Syrskyi aan het hinten naar een nieuw offensief?quote:In January, we were able to slightly increase the number of units that are withdrawn to restore combat readiness. There are corresponding plans for the next period. We are taking into account the challenges of the time and are working to strengthen the army even in the difficult conditions that have developed. The reform of the organizational structure of the Armed Forces is underway. We have begun to implement measures to transition to a corps structure. February will be difficult for our army, but the enemy will also have a hard time.
Wel low hanging fruit zeg. Ja, trump, je mag rare earth metals als je boter bij de vis gewoon de prijs per kg aftikt.quote:Op maandag 3 februari 2025 19:55 schreef TwenteFC het volgende:
Trump wil garanties dat ze "rare earth" krjigen van Oekraïne. Hopelijk kan Oekraïne Trump een paar mooie plekken in de donbass en voor de kust van Crimea aanwijzen
Dit artikel in Telegraph is van 15 decemberquote:Op maandag 3 februari 2025 20:06 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wel low hanging fruit zeg. Ja, trump, je mag rare earth metals als je boter bij de vis gewoon de prijs per kg aftikt.
[ afbeelding ]
Mooi.quote:Astrakhan gas processing plant stopped working after a drone strike - governor of Astrakhan region.
This is one of the largest gas chemical complexes in the world and the largest enterprise in Astrakhan region of Russia.
The plant produces gas, diesel fuel, technical sulfur etc.
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lhbfucnxfs2a
Duidelijk. Maar oekraine zal zeggen: what's in it for me.quote:Op maandag 3 februari 2025 22:04 schreef Momo het volgende:
[..]
Dit artikel in Telegraph is van 15 december
Ukraine delays critical minerals deal with US ‘so Trump can claim credit’
Ego spelletjes
Ik meen dat Frankrijk de 2% gehaald heeft, of dit jaar gaat halen. Dus het zal richting de vier procent gaan.quote:France will double its defense budget, – Emmanuel Macron.
He urged other EU members to join this effort, and "identified seven key factors where Europe must act together."
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lhbklbtnf22a
quote:In 1957 Euratom was created, and under cover of the peaceful use of nuclear power the French signed deals with West Germany and Italy to work together on nuclear weapons development.[18] The Chancellor of West Germany Konrad Adenauer told his cabinet that he "wanted to achieve, through EURATOM, as quickly as possible, the chance of producing our own nuclear weapons".[19] The idea was short-lived. In 1958 de Gaulle became President and Germany and Italy were excluded.
Frankrijk besteedt alles wat ze uitgeven bij eigen fabrieken toch, dat is toch net iets makkelijker, net als de VS. Voor Nederland is dat even anders, tenzij we alles in zelfgebouwde marineschepen stoppen.quote:Op maandag 3 februari 2025 22:27 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik meen dat Frankrijk de 2% gehaald heeft, of dit jaar gaat halen. Dus het zal richting de vier procent gaan.
In de jaren vijftig wilde Frankrijk nukes leveren aan West Duitsland. Dat werd door De Gaulle gestopt, maar misschien kan het een oplossing zijn voor een eventueel wegvallen van Nuclear Sharing. Het kost een paar centen, maar dan is de invloed van de VS wel een heel stuk verminderd. En het is uiteraard een quick win. Trump blij want heel veel landen in Europa hoeven nu niet meer bij de VS aan te kloppen. Poetin en Xi blij, want als Europese landen ook zelf atoombommen bezitten is de wereld lekker multipolair, en dat vinden ze fijn. Europese conservatieven blij want we kunnen ook onze oude rijken weer in ere herstellen. Kortom, kampvuur en kumbaya.
[..]
Er worden hier ook gewoon voertuigen, al dan niet in licentie, gebouwd.quote:Op maandag 3 februari 2025 23:49 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Frankrijk besteedt alles wat ze uitgeven bij eigen fabrieken toch, dat is toch net iets makkelijker, net als de VS. Voor Nederland is dat even anders, tenzij we alles in zelfgebouwde marineschepen stoppen.
ik denk niet dat poetin dit bedoelt met multipolair, maar alleen dat rusland meer regionale invloed krijgt, die dat die regio eigen invloed krijgt.quote:Op maandag 3 februari 2025 22:27 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik meen dat Frankrijk de 2% gehaald heeft, of dit jaar gaat halen. Dus het zal richting de vier procent gaan.
In de jaren vijftig wilde Frankrijk nukes leveren aan West Duitsland. Dat werd door De Gaulle gestopt, maar misschien kan het een oplossing zijn voor een eventueel wegvallen van Nuclear Sharing. Het kost een paar centen, maar dan is de invloed van de VS wel een heel stuk verminderd. En het is uiteraard een quick win. Trump blij want heel veel landen in Europa hoeven nu niet meer bij de VS aan te kloppen. Poetin en Xi blij, want als Europese landen ook zelf atoombommen bezitten is de wereld lekker multipolair, en dat vinden ze fijn.
vraag me af of conservatieven willen dat anderen atoom bommen krijgen. boms for me but not for thee.quote:Europese conservatieven blij want we kunnen ook onze oude rijken weer in ere herstellen. Kortom, kampvuur en kumbaya.
[..]
Kan iemand het uitleggen? Voor mij als leek klinkt het gewoon als een organisatiewijziging die je in het bedrijfsleven ook vaak hebt. Omdat de poppetjes niet veranderen blijft het uiteindelijk gewoon zoals het was.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 09:20 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]
AZOV Corps![]()
Mensen die hier verstand van hebben vinden dit het beste militaire nieuws uit oekraine in tijden
Commandostructuur, training etc wordt overgedragen aan degene die het corps gaat leiden. En het lijkt er op dat alle sterke brigades deze commandorol krijgen. Azov, 3rd assault, 92e, 93e, 72e, 47e, Lyut, Khartia en dan nog een paar andere. Naast dat dit hopelijk zorgt voor veel betere coordinatie tussen verschillende brigades die vechten rond een specifiek front en dat zo de beste officiers het voor het zegggen krijgen helpt dit hopelijk ook bijvoorbeeld het werven van nieuwe recruten. Mensen melden zich veel makkelijker aan als ze weten dat ze in een Corps worden geleid door een legendarische eenheid als Azov, 3rd assault of het 72e dan dat ze vreze ndat ze rgens komen waar ze misschien na 1 week training ineens een russische loopgraaf moeten aanvallen.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 09:50 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Kan iemand het uitleggen? Voor mij als leek klinkt het gewoon als een organisatiewijziging die je in het bedrijfsleven ook vaak hebt. Omdat de poppetjes niet veranderen blijft het uiteindelijk gewoon zoals het was.
is het misschien een idee om te rollen in de modder. Ipv door te blijven rennen tot drooggras?quote:Op dinsdag 4 februari 2025 10:19 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]
Niet alleen de tank staat in de fik.
Die had beter eerst eens met Emil Ratelband over hete kolen kunnen lopen.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 10:19 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]
Niet alleen de tank staat in de fik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |