Oh, mee eens hoor. Maar daar heb je als ouders geen invloed op. Wel op wat je zelf in huis haalt.quote:Op donderdag 23 januari 2025 12:17 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Voor veel mensen is dit niet voldoende om de verleiding van ongezonde troep te weerstaan.
Opvoeden is zeker belangrijk maar ongezonde troep is alsmaar makkelijker verkrijgbaar geworden; er mag best iets van een drempel op komen (geen nieuwe snelvreet"restaurants" en vreetpleinen meer openen, geen snoep op (kinder) ooghoogte in de supermarkt etc.
Bij de ouders.quote:Op donderdag 23 januari 2025 11:22 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je hebt dus een andere leefstijl nodig en minder eten.
Ik weet heus wel wat een maagverkleining doet, ken 3 mensen die een gastric bypass gehad hebben.
Ben ook wel eens met 1 van hen mee geweest naar een bijeenkomst voor mensen met obesitas.
Maar uiteindelijk is het wel gewoon "minder eten" door een "andere leefstijl".
Dat de gastric bypass je daar toe dwingt doet daar niets aan af.
Het begint bij je boodschappenlijstje.
Je hebt ook Zero varianten, maar of een shit load aan zoetstoffen goed voor je is betwijfel ik ook. Maar goed, alles met mate.quote:Op donderdag 23 januari 2025 13:02 schreef LXIV het volgende:
Zoiets als cola moet eigenlijk helemaal niet beschikbaar zijn. Vroeger kreeg je hooguit 1glaasje van 15 ml op vrijdagavond. Nu zijn er kinderen die iedere dag als ze uit school komen een halve fles leeglurken. De ouders faciliteren dit. En wij mogen de operaties betalen.
Die zoetstoffen kunnen weer suikerziekte veroorzaken.quote:Op donderdag 23 januari 2025 13:09 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Je hebt ook Zero varianten, maar of een shit load aan zoetstoffen goed voor je is betwijfel ik ook. Maar goed, alles met mate.
De voedselindustrie is echter een machtig wapen.quote:Op donderdag 23 januari 2025 11:51 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Dit als goed nieuws bestempelen
Symptoom bestrijding is het.
Het dieet wordt niet aangepast, de hoeveelheid vreten die ze hun mik inschuiven neemt af.quote:Op donderdag 23 januari 2025 12:23 schreef maily het volgende:
[..]
Bij de ouders.
Bijzonder dat ze na zo'n operatie wel ineens hun dieet kunnen aanpassen.
Ik weet niet wat erger is. Gewone cola of light/zero.quote:Op donderdag 23 januari 2025 13:09 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Je hebt ook Zero varianten, maar of een shit load aan zoetstoffen goed voor je is betwijfel ik ook. Maar goed, alles met mate.
Bij sommige kinderen lijkt de wet van behoud van energie niet meer te bestaan.quote:Op donderdag 23 januari 2025 11:14 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Door een maagverkleining ga je... minder eten...
Zo af en toe een glaasje moet kunnen. Net zoals dat af en toe een biertje of een wijntje ook moet kunnen. Het wordt natuurlijk problematisch als je hele flessen naar binnen lurkt op een dag.quote:Op donderdag 23 januari 2025 13:14 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die zoetstoffen kunnen weer suikerziekte veroorzaken.
Beter doe je het niet meer mate, maar gewoon niet. Er is niks in frisdranken dat je nodig hebt, integendeel. Beter stop je gewoon met suikerwater drinken als een klein kind.
Het is ook niet lekker, het is pure marketing
En wat als je 50/50 doet?quote:Op donderdag 23 januari 2025 13:20 schreef maily het volgende:
[..]
Ik weet niet wat erger is. Gewone cola of light/zero.
Rare zin ook, het gaat over kinderen dus de ouders moeten het eetgedrag aanpassen en zorgen dat het kind gezond eet en sport. Het kind is hier niet schuldig aan en heeft de leeftijd niet om de volle verantwoordelijkheid te pakken.quote:"Ze moeten hun eetgedrag aanpassen, vitaminesupplementen blijven gebruiken en weer gaan sporten.
Inderdaad, beter gaat de kinderbescherming dat soort ouders eens flink aanpakken.quote:Op donderdag 23 januari 2025 13:02 schreef LXIV het volgende:
Zoiets als cola moet eigenlijk helemaal niet beschikbaar zijn. Vroeger kreeg je hooguit 1glaasje van 15 ml op vrijdagavond. Nu zijn er kinderen die iedere dag als ze uit school komen een halve fles leeglurken. De ouders faciliteren dit. En wij mogen de operaties betalen.
Jij geeft je kinderen hooguit een glaasje 15 ml op vrijdavond?quote:Op donderdag 23 januari 2025 13:02 schreef LXIV het volgende:
Dan blijf je nog steeds alleen maar bezig met symptoom bestrijding.quote:Op donderdag 23 januari 2025 13:34 schreef Monolith het volgende:
Dan kom je in de meest extreme gevallen maar uit op b.v. maagverkleiningen of Ozempic.
Zelf een psychisch probleem of ouders met een psychisch probleem die het zo uit de hand hebben laten lopen bij hun kinderen door wat zijzelf hun kinderen geven/voeden en laten doen aan sport.quote:Op donderdag 23 januari 2025 13:42 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dan blijf je nog steeds alleen maar bezig met symptoom bestrijding.
Mensen die aan morbide obesitas hebben een psychisch probleem.
Nou nee, overgewicht is het symptoom. De oorzaak is een te hoge inname van calorieën. Dat is wat een maagband of Ozempic aanpakt. Redenen voor te hoge innames van calorieën zijn legio. Psychische problemen kunnen eraan ten grondslag liggen, maar zijn verre van de enige reden.quote:Op donderdag 23 januari 2025 13:42 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dan blijf je nog steeds alleen maar bezig met symptoom bestrijding.
Mensen die aan morbide obesitas hebben een psychisch probleem.
Noem eens een aantal niet psychische problemen dan die ervoor zorgen dat je overeet?quote:Op donderdag 23 januari 2025 13:45 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou nee, overgewicht is het symptoom. De oorzaak is een te hoge inname van calorieën. Dat is wat een maagband of Ozempic aanpakt. Redenen voor te hoge innames van calorieën zijn legio. Psychische problemen kunnen eraan ten grondslag liggen, maar zijn verre van de enige reden.
Het is ook niet alsof ze die maagband erin monteren en dat je het dan mag uitzoeken, hè. Er zit een heel traject vooraf en achteraf aan vast met begeleiding en alles.quote:Op donderdag 23 januari 2025 13:51 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
En een maagband of ozempic voorkomt geen te hoge calorie innamen.
Het zorgt er alleen voor dat je eerder vol zit omdat je kleinere porties eet.
Kun je alsnog hele calorie rijke kleine porties eten.
Mijn kinderen vragen er nooit om. Soms heb ik cola voor gasten. De halve fles blijft daarna wekenlang in de koelkast staan totdat ik ze weggooiquote:Op donderdag 23 januari 2025 13:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jij geeft je kinderen hooguit een glaasje 15 ml op vrijdavond?
Anyway. Als je eet als een varken kom je eruit te zien als een varken.
Maar sommige mensen hebben echt een irritante stofwisseling icm een continu honger gevoel.
Nou ja, dan heb je bijzondere kinderen. Of je ziet niet wat ze kopen tussen de middag.quote:Op donderdag 23 januari 2025 14:13 schreef LXIV het volgende:
[..]
Mijn kinderen vragen er nooit om. Soms heb ik cola voor gasten. De halve fles blijft daarna wekenlang in de koelkast staan totdat ik ze weggooi
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |