abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 januari 2025 @ 13:54:31 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_216390127
quote:
Gourmetpiek noopte netbeheerder met kerst tot gebruik van noodaggregaten

Om te kunnen voldoen aan de Zeeuwse stroomvraag tijdens de kerstvakantie heeft netbeheerder Stedin in die periode twee noodaggregaten geplaatst. Vooral rond etenstijd was dat nodig, vertelt een woordvoerder.

De aggregaten werden geplaatst bij het verdeelstation in het Zeeuwse dorp Grijpskerke, in de gemeente Veere. Want in dat gebied wordt het stroomnet flink belast, aldus de woordvoerder. "En op piekmomenten zoals de kerstdagen al helemaal. Dan zijn niet alleen veel meer mensen thuis, maar komen ook veel toeristen naar Zeeland."

Steuntje in de rug
Dit was de eerste keer dat Stedin met een dergelijke maatregel kwam om te zorgen voor voldoende elektriciteit in Zeeland. De noodaggregaten waren bedoeld als "steuntje in de rug" om stroomstoringen te voorkomen. In het geval van overbelasting van het net zorgt die generator tijdelijk voor wat meer ruimte.

De apparaten hadden een capaciteit om 1400 huishoudens van stroom te voorzien. Ze zijn een paar dagen voor kerst geplaatst en zijn na de jaarwisseling weer weggehaald. Ze waren gedurende die periode meermaals nodig tussen 16.00 en 21.30 uur. "Rond etenstijd, de tijd dat mensen gourmetten, zagen we echt een piek."

Stroomnet piept en kraakt
Het stroomnet van het district Walcheren Noord, waar de gemeente Veere bij hoort, piept en kraakt al langer. Het verdeelstation in Grijpskerke is overbelast. Meerdere bedrijven staan op de wachtlijst voor extra stroom, maar moeten nog tot zeker 2028 wachten.

De krapte op het Zeeuwse net wordt opgelost als Stedin een nieuw verdeelstation in Grijpskerke in gebruik kan nemen. Dat zou over drie jaar moeten gebeuren; er wordt nog gezocht naar een plek. Daarnaast wordt het hoofdverdeelstation in Middelburg uitgebreid, schrijft Omroep Zeeland. Ook dat project zou over drie jaar moeten zijn afgerond.

Pasen
Tot die tijd verwacht Stedin vaker over te gaan op dit soort noodoplossingen. "We zien de bui ook al hangen voor de paasdagen", zegt de woordvoerder. Volgens haar is de netbeheerder nu al bezig met het voorbereiden van maatregelen voor die dagen in april.

https://nos.nl/artikel/25(...)k-van-noodaggregaten
------------------------------------------------

Omg, serieus... het stroomnet kan niet eens meer al dat gourmetten aan?! Hoe oud en saai is dat hele gourmetten eigenlijk. Je zit echt forever te wachten tot zo’n mini-stukje vlees gaar is, en dan moet je weer... en weer... en weer. Wie heeft hier überhaupt nog geduld voor? En ondertussen slurpt dat ding stroom alsof het gratis is.

En waarom draait kerst altijd om zoveel eten? Het is gewoon een groot “wie eet het meest” festijn geworden, vooral met al dat vlees. Echt, moet dat nog steeds? Misschien is het tijd om kerst wat gezelliger en minder over de top te maken. Minder eten, minder vlees en minder stroom verspillen. Wie weet kunnen we ooit een kerst hebben zonder dat het stroomnet in paniek raakt omdat iedereen z’n gourmetstel tegelijk aanzet.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_216390148
Ja Starhopper, het is allemaal de schuld van mensen die met de kerstdagen gezamelijk een hapje willen eten.
  woensdag 22 januari 2025 @ 13:59:17 #3
307622 Perox
(niet de echte)
pi_216390181
quote:
Pasen
Tot die tijd verwacht Stedin vaker over te gaan op dit soort noodoplossingen. "We zien de bui ook al hangen voor de paasdagen", zegt de woordvoerder. Volgens haar is de netbeheerder nu al bezig met het voorbereiden van maatregelen voor die dagen in april.
Eindelijk een (begin van een) vooruitziende blik van de netbeheerders. Men is nu al aan het nadenken over april. >:O
pi_216390182
Als ik het goed begrijp: er is 1 plaats genaamd Grijpskerke (1420 inwoners poehee) waar het stroomnet even overbelast was in de avond, en daar moet een topic over worden gemaakt?

En daarna dit gebruiken om even lekker los te gaan op kerst, vlees eten, etc. Wat helemaal niets met dit bericht van doen heeft.
  woensdag 22 januari 2025 @ 14:03:03 #5
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_216390224
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 13:59 schreef Perox het volgende:

[..]
Eindelijk een (begin van een) vooruitziende blik van de netbeheerders. Men is nu al aan het nadenken over april. >:O
Ja precies! Pasen is net zo erg geworden als kerst. Het is echt gewoon een tweede kapitalistisch vreetfestijn. Iedereen moet ineens zoveel mogelijk chocolade naar binnen werken, alsof dat de bedoeling is van pasen of zo. En dan al die overdreven dingen zoals chocoladefonteintjes... serieus, wie heeft dat ooit bedacht?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_216390260
quote:
Omg, serieus... het stroomnet kan niet eens meer al dat gourmetten aan?! Hoe oud en saai is dat hele gourmetten eigenlijk. Je zit echt forever te wachten tot zo’n mini-stukje vlees gaar is, en dan moet je weer... en weer... en weer. Wie heeft hier überhaupt nog geduld voor? En ondertussen slurpt dat ding stroom alsof het gratis is.
Nou, jij blijkbaar niet. Het leven is één grote race natuurlijk. Kijk wel uit dat je niet vroegtijdig verongelukt. Genieten doe je pas ná de race. Enjoy ^O^

Overigens heb ik verder helemaal niks met kerst en alles wat erbij komt kijken. Maar laat mensen toch lekker gezellig gourmetten. Mijn hemel zeg.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 22 januari 2025 @ 14:10:18 #7
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_216390289
quote:
16s.gif Op woensdag 22 januari 2025 14:03 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ja precies! Pasen is net zo erg geworden als kerst. Het is echt gewoon een tweede kapitalistisch vreetfestijn. Iedereen moet ineens zoveel mogelijk chocolade naar binnen werken, alsof dat de bedoeling is van pasen of zo. En dan al die overdreven dingen zoals chocoladefonteintjes... serieus, wie heeft dat ooit bedacht?
Ga gewoon de geboorte en wederopstanding van Christus herdenken inderdaad, lutsers :(
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  woensdag 22 januari 2025 @ 14:17:55 #8
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_216390360
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
pi_216390366
Ik kan me de tijd nog wel herinneren dat er op van die oliestelletjes gegourmet werd. Toen had je dat gezeik allemaal niet. Er vloog wel regelmatig een tafellaken in de fik, maar juist dat droeg ook bij aan die authentieke charme.
pi_216390396
Kerst 1800u is dus het moment om met 3 Tesla's voor de deur het vreetplezier van een heel dorpje te kunnen vergallen :D

(Of een hot-tub of sauna oid)
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_216390464
Wat is het volgende van Starhopper? “Er is een piek door electrische auto’s en er zijn extra noodaggregaten neergezet om aan de vraag te voldoen”

Starhopper: het wordt eens tijd dat die electrische auto’s verminderd worden. Je kunt ook lopen, fietsen of het ov nemen. Dan zou de wereld regenbogen en eenhoorns worden”. (En de energie die je voor lopen nodig hebt kun je ook gewoon uit bessen halen onderweg en misschien kun je ook je lijf leren gras verteren, dan hebben die Engelse raaigrasvelden misschien ook nog wat nut, etc). 🤪
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_216390499
Als TS nou gewoon geen vlees eet met kerst, eet ik wel het dubbele.

Ook weer opgelost, slotje :7
  woensdag 22 januari 2025 @ 14:35:59 #13
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_216390523
Wat maakte afgelopen jaar anders dan de jaren ervoor?

Gourmetten met kerst is al decennia een gewoonte voor veel mensen en Grijpskerke klinkt niet echt als een bruisende gemeente waar veel mensen naartoe verhuisd zijn in 2024.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  woensdag 22 januari 2025 @ 14:45:18 #14
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_216390587
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 13:54 schreef Starhopper het volgende:

[..]
------------------------------------------------

En waarom draait kerst altijd om zoveel eten? Het is gewoon een groot “wie eet het meest” festijn geworden, vooral met al dat vlees. Echt, moet dat nog steeds? Misschien is het tijd om kerst wat gezelliger en minder over de top te maken. Minder eten, minder vlees en minder stroom verspillen. Wie weet kunnen we ooit een kerst hebben zonder dat het stroomnet in paniek raakt omdat iedereen z’n gourmetstel tegelijk aanzet.
Tja, in de tijd dat je gezellig met elkaar kunt gourmetten, heb jij wel 8 nieuwe topics geplaatst. :)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  woensdag 22 januari 2025 @ 14:49:44 #15
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_216390618
lekker gegeten afgelopen kerst, volgend jaar weer.
  woensdag 22 januari 2025 @ 14:51:39 #16
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_216390633
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 14:49 schreef Twiitch het volgende:
lekker gegeten afgelopen kerst, volgend jaar weer.
Kerst 2025 sla je, uit solidariteit met TS, over :?
  woensdag 22 januari 2025 @ 14:53:51 #17
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_216390646
quote:
5s.gif Op woensdag 22 januari 2025 14:51 schreef Kopiko het volgende:

[..]
Kerst 2025 sla je, uit solidariteit met TS, over :?
gvd ben echt mokerdom
pi_216390656
Gewoon bij ieder verdeelstation en wijktrafo een dieselgenerator. Probleem opgelost ^O^
pi_216390673
Hey, heeft Stedin weer eens iets te melden hoe kut ze hun business runnen?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
High tariffs inevitably lead to trade wars... Markets shrink & collapse; businesses & industries shut down; and millions of people lose their jobs.
~Ronald Reagan
  woensdag 22 januari 2025 @ 15:36:49 #20
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_216391025
quote:
10s.gif Op woensdag 22 januari 2025 13:56 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ja Starhopper, het is allemaal de schuld van mensen die met de kerstdagen gezamelijk een hapje willen eten.
Je kunt ook gewoon in de keuken een biefstuk in de pan gooien of uit eten gaan in plaats van zo´n stinkgrilplaat in de huiskamer.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_216391166
Vanwege gourmet stellen is het net overstuur? _O-

Misschien toch eens dat stroomnet aanpakken?

Gaat nog leuk worden als er steeds meer mensen van het gas af gaan. Een stroomnet dat constant aan het falen is. Maar dat zien we dan wel weer toch?
pi_216391187
Nederland w/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_216391406
quote:
17s.gif Op woensdag 22 januari 2025 14:18 schreef thabit het volgende:
Ik kan me de tijd nog wel herinneren dat er op van die oliestelletjes gegourmet werd. Toen had je dat gezeik allemaal niet. Er vloog wel regelmatig een tafellaken in de fik, maar juist dat droeg ook bij aan die authentieke charme.
Wij doen dat nog op die brandertjes. Geen olie overigens, maar spiritus.

En inderdaad, er was wat spiritus gelekt dus stond enkele seconden een stuk tafeloppervlak in de fik.
pi_216391481
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 14:22 schreef Het_Bokje het volgende:
Kerst 1800u is dus het moment om met 3 Tesla's voor de deur het vreetplezier van een heel dorpje te kunnen vergallen :D

(Of een hot-tub of sauna oid)
Wel uitsluitend in straten waar de meeste bewoners bezoek over de vloer hebben. Waar in sommige huizen wel 3 vleesbak-toestellen op tafel staan, waar de ovens overuren draaien om de stokbroden af te bakken en de vaatwassers de berg vuile vaat (van het voorgerecht) amper aan kan.

In straten waar de bewoners juist niet thuis zijn om zich bij familie vol te vreten zullen je Tesla's geen bij-effecten produceren. Idem voor straten waar uitsluitend Starhoppers wonen die met kerst even hun vega prakje opwarmen.
  woensdag 22 januari 2025 @ 16:27:37 #25
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_216391518
Kerst heeft voor mij ook een heel andere betekenis dan voor de 'rest'. Geslaagde kerst gehad terwijl ik niet bij anderen op bezoek ben geweest en ook niet ben wezen gourmetten.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  woensdag 22 januari 2025 @ 16:32:14 #26
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216391560
Gourmetten, dat zo een triestheid
pi_216402715
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 14:29 schreef Akkerdjie het volgende:
Wat is het volgende van Starhopper? “Er is een piek door electrische auto’s en er zijn extra noodaggregaten neergezet om aan de vraag te voldoen”

Starhopper: het wordt eens tijd dat die electrische auto’s verminderd worden. Je kunt ook lopen, fietsen of het ov nemen. Dan zou de wereld regenbogen en eenhoorns worden”. (En de energie die je voor lopen nodig hebt kun je ook gewoon uit bessen halen onderweg en misschien kun je ook je lijf leren gras verteren, dan hebben die Engelse raaigrasvelden misschien ook nog wat nut, etc). 🤪
Weet je hoeveel stroom er minder verbruikt wordt als ie stopt met posten de hele dag. Daar kan een Zeeuws dorp een hele avond van eten!
pi_216402935
Dus we leggen massaal zonnepanelen, zodat we vervolgens met Dieselaggregaten de boel op peil moeten houden, mooi man.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 23 januari 2025 @ 15:44:00 #29
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_216402979
Ohjee, de netbeheerder moest aan het werk in plaats van aansluitingen afwijzen en koffie drinken.

Het is wat.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  donderdag 23 januari 2025 @ 17:26:05 #30
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_216403922
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 13:54 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Omg, serieus... het stroomnet kan niet eens meer al dat gourmetten aan?! Hoe oud en saai is dat hele gourmetten eigenlijk. Je zit echt forever te wachten tot zo'n mini-stukje vlees gaar is, en dan moet je weer... en weer... en weer. Wie heeft hier überhaupt nog geduld voor? En ondertussen slurpt dat ding stroom alsof het gratis is.

En waarom draait kerst altijd om zoveel eten? Het is gewoon een groot "wie eet het meest" festijn geworden, vooral met al dat vlees. Echt, moet dat nog steeds? Misschien is het tijd om kerst wat gezelliger en minder over de top te maken. Minder eten, minder vlees en minder stroom verspillen. Wie weet kunnen we ooit een kerst hebben zonder dat het stroomnet in paniek raakt omdat iedereen z'n gourmetstel tegelijk aanzet.
Dat eten is vaak grotendeels een excuus om samen te komen. Het gaat meer om de gezelligheid.
pi_216404069
Overigens is dit ook niet heel bijzonder, tijdens belangrijke wedstrijden van Oranje houden netbeheerders hier ook rekening mee dat er in de rust flink gefrituurt word.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_216405181
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 17:42 schreef raptorix het volgende:
Overigens is dit ook niet heel bijzonder, tijdens belangrijke wedstrijden van Oranje houden netbeheerders hier ook rekening mee dat er in de rust flink gefrituurt word.
En het waterleidingbedrijf voert ook de druk op omdat te veel mensen de druk kwijt willen. Hoewel het wat tegenstrijdig klinkt gaat deze combinatie altijd wel prima al is er wel een hoop gezeik rond die tijd.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
pi_216406182
Met dank aan D66 / Jetten die mensen van het gas hebben gedwongen zonder ook maar iets in het stroomnet te investeren.
  donderdag 23 januari 2025 @ 20:17:31 #34
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_216406240
@Starhopper was , zo te lezen , wederom door niemand uitgenodigd tijdens de kerst

Bekijk deze YouTube-video

Bekijk deze YouTube-video
Ik ben inmiddels overleden
  donderdag 23 januari 2025 @ 20:41:12 #35
472044 Ghost_Buster
I aint 'fraid of no ghost
pi_216406608
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 13:59 schreef Perox het volgende:

[..]
Nog steeds 20 jaar te laat, hoor. }:|
Ze hebben gewoon 20 jaar lang inkomsten gevangen zonder er ook maar iets voor hoeven te doen. En nu de hele zooi in begint te storten, worden ze eindelijk eens een keer wakker.
Gevaccineerd.
  donderdag 23 januari 2025 @ 21:36:41 #36
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_216407585
quote:
Wil Veere de stookkosten drukken en het gebruik van fossiele energie verminderen, dan is isoleren de enige goede oplossing, zolang het stroomnet nog overvol is.

Dit zei wethouder Ruud van Houten maandagavond tijdens de vergadering van de raadscommissie Ruimtelijke Ordening. ,,Isoleren is de enige manier om echt stappen te maken. Die warmtepomp is fantastisch maar laat hem nog even uit want door de energietoename hebben we best een uitdaging.”
https://wfm96.nl/stroomne(...)-maar-even-uitstaan/

Voor een goed milieu :7
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')