abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216412977
Enkele dagen geleden heb ik de remmerij aan de achteras van de Lancer Wagon 2L 16V v.v. voor Ferodo schijven en blokken(standaard lijn). Alleen, nu klinken de remmen bij koud vertrekken als een intercity of een goederentrein die bijna tot stilstand komt. Het is niet per se piepen of iets dergelijks, maar iedereen die wel eens op het station stond toen er een trein binnen kwam rijden herkent waarschijnlijk qua geluid wel wat ik bedoel daarmee. Echter, zo gauw je een paar minuten gereden hebt ermee is het weg.

Ik snap dat blokken en schijven nog op elkaar in moeten slijten, maar is er misschien iets wat ik daar zélf nog aan kan doen om dat geluid iets te verminderen? Het enige wat nu nog ontbreekt is die typische gong van de NS zodra ik tot stilstand kom.....

[ Bericht 0% gewijzigd door Garfield1985 op 24-01-2025 13:28:44 ]
pi_216413068
Intercity’s _O_
pi_216413190
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 13:14 schreef Garfield1985 het volgende:
Enkele dagen geleden heb ik de remmerij aan de achteras van de Lancer Wagon 2L 16V v.v. voor Ferodo schijven en blokken(standaard lijn). Alleen, nu klinken de remmen bij koud vertrekken als een intercity of een goederentrein die bijna tot stilstand komt. Het is niet per se piepen of iets dergelijks, maar iedereen die wel eens op het station stond toen er een trein binnen kwam rijden herkent waarschijnlijk qua geluid wel wat ik bedoel daarmee. Zo gauw je een paar minuten gereden hebt ermee is het weg.

Ik snap dat blokken en schijven nog op elkaar in moeten slijten, maar is er misschien iets wat ik daar zélf nog aan kan doen om dat geluid iets te verminderen? Het enige wat nu nog ontbreekt is die typische gong van de NS zodra ik tot stilstand kom.....
Is toch ook niet zo raar bij een Wagon? :+

Ps. Wat kosten de kaartjes?
pi_216413672
Tsja dat kan meerdere oorzaken hebben.

1. heb je de achterkant en contactdelen van de blokken wel voorzien van kopervet
2. zijn ze correct gemonteerd
3. zijn het precies de juiste voor jouw model auto (onderdeelnummers vergeleken met fabrieksopgave)
4. heb je de remschijven wel ontvet voor installatie? er zit af fabriek altijd een laagje vet op ivm kans op roestvorming
pi_216413722
Hoe is de vrijloop aan beide kanten als je een wiel van de grond lift?
pi_216414687
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 13:14 schreef Garfield1985 het volgende:
Enkele dagen geleden heb ik de remmerij aan de achteras van de Lancer Wagon 2L 16V v.v. voor Ferodo schijven en blokken(standaard lijn). Alleen, nu klinken de remmen bij koud vertrekken als een intercity of een goederentrein die bijna tot stilstand komt. Het is niet per se piepen of iets dergelijks, maar iedereen die wel eens op het station stond toen er een trein binnen kwam rijden herkent waarschijnlijk qua geluid wel wat ik bedoel daarmee. Echter, zo gauw je een paar minuten gereden hebt ermee is het weg.

Ik kreeg van Winparts gewoon de verkeerde blokken voor de schijven terwijl er op kenteken geleverd is.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_216416308
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 15:58 schreef halfway het volgende:

[..]
Ik kreeg van Winparts gewoon de verkeerde blokken voor de schijven terwijl er op kenteken geleverd is.
Niet alle opties zijn terug te vinden via kenteken, daar moet je het VIN nummer voor hebben. Kenteken alleen is niet voldoende als bv optioneel gekozen kon worden voor dikkere remmen op een bepaald type auto. Of het is na aankoop geüpgraded.

Moraal van het verhaal; altijd je eigen onderzoek doen en niet blind vertrouwen op een dozenschuiver als Winparts.
Of hadden ze een ander artikelnummer geleverd als dat je besteld had?
pindazakje
pi_216416355
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 14:16 schreef OxygeneFRL het volgende:
4. heb je de remschijven wel ontvet voor installatie? er zit af fabriek altijd een laagje vet op ivm kans op roestvorming
Niet altijd, je kunt ook met verf gecoate schijven kopen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Hyaenidae op 24-01-2025 19:30:30 ]
pindazakje
pi_216417410
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 19:12 schreef Hyaenidae het volgende:
Niet altijd, je kunt ook met verf gecoate schijven kopen.
Of een fatsoenlijke auto.
pi_216417518
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 15:58 schreef halfway het volgende:

[..]
kenteken is niet alleszeggend.
het kan gebeuren dat als een auto nogal laat op kenteken is gezet, dat het een ander modeljaar betreft.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')