abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217262982
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2025 14:08 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]
Wat een rare conclusie, vuurwerk dat nu legaal is en geen slachtoffers veroorzaakt wordt niet ineens magisch extra zwaar na een verbod.
Dat legale gaat dan toch weg? Dan blijft illegaal vuurwerk over waar totaal geen controle op is.
Nog meer opslag in garageboxen/huizen etc.
slechtere kwaliteit.
Zwaar vuurwerk stopt echt niet met een totaal verbod.
pi_217263058
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2025 14:15 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Dat legale gaat dan toch weg? Dan blijft illegaal vuurwerk over waar totaal geen controle op is.
slechtere kwaliteit.
Ja, maar dat illegale vuurwerk is er nu ook al, dus daar verandert niet zoveel aan. De keurige buurman op de hoek die elk jaar een paar potjes afsteekt met z'n kinderen gaat nu niet ineens allemaal cobra's halen.
  woensdag 2 april 2025 @ 14:25:09 #128
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_217263064
Al die media gisteren met Wellicht dit jaar al een verbod en Nu een meerderheid in de kamer..even de voorwaarden van VVD en NSC vergeten, lijkt me sterk dat die dit jaar al geregeld zijn
Ik denk wel eens aan Ionica
Die deelde nog eens staart tot de macht 7
pi_217263069
quote:
14s.gif Op woensdag 2 april 2025 14:24 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]
Ja, maar dat illegale vuurwerk is er nu ook al, dus daar verandert niet zoveel aan. De keurige buurman op de hoek die elk jaar een paar potjes afsteekt met z'n kinderen gaat nu niet ineens allemaal cobra's halen.
Een van de redenen dat je nu zoveel over cobra's hoort is vanwege het verbod op rotjes. Waarom zou je illegaal rotjes kopen als je ook aan cobra's kan komen van dezelfde verkoper.
pi_217263129
quote:
14s.gif Op woensdag 2 april 2025 14:24 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]
Ik zeg niet iedereen. :)

Het vuurwerk wat nu verkocht word in winkels zitten veel controles op.
Als dat illegaal word dan is de kans groter op zelf gefabriceerd spul.

En waarom zou je i.p.v. een cake dan geen grote vuurpijlen halen of beide.
pi_217263141
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2025 14:26 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Een van de redenen dat je nu zoveel over cobra's hoort is vanwege het verbod op rotjes. Waarom zou je illegaal rotjes kopen als je ook aan cobra's kan komen van dezelfde verkoper.
En die kan je het hele jaar door kopen ook nog.
pi_217263367
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2025 14:34 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
En die kan je het hele jaar door kopen ook nog.
Ja je verwacht niet dat als je iets de illegaliteit in drukt dat het dan door louche figuren verkocht wordt toch?

Met vapes zie je exact hetzelfde gebeuren. Het handhaven lukt ook daar al niet.
pi_217263623
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2025 14:53 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ja je verwacht niet dat als je iets de illegaliteit in drukt dat het dan door louche figuren verkocht wordt toch?

Vapen, tabak alle verboden die ze verzinnen werken averechts.
Elektrische auto's zonnepanelen ook al zo'n flop.
pi_218178030
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2025 14:53 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Grootste partij illegale vapes ooit is vandaag in beslag genomen. Het bedrijf daarachter was al eens eerder met een iets kleinere partij illegale vapes gesnapt. Toen konden ze niet bestraft worden. Nu gaan ze wederom vrijuit. Zelfs een boete was niet mogelijk. Het is gewoon een soort pakkertje zonder gevolgen voor de gepakten.
https://nos.nl/artikel/25(...)grootste-vangst-ooit
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_218178214
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2025 14:15 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
slechtere kwaliteit.
Zwaar vuurwerk, als in knalvuurwerk, was sowieso al verboden sinds een paar jaar.

Ik koop als sinds mijn tienerjaren, die al 3 decennia achte mij liggen, geen vuurwerk meer, omdat ik dat zonde van mijn geld vind.

Maar zo'n vuurwerkvern is simpelweg niet te handhaven.
Zelfs vroeger, toen elk dorp nog een politiebureau had en er veel meer agenten waren, was het gewoon pure pech als je gepakt werd.

Afsteken voor Oudjaarsdag is al sinds weet ik veel hoe lang verboden.
Daar was toen al niet op te handhaven.
Paar jaar terug is al het gewone knalvuurwerk verbod, en ook daar is niet op te handhaven.

In mijn gemeente is er sinds een aantal jaren al een algeheel vuurwerkverbod.
En daar is al jaren niks van te merken, omdat daar simpelweg niet op te handhaven valt.
Idem voor Nijmegen, waar ik ook vrijwel dagelijks ben.
Ook daar is er niks te merken van een algeheel vuurwerkverbod.

Dus denken dat een landelijk algeheel vuurwerkverbod gaat werken is naïef.

Jongeren zullen net als nu massaal cobras en zo blijven afsteken, en de huisvader zal voor zijn kinderen pakketjes uit België of zo halen (lang voor oud en nieuw om grenscontroles te vermijden).
pi_218178243
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juli 2025 19:02 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Zwaar vuurwerk, als in knalvuurwerk, was sowieso al verboden sinds een paar jaar.

Ik koop als sinds mijn tienerjaren, die al 3 decennia achte mij liggen, geen vuurwerk meer, omdat ik dat zonde van mijn geld vind.

Zelfs vroeger, toen elk dorp nog een politiebureau had en er veel meer agenten waren, was het gewoon pure pech als je gepakt werd.

Paar jaar terug is al het gewone knalvuurwerk verbod, en ook daar is niet op te handhaven.

En daar is al jaren niks van te merken, omdat daar simpelweg niet op te handhaven valt.

Jongeren zullen net als nu massaal cobras en zo blijven afsteken, en de huisvader zal voor zijn kinderen pakketjes uit België of zo halen (lang voor oud en nieuw om grenscontroles te vermijden).
Dat idd.
  donderdag 10 juli 2025 @ 19:13:59 #137
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_218178302
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juli 2025 19:02 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Oh het gaat wel werken.
Alleen voor de verkeerde mensen.

Papa die om 00:00 met de kinderen een paar sierpotjes af schiet en dan weer lekker naar binnen gaat voor een oliebol, die pak je er mee.
Want die gaat niet speciaal naar Duitsland toe voor vuurwerk.
Eerste jaar misschien nog maar langzaam aan zullen er steeds minder gaan.

Diegenen echter die voor overlast zorgen, die blijven Cobra's bestellen, die blijven rotzooi trappen elk oud en nieuw.
Die gaan echt niet minderen net zoals de vuurwerk fanaten die sowieso al het huis vol hebben met vuurwerk nog voordat de officiele verkoop start.
Die elke avond Oud en Nieuw hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')