Dat besef ik. Er zitten nadelen aan. Een deel van m'n voorouders woonden in een soort dijkwoning in Lopik, daar zat je ook met trappen naar een souterrain.quote:Op woensdag 22 januari 2025 15:13 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Maar, dan is de woonkamer beneden en zo, en dan moet je dus per sé naar de 1e verdieping elke keer om te koken, of iets uit de koelkast te pakken, etc (Naja koelkast is kleinste issue) en om te eten, óf je moet dan weer met de borden naar beneden lopen (en daarna weer naar boven want daar is de vaatwasser). Weet niet of ik dat zo snel zou doen.
Ik ken de term krabbegang helemaal nietnooit van gehoord.
Die enorme opening naar de hal zou ik niet prettig vinden; ik zou die idd weer dichtmaken, zoals jij ook in de 2e post voorstelt.quote:Op woensdag 22 januari 2025 21:56 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik heb inmiddels een foto ontvangen van wat er onder de houten vloer en de huidige keuken zit.
De keuken zat vroeger op de locatie van de schuifpui en er zitten nog plavuizen onder.
[ afbeelding ]
In eerste instantie probeer ik wel de keuken als keuken te houden.quote:Op donderdag 23 januari 2025 22:25 schreef Boris_Boef het volgende:
Als de enige reden dat je de keuken op die plek houdt alle aansluitingen onder de vloer zijn, dan zou ik wel goed nadenken of je er heel gelukkig van wordt.
Je zou ook een keuken in de woonkamer kunne plaatsen tegen het muurtje voor de trap met een eiland er voor. Een grote eettafel tussen de twee overkappingen en in de keuken een zithoek met tv.
Afhankelijk wat natuurlijk je prioriteiten zijn hoe je in huis wil wonen.
Het wordt wel een verbouwing natuurlijk.
Binnen de huidige situatie.
Kun je de doorgang bij de hal naar de woonkamer verplaatsen de keuken tegen het wandje en het eiland maximaal opschuiven richting de schuifpui. Maar die optie had je al en is al benoemd.
Dat is zo.quote:De schuifpui icm overkapping lijkt mij wel lekker om een buiten gevoel te krijgen.
Ik zou dit doen denk ik. Evt dan zitkamer en eetkamer nog omwisselen als je anders niet makkelijk een tv kan plaatsen. Al zal dat met omwisselen misschien nog steeds lastig zijn.quote:Op donderdag 23 januari 2025 22:25 schreef Boris_Boef het volgende:
Je zou ook een keuken in de woonkamer kunne plaatsen tegen het muurtje voor de trap met een eiland er voor. Een grote eettafel tussen de twee overkappingen en in de keuken een zithoek met tv.
Afhankelijk wat natuurlijk je prioriteiten zijn hoe je in huis wil wonen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De tweede variant zou dan eerder mijn voorkeur hebben, maar het is wel zonde van je schuifpui.
Ik heb dit totaal niet met de juiste maten gepaint, maar ik denk dat je er wel mee weg zou komen als de ruimte bijna 5 meter breed is en je geen 2 vaatwassers, 3 ovens en een Amerikaanse koelkast wil. Zou zoiets een optie zijn?
Waarbij je dus de opening naar de hal dichtmaakt, en onder de ramen aan de voorzijde zou ik dan een (iets) minder diep blad maken (met daarachter planten in de vensterbank zoals hierboven al geopperd) en op dat blad bijvoorbeeld je koffiezetapparaat, broodrooster, etc... De koelkast kan in één van de twee hoeken staan.
Eventueel kun je nog een houten werkblok neerzetten in het midden van de ruimte, als je meer werkruimte wil. Een werkeiland dus, maar dan iets minder permanent dan een zgn keukeneiland. (Dan zou ik het blad onder de ramen aan de voorzijde wel weglaten, om fatsoenlijke bewegingsvrijheid te houden.)
Dit idee: :![]()
quote:Op vrijdag 24 januari 2025 15:28 schreef Candaasje het volgende:
Of je moet er een episch muizenverblijf van maken, dat kan natuurlijk wel![]()
![]()
Klopt, alle online gehoste foto's sinds ~2017 zijn foetsie.quote:
Ik had je post dat Imgur je account had gesloten nog niet gezien toen ik dat postte..quote:Op zondag 26 januari 2025 13:07 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Klopt, alle online gehoste foto's sinds ~2017 zijn foetsie.
Niet zo'n ramp, met Photobucket ook gebeurd destijds.
Dat heb je met gratis diensten, dan moet je zelf hosten...
Postimg kun je volgens mij zonder account plaatjes uploaden.quote:Op zondag 26 januari 2025 13:02 schreef TheFreshPrince het volgende:
Imgur heeft m'n account beëindigd, blijkbaar vonden ze 1 recent gifje van Musk niet grappig, ofzo.
Dus dat was het qua plaatjes in dit topic.
Je plaatjes doen het niet?quote:Op vrijdag 24 januari 2025 13:51 schreef TheFreshPrince het volgende:
Deze variant schoot me ook nog te binnen; de "haak" variant.
Ik denk wel dat de "haak" het meest efficiënt werkt als je kookt maar niet qua gebruik van de ruimte.
De ruimte die je dan overlaat kan groter of kleiner en inderdaad gebruiken voor wat planten op standaarden, zodat het idee van @:Tegan ook wat meetelt.
[ afbeelding ]
Of de L variant.
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |