abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 januari 2025 @ 19:55:51 #1
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_216474566
Ik heb een eigen parkeerplaats op een afgesloten terrein. Het probleem is dat er op de een of andere regelmatig onbekende gasten parkeren op mijn parkeerplaats of die van anderen. Het liefst zou ik die auto's weg laten slepen.

De situatie is als volgt: om bij de parkeerplaats te komen, moet je vanaf de openbare weg een brug over, een afgesloten hek door (alleen te openen met een blieper), hoek om en de parkeerplaats op. Er is geen andere manier om er te komen, zowel met de auto als lopend.
Een beugel is geen optie, omdat het een grote grindbak is.

Wat zijn de opties om een auto weg te laten slepen? Langs de openbare weg doen ze dat niet, maar is duidelijk priveterrein.
Een baksteen door het raam is overigens geen optie, omdat ze dan natuurlijk snel door hebben wie dat gedaan zal hebben.
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
  Spellchecker woensdag 29 januari 2025 @ 19:56:51 #2
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_216474584
Daar zijn al een paar topics over gemaakt in het verleden.
  woensdag 29 januari 2025 @ 20:17:30 #3
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_216474888
Wat heb je verder al geprobeerd? Bordje met kenteken neerzetten/ophangen?
pi_216474891
Paaltjes slaan, je kenteken(s) er op.
Wegsleepbordje erboven.
pi_216474943
Zijn het je buren die hun auto op jouw plek zetten?? Aangezien je een AB nodig hebt om er te komen?
ik ben gek op abrikozentaart en Zelda
pi_216474947
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2025 19:56 schreef maily het volgende:
Daar zijn al een paar topics over gemaakt in het verleden.
@Syd
pi_216474954
Hoe komen de onbekenden door het hek? Kettingslot om het hek of de stroom van het hek halen kan bij afwezigheid wel inzicht geven wie er parkeert.
  woensdag 29 januari 2025 @ 20:23:41 #8
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_216474986
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2025 20:21 schreef Mathijz het volgende:
Hoe komen de onbekenden door het hek? Kettingslot om het hek of de stroom van het hek halen kan bij afwezigheid wel inzicht geven wie er parkeert.
Zoals ik het begrijp is dat een gedeeld terrein, niet alleen van TS.
  Redactie Frontpage woensdag 29 januari 2025 @ 20:26:16 #9
38148 crew  Innisdemon
pi_216475034
TIjd voor een paint, om de situatie helder te krijgen :)
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_216475200
Het bezoek van de buren staat w.s. even geparkeerd. TS weet dat allang want die houdt heel de dag alles nauwlettend in de gaten.
  woensdag 29 januari 2025 @ 20:38:12 #11
545 dop
:copyright: dop
pi_216475228
Auto blokkeren, of een wielklem zetten.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_216479368
Ik zou 112 bellen
pi_216479996
Ik zou mn auto de voor zetten en rustig mn ding gaan doen. Niet mijn probleem dat je vast staat :P
pi_216480020
Wielklem zetten
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
  donderdag 30 januari 2025 @ 08:22:10 #15
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_216480212
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2025 07:56 schreef Puala het volgende:
Ik zou mn auto de voor zetten en rustig mn ding gaan doen. Niet mijn probleem dat je vast staat :P
:')
  donderdag 30 januari 2025 @ 08:24:17 #16
508131 Beau_ter_Ham
Weg wegens slecht beleid
pi_216480221
Wielen er afhalen en de auto op bakstenen plaatsen. Briefje onder de ruitenwisser dat je een paar passende wielen tekoop hebt voor dit model auto. Bijna zeker dat ze bellen, dus weet je gelijk wie het was
Wegens minachting van de admin voor de leden (en zijn onfatsoenlijk gedrag ) heb ik dit forum verlaten
  donderdag 30 januari 2025 @ 09:20:06 #17
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_216480554
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2025 20:35 schreef smizy het volgende:
Het bezoek van de buren staat w.s. even geparkeerd. TS weet dat allang want die houdt heel de dag alles nauwlettend in de gaten.
Dit. Ik denk dat hij eerder afspraken moet maken met de VVE over auto's van bezoekers.
pi_216480752
quote:
5s.gif Op woensdag 29 januari 2025 19:55 schreef goed_volk het volgende:
Ik heb een eigen parkeerplaats op een afgesloten terrein. Het probleem is dat er op de een of andere regelmatig onbekende gasten parkeren op mijn parkeerplaats of die van anderen. Het liefst zou ik die auto's weg laten slepen.

De situatie is als volgt: om bij de parkeerplaats te komen, moet je vanaf de openbare weg een brug over, een afgesloten hek door (alleen te openen met een blieper), hoek om en de parkeerplaats op. Er is geen andere manier om er te komen, zowel met de auto als lopend.

Wat zijn de opties om een auto weg te laten slepen? Langs de openbare weg doen ze dat niet, maar is duidelijk priveterrein.
Een baksteen door het raam is overigens geen optie, omdat ze dan natuurlijk snel door hebben wie dat gedaan zal hebben.
okay, dus het is een afgesloten prive terrein en je kunt er alleen binnen als je door een van de mensen die rechtmatig toegang tot het terrein hebben wordt toegelaten?
dan heb je wel meer opties.
allereerst klinkt het alsof bebording ontbreekt. is duidelijk aangegeven wie waar moet parkeren? het klinkt namelijk alsof er meerdere gebruikers van het terrein zijn.
weet je wie het zijn? wie degene zijn die daar parkeren? dat moet toch redelijk vlot met een camera of iets dergelijks uit te zoeken zijn

wat een legale optie is is om een wielklem te laten zetten. daar zijn diensten voor. echter, je gaat een discussie krijgen. waarom krijgt A wel een wielklem en B niet. G4S bied bijvoorbeeld zo;n dienst. dan zul je echter wel zeer duidelijk je eigen parkeerplekken moeten aangeven en ook aan de andere eigenaren moeten laten weten dat je gaat handhaven.

maar wegslepen gaat je niet lukken. dan maak je jezelf meteen verantwoordleijk voor al het gezeik en kosten die erbij komen tenzij dat allemaal vooraf zeer duidelijk is afgesproken. plus als het een belangrijke klant is van een andere eigenaar die per ongeluk een foutje maakt.. krijg je daar weer gezeik mee...
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_216480896
quote:
5s.gif Op woensdag 29 januari 2025 19:55 schreef goed_volk het volgende:

Ook in een grindbak kun je een beugel laten aanbrengen. Deze bijvoorbeeld.
pi_216480930
Je kan ook simpelweg een wielklem kopen en deze aanbrengen. Even een gelamineerd papiertje (laten) maken met daarop de mededeling dat er een wielklem op zit, waarom en hoe ze je kunnen bereiken. Dit steek je dan onder de ruitenwisser en/of tussen de deur. Daarmee is het gedonder zo afgelopen.

Wel belangrijk is dat het duidelijk is dat het een privé parkeerplek is, met een bordje en dergelijken.

Maar ook de vraag, hoe komen onbekenden op dat terrein dan?
pi_216481201
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2025 10:05 schreef GereDathan het volgende:
Je kan ook simpelweg een wielklem kopen en deze aanbrengen. Even een gelamineerd papiertje (laten) maken met daarop de mededeling dat er een wielklem op zit, waarom en hoe ze je kunnen bereiken. Dit steek je dan onder de ruitenwisser en/of tussen de deur. Daarmee is het gedonder zo afgelopen.

Wel belangrijk is dat het duidelijk is dat het een privé parkeerplek is, met een bordje en dergelijken.

Maar ook de vraag, hoe komen onbekenden op dat terrein dan?
let wel, afgesloten terrein. als een terrein prive bezit is maar toegankelijk vanaf de openbare weg dan kun je niet handhaven op parkeerbeleid. die bordjes met wegsleepregelin e.d. zijn fantastisch, maar juridisch waardeloos als de plek vanaf de openbare weg bereikbaar is.
ga je dan iets doen wat schade kan opleveren, zoals wegslepen of een klem aanbrengen, kun je (en zul je) verantwoordelijk gesteld worden voor de schade en vervolgschade.
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_216481783
Volgens mij is dit een keer bij de Rijdende Rechter geweest.
Weg laten slepen kan natuurlijk maar jij bent de opdrachtgever en jij betaald de kosten dan.

Wat je ook kunt doen is duidelijk aangeven dat dit een prive parkeerplaats is en dat bv ¤50,- per uur kost om hier te parkeren. Mocht iemand hem hier dan neerzetten dan kun je een deurwaarder inschakelen om de parkeerkosten in te vorderen. ^O^
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  donderdag 30 januari 2025 @ 11:30:05 #23
27929 piere
doe mij maar bier
pi_216481818
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2025 11:27 schreef valentijn101 het volgende:
Wat je ook kunt doen is duidelijk aangeven dat dit een prive parkeerplaats is en dat bv ¤50,- per uur kost om hier te parkeren. Mocht iemand hem hier dan neerzetten dan kun je een deurwaarder inschakelen om de parkeerkosten in te vorderen. ^O^
Ja dat werkt 100% :')
fok you ja!
pi_216482330
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2025 10:32 schreef freak1 het volgende:

[..]
let wel, afgesloten terrein. als een terrein prive bezit is maar toegankelijk vanaf de openbare weg dan kun je niet handhaven op parkeerbeleid. die bordjes met wegsleepregelin e.d. zijn fantastisch, maar juridisch waardeloos als de plek vanaf de openbare weg bereikbaar is.
ga je dan iets doen wat schade kan opleveren, zoals wegslepen of een klem aanbrengen, kun je (en zul je) verantwoordelijk gesteld worden voor de schade en vervolgschade.
Klopt, maar dat geeft TS toch ook aan?

Er moet een duidelijke scheiding zijn tussen het privé terrein en de openbare weg. Dat kan zoiets simpels zijn als een touwtje, maar enkel een bordje is niet voldoende.

[ Bericht 2% gewijzigd door GereDathan op 30-01-2025 12:52:38 ]
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 30 januari 2025 @ 12:36:28 #25
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_216482422
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2025 10:32 schreef freak1 het volgende:

[..]
Het is niet direct toegankelijk lees ik uit de OP. Je moet een afgesloten hek door.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')