Tip, TOquote:Op maandag 10 februari 2025 07:09 schreef dop het volgende:
[..]
Politie bellen/ aangifte doen.
En afhankelijk van hoe onveilig het verder is, uit huis zetten.
Helemaal mee eens, deze stress zal zeker op de jongste dochter afstralen, ik heb iets vergelijkbaars meegemaakt met mijn broer, gelukkig is die op latere leeftijd wel weer bijgedraaid, maar blijft een bijzondere vogel.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 06:47 schreef Scorpie het volgende:
Uit huis plaatsen is eigenlijk de enige manier om haar nog iets van haar leven te laten maken, en voor jou om je grenzen weer te gaan bewaken.
En hoe is het nu?quote:Op donderdag 30 januari 2025 09:40 schreef KataTonDemonaEyatoy het volgende:
Sinds 2 jaar kampen mijn dochter (nu 17) en ik met problemen. Daarvoor krijgen we hulp vanuit een wijkteam en sociaal team.
Ben ik mee eens. Maar ik zie ook dat mensen snel aan kinderen beginnen met een verkeerde man. Zoals TS aangeeft deze foute man heeft nu kinderen bij verschillende moeders en doet alsof zijn kinderen van ex niet bestaan. Ook die moeders gaan de fout in. Ook mijn vriendin die zo graag kinderen wil, terwijl haar relatie zo slecht is en ze wil scheiden na het krijgen van kinderen. In je eentje opvoeden is ook een uitdaging waar sommige mensen bewust voor kiezen. Los van jouw verhaal TS, lastige situatie en ik wens je veel sterkte. Geldkraan dichtdraaien, wifi afsluiten etc. klinkt als een begin, maar het kan ook leiden tot de keuze om zich bij verkeerde groepen aan te sluiten (drugs/ sex/ ongewenste zwangerschap). Ze klinkt verder als een niet-empathisch persoon/ narcist die precies weet hoe ze jou moet manipuleren. Misschien kent dit geen oplossing en kun je beter voor je eigen geluk kiezen en afstand nemen, want zij heeft psychologische hulp nodig. Je hebt je best gedaan. Echt heel lastig.quote:Op zondag 2 februari 2025 11:05 schreef HSG het volgende:
Het probleem in dit land is dat ouders de laatste zoveel jaren niet sterk zijn qua opvoeding. Kinderen zijn brutaal en vervelend en ze staan er als een zoutzak bij. Jij bent de ouder dus jij moet autoriteit uitstralen en duidelijk zijn dat jij de ouder bent.
Mijn vrouw zijn heel makkelijk zijn. De mobiel ging zo onder de hamer.
Dit!!quote:Op zondag 2 februari 2025 11:05 schreef HSG het volgende:
Het probleem in dit land is dat ouders de laatste zoveel jaren niet sterk zijn qua opvoeding. Kinderen zijn brutaal en vervelend en ze staan er als een zoutzak bij. Jij bent de ouder dus jij moet autoriteit uitstralen en duidelijk zijn dat jij de ouder bent.
Mijn vrouw zijn heel makkelijk zijn. De mobiel ging zo onder de hamer.
Nee, dat is niet de bedoeling, maar het gebeurt wel als kinderen het bloed onder je nagels vandaan halen. De situatie van TS klinkt wel als heftig. Dit gedrag van een kind hoef je natuurlijk niet te pikken.quote:Op donderdag 30 januari 2025 10:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ze hebben beide hulp en begeleiding nodig. TS bedoelt het vast goed, maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat je je zo laat gaan als ouder. Dat maakt haar overigens geen slechte ouder, maar als ouder word je wel geacht de oudere en wijzere te zijn. Dit gedrag is natuurlijk ook al veel langer geleden ontstaan, toen dochter nog veel jonger was.
Poging 3quote:Op donderdag 30 januari 2025 09:40 schreef KataTonDemonaEyatoy het volgende:
Sinds 2 jaar kampen mijn dochter (nu 17) en ik met problemen. Daarvoor krijgen we hulp vanuit een wijkteam en sociaal team.
Zonder al te veel in detail te treden; zolang ik doe wat dochter wil, is de situatie in huis rustig. Zodra ik iets van haar vraag wat ik nodig heb, breekt de pleuris uit. De hulp is vooral gericht op naar elkaar luisteren, tot 10 tellen en vervolgens constructief reageren en oplossen.
Dit gaat zo een half jaar goed en dan kan het vanuit het niets enorm escaleren.
Ze heeft vorig jaar besloten te stoppen met school en dus geen diploma voor voortgezet onderwijs. Daarna gestart met mbo 1 waar ze vervolgens niet op kwam dagen omdat het niveau te laag was en ze zich verveelde. Toen kwam het plan om BBL te gaan doen, echter komt ze nooit op het werk opdagen en meldt zich constant ziek.
Ik wil haar helpen en heb ook alle hulp aangegrepen en aangeboden, haar ook de ruimte gegeven zelf te ondernemen en waar nodig te helpen als ze daar om vraagt. Ook heb ik een verzoek ingediend bij de gemeente voor tijdelijke onderbreking van de leerplicht.
Na een gesprek met de leerplicht gisteren, kreeg ik te horen dat er mogelijk gekort kan worden op kgb, de kinderbijslag en er ook door duo teruggevorderd kan worden als dochter niet aan de slag gaat met onderwijs.
Ik wilde gisteren met dochter hierover in gesprek. Eerst netjes gebeld - ze heeft zich ziekgemeld en zat op haar kamer - waarna ze me na mijn verzoek om te praten, tweemaal wegdrukt voordat ik uitgesproken ben.
Alsnog ben ik naar haar kamer gegaan -netjes geklopt- waar dochter vol met make up en kleding bezig was. Ik heb haar rustig uitgelegd wat de inhoud van het gesprek was en de consequenties. Haar reactie was; dan ga jij maar harder werken. Waarna er 2 keer kk-hoer en een deur in mijn gezicht volgde.
Hierop heb ik dochter verzocht weg te gaan zodat de gemoederen konden bedaren. Na stelselmatig weigeren en schreeuwen in mijn gezicht heb ik in boosheid haar “paardenstaartje” gepakt en naar de deur gebonjourd. Super fout. Hierop heeft ze mij recht in mijn gezicht geslagen. Twee blauwe ogen en een tand door mijn lip. Vervolgens heeft ze 112 gebeld met een melding dat ik haar in elkaar sloeg. Ik heb mij afgeweerd toen ze mijn ogen uit wilde drukken.
De politie is langsgekomen, ik heb het verhaal en mijn eigen aandeel uitgelegd en verantwoordelijkheid genomen voor mijn acties. Wel wordt er voor de tweede keer melding bij veilig thuis gedaan, wat ik ook niet erg vind. Ik was fout. Echter heb ik nog een dochter van 8 die het wel prima doet en waar geen problemen mee zijn.
Eigenlijk wil ik voorlopig mijn oudste dochter niet meer in huis. Ik voel mij niet veilig om regels en grenzen te stellen, deze worden niet nageleefd en dochter kan zeer onvoorspelbaar zijn.
Ik weet niet goed wat ik wil. Misschien even mijn ei kwijt. Ik weet dat ik fout zit als ouder, ik weet dat ik mij niet boos moet maken. Dat ik de volwassene ben.
Hier ben ik het wel mee eens.quote:Op dinsdag 22 april 2025 19:24 schreef Lospedrosa het volgende:
Kei en keihard aanpakken, fysiek, mentaal, en als dat niet lukt het huis uitzetten.
Dat is het enige wat je kunt doen, maar het gedrag is onaanvaardbaar. Wat denk die luie donder wel niet, 17 is ze en bijdragen zal ze.
Als ze nu niet bijdraait gaat dat helemaal fout lopen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |