Dit begrijp ik niet. Moet de kast ter grootte zijn van die buizenboel of moet de kast daar omheen vallen en een uitsparing hebben die de volledige buizenboel omsluit en toch bereikbaar houdt? Of nog iets anders?quote:Op dinsdag 21 januari 2025 21:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
Een kast ter grootte van de verdeler zodat we daar goed bij kunnen. Mogelijk met een uitneembare achterwand zodat we ook nog de wasmiddelen ofzo in de kast kunnen zetten
Ja, dat is inderdaad de vriezer.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 21:44 schreef sigme het volgende:
De vriezer die vervangen moet worden door wasmachine is het apparaat naast de droger?
En die twee apparaten rechts daarvan die hoge dingen, zou je die willen verstoppen/opnemen in een kastmeubel of moet het kastmeubel er links van blijven?
[..]
Dit begrijp ik niet. Moet de kast ter grootte zijn van die buizenboel of moet de kast daar omheen vallen en een uitsparing hebben die de volledige buizenboel omsluit en toch bereikbaar houdt? Of nog iets anders?
Bedankt voor de tip, ik zal het eens uitzoeken.quote:Op woensdag 22 januari 2025 11:34 schreef TheFreshPrince het volgende:
@:Lucky_Strike
Iets heel anders: je zegt dat je over bent op een warmtepomp.
Het is moeilijk te zien op de foto maar het lijkt alsof de oude gesloten verdeler er nog hangt, met pomp.
Als dat zo is, dan mengt deze het retourwater mee met het aanvoerwater.
Bij installatie van een warmtepomp vervang je die door een open verdeler zonder pomp en met weinig flowrestricties.
Dus warm water vanaf de warmtepomp gaat direct de vloer in, retourwater gaat direct terug naar de warmtepomp.
Wel iets om nog even naar te (laten) kijken.
Alles wat er meer op zit dan op onderstaande foto, is overbodig en verlaagt de afgifte en het rendement:
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Behalve scheef huis was de aflopende vloer hét aandachtspunt voor de rails.
Zie de oplossing. Het is ook wel handig als machines en apparaten waterpas staan.
Bleek dus dat bij vervangen van de wasmachine de diepte van de kastruimte net aan paste.achter die drempel!
Hou daarmee rekening.
Andere aandachtspunten heb ik niet zo gauw.
Oh ja… maak de kastruimte ook diep genoeg, dat de deuren van wasmachine en droger op een kier kunnen staan bij dichte deuren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |