Nee klopt, maar heel gedurfd om met zo’n act deel te nemen. De kans dat mensen de liedjes niet kennen is groot. Maar ze doen het echt heel leuk. Vooral ook de zanger met zijn 12 kinderenquote:Op donderdag 30 januari 2025 08:14 schreef Symphonic het volgende:
Die Bruno Mars band is echt fantastisch! Die wil ik echt wel zien in de theaters.
Tom Jones doet het ook best goed en ook die Dizzy mans band is leuk om een paar keer zo te zien, maar daar ga ik geen kaartjes voor kopen
Vind het jammer dat Spike als enige wat serieus lijkt toe te voegen. Juist céés moet toch nuttige info kunnen toevoegenquote:Op woensdag 29 januari 2025 21:38 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Zie dat hier helemaal geen topic over is? Eén van de leukere programma’s op dit moment.
Dit jaar weer een paar leuke bands. Bruno Mars één van de favorieten, maar persoonlijk word ik er vrolijk van de Dizzy Man’s BandHoop dat die nog een paar weken erin blijven. In dit programma zijn ook hoge noteringen in de top 2000 te verdienen. Onder meer de nummers van Creedence Clearwater Revival stegen dit jaar bijna allemaal en enkelen bereikten hun hoogste positie ooit
Afgevallen zijn inmiddels de matige tributes voor Prince en Coldplay, terwijl volgende week in de derde show AC/DC erbij komt.
Andere tributes:
Tom Jones
Adele
George Michael/Wham!
Lionel Richie
Guus Meeuwis
The Supremes
Presentatie sinds dit jaar: Johnny de Mol.
In de jury geeft Spike als enige serieus commentaar. Angela en Caesar zitten ook op een stoel en geven cijfers, maar voegen verder weinig toe.
Die Dizzy Man's Band is tof jaquote:Op donderdag 30 januari 2025 14:44 schreef Seeburg54 het volgende:
Een welkome afwisseling in het karige en matige aanbod op tv, maar ook niet meer dan dat. Echt heel geweldig zijn deze tribute bands niet, maar Dizzy Man's Band is leuk. En Tom Jones ook. De rest heb ik weinig mee.
absoluut waar.quote:Op donderdag 30 januari 2025 08:34 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Nee klopt, maar heel gedurfd om met zo’n act deel te nemen. De kans dat mensen de liedjes niet kennen is groot. Maar ze doen het echt heel leuk. Vooral ook de zanger met zijn 12 kinderen
Bruno Mars is erg goed, maar ik ken deze muziek eigenlijk niet. Coldplay had inderdaad niet een beste zanger, terecht dat ze weg zijn.quote:Op donderdag 30 januari 2025 14:55 schreef Grotetijd het volgende:
[..]
Die Dizzy Man's Band is tof ja
Tom Jones en Bruno Mars zijn fenomenaal (al vind ik het idee van een tribute voor een zanger die amper 15 jaar "actief" is niet echt logisch)
Mijn minst favoriet was Coldplay, en ge-lu-kkig is die zanger met z'n dunne stemmetje er uit.
Aah, Kate Bush ben ik ook benieuwd naarquote:Op donderdag 30 januari 2025 20:06 schreef Chiappucci het volgende:
Kate Bush stroomt later nog in. Daar ben ik ook wel erg benieuwd naar.
Qua oeuvre erg jammer dat Prince en Coldplay al weg zijn, maar die zangers waren gewoon te zwak.
Ik ben er heel benieuwd naar.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 16:21 schreef Berkery het volgende:
Ik kijk het programma niet, maar ga af en toe naar festivals met tributebands. Die AC/DC tribute band heb ik al meerdere keren gezien en die breken de tent altijd af.
quote:Op vrijdag 31 januari 2025 16:21 schreef Berkery het volgende:
Ik kijk het programma niet, maar ga af en toe naar festivals met tributebands. Die AC/DC tribute band heb ik al meerdere keren gezien en die breken de tent altijd af.
Jammer van de Dizzy, maar wel terecht denk ik. Guus is absoluut niet mijn muziek, maar ik denk dat Lionel er eerder uit gaat. Het voorstukje van Kate Bush is veelbelovend!quote:Op zaterdag 1 februari 2025 22:55 schreef Grotetijd het volgende:
Die Dizzy band er uit was wel te verwachten. Wie kent dat nou nog?... Daarnaast was het gewoon de minst strakke groep.
Naar mijn idee gaat volgende week óf Guus er uit of Lionel.
Dat nummer dat ze vorige week deden was anders echt geweldig. Kregen ze ook een 8 voor van de hele jury. Het is volgens mij vooral onbekend maakt onbemind.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 22:55 schreef Grotetijd het volgende:
Die Dizzy band er uit was wel te verwachten. Wie kent dat nou nog?... Daarnaast was het gewoon de minst strakke groep.
Naar mijn idee gaat volgende week óf Guus er uit of Lionel.
Mee eens, eindelijk iets leuks. Dan de Supremes er maar uit, de kritiek van Angela was terecht, te zwaar, zowel zang als band. Ik heb dan weer weinig met AC-DC, overdreven gedoe, doet me niks.quote:Op zondag 2 februari 2025 09:21 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Dat nummer dat ze vorige week deden was anders echt geweldig. Kregen ze ook een 8 voor van de hele jury. Het is volgens mij vooral onbekend maakt onbemind.
Nah, alledrie wel. Spike zit er soms ook als een betweter.quote:Op zondag 2 februari 2025 20:04 schreef CocoinColorado het volgende:
Ik vind Spike veruit het leukste en meest waardevolle jurylid. Hij is oprecht en geeft inhoudelijk commentaar waar de deelnemers iets mee kunnen. Je ziet dat hij ervan geniet en dat muziek helemaal zijn ding is en probeert deelnemers echt verder te helpen met zijn commentaar.
Ja, ben ik het wel mee eens. Angela en Cesar vind ik ook sympathiek, maar inhoudelijk zijn ze toch wat minder sterk. Vooral Cesar roept af en toe maar wat heb ik het idee. "Lekker nummer, adequaat bandje, een 8."quote:Op zondag 2 februari 2025 20:04 schreef CocoinColorado het volgende:
Ik vind Spike veruit het leukste en meest waardevolle jurylid. Hij is oprecht en geeft inhoudelijk commentaar waar de deelnemers iets mee kunnen. Je ziet dat hij ervan geniet en dat muziek helemaal zijn ding is en probeert deelnemers echt verder te helpen met zijn commentaar.
Hier juist het tegenovergestelde, Spike roept in mijn ogen wat vette onzin, met zijn prulverleden als zanger.quote:Op zondag 2 februari 2025 22:06 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Ja, ben ik het wel mee eens. Angela en Cesar vind ik ook sympathiek, maar inhoudelijk zijn ze toch wat minder sterk. Vooral Cesar roept af en toe maar wat heb ik het idee. "Lekker nummer, adequaat bandje, een 8."
Viel mij ook op! Vraag me af of die het een uur trekt met zijn stem.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 23:20 schreef Grotetijd het volgende:
AC/DC vind ik erg sterk, maar die zanger heeft af en toe moeite met de imitatie krijg ik 't idee... Soms leek 'ie of naar adem te happen of er werd opeens een woord afgekapt. Niet vanwege ademhaling, maar vanwege stemgebruik.
Denk dat ze wel heel ver komen, zelfde met die Bruno Mars band.
Die Supremes band er terecht uit.
Bij die Guus Meeuwis heb ik steeds het idee dat ik naar de TV kantine zit te kijken.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 23:03 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Spannende show! In mijn optiek kreeg Guus Meeuwis een te hoog cijfer. Sowieso, volgens Johnny de Mol zou de muziek van Guus verdomd goed in elkaar. Hij zong gewoon een cover van André HazesAC/DC weer erg sterk, die zouden nog wel eens kunnen winnen!
Sterker nog: die zanger van Queen must go on leek qua stem ook totaal niet.quote:Op maandag 10 februari 2025 09:14 schreef Chiappucci het volgende:
En van mij mochten The Supremes er best uit, maar hun verwijten dat ze te weinig zingen als de originele artiest vind ik een beetje raar als George Michael ook nog in het programma zit.
Totaal niet vind ik overdreven, maar ik snap wat je bedoelt. Alleen zijn zang was/is wel van een uitzonderlijk hoog niveau, dus dat compenseert dan genoeg. Dat kun je bij Harrie/George helaas niet zeggen, al is zijn band wel prima.quote:Op maandag 10 februari 2025 09:20 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Sterker nog: die zanger van Queen must go on leek qua stem ook totaal niet.
Hij kon zeker goed zingen, maar ik heb tribute bands van Dire Straits of the Beatles gehoord. Dat kwam qua stem heel goed in de buurt. Persoonlijk vind ik dat ook wel meetellen. Zeker bij een unieke klank als Freddie Mercury. Andere winnaars zoals vorig jaar de Beegees of die jongen die Elvis nadeed vond ik het ook echt heel goed lijken. Ik snap wel dat ze dat wel als criterium ook gebruiken.quote:Op maandag 10 februari 2025 09:42 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Totaal niet vind ik overdreven, maar ik snap wat je bedoelt. Alleen zijn zang was/is wel van een uitzonderlijk hoog niveau, dus dat compenseert dan genoeg. Dat kun je bij Harrie/George helaas niet zeggen, al is zijn band wel prima.
Vlaamse Laura zingt ook anders dan Adele, maar bij haar stoor ik me er minder aan.
Ja hoor.quote:Op zondag 9 februari 2025 08:52 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Viel mij ook op! Vraag me af of die het een uur trekt met zijn stem.
