abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216490384

De (ongeveer) huidige cast:

...Soms geluk, en soms verdriet... ;(

Handige links:
De officiële GTST site
GTST tunes/themes
Bol.com
GTST Courant
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
  vrijdag 31 januari 2025 @ 15:19:20 #2
433862 Mr.Pomtip
Voor u ist menéér Pomtip!
pi_216495168
Nou, daar is ze dan hoor, onze wereldmeid! Nu ze er weer is hoop ik dat ze gewoon blijft, maar nog meer dat de schrijvers echt iets speciaals met Jessica doen. Dat het wat verder gaat dan het cliché van de verloren zoon of dochter afleveren. Dat hebben we al zo vaak gezien en deze aankondiging was zo groot, dat ze hopelijk wat verder vooruit hebben gedacht. Heel anders dan bij Linda dus, waarvan ze al jaren niet weten wat ze met haar rol moeten doen. Valt op dat Katja Schuurman qua looks niet eens zoveel heeft ingeleverd. Ze misstaat niet in het Meerdijk van 2025. Nog steeds een persoonlijkheid die meteen een goede en zelfverzekerde indruk maakt.Serieus schrijvers, verpest het deze keer niet! Wel grappig hoe de Pittige Tijden-referenties automatisch boven komen drijven. Als we toch bezig zijn: Hedwig Harmsen en Kim Verduyn? :D

Gaat Jessica seizoen 35 redden? De serie moet een aantal geweldige maanden tot de zomer neerzetten om dat nog te laten slagen. Tot nu toe is seizoen 35 nog slapper dan het zwakke seizoen 34, al komt het nog steeds door afgekapte verhalen en de neiging om er een soort zwakzinnig hoorspel van te maken, waarbij de kijker niks te zien krijgt van wat er speelt. Als ze nu eens begonnen met die twee dingen beter uit te werken, dan is er per direct verbetering. Niemand vind het leuk als je weken een verhaallijn volgt, die even van tafel wordt geveegd. De leukemie-verhaallijn is eigenlijk ook ineens stopgezet. Was er een spannender einde mogelijk of was het een uitzit-verhaallijn? Het is tenminste niet zo tenenkrommend als die vage podcasts van Janine of het busje met Tamara. Als ze zoiets ooit nog eens doen, beschouw ik dat als de laatste aflevering.

Ik las over een dochter van Jessica. Mag hopen dat het geen Naomi 2.0 wordt. De schrijvers moeten vooraf een goed idee hebben waar ze heen willen met personages, op de langere termijn. Het kan niet dat iemand wordt toegevoegd die meteen al niks meer te doen heeft, zoals Elisa. Niet dat het uitmaakt want bij RTL Boulevard (waar ik niet graag naar kijk) waren ze laatst weer flink veren aan het uitdelen, over hoe GTST het jubileum zo groots viert, alsof ze 50 jaar bestaan. Dat terwijl de serie nog amper een fatsoenlijk verhaal heeft gekend dit seizoen. Waar hebben ze dat gezien?! Blijkbaar zien ze daar een heel andere serie dan ik, want op dit niveau halen ze de 50 niet eens. Is het rechtpraten wat krom is, in belang van de zender? Natuurlijk, maar de terugkeer van Jessica? Geen slechte zet!

[ Bericht 1% gewijzigd door Mr.Pomtip op 31-01-2025 17:06:31 ]
  vrijdag 31 januari 2025 @ 16:52:36 #3
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_216496042
In old school gtst zou Sam Linda een duw geven, waarna Linda met haar hoofd ergens tegenaan valt, in coma raakt, en dan wekenlang een story line loopt waar Sam met een geheim worstelt, en Sam wel en niet hoopt dat Linda bijkomt, en dan de kans krijgt de stekker uit Linda te trekken, terwijl Linda niet aan de beademing ligt.

In huidige gtst krijgt Sam vast de kans een team te trainen in Zuid-Korea ofzo waardoor ze binnen een dag de serie uit is.
pi_216499878
Naar ik begrepen heb duurt de comeback van Jessica niet langer dan een maand. Met de afleveringen die deze week op Videoland al verschenen zijn zitten we al op de helft, dus meer dan Julian een nieuwe dochter bezorgen zal er niet in zitten vrees ik.

Hoewel ik deze schrijvers er ook gerust voor aan zie om Jessica in haar allerlaatste scène te pletter te laten rijden op d'r motor omdat ze moet uitwijken voor een lieveheersbeestje. Ik verwacht in elk geval dat we na haar vertrek (zowel dood als levend) ons afvragen: "was híer al die heisa om?"

