abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216498319
Als je mij trouwens 5 jaar geleden had verteld dat ik ooit in deze positie zou verkeren, had ik je uitgelachen.

Ongeloof, schaamte en verdriet voeren de boventoon. Ook de kracht om er wel iets van te leren.
pi_216498763
Respect voor je dat je hier energie in wilt steken, hoor, maar ik had dit secreet na dit voorval op straat gesodemieterd.
pi_216499976
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2025 20:29 schreef KataTonDemonaEyatoy het volgende:
Als je mij trouwens 5 jaar geleden had verteld dat ik ooit in deze positie zou verkeren, had ik je uitgelachen.

Ongeloof, schaamte en verdriet voeren de boventoon. Ook de kracht om er wel iets van te leren.
Dat verdriet mag er zijn en het ligt echt niet aan jou (een ouder doet onvoorwaardelijk zijn best, maar soms is dat niet wat een kind nodig heeft), maar het enige waar jij controle over hebt is de verandering die je bij jezelf kan maken. Makkelijker gezegd dan gedaan...

De kracht om er iets van te leren heb je ook niet momenteel. Als je beiden zo hoog in emotie zit gaat dat niet lukken inderdaad. Het is de vraag of je genoeg tot rust kan komen om weer binnen je (stress)raampje te komen zolang ze thuis woont. Pff wat een keuzes om te maken, maar dan moet je eerst de opties hebben.
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_216518412
Het probleem in dit land is dat ouders de laatste zoveel jaren niet sterk zijn qua opvoeding. Kinderen zijn brutaal en vervelend en ze staan er als een zoutzak bij. Jij bent de ouder dus jij moet autoriteit uitstralen en duidelijk zijn dat jij de ouder bent.

Mijn vrouw zijn heel makkelijk zijn. De mobiel ging zo onder de hamer.
Corporate translator
pi_216525029
quote:
7s.gif Op zondag 2 februari 2025 11:05 schreef HSG het volgende:
Het probleem in dit land is dat ouders de laatste zoveel jaren niet sterk zijn qua opvoeding. Kinderen zijn brutaal en vervelend en ze staan er als een zoutzak bij. Jij bent de ouder dus jij moet autoriteit uitstralen en duidelijk zijn dat jij de ouder bent.

Mijn vrouw zijn heel makkelijk zijn. De mobiel ging zo onder de hamer.
Waarom werk jij niet in de jeugdzorg _O_ deze man weet hoe simpel het is!
pi_216526193
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2025 10:00 schreef Cupfighter het volgende:
Heftig hoor maar als je je dochter niet meer in huis wilt dan raak je nog verder verwijderd van elkaar
Wat in deze misschien nog wel de beste oplossing is.
Als ik de OP leest, dan is hier geen ouder kind situatie.
Moeder durft zich niet als moeder te gedragen en laat gewoon over zich heen lopen.

En dochter maakt daar grondig misbruik van.

Hoe komt dochter aan haar geld?
Geeft moeder dat of hoereert ze.
Ik zou beginnen om haar totaal geen geld te geven.

En haar de keuze te geven, voor het eind van de week zit je op een BBL/BOL of wat dan ook of je komt er hier niet meer in om te slapen.
pi_216526207
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2025 17:20 schreef Filosoofert het volgende:

[..]
Waarom werk jij niet in de jeugdzorg _O_ deze man weet hoe simpel het is!
Beter dat dan je tanden uit je bek te laten slaan door je eigen kind, hoever ben je dan gezonken.
pi_216543295
ik sla behoorlijk aan op je openingspost, TS.

Jij zit fout? En je wordt niet boos?

Met alle respect, maar dat vind ik absoluut geen gezonde reactie van een moeder op deze situatie. Je dochter gaat harde grenzen ruimschoots over en wat zij met je doet valt onder mishandeling van een medemens.

Niet dat ik weet hoe je dit moet oplossen. Daarvoor is het probleem al veel te groot geworden. Mogelijk ook beïnvloed door het gegeven dat haar moeder haar nooit grenzen heeft gegeven en over zich heen laat lopen.

Zoek hier professionele hulp voor en stop met jezelf in het stof te werpen.
pi_216543306
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2025 09:58 schreef KataTonDemonaEyatoy het volgende:

[..]

Ze komt mij echter op geen millimeter tegemoet in mijn behoeften of haar plichten.
Ik denk dat je dit niet van haar mag en kan verwachten. Ze is geen volwassene bij wie je op volwassen basis redelijkheid en respect kan bespreken. Ze is ook niet in de positie om jou in je behoeftes te voorzien. Jij bent haar moeder. Ze zou zich niet bezig moeten houden met jouw behoeftes, dat is jouw taak.

Ik zou hier iets van gezinstherapie op loslaten waarbij er met professionele hulp iets geprobeerd kan worden waarbij de onderliggende boodschap is dat jij van haar houdt en helpt waar het kan maar dat zij dimt, jou respecteert en zichzelf nuttig maakt dmv onderwijs of werk. Niemand zit te wachten op parasiterende lastposten.

Ik denk dat dit jarenlang zo geëscaleerd is dat je dit niet meer zonder hulp voor elkaar kan krijgen
pi_216543328
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2025 18:11 schreef Droopie het volgende:

[..]
Klopt, gaat ze lekker naar d'r vriendje toe of haar vader.

50 euro kledinggeld, geen telefoonabbo nement, ziektekostenverzekering betalen en doei.
Mag ze daarna maar kijken hoe ze met de leerinspectie omgaat en dochterlief de boetes zelf betaald.
maar zolang de ouders financieel verantwoordelijk zijn komen die boetes bij TS op het bordje en hoeft dochterlief niks te betalen
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
pi_216543485
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 01:06 schreef _Lily_ het volgende:
ik sla behoorlijk aan op je openingspost, TS.

Jij zit fout? En je wordt niet boos?

Met alle respect, maar dat vind ik absoluut geen gezonde reactie van een moeder op deze situatie. Je dochter gaat harde grenzen ruimschoots over en wat zij met je doet valt onder mishandeling van een medemens.

Niet dat ik weet hoe je dit moet oplossen. Daarvoor is het probleem al veel te groot geworden. Mogelijk ook beïnvloed door het gegeven dat haar moeder haar nooit grenzen heeft gegeven en over zich heen laat lopen.

Zoek hier professionele hulp voor en stop met jezelf in het stof te werpen.
Kun je hierover ff uitwijden? Wat weet jij wat wij niet weten?

Mooi hoe fok steeds meer BashTS wordt, was het vroeger al maar tegenwoordig is het helaas reden om maar beetje te trollen maar vooral niets van jezelf te laten zien.
pi_216543547
Uit huis plaatsen is eigenlijk de enige manier om haar nog iets van haar leven te laten maken, en voor jou om je grenzen weer te gaan bewaken.
  dinsdag 4 februari 2025 @ 07:17:39 #63
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_216543628
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2025 20:29 schreef KataTonDemonaEyatoy het volgende:

Wat heftig voor je. Hopelijk krijgen jullie snel hulp…
En leer je weer je grenzen naar haar aan te geven en dat zij jouw grenzen respecteert.
Is een niveau 1 van MBO trouwens normaal om te doen als je de middelbare school niet hebt afgemaakt? Wat deed ze eerst op de middelbare school? Ik vind het een erg laag niveau. Of is dat normaal?
Wie dit leest is een lezer van dit
  dinsdag 4 februari 2025 @ 11:09:04 #64
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216545163
quote:

Was ze als jonger kind heel anders? Was ze toen wel begripvol en emphatisch naar anderen?
  dinsdag 4 februari 2025 @ 13:12:26 #65
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_216546503
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2025 10:30 schreef FlyingFish het volgende:
Ik zou onder begeleiding van een externe (iemand van veilig thuis of van de gemeente) het gesprek met haar aangaan en duidelijke regels afspreken en de gevolgen voor als die niet nageleefd worden.

En daarnaast zou ik bepaalde vrijheden alvast enorm inperken. De geldkraan dichtdraaien, wifi elke avond vroeg uitzetten, telefoon abbo stopzetten en vervangen door pre-paid (die ze zelf mag betalen) etc. Als ze zo nodig volwassen wil zijn, mag ze daar vast een beetje aan proeven.
Je vergeet die 80% van de week dat vriendje er is, die mag ook gewoon voortaan lekker thuisblijven.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 4 februari 2025 @ 13:22:07 #66
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_216546603
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 01:35 schreef mschol het volgende:

[..]
maar zolang de ouders financieel verantwoordelijk zijn komen die boetes bij TS op het bordje en hoeft dochterlief niks te betalen
Dat valt schijnbaar allemaal wel mee, dat risico: https://www.rijksoverheid(...)zelf%20aansprakelijk.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 4 februari 2025 @ 13:26:29 #67
27929 piere
doe mij maar bier
pi_216546647
Ik heb geen advies maar wens je heel veel sterkte, succes en wijsheid
fok you ja!
pi_216547001
Hoe is het vriendje ? Misschien dat hij wat kan betekenen?
pi_216551529
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 06:08 schreef Filosoofert het volgende:

[..]

Mooi hoe fok steeds meer BashTS wordt, was het vroeger al maar tegenwoordig is het helaas reden om maar beetje te trollen maar vooral niets van jezelf te laten zien.
Ik bash TS niet, ik vind het erg voor haar.
Verder weet ik niet of dit speelt, daarom zeg ik ook “mogelijk”

Maar deze dingen ontstaan niet van de ene op de andere dag. Vaak is er een jarenlange voorgeschiedenis waar grenzen langzaam steeds verder een stukje overschreden worden zonder ingrijpen.

TS doet er denk ik goed aan bij zichzelf te reflecteren of zoiets kan spelen en dan professionele hulp inschakelen om het tij te keren
pi_216567350
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 06:08 schreef Filosoofert het volgende:

[..]

Het is duidelijk dat veel users in dit topic (gelukkig) nooit te maken hebben gehad met ècht “onhandelbare” kinderen. Streng zijn en autoriteit uitstralen helpt niet bij kinderen die je gewoon in je gezicht uitlachen en waarbij straffen 0 indruk maakt. En als het allemaal zo makkelijk zou zijn als “gewoon je grenzen aangeven en niet over je heen laten lopen” zouden er nooit kinderen uit huis geplaatst worden en/of in woongroepen terechtkomen natuurlijk.

Veel sterkte en succes TS, heftige situatie.
  donderdag 6 februari 2025 @ 08:48:09 #71
545 dop
:copyright: dop
pi_216567925
Mijn oudste zoon heeft vanaf een jaar of 14 problemen gehad, met autoriteit en regels. Gelukkig zijn mijn ex en ikzelf altijd redelijk op 1 lijn geweest en was er tussen ons voldoende vertrouwen onderling. (Hij probeerde ons natuurlijk ook tegen elkaar uit te spelen over afspraken en regels).
Uiteindelijk is het een terugkerend drama gebleven tot ongeveer zijn 18e.
Als het om hulp instanties gaat zou ik eigenlijk op geen enkele rekenen, wij hebben er een boel gezien, maar er is weinig tijd en geld in zorgland, het gaat allemaal gewoon tergend langzaam. (Er zijn wel veel goede bedoelingen dus blijf wel in gesprek en proberen, de bevestiging dat we het goed deden kregen we gelukkig wel van de zorg instanties dat is niet veel maar wel fijn)
Wat leerplicht betreft, dat gaat gelukkig ook tergend langzaam, dus trek je weinig aan over straffen en boetes van hun kant. Je kunt niet meer doen dan je best, en tegen de tijd dat wij eenmaal aan de beurt waren voor een gesprek met leerplicht, waren we echt jaren verder. Kort gezegd het heeft bij ons nooit consequenties gehad. Terwijl hij ook een lange periode met verzuim of helemaal geen school heeft gehad.
Op het vlak van fysieke confrontatie, ik ben zo groot dat ik mijn zoon fysiek gemakkelijk de baas kan. Buiten verbale confrontatie, heeft hij het op een enkele keer na nooit aan durven laten komen op een fysieke confrontatie. Ook het geluk dat het geen agressief kind is en wij zelf ook nooit fysieke hebben laten gelden. (Op een keer na zie verderop in mijn verhaal) Het was vooral heel veel discussie en constant overtreden van afspraken en regels.
Uiteindelijk in overleg met de spoeddienst van jeugdzorg heb ik hem 1x om wille van zijn eigen veiligheid oplaten halen door de Politie, kort gezegd hij kwam niet thuis en wou niet laten weten waar hij was.
Politie heeft hem opgespoord en netjes thuis afgeleverd. (Het klinkt nu simpel maar is een heel gedoe en niet leuk natuurlijk)
Meneer was verbaal vervelend en melde tegen mij en de agenten dat hij meteen weer zou vertrekken, ik heb hem naar zijn kamer gestuurd en gezegd dat hij zijn sleutels moest inleveren voor de nacht.
Toen de politie was vertrokken heb ik de voordeur op slot gedaan, zodat hij niet stiekem als nog kon vertrekken. Het was midden in de nacht iedereen gaan slapen en morgen verder leek een prima oplossing.
Hij was al naar zijn kamer maar had zijn sleutels niet ingeleverd.
Aangeklopt en uitgelegd dat het verstandig was dat iedereen ging slapen, dat ik de buitendeur heb afgesloten en ik voor de nacht ook zijn sleutels wou hebben.
Hij wou uitgebreid in discussie en ergens anders overnachten, uitgelegd dat die kans voor nu verkeken was door hoe hij het zelf had aangepakt. Nu gaan we slapen, morgen praten we verder.
Maar ja hoe kom je aan zijn sleutels, ik heb hem dus gezegd dat ik inmiddels bereid was ze gewoon af te pakken als hij niet wou meewerken. Gevolg grote mond en dat lukt je toch niet.
Tja ik wil me helemaal niet fysiek laten gelden maar het moet toch ergens een keer klaar zijn dus je laat me geen keuze meer.
Hij had zijn jas nog aan, waarschijnlijk met het idee ik vertrek zo weer. Ik heb hem toen beet gepakt op de vloer gelegd, zijn jas uitgetrokken en zijn broekzakken leeg gehaald.
Hij stribbelde wel tegen, maar gelukkig heb ik hem geen pijn hoeven doen, als je fysiek veel sterker ben dan is er voor de ander geen beginnen aan, en dat had hij uiteindelijk gelukkig ook snel door. Hij bleek nog wat meer in zijn zakken te hebben dan alleen zijn sleutels. Ook het rijbewijs en ov kaart van mijn ex zaten in zijn zakken.
Lang verhaal kort, uiteindelijk gesprek met Hem, mijn ex en jeugdzorg over de situatie, waar in ik hem ook mijn emoties en verdriet en wanhoop heb kunnen laten zien over de situatie.
Achteraf is dat waarschijnlijk ook het punt geweest waarin er dingen geleidelijk veranderde.
Het spel van verantwoordelijkheid geven en nemen ging beter, en daar mee kwam er ook weer de mogelijkheid om het vertrouwen in elkaar te laten groeien.
Inmiddels gaat het goed met hem hij is 20 en is een volwassen en verantwoordelijke vent.
Ts je hoeft je eigen grenzen en veiligheid niet opzij te zetten voor de veiligheid van je eigen kind.
Soms zijn ze zo koppig en eigenwijs dat ze enkel kunnen leren door hun neus te stoten.

[ Bericht 0% gewijzigd door dop op 06-02-2025 09:03:46 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_216569583
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 20:10 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Ik bash TS niet, ik vind het erg voor haar.
Verder weet ik niet of dit speelt, daarom zeg ik ook “mogelijk”

Maar deze dingen ontstaan niet van de ene op de andere dag. Vaak is er een jarenlange voorgeschiedenis waar grenzen langzaam steeds verder een stukje overschreden worden zonder ingrijpen.

TS doet er denk ik goed aan bij zichzelf te reflecteren of zoiets kan spelen en dan professionele hulp inschakelen om het tij te keren
Nee, je zegt dat het Mogelijk een oorzaak is. Het is een gegeven dat ze over zich heen laat lopen.

Maar ik snap wel wat je bedoeld, alleen denk ik dat woordkeuze en insteek zeer belangrijk is in dit topic.
pi_216615899
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2025 04:10 schreef Smart_ass het volgende:

[..]
Het is duidelijk dat veel users in dit topic (gelukkig) nooit te maken hebben gehad met ècht “onhandelbare” kinderen. Streng zijn en autoriteit uitstralen helpt niet bij kinderen die je gewoon in je gezicht uitlachen en waarbij straffen 0 indruk maakt. En als het allemaal zo makkelijk zou zijn als “gewoon je grenzen aangeven en niet over je heen laten lopen” zouden er nooit kinderen uit huis geplaatst worden en/of in woongroepen terechtkomen natuurlijk.

Veel sterkte en succes TS, heftige situatie.
Oké maar wat moet je dan als 1 van je kinderen je fysiek mishandelt?
  maandag 10 februari 2025 @ 07:09:01 #74
545 dop
:copyright: dop
pi_216615947
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 06:48 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Oké maar wat moet je dan als 1 van je kinderen je fysiek mishandelt?
Politie bellen/ aangifte doen.
En afhankelijk van hoe onveilig het verder is, uit huis zetten.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_216616919
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 07:17 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Wat heftig voor je. Hopelijk krijgen jullie snel hulp…
En leer je weer je grenzen naar haar aan te geven en dat zij jouw grenzen respecteert.
Is een niveau 1 van MBO trouwens normaal om te doen als je de middelbare school niet hebt afgemaakt? Wat deed ze eerst op de middelbare school? Ik vind het een erg laag niveau. Of is dat normaal?
Ik werk in het mbo. Niveau 1 beslaat van alles, van dropouts tot anderstaligen. Er kunnen dus ook net zo goed havisten tussen zitten, maar die vervelen zich over het algemeen stierlijk, als ze er al zijn.

En niveau 1 en 2 zijn sowieso laag niveau. Je hebt deze niveaus niet (echt) nodig om aan de bak te komen bij de meeste beroepen, want dozen schuiven in het magazijn heb je gauw genoeg geleerd. Aan de andere kant, we proberen ze ook andere vaardigheden aan te leren dan alleen het beroep, waar ze - hopelijk - iets aan hebben in hun verdere leven.

Excuses voor de topic-kaap.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')