Daar hadden we al naar geïnformeerd bij de bouwmarkten, we zien ze nergens te koop.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 18:54 schreef AnneX het volgende:
P.S. mompelde de man nog over “dubbelwandige dakdoorvoer” ?
Hij weet hoe een Spaans plafond is opgebouwd, wij hadden geen idee. Hij heeft een inschatting gemaakt waar de (betonnen) balken lopen, want daar moet je net niet zijn met je gat. Dat met die moker noemde hij “inspectie”quote:Op zaterdag 17 januari 2026 18:02 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Met een moker een gat in het plafond slaan.... Dat hadden jullie zelf ook nog wel gekund. Ik word er nog steeds niet enthousiast van. Gaat ie wel een nette dakdoorvoer maken voor de kachel of was dit het?
En met een moker... zoiets zaag je toch netjes uit met een decoupeerzaag of iets. Mogelijk kennen ze zo'n gereedschap daar niet. Er zijn weinig dingen die niet met een moker kunnen tenslotte.
Leroy Merlin verkoopt ze in ieder geval.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 20:20 schreef sigme het volgende:
[..]
Daar hadden we al naar geïnformeerd bij de bouwmarkten, we zien ze nergens te koop.
Kennen ze hier niet. Wij hadden als praktische oplossing dan maar enkelvoudig met steenwol eromheen bedacht. Dat blijkt hier de normale oplossing. Ik ben dol op Spanje![]()
Vast, de Bauhaus etc ook wel. Maar niet de lokale bouwmarkten en dat is omdat men het hier als lokale Spanjaard niet gebruikt.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 21:23 schreef Managarm het volgende:
[..]
Leroy Merlin verkoopt ze in ieder geval.
Dat is dan niet zo slim van die Spanjaarden, hier wordt het in elke bouwmarkt verkocht. Nu maakt het met een betonnen dak niet zoveel uit maar als je ergens door hout heen moet dan is dubbelwandig toch wel aan te raden.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 21:27 schreef sigme het volgende:
[..]
Vast, de Bauhaus etc ook wel. Maar niet de lokale bouwmarkten en dat is omdat men het hier als lokale Spanjaard niet gebruikt.
Leroy Merlin vond ik wel echt een vreselijke winkel, daar zal ik niet weer naartoe gaan. Deprimerende troep.
Vast.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 21:33 schreef Managarm het volgende:
[..]
Dat is dan niet zo slim van die Spanjaarden, hier wordt het in elke bouwmarkt verkocht. Nu maakt het met een betonnen dak niet zoveel uit maar als je ergens door hout heen moet dan is dubbelwandig toch wel aan te raden.
Diverse boeiende boeken van die beste man gelezen, o.a. "De Vlucht".quote:Op maandag 19 januari 2026 14:15 schreef golfer het volgende:
Ik lees momenteel het boek 'Ode aan mijn handen' van Jesús Carrasco.
Dat boek gaat over een 10 jaar durende verbouwing van een bouwvallig huis in Spanje.
Ik moest gelijk aan jullie denken.
Is misschien deze man. Ook pure horror of juist inspiratie.quote:Op maandag 19 januari 2026 14:15 schreef golfer het volgende:
Dat boek gaat over een 10 jaar durende verbouwing van een bouwvallig huis in Spanje.
Ben net aan het boek begonnen, maar ik vind tot nu toe zijn schrijfstijl interessant en enigszins filosofisch.quote:Op maandag 19 januari 2026 14:29 schreef blomke het volgende:
[..]
Diverse boeiende boeken van die beste man gelezen, o.a. "De Vlucht".
Ben benieuwd wat je van deze 'Ode aan mijn handen' vind?
Nee, want dat gaat over een verbouwing in Portugal.quote:Op maandag 19 januari 2026 14:31 schreef Bart2002 het volgende:
Is misschien deze man. Ook pure horror of juist inspiratie.![]()
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2191904
Leuk! Zet ik op de leeslijstquote:Op maandag 19 januari 2026 14:15 schreef golfer het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |