Nee.quote:
Ik ben niet zo een zender.quote:Op woensdag 29 januari 2025 01:00 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Doe je er zelf ook aan mee, of ben jij wel gewoon gematigd gebleven?
Klinkt inderdaad verschrikkelijk.quote:
Dat denk ik niet, men werkt waar zij het meeste nut zien voor zichzelf om te werken.quote:Op woensdag 29 januari 2025 11:03 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Een minimumloon waarvan je niet rond kunt komen met fulltime werk. Ik denk dat dat uiteindelijk de samenleving heel wat meer zou kosten.
Klinkt als een spinnenweb waar men invalt en niet meer uitkomt, nee, over de steun an sich zijn we het wel eens, maar het stukje meer werklozen omdat men aan de onderzijde te duur is om te werken... Dat is an sich ook wel enigszins zonde (maar hoe sterk die correlatie werkelijk is.... grijs gebied).quote:Op woensdag 29 januari 2025 11:03 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Dat brengt stress mee, dus meer mentale problemen, waardoor ook weer minder gewerkt kan worden, mensen die in financiele problemen komen en er niet uit kunnen komen. Dus dan moet je ook weer allerlei toeslagen optuigen om die mensen te steunen.
Verhogen drempel van laagste schaal, sowieso elk jaar met inflatie-percentage. Nu gebruiken overheden het vaak als truc. Zet de schalen zo neer dat veel mensen net niet in een hogere schaal vallen, en een paar jaar later valt die groep daar wel in door inflatie. Levert veel meer belasting op, zonder dat de belastingen verhoogd worden.quote:Op woensdag 29 januari 2025 11:53 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat denk ik niet, men werkt waar zij het meeste nut zien voor zichzelf om te werken.
Stel je prikkelt het fiscaal nog wat aan de onderzijde dan zal het plezier van het werk ook wat zwaarder gaan wegen dan slechts het inkomen aan de onderzijde.
Dat zou je terecht kunnen vinden omdat je de "concurrentiekracht" aan de onderzijde onwenselijk laag is (zie fiscale prikkels die we nodig achten qua minimumloon e.d.).
Dat los je denk ik meer op met bijvoorbeeld een negatieve inkomstenbelasting voor de laagste inkomsten.
quote:Op woensdag 29 januari 2025 09:04 schreef ludovico het volgende:
Ik vind die onderwerpen niet nuchter. Bovenmatig ideologisch, met objectieve zenders heeft het weinig te maken.
Soms komt er wel een stoorzender in het topic maar inhoudelijk wordt het nooit, allemaal op de persoon.
De ideologie wordt aangevallen waarmee men zich persoonlijk identificeert dus het voelt voor hen als persoonlijke aanval.
Maar dat dan met nuchter geluid, het is eigenlijk een beetje een bevestiging voor het idee dat sommigen wat geïndoctrineerd zijn.
Beetje emo reactie.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 10:35 schreef ems. het volgende:
Ik kijk ook altijd naar dingen waar ik emotioneel van wordt en post het vervolgens op mijn echokamers om likes te scoren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |