Leuk man! Die kleine heb ik nog maar 1x gezienquote:Op zaterdag 12 juli 2025 22:14 schreef TheFreshPrince het volgende:
Eergisteren nieuwe eekhoornvoederkast opgehangen.
Hoorde gisteren een luid getik... was een kleine bonte specht die het eten wel door het raampje zag maar er niet bij kon
Heb nog geen foto van een eekhoorn kunnen maken maar dit legt het wel uitquote:Op zondag 13 juli 2025 00:49 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Leuk man! Die kleine heb ik nog maar 1x gezien
Hoe kan het dat de eekhoorn wel bij het voer kan maar dat spechtje niet?
Oh ja, ik snap het nuquote:Op zondag 13 juli 2025 00:52 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Heb nog geen foto van een eekhoorn kunnen maken maar dit legt het wel uit
[ afbeelding ]
Ja, maar het spechtje heeft niets te klagen.quote:Op zondag 13 juli 2025 00:54 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Oh ja, ik snap het nu![]()
Arm dommig spechtje
Haha, inderdaadquote:Op zondag 13 juli 2025 00:56 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ja, maar het spechtje heeft niets te klagen.
3-voudige pindakaas dispenser, 2 pindasilo's en verse zonnebloempitten.
Dat die vogels nog van de grond komen is een wonder.
Onwijs leuk he? Je geeft ongepelde hazelnoten als ik het goed zie.quote:Op zondag 13 juli 2025 00:52 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Heb nog geen foto van een eekhoorn kunnen maken maar dit legt het wel uit
[ afbeelding ]
Bekijk deze YouTube-video
Wat gaaf!quote:Op dinsdag 15 juli 2025 16:41 schreef Tjoent het volgende:
Ondergetekende heeft vers van de pers weer jonge groene spechten voor u![]()
Het zijn wel stills uit een filmpje en ik ga natuurlijk niet snijden in een spechtmaar hopelijk oké zo.
Elk jaar hetzelfde ritueel in de tuin. Leuk!
[ afbeelding ]
en
[ afbeelding ]
Ja, echt hequote:
Heerlijk zo'n struikvarkentje in de tuinquote:Op maandag 14 juli 2025 23:35 schreef TheFreshPrince het volgende:
Net voor het echt donker werd zag ik een egeltje door de tuin scharrelen.
Even wat kattenvoer gestrooid (had ik nog nieuw in zak voor de fretten) en dat ging er goed in.
Water weet hij wel te vinden, daar staat een mooie net ververste schaal voor in de struiken.
Ja, katten in de tuin zorgt wel eens voor problemen.quote:Op woensdag 16 juli 2025 13:57 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Heerlijk zo'n struikvarkentje in de tuin![]()
Wij hadden vorige zomer een moeder met 2 jonkies, en 1 daarvan is in onze tuin gebleven
We geven egelvoer in een zelfgemaakt voederhuis zodat de$@¥₩%
buurtkatten er niet bij kunnen
(Buurtkat 1 heeft al minimaal 3 jonge koolmezen gepakt)
Ja klopt, merels zijn goede aangevers, ook voor sperwergevaar!quote:Op woensdag 16 juli 2025 21:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ja, katten in de tuin zorgt wel eens voor problemen.
Meestal maken de merels wel lawaai zodat ik de kat weg kan jagen
Egels zijn echt leuk, je hoort ze vaak al van afstand "knorren" voordat ze je tuin in wandelen.
Hele fijne appquote:Op vrijdag 18 juli 2025 20:04 schreef PippenScottie het volgende:
Kennen jullie Merlin Bird? Een fantastische app die vogelgeluiden herkent en je vertelt welke vogels je hoort.
Ik zit nu voor mijn huis in de zon een boekje te lezen in een niets aan de hand wijk in een middelgrote stad.
In tien minuten heb ik al negen verschillende vogels gehoord. Mussen, eksters en kauwtjes en zo. Maar ook visdieven, parkieten en wulp. Alleen over de laatste twijfel ik.
Mooi! Ken die app nog nietquote:Op vrijdag 18 juli 2025 20:04 schreef PippenScottie het volgende:
Kennen jullie Merlin Bird? Een fantastische app die vogelgeluiden herkent en je vertelt welke vogels je hoort.
Ik zit nu voor mijn huis in de zon een boekje te lezen in een niets aan de hand wijk in een middelgrote stad.
In tien minuten heb ik al negen verschillende vogels gehoord. Mussen, eksters en kauwtjes en zo. Maar ook visdieven, parkieten en wulp. Alleen over de laatste twijfel ik.
Heerlijk geluidquote:Op vrijdag 18 juli 2025 23:04 schreef TheFreshPrince het volgende:
Crappy kwaliteit maar wel egel-ASMR
Bekijk deze YouTube-video
Die had ik ook, Merlin vind ik net ff wat handiger.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 12:03 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Mooi! Ken die app nog niet
Ik gebruik de Birdnet-app
Hier zijn er ook wel eens meer aan het rondscharrelen maar die zijn dikker.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 12:05 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Heerlijk geluid![]()
Hier zijn ze ondertussen met z'n 2tjes, knorrend zaten ze gisteravond samen te eten
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |