Ik vind het wel verbazingwekkend. Zie het maar te regelen in die tijdquote:Op zondag 18 mei 2025 23:35 schreef flipsen het volgende:
[..]
Hier ook. Als mijn vrouw zou overlijden heeft mijn schoonmoeder geen kans om op tijd bij de begrafenis te zijn. En mijn familie natuurlijk al helemaal niet...
Ha, dat is hier ook vaak zo! En die weten echt overal vanaf, ik stond echt met mijn oren te klapperen de eerste keer dat ik met nogal specifieke zaken in een ferreteria was en het aan de vrouw achter de balie ging uitleggen.quote:Op woensdag 21 mei 2025 15:59 schreef Isegrim het volgende:
En mijn lokale ferretería wordt gerund door uitsluitend vrouwen. 👌
Ik gok staalhandelquote:Op woensdag 21 mei 2025 16:24 schreef golfer het volgende:
Ik moest wel opzoeken wat een ferreteria is.
quote:Op woensdag 21 mei 2025 16:24 schreef golfer het volgende:
Ik moest wel opzoeken wat een ferreteria is.
Ijzerwarenhandel, in de praktijk je lokale kleine bouwmarkt.quote:
In mijn geval denk ik geen probleem, maar het feit dat hij het me toevertrouwt vond ik wel een soort van eer. Ik ben daar zelf ook nogal selectief in namelijk.quote:Op woensdag 21 mei 2025 16:24 schreef derLudolf het volgende:
Ik leen sowieso geen gereedschap uit, ongeacht geslacht. De mensen die ik het wel vertrouw hebben zelf wel gereedschap![]()
Weet niet of een profi kettingzaag uitlenen aan iemand die nog nooit zo'n ding heeft vastgehouden heel handig is overigens
Met de geleende kettingzaag?quote:Op woensdag 21 mei 2025 23:35 schreef Isegrim het volgende:
Zaterdag nieuwe haan ophalen, een ayam cemani.
[ link | afbeelding ]
Dat betekent ook dat ik komend weekend mijn eerste slacht moet gaan doen.
Volgens Wikipedia zouden er nog 32 inwoners zijn maar inmiddels al weer verder leeg gelopen? Staan al die huizen dan leeg of worden die gesloopt?quote:Op donderdag 22 mei 2025 13:27 schreef Isegrim het volgende:
Meer dan 90% ontvolking, en er is nog steeds daling.
In de jaren 80 was er in Penacoba een school. De zus van J. zat erop. Nu zijn er nog drie huizen.
Is het niet Penacova ipv Penacoba?quote:Op donderdag 22 mei 2025 14:11 schreef Isegrim het volgende:
Oh, je hebt de verkeerde plek opgezocht, de onze heeft geen wiki überhaupt. Er zijn meer plekken met (bijna) dezelfde naam.
Dat hangt er vanaf aan wie (of vooral: waar) je het vraagt. Hier is het Penacoba.quote:Op donderdag 22 mei 2025 14:14 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Is het niet Penacova ipv Penacoba?
Ik vroeg het aan Google mapsquote:Op donderdag 22 mei 2025 14:16 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat hangt er vanaf aan wie (of vooral: waar) je het vraagt. Hier is het Penacoba.
Stats: https://estadisticasmunic(...)lanueva%20de%20Oscos
quote:Op donderdag 22 mei 2025 14:31 schreef Isegrim het volgende:
Overigens hebben we afgelopen zondag ons zesmaandige jubileum hier gevierd.
En ik weet niet hoe lang een "honeymoon-periode" behoort te duren, maar ik ben nog steeds stupidly happy hier. Deze verhuizing is het beste dat ik ooit voor mezelf had kunnen doen. Ik voel me hier zeer op mijn plek en heb mijn levensvreugd hervonden. Ik heb tien jaar alleen maar in mijn hoofd geleefd (en mede als gevolg daarvan heel veel angst en stress gehad) en nu leef ik veel meer vanuit mijn lijf en gaat het 1000% beter met me.
(En ik realiseer me terdege dat het een enorm privilege is dat ik dit zo heb kunnen doen. En dat ik gigantische mazzel heb gehad dat ik ook nog een baan op afstand kreeg aangeboden net voor vertrek.)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |