abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216390835
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 15:13 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Maar, dan is de woonkamer beneden en zo, en dan moet je dus per sé naar de 1e verdieping elke keer om te koken, of iets uit de koelkast te pakken, etc (Naja koelkast is kleinste issue) en om te eten, óf je moet dan weer met de borden naar beneden lopen (en daarna weer naar boven want daar is de vaatwasser). Weet niet of ik dat zo snel zou doen.

Ik ken de term krabbegang helemaal niet :+ nooit van gehoord.
Dat besef ik. Er zitten nadelen aan. Een deel van m'n voorouders woonden in een soort dijkwoning in Lopik, daar zat je ook met trappen naar een souterrain.

Je krijgt wel beweging met dat traplopen :+
pi_216395903
Ik heb inmiddels een foto ontvangen van wat er onder de houten vloer en de huidige keuken zit.
De keuken zat vroeger op de locatie van de schuifpui en er zitten nog plavuizen onder.

pi_216398568
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 21:56 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik heb inmiddels een foto ontvangen van wat er onder de houten vloer en de huidige keuken zit.
De keuken zat vroeger op de locatie van de schuifpui en er zitten nog plavuizen onder.

[ afbeelding ]
Die enorme opening naar de hal zou ik niet prettig vinden; ik zou die idd weer dichtmaken, zoals jij ook in de 2e post voorstelt.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_216398661
Kan je niet een lage vensterbank combineren met een hoger aanrecht. En dan plantjes enzo daar.

Zoiets maar lukt me niet een mooi voorbeeld te vinden voor nu.

Volgens mij had @Puala zoiets in een vorig huis.
pi_216399377
Ik zit er nu het sterkst over te denken om terug te gaan naar de originele situatie van de woning.

- schuifpui er uit
- kunststof kozijn er in met ramen en onderkant tot 120cm dicht maken (hier zaten voorheen 2 kleinere ramen)
- keuken er in
- eventueel nog wel een kookeiland met extra werkruimte maar dat is optioneel

Verder nog zien of er vloerverwarming in te frezen is maar dan zal de vloer wel moeten wijken....

De opening naar de gang daar komt dan wel een deur in (nog niet ingetekend) en de TV kan gewoon komen waar ik hem gepland had.

Een voorbeeld:
pi_216408344
Als de enige reden dat je de keuken op die plek houdt alle aansluitingen onder de vloer zijn, dan zou ik wel goed nadenken of je er heel gelukkig van wordt.

Je zou ook een keuken in de woonkamer kunne plaatsen tegen het muurtje voor de trap met een eiland er voor. Een grote eettafel tussen de twee overkappingen en in de keuken een zithoek met tv.
Afhankelijk wat natuurlijk je prioriteiten zijn hoe je in huis wil wonen.

Het wordt wel een verbouwing natuurlijk.

Binnen de huidige situatie.

Kun je de doorgang bij de hal naar de woonkamer verplaatsen de keuken tegen het wandje en het eiland maximaal opschuiven richting de schuifpui. Maar die optie had je al en is al benoemd.

De schuifpui icm overkapping lijkt mij wel lekker om een buiten gevoel te krijgen.
Watch me drijving!
pi_216410813
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 22:25 schreef Boris_Boef het volgende:
Als de enige reden dat je de keuken op die plek houdt alle aansluitingen onder de vloer zijn, dan zou ik wel goed nadenken of je er heel gelukkig van wordt.

Je zou ook een keuken in de woonkamer kunne plaatsen tegen het muurtje voor de trap met een eiland er voor. Een grote eettafel tussen de twee overkappingen en in de keuken een zithoek met tv.

Het wordt wel een verbouwing natuurlijk.

Binnen de huidige situatie.

Kun je de doorgang bij de hal naar de woonkamer verplaatsen de keuken tegen het wandje en het eiland maximaal opschuiven richting de schuifpui. Maar die optie had je al en is al benoemd.
In eerste instantie probeer ik wel de keuken als keuken te houden.

En ja, leidingwerk verplaatsen is gewoon wat pittiger omdat er geen kruipruimte is.

quote:
De schuifpui icm overkapping lijkt mij wel lekker om een buiten gevoel te krijgen.
Dat is zo.

Aan de andere kant zit er in de woonkamer ook al een schuifpui die uitkomt op het grotere terras.
Dus het is wat dubbelop.
pi_216412574
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 22:25 schreef Boris_Boef het volgende:

Ik zou dit doen denk ik. Evt dan zitkamer en eetkamer nog omwisselen als je anders niet makkelijk een tv kan plaatsen. Al zal dat met omwisselen misschien nog steeds lastig zijn.

Maar dan wordt het inderdaad wel een hele verbouwing
pi_216413446
Deze variant schoot me ook nog te binnen; de "haak" variant.
Ik denk wel dat de "haak" het meest efficiënt werkt als je kookt maar niet qua gebruik van de ruimte.

De ruimte die je dan overlaat kan groter of kleiner en inderdaad gebruiken voor wat planten op standaarden, zodat het idee van @Tegan ook wat meetelt.

Of de L variant.

[ Bericht 11% gewijzigd door TheFreshPrince op 24-01-2025 13:59:55 ]
pi_216414427
Die eerste haakvariant zou ik niet snel doen, als je geen barretje gebruikt om aan te zitten (met de rug naar de voorste ramen zou dat dan zijn denk ik), lijkt het me vooral een best aardig oppervlak waarin snel veel stof/troep verzamelt.

Of je moet er een episch muizenverblijf van maken, dat kan natuurlijk wel 8-) :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De tweede variant zou dan eerder mijn voorkeur hebben, maar het is wel zonde van je schuifpui.

Ik heb dit totaal niet met de juiste maten gepaint, maar ik denk dat je er wel mee weg zou komen als de ruimte bijna 5 meter breed is en je geen 2 vaatwassers, 3 ovens en een Amerikaanse koelkast wil. Zou zoiets een optie zijn?

Waarbij je dus de opening naar de hal dichtmaakt, en onder de ramen aan de voorzijde zou ik dan een (iets) minder diep blad maken (met daarachter planten in de vensterbank zoals hierboven al geopperd) en op dat blad bijvoorbeeld je koffiezetapparaat, broodrooster, etc... De koelkast kan in één van de twee hoeken staan.

Eventueel kun je nog een houten werkblok neerzetten in het midden van de ruimte, als je meer werkruimte wil. Een werkeiland dus, maar dan iets minder permanent dan een zgn keukeneiland. (Dan zou ik het blad onder de ramen aan de voorzijde wel weglaten, om fatsoenlijke bewegingsvrijheid te houden.)
Dit idee: :
pi_216414488
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 15:28 schreef Candaasje het volgende:

Of je moet er een episch muizenverblijf van maken, dat kan natuurlijk wel 8-) :+
_O-
pi_216436797
Imgur heeft m'n account beëindigd, blijkbaar vonden ze 1 recent gifje van Musk niet grappig, ofzo.
Dus dat was het qua plaatjes in dit topic.
  zondag 26 januari 2025 @ 13:05:36 #38
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216436817
Je foto's doen het niet meer -O-
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_216436830
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2025 13:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
Je foto's doen het niet meer -O-
Klopt, alle online gehoste foto's sinds ~2017 zijn foetsie.

Niet zo'n ramp, met Photobucket ook gebeurd destijds.
Dat heb je met gratis diensten, dan moet je zelf hosten...
  zondag 26 januari 2025 @ 13:19:24 #40
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216436956
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2025 13:07 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Klopt, alle online gehoste foto's sinds ~2017 zijn foetsie.

Niet zo'n ramp, met Photobucket ook gebeurd destijds.
Dat heb je met gratis diensten, dan moet je zelf hosten...
Ik had je post dat Imgur je account had gesloten nog niet gezien toen ik dat postte..

Vond het gewoon lastig het topic te volgen en mee te denken zonder afbeeldingen :P
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_216439342
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2025 13:02 schreef TheFreshPrince het volgende:
Imgur heeft m'n account beëindigd, blijkbaar vonden ze 1 recent gifje van Musk niet grappig, ofzo.
Dus dat was het qua plaatjes in dit topic.
Postimg kun je volgens mij zonder account plaatjes uploaden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_216484616
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 13:51 schreef TheFreshPrince het volgende:
Deze variant schoot me ook nog te binnen; de "haak" variant.
Ik denk wel dat de "haak" het meest efficiënt werkt als je kookt maar niet qua gebruik van de ruimte.

De ruimte die je dan overlaat kan groter of kleiner en inderdaad gebruiken voor wat planten op standaarden, zodat het idee van @:Tegan ook wat meetelt.

[ afbeelding ]

Of de L variant.

[ afbeelding ]
Je plaatjes doen het niet?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')