Dat legale gaat dan toch weg? Dan blijft illegaal vuurwerk over waar totaal geen controle op is.quote:Op woensdag 2 april 2025 14:08 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Wat een rare conclusie, vuurwerk dat nu legaal is en geen slachtoffers veroorzaakt wordt niet ineens magisch extra zwaar na een verbod.
Ja, maar dat illegale vuurwerk is er nu ook al, dus daar verandert niet zoveel aan. De keurige buurman op de hoek die elk jaar een paar potjes afsteekt met z'n kinderen gaat nu niet ineens allemaal cobra's halen.quote:Op woensdag 2 april 2025 14:15 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Dat legale gaat dan toch weg? Dan blijft illegaal vuurwerk over waar totaal geen controle op is.
Nog meer opslag in garageboxen/huizen etc.
slechtere kwaliteit.
Zwaar vuurwerk stopt echt niet met een totaal verbod.
Een van de redenen dat je nu zoveel over cobra's hoort is vanwege het verbod op rotjes. Waarom zou je illegaal rotjes kopen als je ook aan cobra's kan komen van dezelfde verkoper.quote:Op woensdag 2 april 2025 14:24 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ja, maar dat illegale vuurwerk is er nu ook al, dus daar verandert niet zoveel aan. De keurige buurman op de hoek die elk jaar een paar potjes afsteekt met z'n kinderen gaat nu niet ineens allemaal cobra's halen.
Ik zeg niet iedereen.quote:Op woensdag 2 april 2025 14:24 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ja, maar dat illegale vuurwerk is er nu ook al, dus daar verandert niet zoveel aan. De keurige buurman op de hoek die elk jaar een paar potjes afsteekt met z'n kinderen gaat nu niet ineens allemaal cobra's halen.
En die kan je het hele jaar door kopen ook nog.quote:Op woensdag 2 april 2025 14:26 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Een van de redenen dat je nu zoveel over cobra's hoort is vanwege het verbod op rotjes. Waarom zou je illegaal rotjes kopen als je ook aan cobra's kan komen van dezelfde verkoper.
Ja je verwacht niet dat als je iets de illegaliteit in drukt dat het dan door louche figuren verkocht wordt toch?quote:Op woensdag 2 april 2025 14:34 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
En die kan je het hele jaar door kopen ook nog.
Vapen, tabak alle verboden die ze verzinnen werken averechts.quote:Op woensdag 2 april 2025 14:53 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja je verwacht niet dat als je iets de illegaliteit in drukt dat het dan door louche figuren verkocht wordt toch?
Met vapes zie je exact hetzelfde gebeuren. Het handhaven lukt ook daar al niet.
Grootste partij illegale vapes ooit is vandaag in beslag genomen. Het bedrijf daarachter was al eens eerder met een iets kleinere partij illegale vapes gesnapt. Toen konden ze niet bestraft worden. Nu gaan ze wederom vrijuit. Zelfs een boete was niet mogelijk. Het is gewoon een soort pakkertje zonder gevolgen voor de gepakten.quote:Op woensdag 2 april 2025 14:53 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja je verwacht niet dat als je iets de illegaliteit in drukt dat het dan door louche figuren verkocht wordt toch?
Met vapes zie je exact hetzelfde gebeuren. Het handhaven lukt ook daar al niet.
Zwaar vuurwerk, als in knalvuurwerk, was sowieso al verboden sinds een paar jaar.quote:Op woensdag 2 april 2025 14:15 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Dat legale gaat dan toch weg? Dan blijft illegaal vuurwerk over waar totaal geen controle op is.
Nog meer opslag in garageboxen/huizen etc.
slechtere kwaliteit.
Zwaar vuurwerk stopt echt niet met een totaal verbod.
Dat idd.quote:Op donderdag 10 juli 2025 19:02 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Zwaar vuurwerk, als in knalvuurwerk, was sowieso al verboden sinds een paar jaar.
Ik koop als sinds mijn tienerjaren, die al 3 decennia achte mij liggen, geen vuurwerk meer, omdat ik dat zonde van mijn geld vind.
Maar zo'n vuurwerkvern is simpelweg niet te handhaven.
Zelfs vroeger, toen elk dorp nog een politiebureau had en er veel meer agenten waren, was het gewoon pure pech als je gepakt werd.
Afsteken voor Oudjaarsdag is al sinds weet ik veel hoe lang verboden.
Daar was toen al niet op te handhaven.
Paar jaar terug is al het gewone knalvuurwerk verbod, en ook daar is niet op te handhaven.
In mijn gemeente is er sinds een aantal jaren al een algeheel vuurwerkverbod.
En daar is al jaren niks van te merken, omdat daar simpelweg niet op te handhaven valt.
Idem voor Nijmegen, waar ik ook vrijwel dagelijks ben.
Ook daar is er niks te merken van een algeheel vuurwerkverbod.
Dus denken dat een landelijk algeheel vuurwerkverbod gaat werken is naïef.
Jongeren zullen net als nu massaal cobras en zo blijven afsteken, en de huisvader zal voor zijn kinderen pakketjes uit België of zo halen (lang voor oud en nieuw om grenscontroles te vermijden).
Oh het gaat wel werken.quote:Op donderdag 10 juli 2025 19:02 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Zwaar vuurwerk, als in knalvuurwerk, was sowieso al verboden sinds een paar jaar.
Ik koop als sinds mijn tienerjaren, die al 3 decennia achte mij liggen, geen vuurwerk meer, omdat ik dat zonde van mijn geld vind.
Maar zo'n vuurwerkvern is simpelweg niet te handhaven.
Zelfs vroeger, toen elk dorp nog een politiebureau had en er veel meer agenten waren, was het gewoon pure pech als je gepakt werd.
Afsteken voor Oudjaarsdag is al sinds weet ik veel hoe lang verboden.
Daar was toen al niet op te handhaven.
Paar jaar terug is al het gewone knalvuurwerk verbod, en ook daar is niet op te handhaven.
In mijn gemeente is er sinds een aantal jaren al een algeheel vuurwerkverbod.
En daar is al jaren niks van te merken, omdat daar simpelweg niet op te handhaven valt.
Idem voor Nijmegen, waar ik ook vrijwel dagelijks ben.
Ook daar is er niks te merken van een algeheel vuurwerkverbod.
Dus denken dat een landelijk algeheel vuurwerkverbod gaat werken is naïef.
Jongeren zullen net als nu massaal cobras en zo blijven afsteken, en de huisvader zal voor zijn kinderen pakketjes uit België of zo halen (lang voor oud en nieuw om grenscontroles te vermijden).
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |