Dat mag dus nietquote:Op zaterdag 31 januari 2026 22:17 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Overvliegers tel ik niet mee
Maar bijvoorbeeld die Roodborst, 1tje zat achter in de tuin te scharrelen
En de andere zat, op een iets later tijdstip, op een voederbak te eten
Dus dan denk ik: Ik heb 2 Roodborstjes gezien![]()
Ik tel alleen de achtertuin btw.
Nou ook zeker de aantallen hoor, daaraan kunnen ze zien hoe het gaat met de vogelsoort.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 22:21 schreef Kanaroe het volgende:
Maar okee, het gaat bij de telling meer om de soorten, dan om de aantallen
Het kwartje is gevallen
Wauw, dat is gaafquote:Op zaterdag 31 januari 2026 22:21 schreef Clayton1 het volgende:
[..]
Dat mag dus niet
Ik keek afgelopen week even naar een berkenboom die van de gemeente voor mijn huis staat en zag 2 Barmsijzen
Alle usual suspects die veel en vaak in de tuin zitten, vlogen met gierende vleugeltjes naar de buuv die alle voedersilootjes vol hadquote:Op zaterdag 31 januari 2026 22:01 schreef Clayton1 het volgende:
Zijn er al vogeltelling resultaten van de mensen hier?
Ik ga er morgen even voor zitten
Vooral mijn balkon weten de vogels goed te vinden, best gevarieerd qua soorten maar op zowel het balkon als de achtertuin heb ik nog nooit huismussen gezien.quote:Op zondag 1 februari 2026 22:56 schreef Kanaroe het volgende:
Vandaag niet geteld, en ook niks doorgegeven
Wel mega-uitslag las ik, en de Koolmeesjes hebben de Huismussen van hun podium verdreven
Vogels
Zo leuk, vogels op de voederplank of aan de vetbollen op jou balkonquote:Op maandag 2 februari 2026 17:51 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Vooral mijn balkon weten de vogels goed te vinden, best gevarieerd qua soorten maar op zowel het balkon als de achtertuin heb ik nog nooit huismussen gezien.
quote:Nico de Haan, vogelkenner, presentator en oud-directeur van Vogelbescherming Nederland, is overleden. Dat heeft Vogelbescherming Nederland woensdag bekendgemaakt. Hij overleed zaterdag op 78-jarige leeftijd.
De Haan gaf workshops, lezingen en rondleidingen over vogels. Ook was hij veelvuldig op radio en tv, vrijwel altijd ging het over de natuur. Verder maakte hij een vogelzangcursus-cd, een cd die hielp om vogels te herkennen, en schreef hij boeken over vogels.
In de jaren 70 kwam hij terecht bij de organisatie die later Vogelbescherming Nederland zou gaan heten. Daar vervulde hij decennialang allerlei functies, waaronder die van waarnemend directeur. Ook na zijn pensioen bleef De Haan verbonden aan de organisatie, als ambassadeur.
Van 2014 tot 2017 ging hij samen met collega-vogelaar en schrijver Hans Dorrestijn op zoek naar bijzondere vogels voor het tv-programma Baardmannetjes.
Geen idee, hier zitten er het jaar rond heel veelquote:Op zondag 15 februari 2026 15:22 schreef Kanaroe het volgende:
Over vinken gesproken; ik was aan het wandelen en er vlogen wel 75-100 vinken voor me uit
Steeds een stukje verder tot ze veiligheid vonden in een grote eik
Zijn dit overwinter-vinken?
Mooie foto'squote:Op zaterdag 28 februari 2026 12:54 schreef Blues het volgende:
De gaai zat aan iets (?) te smullen in de boom... alweer flink ingezoomd achter het raam vd huiskamer, maar toch prima gelukt
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Zo dat is een echte avondmerelquote:Op zaterdag 28 februari 2026 23:50 schreef Kanaroe het volgende:
Hier ergens in de buurt zit al een paar avonden, rond deze tijd, een Merel uit volle borst het mooiste lied te kwinkeleren
Zeker tot 0.00 uur is ie bezig![]()
Er is trouwens ook overal al nesteldrang te zien, zag een vrouw Merel met uitgebloeide judaspenningen rondsjouwen
En een paar Koolmezen onder een kapotte dakpan rondneuzen, derin en deruit
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |