abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218258227
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2025 12:27 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Hier zijn er ook wel eens meer aan het rondscharrelen maar die zijn dikker.

Deze is wat aan de dunne kant (vind ik) voor een egel. Dus voor de komende herfst/winter nog even "vetmesten" ;)
Wat zegt een obesitas-egel als ie weer eens te veel heeft gegeten? 'Je kunt me rollen'
pi_218258272
:D
pi_218258300
Ik lees net in de VK een mooi uitgebreid stuk over de Bijeneter in NL.
https://archive.ph/Adssa

Met deze link erbij over de groene bijeneter. Wat een prachtbeestje en een fijn artikel O+
https://www.dutchavifauna.nl/species/groene_bijeneter
pi_218260213
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2025 12:17 schreef Blues het volgende:

[..]
Die had ik ook, Merlin vind ik net ff wat handiger.
Met mijn wandeling afgelopen donderdag bij Spaarndam zag ik Buizerds cirkelen (miauw miauw :D ) hoorde ik met Merlin zwartkoppen en een gekraagde roodstaart.
Niet gezien die 2 laatsten helaas.
Ah, ik zal eens kijken of ik Merlin ook ga gebruiken. De meeste NL vogels kan ik al wel herkennen aan hun geluid.
Maarreh, zo'n bijeneter.....als ik die alleen had gehoord had ik het nooit geraden :)
Leuk artikel heb je geplaatst, en inderdaad prachtige vogels zijn het!
pi_218272938
Bezoek van de winterkoninkjes in de tuin >:O

pi_218274231
pi_218274423
quote:
10s.gif Op maandag 21 juli 2025 05:59 schreef Tjoent het volgende:
[ afbeelding ]
pi_218274439
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2025 07:43 schreef Blues het volgende:

[..]
Hij/ zij kijkt ook echt zo van: 'Haal dat ding van m'n hoofd!!' :wtf:
pi_218276643
quote:
10s.gif Op maandag 21 juli 2025 05:59 schreef Tjoent het volgende:
[ afbeelding ]
Fixed that for you :+

pi_218276756
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2025 13:18 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Fixed that for you :+

[ afbeelding ]
Haha :D
Eigenlijk moet ie nog snowboots aan :P
pi_218277121
Mijn koning wat doe je _O-
pi_218277465
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2025 13:34 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Haha :D
Eigenlijk moet ie nog snowboots aan :P
Dat kreeg ik dan weer niet naar tevredenheid voor elkaar, die pootjes zijn gewoon niet geschikt :P
pi_218286451
Specht in de hazelaar vd buur om die lekkere nootjes te kunnen pakken :)
Niet al te scherp, moest flink inzoomen met camera.

pi_218286706
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 13:41 schreef Blues het volgende:
Specht in de hazelaar vd buur om die lekkere nootjes te kunnen pakken :)
Niet al te scherp, moest flink inzoomen met camera.

[ afbeelding ]
Spechten zijn zo grappig, altijd half achter een stammetje verstoppen en denken dat je ze dan niet ziet :P
pi_218342941
Heb de Merlin Bird ID app nu een paar keer uitgeprobeerd en moet zeggen, hij is TOP
Bedankt voor de tips jongens ^O^

Vooral dat ie meerdere vogels tegelijk signaleert en aangeeft wie er op dat moment fluit

Vandaag een gezin met jonge gekraagde roodstaarten gehoord en gezien
  woensdag 30 juli 2025 @ 22:53:24 #166
249756 Symphonic
Pret met een Kerstpakket
pi_218374656
Vakantie in Duitsland leverde (3!) zwarte wouwen, verschillende rode wouwen, veel roeken, een tweetal raven, duizenden boeren zwaluwen, honderden mussen (heg/gras/huis in volgorde van voorkomen), tientallen graspiepers, een tiental eiders, een tiental slobeenden, een tiental zomertalingen, tientallen grote sternen, tientallen visdiefjes, stuk of 50 ooievaars (meer dan ik er de afgelopen 50 jaar bij elkaar zag), stuk if 20 sperwers, een boom vol pimpelmezen, 2 middelste bonte (toen ik ze niet verwachtte), 1 Wespendief O+, een stuk of veel Aalscholvers, een roofvogel die ik niet goed genoeg in de kijker kreeg om te determineren, hij was heel hoog), een blauwe kiek, een stuk of 5 bruine kiek, en een stuk of 20 meeuwen die ik niet helemaal thuis kon brengen maar ik denk dat het Pontische meeuwen waren, de tekening komt heel erg overeen. Noord Friesland is echt een Walhalla.
Pietje Puk en de Plakbandcrisis
pi_218377349
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 22:53 schreef Symphonic het volgende:
Vakantie in Duitsland leverde (3!) zwarte wouwen, verschillende rode wouwen, veel roeken, een tweetal raven, duizenden boeren zwaluwen, honderden mussen (heg/gras/huis in volgorde van voorkomen), tientallen graspiepers, een tiental eiders, een tiental slobeenden, een tiental zomertalingen, tientallen grote sternen, tientallen visdiefjes, stuk of 50 ooievaars (meer dan ik er de afgelopen 50 jaar bij elkaar zag), stuk if 20 sperwers, een boom vol pimpelmezen, 2 middelste bonte (toen ik ze niet verwachtte), 1 Wespendief O+, een stuk of veel Aalscholvers, een roofvogel die ik niet goed genoeg in de kijker kreeg om te determineren, hij was heel hoog), een blauwe kiek, een stuk of 5 bruine kiek, en een stuk of 20 meeuwen die ik niet helemaal thuis kon brengen maar ik denk dat het Pontische meeuwen waren, de tekening komt heel erg overeen. Noord Friesland is echt een Walhalla.
Heerlijk!!
pi_218377370
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 22:53 schreef Symphonic het volgende:
Mooi man!
pi_218379215
Hele link

Ik heb ze al eerder hier gepost, de jongen van het Halve Maantje:
Blues in F&F / Vrije vogels #9

quote:
Een bijzonder tafereel op het cricketveld van hockeyclub Bloemendaal eerder deze week: zeker vijftien ooievaars waren neergestreken op het net ingezaaide gras. Een ooievaarsfamilie nestelt succesvol in de buurt, maar het is een raadsel waar al die soortgenoten vandaan kwamen.

Een dag later blijkt de groep ooievaars op het cricketveld uitgedund te zijn tot 'maar' drie exemplaren. Het zijn twee volwassenen en hun jong. Zij nestelen even verderop in het dorp bij het 'halve maantje' aan de Lage Duin en Daalseweg. Om hen heen cirkelen vele tientallen meeuwen, vaak ook met jongen.

Meerdere voorbijgangers bekijken het tafereel. Een man met een lieve en erg enthousiaste hond vertelt dat hij zijn viervoeter vandaag maar even aan de lijn houdt. "Je wil al die vogels natuurlijk niet verstoren. Het is een prachtig gezicht, toch?" Een ander stapt even van de fiets om een snel een foto met de mobiele telefoon te maken.
pi_218391042
Vandaag weer een paar uurtjes de Beekse Bergen geweest, heel veel ijsvogels gezien en gehoord.
Scherend over het water, jonkies die zaten te bedelen enz. enz.
Nog nooit zoveel ijsvogels op 1 dag gespot O+

Een groot deel van de jonge ooievaars aldaar heeft het nest verlaten, het was beduidend minder druk met klepperaars dan een week of 3 geleden.
pi_218405450
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2025 20:49 schreef Kanaroe het volgende:
Vandaag weer een paar uurtjes de Beekse Bergen geweest, heel veel ijsvogels gezien en gehoord.
Scherend over het water, jonkies die zaten te bedelen enz. enz.
Nog nooit zoveel ijsvogels op 1 dag gespot O+

Een groot deel van de jonge ooievaars aldaar heeft het nest verlaten, het was beduidend minder druk met klepperaars dan een week of 3 geleden.
Wat leuk van de IJsvogels O+ !

Ook leuk nieuws uit mijn regio:
Bijzondere buizerds nu een week BN'ers, en dat bevalt best - NH Nieuws https://share.google/ZpI71pO4lKODqIsrk
pi_218405921
quote:
1s.gif Op zondag 3 augustus 2025 14:23 schreef Blues het volgende:

[..]
Wat leuk van de IJsvogels O+ !

Ook leuk nieuws uit mijn regio:
Bijzondere buizerds nu een week BN'ers, en dat bevalt best - NH Nieuws https://share.google/ZpI71pO4lKODqIsrk
Ja, die ijsvogels....schitterend gewoon

Gaaf, die buizerds O+
En ook heel mooi, zo'n groene wand! Zouden meer bedrijfspanden moeten doen
pi_218405976
Uitkijken hoor met die ijsvogels :P

pi_218418464
  maandag 4 augustus 2025 @ 21:05:47 #175
249756 Symphonic
Pret met een Kerstpakket
pi_218419105
quote:
12s.gif Op zondag 3 augustus 2025 15:07 schreef Tjoent het volgende:
Uitkijken hoor met die ijsvogels :P

[ afbeelding ]

Net zo stiekem als de braamsluiper, die ik ook voorbij zag sluipen in Duitsland.
Mooi vogeltje ook :Y
Pietje Puk en de Plakbandcrisis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')