Dat gezegd hebbende: Fons Merkies heeft wel uitmuntend werk geleverd met die prachtige pianoversie van de GTST-tune onder de hereniging _O_ Het was bijna alsof ze Ronald Schilperoort voor deze ene scène hebben laten terugkeren om zijn magische touch nog eens te laten horen.
(Jammer alleen van dat eeuwige cymbal-schraapje op het allerlaatst bij de fade-out.)
pi_216508843
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2025 22:10 schreef PeterKelder het volgende:
Naar ik begrepen heb duurt de comeback van Jessica niet langer dan een maand. Met de afleveringen die deze week op Videoland al verschenen zijn zitten we al op de helft, dus meer dan Julian een nieuwe dochter bezorgen zal er niet in zitten vrees ik.

Hoewel ik deze schrijvers er ook gerust voor aan zie om Jessica in haar allerlaatste scène te pletter te laten rijden op d'r motor omdat ze moet uitwijken voor een lieveheersbeestje. Ik verwacht in elk geval dat we na haar vertrek (zowel dood als levend) ons afvragen: "was híer al die heisa om?"

Dat gezegd hebbende: Fons Merkies heeft wel uitmuntend werk geleverd met die prachtige pianoversie van de GTST-tune onder de hereniging _O_ Het was bijna alsof ze Ronald Schilperoort voor deze ene scène hebben laten terugkeren om zijn magische touch nog eens te laten horen.
(Jammer alleen van dat eeuwige cymbal-schraapje op het allerlaatst bij de fade-out.)
Niet teveel eer he, zo moeilijk is het niet om die tune af te stoffen. Ben benieuwd of Bert van der Veer er royalties voor heeft gehad 😜
't Echte en 't ware!
pi_216510540
Nog steeds slappe hap dat het maar voor een maandje is. Hebben ze daar nou zo over gehypet de afgelopen maanden?!
Allemaal cabaretteketet!
pi_216511468
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2025 16:33 schreef Japepk het volgende:

[..]
Niet teveel eer he, zo moeilijk is het niet om die tune af te stoffen. Ben benieuwd of Bert van der Veer er royalties voor heeft gehad 😜
Moeilijk is het niet, maar het is lange tijd een zeldzaamheid geweest. Sinds het huwelijksaanzoek van Henk aan Laura is het melodietje een handvol keren gebruikt, en dan nog niet eens volledig. Dit is voor het eerst sinds 27 september 2010 (!!!) dat de volledige melodie nog eens te horen is geweest, en op zo'n manier dat ik mij weer eens afvraag waarom Fons Merkies nooit veel moeite lijkt te steken in zijn scoremuziek. Er zitten soms mooie toevalstreffers bij, maar het is vooral meer van hetzelfde. Dit was oprecht een verademing en liftte de scène op een mooie manier op.

quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2025 19:00 schreef freaky40 het volgende:
Nog steeds slappe hap dat het maar voor een maandje is. Hebben ze daar nou zo over gehypet de afgelopen maanden?!
Het ding is dat het vooraf niet bekend had mogen worden dat Katja zou terugkeren (er was een heel protocol opgesteld), maar Sneunieuws had het ontdekt en toen moest de productie er wel mee naar buiten komen. Dus ja, gezien de hype die er ontstond is het povertjes, maar feitelijk had er geen hype mogen zijn :P
pi_216511792
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_216511796
In februari keert er nog een oude bekende terug in de serie...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 2 februari 2025 @ 17:35:21 #10
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_216525203
Nick en Charlie begon echt heel leuk nu te zien in de classics.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_216525975
De classics zijn gewoon heel leuk, Ludo die tussen Nina en Morris stookt
Dennis de verstokte alcoholist
Volgende week begint seizoen 17 op RTL Lounge
  zondag 2 februari 2025 @ 21:13:29 #12
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_216528362
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 18:43 schreef Dutch_view het volgende:
De classics zijn gewoon heel leuk, Ludo die tussen Nina en Morris stookt
Dennis de verstokte alcoholist
Volgende week begint seizoen 17 op RTL Lounge
De bekende bootscenes! :D
  zondag 2 februari 2025 @ 21:22:21 #13
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_216528487
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2025 20:22 schreef PeterKelder het volgende:
In februari keert er nog een oude bekende terug in de serie...

SPOILER
Vergeet dit niet, al was het een poos later in 2010.....

SPOILER
pi_216528871
quote:
99s.gif Op zondag 2 februari 2025 21:22 schreef Claude_Viole het volgende:

[..]
Vergeet dit niet, al was het een poos later in 2010.....

SPOILER
Nah, dat was een gevalletje van breaking the fourth wall, aangezien dit toen de drie meest bekende acteurs uit de serie waren die inmiddels overleden waren in het echte leven. Dit was een manier van de makers om hen tijdens het jubileum op gepaste wijze te herdenken.
pi_216537766
Regisseur Michiel Geijskes overleden. https://gtstcourant.com/g(...)-geijskes-overleden/

[ Bericht 0% gewijzigd door GTST2021 op 03-02-2025 20:28:31 ]
pi_216545042
Dacht even gisterenavond, dit zijn de laatste minuten van Laura in GTST, maar gelukkig...
Allemaal cabaretteketet!
  dinsdag 4 februari 2025 @ 13:36:04 #17
346653 Ceviche
pi_216546779
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 10:57 schreef freaky40 het volgende:
Dacht even gisterenavond, dit zijn de laatste minuten van Laura in GTST, maar gelukkig...
Ik had het wel een goede verhaallijn gevonden als er nu iets mis was gegaan met Laura.
Was zij niet in Curaçao half verdronken in een zwembad nadat ze haar medicijnen was vergeten?
  dinsdag 4 februari 2025 @ 13:37:09 #18
346653 Ceviche
pi_216546794
Ik heb wel echt gecringed, die hele Jessica/Bisou onzin.
  dinsdag 4 februari 2025 @ 13:37:15 #19
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_216546795
Zijn er nog websites op internet te vinden waar je van de alle/oudere GTST-afleveringen een synopsis kan vinden per aflevering? Vroeger had je de website Bierdopje.com die tot seizoen 31 liep, maar helaas is deze site ten einde gekomen.|

Ik zou graag de synopsissen van seizoen 14 en 15 willen lezen. Kan dat nog ergens?

Ook was ik benieuwd of de scene van Lucas die voor het eerst politieagent Aysen ontmoet tijdens zijn rit in Ludo's sportwagen ergens nog te vinden is. De nieuwe verhaallijn begon op het moment dat hij weer bij was gekomen na het verlies van zijn geliefde Edwin.

[ Bericht 15% gewijzigd door Claude_Viole op 04-02-2025 15:29:22 ]
pi_216550181
quote:
99s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 13:37 schreef Claude_Viole het volgende:
Zijn er nog websites op internet te vinden waar je van de alle/oudere GTST-afleveringen een synopsis kan vinden per aflevering? Vroeger had je de website Bierdopje.com die tot seizoen 31 liep, maar helaas is deze site ten einde gekomen.|

Ik zou graag de synopsissen van seizoen 14 en 15 willen lezen. Kan dat nog ergens?

Ook was ik benieuwd of de scene van Lucas die voor het eerst politieagent Aysen ontmoet tijdens zijn rit in Ludo's sportwagen ergens nog te vinden is. De nieuwe verhaallijn begon op het moment dat hij weer bij was gekomen na het verlies van zijn geliefde Edwin.
https://thetvdb.com/serie(...)/seasons/official/14 deze website
  dinsdag 4 februari 2025 @ 22:37:02 #21
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_216553875
quote:
Thanks! :D
  woensdag 5 februari 2025 @ 00:20:57 #22
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_216554871
Hoevaak gaan we Laura duwt Henk weg en er gebeurt iets medisch nog zien?
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_216555280
oke, Laura moet dus snel exit. Bah. Niemand die op haar verhaallijn zit te wachten. WEGGG. En verder mogen er wel meer mensen dood gaan in GTST. Zoals Nola bv. Laat Nola sterven. Dat is realistisch.
  woensdag 5 februari 2025 @ 09:36:21 #24
346653 Ceviche
pi_216556346
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 04:46 schreef Alicia76 het volgende:
oke, Laura moet dus snel exit. Bah. Niemand die op haar verhaallijn zit te wachten. WEGGG. En verder mogen er wel meer mensen dood gaan in GTST. Zoals Nola bv. Laat Nola sterven. Dat is realistisch.
Of Elisa, doordat ze te dicht bij de deur staat wanneer deze ontploft door een cobra. En dan komt Shanti op de begrafenis met het kind van Rik.
Maar ik vind Jasmine Sensar wel sympathiek dus van mij hoeft die er niet uit :P

Dan kan Janine daar weer een pOdcAsT over maken 8)7
Waarom maakt Janine geen podcast over die keer dat ze een buitenechtelijke zoon kreeg nadat ze vreemd was gegaan met de broerzoon van haar man :X
pi_216560084
quote:
99s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 22:37 schreef Claude_Viole het volgende:

[..]
Thanks! :D
Zit ff op die website te grasduinen en dit blijft voor mij wel de classic van de 'tv-gids tekstjes';
De haat jegens Ludo groeit gestaag. Ludo geeft Nick tijdens een persconferentie de schuld van de sigarettensmokkel. Robert en Bing houden Ludo verantwoordelijk voor Dennis' toestand. Morris raakt steeds gefrustreerder en denkt dat zijn relatie met Nina verpest is door Ludo. In de Rozenboom dreigt het moordspel een levensechte wending te krijgen.
't Echte en 't ware!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')