Ze was erg goed inderdaad, ondanks (of misschien wel dankzij?) de lichte verkoudheid. En Kate Bush vond ik ook weer prachtig. Wel jammer dat er in het kennerspubliek weinig Kate-fans lijken te zitten.quote:
Het publiek was überhaupt heel raar met stemmen. Guus Meeuwis en Lionel Ritchie scoorden even hoog als AC/DC een hoger dan Kate Bush.quote:Op maandag 17 februari 2025 13:25 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Ze was erg goed inderdaad, ondanks (of misschien wel dankzij?) de lichte verkoudheid. En Kate Bush vond ik ook weer prachtig. Wel jammer dat er in het kennerspubliek weinig Kate-fans lijken te zitten.
Verder wel terecht dat George Michael nu naar huis is. Vind het een sympathiek bandje, maar als 'tribute' aan een van de beste zangers aller tijden is het niet overtuigend genoeg.
Het publiek is af en toe echt onnavolgbaar inderdaad. En ook eens wat betreft Kate. Ze komt sympathiek en bescheiden over, maar ook een beetje 'weird' en ongemakkelijk. Al past dat natuurlijk wel weer goed bij de artiest die ze vertolkt.quote:Op maandag 17 februari 2025 13:42 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Het publiek was überhaupt heel raar met stemmen. Guus Meeuwis en Lionel Ritchie scoorden even hoog als AC/DC een hoger dan Kate Bush.
Persoonlijk ook niet zo’n fan van Faith, maar deze was wel beter dan Lionel en zeker veel beter dan Guus, die er uitsluitend vanwege zijn sympathieke uitstraling in bleef. De top 6 ligt voor mijn gevoel wel redelijk vast:
AC/DC
Bruno Mars
Kate Bush
Lou Rawls
Tom Jones
Adele
Guus en Lionel gaan er de komende weken uit. Wie van die 6 de top 4 wordt zou ik nog niet durven voorspellen. Zoals het er nu voor staat denk ik dat Tom Jones eruit valt en dat Lou Rawls gaat opbreken dat mensen zijn repertoire onvoldoende kennen. Of Kate Bush moet zo impopulair blijven bij het publiek. Vond haar wc verhaal ook weer een tikkeltje awkward.
Nou precies dat. Ik vond het een lekker bandje en goede zanger. Maar het voelde niet "tribute" genoeg.quote:Op maandag 17 februari 2025 13:25 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Ze was erg goed inderdaad, ondanks (of misschien wel dankzij?) de lichte verkoudheid. En Kate Bush vond ik ook weer prachtig. Wel jammer dat er in het kennerspubliek weinig Kate-fans lijken te zitten.
Verder wel terecht dat George Michael nu naar huis is. Vind het een sympathiek bandje, maar als 'tribute' aan een van de beste en charismatische zangers aller tijden is het niet overtuigend genoeg.
Mee eens.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 22:07 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Kate eruit door het publiek.. Dan behoor je tot de 100 muziek liefhebbers en dan geef je dit optreden 0,6 punten lager dan Guus Meeuwis en 0,7 punten lager dan Lionel Ritchie. Schiet mij maar lek.
Ze kan moeilijk boven de muziek uit vond ik. Dat heb ik trouwens al meerdere shows, dat ik het idee heb dat sommige acts qua zang relatief zacht zijn. Weet niet of dat met de montage te maken heeft of dat het in de studio ook zo is.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 22:30 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Mee eens.
Ik vond haar optreden overigens niet sterk, maar ze is absoluut zwaar ondergewaardeerd door het publiek.
Haha, ja, dat laatste valt me ook op. Zeggen dat het een ‘heel goed cijfer is, terwijl je weet dat je het lot daarmee in handen legt van het publiek dat onnavolgbaar is. Als je echt gelooft in een act dan weet je dat het rond de 8 moet zitten om safe te zijn, temeer daar ze kwam na de twee zwakste acts en je dus weet welke cijfers die hadden.quote:Op maandag 24 februari 2025 10:45 schreef Chiappucci het volgende:
Lachwekkend inderdaad dat Kate eruit is ten gunste van Guus en Lionel. Het was zeker niet zo goed als vorige week, maar een 6,8 van het 'kennerspubliek' slaat echt nergens op. Volgens mij wordt daar flink gemanipuleerd.
De jury had haar nog kunnen redden, maar Angela komt meestal niet verder dan een "dikke, vette 7,5".
Dat is altijd leuk met een moeke. Zo ben ik samen naar Boudewijn de Groot geweest. En dan samen meezingen.quote:Op zondag 2 maart 2025 14:42 schreef Grotetijd het volgende:
Godsamme die Tom Jones tribute![]()
![]()
![]()
![]()
Wilde gisteren tickets halen voor de echte. Alle fatsoenlijke plekken waren al weg. Ja nog 1-2 stoelen per vak voor 't podium en niks naast elkaarDus is niet zo chill als je met je moeder wil
Moeke maakt alles leukerquote:Op zondag 2 maart 2025 14:45 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dat is altijd leuk met een moeke. Zo ben ik samen naar Boudewijn de Groot geweest. En dan samen meezingen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |