering aan de orde komen.
Wat een waanzin weer. Wat een land is dit toch geworden.
Eén voordeel: wel veel aandacht voor de inflatie en de roverheid die ons geld besteedt aan zinloze oorlogen, kansloze migranten en klimaatonzin én voor de uitzendingen van Ongehoord Nieuws die volgende week weer beginnen - allemaal kijken!
Het is niet zo moeilijk om in de politiek "gelijk te hebben". Er is altijd wel een groepje dat je steunt.quote:
Daar heb ik geen verstand vanquote:Op vrijdag 31 januari 2025 22:59 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het is niet zo moeilijk om in de politiek "gelijk te hebben". Er is altijd wel een groepje dat je steunt.
Wat wel moeilijk is, is om iets te doen met dat gelijk.
Tot nu toe zie ik nog geen vooruitgang.
Klopt, het is nog iets van 0,5% en het huidige kabinet snijdt daar dan ook nog eens in.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 23:03 schreef capricia het volgende:
Even los van dat verhaal dat al ons geld gaat naar Afrika enzo. Dat is gewoon populisme.
Ik vind boodschappen in Duitsland niet goedkoper.quote:Maar waarom zijn dingen als boter enzo zoveel goedkoper in Duitsland ?
Omdat men daar de afgelopen jaren niet elk jaar absurde CAO verhogingen van 10% heeft. De loon-prijs spiraal weet u nog.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 23:03 schreef capricia het volgende:
Even los van dat verhaal dat al ons geld gaat naar Afrika enzo. Dat is gewoon populisme.
Maar waarom zijn dingen als boter enzo zoveel goedkoper in Duitsland ?
Snol pakt het duurste boter uit het schap. De goedkopere boter bij de AH is bijvoorbeeld 1,30 voor een halve kilo, even duur als in Duitsland.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 23:03 schreef capricia het volgende:
Omdat al ons geld naar Afrika, Oekraïne en kansloze migranten gaat. Wij doen dat gewoon wat meer dan de Duitsers ofzo. Snap je het nu?quote:Op vrijdag 31 januari 2025 23:03 schreef capricia het volgende:
Dan weet je kennelijk niet wat je daar moet halen als gezin. Kan. Misschien heb je geen gezin. Ik kan niet voor jou spreken.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 23:05 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Klopt, het is nog iets van 0,5% en het huidige kabinet snijdt daar dan ook nog eens in.
[..]
Ik vind boodschappen in Duitsland niet goedkoper.
Of je moet, zoals Mikeytt, kettingroker zijn.
Ik haal er wel eens typisch Duitse producten die hier niet in de winkel liggen.
Maar goedkoop? Nah.
Leg me eens uit waarom dat zoveel goedkoper in DL is dan in NL?quote:Prijsvergelijking Kassa: shoppen in Duitsland nog veel goedkoper dan verwacht
[..]
Kassa berekende ook hoeveel je kwijt bent als je vanuit Utrecht met een medium klasse benzineauto naar Emmerich rijdt voor het mandje drogisterijproducten, en als je op de terugweg tankt in Duitsland. Ook dan ben je nog steeds 20 euro goedkoper uit.
Duitsland geeft meer uit aan ontwikkelingshulp dan Nederland en spendeert iets meer dan dubbel zoveel aan Oekraïnequote:Op vrijdag 31 januari 2025 23:07 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
[..]
Omdat al ons geld naar Afrika, Oekraïne en kansloze migranten gaat. Wij doen dat gewoon wat meer dan de Duitsers ofzo. Snap je het nu?
Ze hebben ook 5x zoveel inwoners.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 23:11 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Duitsland geeft meer uit aan ontwikkelingshulp dan Nederland en spendeert iets meer dan dubbel zoveel aan Oekraïne
Welke boter is dat dan, voor 1,30 per halve kilo bij de AH?quote:Op vrijdag 31 januari 2025 23:06 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Snol pakt het duurste boter uit het schap. De goedkopere boter bij de AH is bijvoorbeeld 1,30 voor een halve kilo, even duur als in Duitsland.
Verder zijn boodschappen in Nederland *iets* goedkoper dan in Duitsland als je de aanbiedingen in de berekening meeneemt. Nederland is een aanbiedingenland. Duitsland een stuk minder.
Nee.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 23:07 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
[..]
Omdat al ons geld naar Afrika, Oekraïne en kansloze migranten gaat. Wij doen dat gewoon wat meer dan de Duitsers ofzo. Snap je het nu?
Om wat voor boter gaat het? (heb filmpje niet gezien)quote:Op vrijdag 31 januari 2025 23:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Welke boter is dat dan, voor 1,30 per halve kilo bij de AH?
Ik schrijf Boter.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 23:14 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Om wat voor boter gaat het? (heb filmpje niet gezien)
https://www.ah.nl/producten/product/wi136100/ah-margarine
Ja, echt rommel.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 23:15 schreef TwenteFC het volgende:
Moest het toch even checken maar wie de fuck koopt dit.
[ afbeelding ]
In verhouding niet evenveel, in totalen wel..quote:Op vrijdag 31 januari 2025 23:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee.
Want Duitsland doet dat in verhouding toch ook ongeveer evenveel?
Dit is wel echt Nederland, denk ik. Helaas.quote:
1 pot natquote:Op vrijdag 31 januari 2025 23:15 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik schrijf Boter.
Het product boter. Dus geen margarine.
Ik wacht nog op je voorbeeld.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 23:06 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Snol pakt het duurste boter uit het schap. De goedkopere boter bij de AH is bijvoorbeeld 1,30 voor een halve kilo, even duur als in Duitsland.
Verder zijn boodschappen in Nederland *iets* goedkoper dan in Duitsland als je de aanbiedingen in de berekening meeneemt. Nederland is een aanbiedingenland. Duitsland een stuk minder.
Toch maar even gekeken.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 23:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit is wel echt Nederland, denk ik. Helaas.
Ik schrijf Boter. En mensen beginnen met voorbeelden van Margarine.
Innocent, wat geen concentraat gebruikt, is zelfs goedkoper. Weet niet hoe dit merk deze prijs heeft bedachtquote:Op vrijdag 31 januari 2025 23:15 schreef TwenteFC het volgende:
Moest het toch even checken maar wie de fuck koopt dit.
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |