Het is zo ver. Het legendarisch tv-optreden in 1997 van mij bij de KRO. Prime Time, 19:00 uur-20:00 uur Nederland-1. Op You Tube gezet door een vriend van de internet site FOK!. Na drie voorrondes kreeg ik een brief dat ik 10 mei verwacht werd op het mediapark in Hilversum. Impulsief als ik ben, had ik gereageerd op een advertentie in de Volkskrant. Deelnemers gezocht voor een nieuwe kwis.....VoetbalKrexxx. De telefoon gepakt en op de vraag wat de bijnaam van Ronald Koeman was geantwoord: 'Imca Marina', geintje...'Sneeuwvlokje.' En of ik de bijnaam van József Kiprich wist: 'De Tovenaar van Tatabánya.' 'U hoort nog van ons.'
Drie keer naar Amsterdam geweest. Bij het productieteam van Derk Bolt (Spoorloos) samen met zo'n duizend kandidaten getest op voetbalkennis. Ik werd gekozen met nog 56 andere "kenners" voor de 14 afleveringen. Ik ben nog nooit zo zenuwachtig geweest. Ik zweette peentjes. Geen idee wat peentjes zijn. Gelukkig was dat niet één van de vragen.
Tom van het Hek (de broer van) was de presentator. Als je tegenwoordig in een kwis weet hoeveel 2+2 is, je mag er een getal naast zitten, win je een ton. "Wij" kwamen niet boven de 500 gulden plus twee kaartjes voor een leuke voetbalwedstrijd. Eeuwige roem is echter belangrijker........
'Licht uit, spot aan':
Bekijk deze YouTube-video
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !