Ik heb het over arbeidsmigranten in het algemeen. Die zitten vaak met een groep in eengezinswoningen.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 15:22 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Ze bezetten geen eengezinswoningen. Dat verzin je er zelf bij. Ze zitten in een Polenhotel.
Je hebt maar 1 snaar op je gitaar.quote:En nee, het is geen oplossing. De oplossing is stoppen met de massa-immigratie en met deze zelfde urgentie huizen bouwen voor de autochtone bevolking.
Deze arbeidsmigranten niet dus je verkondigt onzin. En migratie is de onderliggende oorzaak van vrijwel alle problemen in dit land dus is het logisch dat het daar ook over gaat.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 15:33 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik heb het over arbeidsmigranten in het algemeen. Die zitten vaak met een groep in eengezinswoningen.
[..]
Je hebt maar 1 snaar op je gitaar.
Nee maar drijven ze wel de prijzen van vakantiewoningen op. Wat nu al met de prijzen van hotelkamers gebeurd.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 15:01 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dit gaat om arbeidsmigranten.
Als je die in vakantiehuisjes huisvest, bezetten ze geen eengezinswoningen meer.
Je kan overal kritiek op hebben in het leven maar dit draagt bij aan de oplossing, niet aan het probleem.
"Ze bezetten onze woningen".quote:Op vrijdag 24 januari 2025 15:47 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Nee maar drijven ze wel de prijzen van vakantiewoningen op. Wat nu al met de prijzen van hotelkamers gebeurd.
Als we die mensen hier aan het werk zetten moeten we ook voor fatsoenlijke huisvesting zorgen. Dus dit is gewoon prima. Want hier bij ons in de regio slapen ze met minimaal 10 man in een klein klote huisjequote:Op donderdag 23 januari 2025 05:14 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
We hebben noch de stikstofruimte, noch voldoende plek op het elektriciteitsnetwerk, noch voldoende drinkwater, maar in Boskoop worden doodleuk 500 arbeidsmigranten gehuisvest in het dichtstbevolkte land van Europa. Ik gok dat ze uit Oost-Europa komen en dat het daarom juridisch lastig is om tegen te houden dat dat volk zich hier settled, maar toch is dit een situatie die je niet moet willen. Daarom zouden we eens moeten kijken of de vrijheid om je overal in de EU te mogen vestigen niet aan banden gelegd kan worden, zeker omdat er binnenkort nog meer 'shithole countries' toetreden. Of anders helemaal uit de EU stappen.
Waarom zou dat moeten. Ik heb jarenlang in Duitsland gewerkt. Daar moest ik zelf ook maar kijken hoe ik onderdak had. Maar ik werkte er niet voor een grijpstuiver en al helemaal niet voor een lager salaris dan een Duitser in dezelfde functie maar kon gewoon op eigen houtje wat huren etcquote:Op vrijdag 24 januari 2025 15:54 schreef 111210 het volgende:
[..]
Als we die mensen hier aan het werk zetten moeten we ook voor fatsoenlijke huisvesting zorgen. Dus dit is gewoon prima. Want hier bij ons in de regio slapen ze met minimaal 10 man in een klein klote huisje
Is migratie de oorzaak of zijn de oorzaken van migratie de oorzaak?quote:Op vrijdag 24 januari 2025 15:36 schreef RotatoR het volgende:
[..]
En migratie is de onderliggende oorzaak van vrijwel alle problemen in dit land
Wiens economie?quote:Op vrijdag 24 januari 2025 15:51 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
"Ze bezetten onze woningen".
Nou, dan bouwen we vakantiewoningen.
"Ze drijven de prijzen van vakantiewoningen op".
Er is altijd wel een argument te bedenken.
Er zijn open grenzen, mensen komen hier werken en dragen bij aan de economie.
Voor welk probleem preices? Volgens mij had het dorp in kwestie geen nood aan huisvesting van buitenlanders in dat weiland, en is die huisvesting wel een probleem aangezien het het dorp een slechtere plek maakt om te leven. Niet doen dus en er is geen problelem.quote:Ze moeten ergens wonen. Als dat in nieuw gebouwde vakantieparkjes kan, dan liever dan in eengezinswoningen of hotels.
Maar welke oplossing er ook bedacht wordt, de enige die voor jouw volstaat is waarschijnlijk "alleemaal opsodemieteren". Dus je bent niet op zoek naar een oplossing.
Wat wil je dan? Bedrijven onteigenen/verbieden? Uit de EU stappen?quote:Op vrijdag 24 januari 2025 16:23 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wiens economie?
[..]
Voor welk probleem preices? Volgens mij had het dorp in kwestie geen nood aan huisvesting van buitenlanders in dat weiland, en is die huisvesting wel een probleem aangezien het het dorp een slechtere plek maakt om te leven. Niet doen dus en er is geen problelem.
En daar zorgt de werkgever nu voor.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 15:58 schreef Cherni het volgende:
[..]
Waarom zou dat moeten. Ik heb jarenlang in Duitsland gewerkt. Daar moest ik zelf ook maar kijken hoe ik onderdak had.
quote:Op vrijdag 24 januari 2025 16:27 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En daar zorgt de werkgever nu voor.
Onrendabele dozen verplaatsen of innoveren. Of gewoon een cao hanteren en eerlijke concurrentie toepassen.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 16:27 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat wil je dan? Bedrijven onteigenen/verbieden? Uit de EU stappen?
Hoe is het anders?quote:Op vrijdag 24 januari 2025 16:28 schreef Cherni het volgende:
[..]Dit is natuurlijk een hele andere opzet dan vlak na de oorlog waar de werkgevers voor huisvesting zorgde op een bepaalde schaal.
Hoe wil je dat afdwingen? Op deze manier kun je als overheid invloed uitoefenen op de kwaliteit van de huisvesting en ook handhaving daarop wordt makkelijker. Dat is precies wat je wil.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 16:32 schreef Cherni het volgende:
[..]
Onrendabele dozen verplaatsen of innoveren. Of gewoon een cao hanteren en eerlijke concurrentie toepassen.
Omdat mensen destijds 40 jaar bij dezelfde werkgever werkte. Geen werknemers bij elkander in een huis werden gepropt. Maar een huis voor het gezin. Helaas niemand had bijna een auto. En het was ook niet verplicht er gebruik van te maken omdat het natuurlijk ook zo was dat er natuurlijk niet voor iedere arbeider ruimte was. Totaal niet te vergelijken.quote:
Het is nu ook niet verplicht.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 16:42 schreef Cherni het volgende:
[..]
Omdat mensen destijds 40 jaar bij dezelfde werkgever werkte. Geen werknemers bij elkander in een huis werden gepropt. Maar een huis voor het gezin. Helaas niemand had bijna een auto. En het was ook niet verplicht er gebruik van te maken omdat het natuurlijk ook zo was dat er natuurlijk niet voor iedere arbeider ruimte was. Totaal niet te vergelijken.
Ja, maar dan zal een uitzendbureau wel iemand anders nemen. Voorbeelden zat van winkelnering en uitbuiting in bepaalde sectoren.quote:
We hebben de EU zelf opgerichtquote:Op donderdag 23 januari 2025 05:14 schreef Alpha0 het volgende:
Of anders helemaal uit de EU stappen.
Ik hou van de economie, jij ook?quote:
Je kunt die woorden blijven copy pasten maar dat maakt nog niet dat je een punt hebt.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 16:47 schreef Cherni het volgende:
[..]
Ja, maar dan zal een uitzendbureau wel iemand anders nemen. Voorbeelden zat van winkelnering en uitbuiting in bepaalde sectoren.
Haha Boskoop, kwam ik vaak, dat is voornamelijk/eigenlijk alleen maar tuinbouw. Nu de studenten daar zich ook niet meer laten naaien voor een hongerloontje dagen op de knietjes, moeten ze Polen laten overkomen.quote:Op donderdag 23 januari 2025 09:01 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Ok....denk jij ook zo over jouw aardappelen? Denk jij ook zo over het vlees dat op jouw bord ligt? Denk jij ook zo over alle plantsoenen in Nederland?
Als studenten er al niet meer willen werken zegt dat genoeg. Dat zie ik hier ook met plukwerk etc. Dat was in het verleden iets voor schoolkinderen. Nu moeten Polen dat doen. En dan vragen wij ons af waarom Nederlanders dat niet doen met het levensonderhoud dat wij hier hebben.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 16:57 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Haha Boskoop, kwam ik vaak, dat is voornamelijk/eigenlijk alleen maar tuinbouw. Nu de studenten daar zich ook niet meer laten naaien voor een hongerloontje dagen op de knietjes, moeten ze Polen laten overkomen.
Dat zulke bedrijven eens fatsoenlijk loon gaan betalen en dan maar een duurder buxusboompje verkopen aan mensen die het uberhaupt kunnen veroorloven een mooie tuin te hebben zullen we heus niet slechter van worden.
maakt het niet onwaar.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 15:51 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
"Ze bezetten onze woningen".
Nou, dan bouwen we vakantiewoningen.
"Ze drijven de prijzen van vakantiewoningen op".
Er is altijd wel een argument te bedenken.
Nee mensen dragen niet bij aan de economie. Dat is holle beeldspraak.quote:Er zijn open grenzen, mensen komen hier werken en dragen bij aan de economie.
In plaats van oplossingen te zoeken kunnen we beter problemen voorkomen waarvoor we vervolgens oplossingen moeten zoeken. Nietwaar!!!!quote:Ze moeten ergens wonen. Als dat in nieuw gebouwde vakantieparkjes kan, dan liever dan in eengezinswoningen of hotels.
Maar welke oplossing er ook bedacht wordt, de enige die voor jouw volstaat is waarschijnlijk "alleemaal opsodemieteren". Dus je bent niet op zoek naar een oplossing.
Oh?quote:Op vrijdag 24 januari 2025 17:43 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Nee mensen dragen niet bij aan de economie. Dat is holle beeldspraak.
[..]
Wat is de oplossing?quote:In plaats van oplossingen te zoeken kunnen we beter problemen voorkomen waarvoor we vervolgens oplossingen moeten zoeken. Nietwaar!!!!
https://www.vandale.nl/gr(...)etekenis/beeldspraakquote:
Geen problemen creëren.quote:Wat is de oplossing?
Als ze niets bijdragen aan de economie dan moeten ze maar weg.quote:
Inderdaad!quote:[..]
Geen problemen creëren.
We hebben te veel bedrijven.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 18:04 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als ze niets bijdragen aan de economie dan moeten ze maar weg.
Die bedrijven vinden wel op een andere manier 700.000 personeelsleden.
Als bedrijven van mening zijn dat ze meer personeel nodig hebben dan moeten ze dat maar in Nederland zoeken. Werklozen en verborgen werklozen genoeg. De gemeente hoeft niet mee te werken aan de makkelijkste oplossing voor die bedrijven ten koste van de eigen burgers en woongelegenheid voor de vele Nederlandse woningzoekenden.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 16:27 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat wil je dan? Bedrijven onteigenen/verbieden?
Dat is vooral om andere redenen onvermijdelijk als de EU zo doorgaat, maar als die mensen zoals zoveel Nederlanders geen slaapplek kunnen vinden dan komen ze niet meer.quote:Uit de EU stappen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |