@Sydquote:Op woensdag 29 januari 2025 19:56 schreef maily het volgende:
Daar zijn al een paar topics over gemaakt in het verleden.
Zoals ik het begrijp is dat een gedeeld terrein, niet alleen van TS.quote:Op woensdag 29 januari 2025 20:21 schreef Mathijz het volgende:
Hoe komen de onbekenden door het hek? Kettingslot om het hek of de stroom van het hek halen kan bij afwezigheid wel inzicht geven wie er parkeert.
quote:Op donderdag 30 januari 2025 07:56 schreef Puala het volgende:
Ik zou mn auto de voor zetten en rustig mn ding gaan doen. Niet mijn probleem dat je vast staat
Dit. Ik denk dat hij eerder afspraken moet maken met de VVE over auto's van bezoekers.quote:Op woensdag 29 januari 2025 20:35 schreef smizy het volgende:
Het bezoek van de buren staat w.s. even geparkeerd. TS weet dat allang want die houdt heel de dag alles nauwlettend in de gaten.
okay, dus het is een afgesloten prive terrein en je kunt er alleen binnen als je door een van de mensen die rechtmatig toegang tot het terrein hebben wordt toegelaten?quote:Op woensdag 29 januari 2025 19:55 schreef goed_volk het volgende:
Ik heb een eigen parkeerplaats op een afgesloten terrein. Het probleem is dat er op de een of andere regelmatig onbekende gasten parkeren op mijn parkeerplaats of die van anderen. Het liefst zou ik die auto's weg laten slepen.
De situatie is als volgt: om bij de parkeerplaats te komen, moet je vanaf de openbare weg een brug over, een afgesloten hek door (alleen te openen met een blieper), hoek om en de parkeerplaats op. Er is geen andere manier om er te komen, zowel met de auto als lopend.
Een beugel is geen optie, omdat het een grote grindbak is.
Wat zijn de opties om een auto weg te laten slepen? Langs de openbare weg doen ze dat niet, maar is duidelijk priveterrein.
Een baksteen door het raam is overigens geen optie, omdat ze dan natuurlijk snel door hebben wie dat gedaan zal hebben.
Ook in een grindbak kun je een beugel laten aanbrengen. Deze bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 29 januari 2025 19:55 schreef goed_volk het volgende:
Een beugel is geen optie, omdat het een grote grindbak is.
let wel, afgesloten terrein. als een terrein prive bezit is maar toegankelijk vanaf de openbare weg dan kun je niet handhaven op parkeerbeleid. die bordjes met wegsleepregelin e.d. zijn fantastisch, maar juridisch waardeloos als de plek vanaf de openbare weg bereikbaar is.quote:Op donderdag 30 januari 2025 10:05 schreef GereDathan het volgende:
Je kan ook simpelweg een wielklem kopen en deze aanbrengen. Even een gelamineerd papiertje (laten) maken met daarop de mededeling dat er een wielklem op zit, waarom en hoe ze je kunnen bereiken. Dit steek je dan onder de ruitenwisser en/of tussen de deur. Daarmee is het gedonder zo afgelopen.
Wel belangrijk is dat het duidelijk is dat het een privé parkeerplek is, met een bordje en dergelijken.
Maar ook de vraag, hoe komen onbekenden op dat terrein dan?
Ja dat werkt 100%quote:Op donderdag 30 januari 2025 11:27 schreef valentijn101 het volgende:
Wat je ook kunt doen is duidelijk aangeven dat dit een prive parkeerplaats is en dat bv ¤50,- per uur kost om hier te parkeren. Mocht iemand hem hier dan neerzetten dan kun je een deurwaarder inschakelen om de parkeerkosten in te vorderen.
Klopt, maar dat geeft TS toch ook aan?quote:Op donderdag 30 januari 2025 10:32 schreef freak1 het volgende:
[..]
let wel, afgesloten terrein. als een terrein prive bezit is maar toegankelijk vanaf de openbare weg dan kun je niet handhaven op parkeerbeleid. die bordjes met wegsleepregelin e.d. zijn fantastisch, maar juridisch waardeloos als de plek vanaf de openbare weg bereikbaar is.
ga je dan iets doen wat schade kan opleveren, zoals wegslepen of een klem aanbrengen, kun je (en zul je) verantwoordelijk gesteld worden voor de schade en vervolgschade.
Het is niet direct toegankelijk lees ik uit de OP. Je moet een afgesloten hek door.quote:Op donderdag 30 januari 2025 10:32 schreef freak1 het volgende:
[..]
let wel, afgesloten terrein. als een terrein prive bezit is maar toegankelijk vanaf de openbare weg dan kun je niet handhaven op parkeerbeleid. die bordjes met wegsleepregelin e.d. zijn fantastisch, maar juridisch waardeloos als de plek vanaf de openbare weg bereikbaar is.
ga je dan iets doen wat schade kan opleveren, zoals wegslepen of een klem aanbrengen, kun je (en zul je) verantwoordelijk gesteld worden voor de schade en vervolgschade.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |