Is toch ook niet zo raar bij een Wagon?quote:Op vrijdag 24 januari 2025 13:14 schreef Garfield1985 het volgende:
Enkele dagen geleden heb ik de remmerij aan de achteras van de Lancer Wagon 2L 16V v.v. voor Ferodo schijven en blokken(standaard lijn). Alleen, nu klinken de remmen bij koud vertrekken als een intercity of een goederentrein die bijna tot stilstand komt. Het is niet per se piepen of iets dergelijks, maar iedereen die wel eens op het station stond toen er een trein binnen kwam rijden herkent waarschijnlijk qua geluid wel wat ik bedoel daarmee. Zo gauw je een paar minuten gereden hebt ermee is het weg.
Ik snap dat blokken en schijven nog op elkaar in moeten slijten, maar is er misschien iets wat ik daar zélf nog aan kan doen om dat geluid iets te verminderen? Het enige wat nu nog ontbreekt is die typische gong van de NS zodra ik tot stilstand kom.....
Ik kreeg van Winparts gewoon de verkeerde blokken voor de schijven terwijl er op kenteken geleverd is.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 13:14 schreef Garfield1985 het volgende:
Enkele dagen geleden heb ik de remmerij aan de achteras van de Lancer Wagon 2L 16V v.v. voor Ferodo schijven en blokken(standaard lijn). Alleen, nu klinken de remmen bij koud vertrekken als een intercity of een goederentrein die bijna tot stilstand komt. Het is niet per se piepen of iets dergelijks, maar iedereen die wel eens op het station stond toen er een trein binnen kwam rijden herkent waarschijnlijk qua geluid wel wat ik bedoel daarmee. Echter, zo gauw je een paar minuten gereden hebt ermee is het weg.
Ik snap dat blokken en schijven nog op elkaar in moeten slijten, maar is er misschien iets wat ik daar zélf nog aan kan doen om dat geluid iets te verminderen? Het enige wat nu nog ontbreekt is die typische gong van de NS zodra ik tot stilstand kom.....
Niet alle opties zijn terug te vinden via kenteken, daar moet je het VIN nummer voor hebben. Kenteken alleen is niet voldoende als bv optioneel gekozen kon worden voor dikkere remmen op een bepaald type auto. Of het is na aankoop geüpgraded.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 15:58 schreef halfway het volgende:
[..]
Ik kreeg van Winparts gewoon de verkeerde blokken voor de schijven terwijl er op kenteken geleverd is.
Niet altijd, je kunt ook met verf gecoate schijven kopen.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 14:16 schreef OxygeneFRL het volgende:
4. heb je de remschijven wel ontvet voor installatie? er zit af fabriek altijd een laagje vet op ivm kans op roestvorming
Of een fatsoenlijke auto.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 19:12 schreef Hyaenidae het volgende:
Niet altijd, je kunt ook met verf gecoate schijven kopen.
kenteken is niet alleszeggend.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 15:58 schreef halfway het volgende:
[..]
Ik kreeg van Winparts gewoon de verkeerde blokken voor de schijven terwijl er op kenteken geleverd is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |