https://www.telegraaf.nl/(...)zweden-doodgeschotenquote:ÖDERTÄLJE - Een uit het noorden van Irak afkomstige Assyrische christen die in Zweden vorige zomer meerdere keren publiekelijk uit protest tegen moslims een koran verbrandde, is vermoord. De man, Salwan Momika, veroorzaakte destijds veel ophef met zijn acties, vooral in islamitische landen. De Zweedse ambassade in Bagdad werd bijvoorbeeld bestormd. De politie heeft de identiteit van het slachtoffer na enige tijd bevestigd.
Momika werd samen met Salwan Najem vervolgd en ze zouden donderdag wegens opruiing voor de rechter in Stockholm moeten verschijnen. De zitting is afgelast omdat „de beklaagde Momika dood is”, aldus de rechtbank.
Hij werd woensdagavond laat doodgeschoten in Södertälje, ten zuidwesten van Stockholm. Volgens de politie werd hij in zijn woning neergeschoten. Hij zou op dat moment op sociale media actief zijn geweest en de moord is mogelijk op beelden vastgelegd. De Zweedse politie heeft naar eigen zeggen al vijf mensen aangehouden in het onderzoek naar de moord op Momika.
Momika kwam in 2018 naar Zweden. Hij kreeg in 2021 een verblijfsvergunning voor drie jaar, die vorig jaar werd verlengd.
Oh dat is wel eng, dat er dus gefilmd is hoe hij wordt vermoord.quote:Op donderdag 30 januari 2025 11:04 schreef thedeedster het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)zweden-doodgeschoten
Ofschoon ik zo´n verbranding stom vind, wil ik het niet verbieden.
Maar dat deze man voor opruiing voor de rechter zou moeten verschijnen vind ik toch eigenlijk de omgedraaide wereld.
Hopelijk vinden ze de dader(s)
Tja dit zal steeds meer toegejuigd worden in Europese landen.quote:Op donderdag 30 januari 2025 11:10 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Oh dat is wel eng, dat er dus gefilmd is hoe hij wordt vermoord.
..en ik zie op X ook gewoon iemand zeggen dat hij naar de ezelhemel gaat.
Je kan het niet aan elkaar gelijk stellen. Dat ten eerste.quote:Op donderdag 30 januari 2025 11:23 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik vind die verbranding idioot. Het is voor de islamieten een heilig boek, dit dóe je niet.
Misschien is die man daarom doodgeschoten, ook zoiets weerzinwekkends. Ook dat dóe je niet.
Weerzingwekkend boek of niet: de verbranding ervan moet kunnen.quote:Op donderdag 30 januari 2025 11:27 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Je kan het niet aan elkaar gelijk stellen. Dat ten eerste.
Ten tweede moet de Koran bekritiseerd kunnen worden. Het is een weerzinwekkend boek.
Ik weet eigenlijk niet hoe ik hierop moet reageren.quote:Op donderdag 30 januari 2025 11:23 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik vind die verbranding idioot. Het is voor de islamieten een heilig boek, dit dóe je niet.
Misschien is die man daarom doodgeschoten, ook zoiets weerzinwekkends. Ook dat dóe je niet.
En dan blijkt de politie “grove fouten” te hebben gemaakt waardoor hij doodgeschoten is.quote:Op donderdag 30 januari 2025 11:20 schreef nixxx het volgende:
Dat deze man vervolgd werd is ook een gotspe. En zou me niet verbazen als aangiftes of meldingen van bedreigingen door radicale islamieten niet serieus genomen zijn door de autoriteiten. De daders zullen wel weer in het hokje, (voormalig) asielzoeker, bekend bij politie voor radicalisering, passen.
De realiteit is dat mensen dat dus wel kunnen doen. En dat is het aan moslims om normaal te doen en niet voor eigen rechter te gaan spelen, daar gaat het mis. Bij kritiek op de Islam leidt dit helaas bij een veel te groot deel van de moslims tot agressie en geweld, waarna er ook nog een groep Westerlingen klaarstaat om dit quasi goed te praten.quote:Op donderdag 30 januari 2025 11:23 schreef Boca_Raton het volgende:
Het is het zoveelste bewijs dat moslims geen enkel ander recht erkennen dan wat er in hun boekje staat, waardoor ze uiterst gevaarlijk zijn.quote:Op donderdag 30 januari 2025 11:35 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De realiteit is dat mensen dat dus wel kunnen doen. En dat is het aan moslims om normaal te doen en niet voor eigen rechter te gaan spelen, daar gaat het mis. Bij kritiek op de Islam leidt dit helaas bij een veel te groot deel van de moslims tot agressie en geweld, waarna er ook nog een groep Westerlingen klaarstaat om dit quasi goed te praten.
Ook jouw post is behoorlijk bizar want je zet min of meer het verbranden van een boek op dezelfde voet met neerschieten van iemand. Het eerste mag nu eenmaal, het tweede mag natuurlijk niet. Alleen de politie heeft in sommige situaties dit recht.
This is just the beginning....quote:Op donderdag 30 januari 2025 11:36 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
Dit is het nieuwe Europa; de rest van onze levens
Niet zo gek dat anti islam partijen groeien en groeien.quote:
Net als die verbranding.quote:Op donderdag 30 januari 2025 11:31 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Ik weet eigenlijk niet hoe ik hierop moet reageren.![]()
Ook???
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |