abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 januari 2025 @ 15:01:47 #51
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_216414169
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 14:58 schreef pedaalemmerzak het volgende:

De prijs-kwaliteit-kwantiteit verhouding van het eten in Nederlandse restaurants ligt compleet scheef.

toen ik in Thailand was had je al vanaf 60 baht (da's bijna niks) een volledige, huisgemaakte Thaise traditionele maaltijd met groenten, vlees, rijst, alles. Ben daar een tijdje geweest. Dat is zelfs voor de lokale Thai daar te betalen en hele horden Thai koken thuis niet maar eten gewoon elke dag zo'n maaltijd.

In Nederland heb je ook voor 20 euro vaak een te kleine portie (ik ben zelf een grote eter), de kwaliteit is vaak matig tot slecht, het is vaak niet gezond. Dat is gewoon veel te duur.
Appels met peren vergelijken (Thailand en Nederland) en als jij uit eten kunt voor 20 euro en dat is dan geen fastfood-restaurant, dan wil ik graag dat adres van je hebben.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_216414177
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 15:01 schreef golfer het volgende:

[..]
Appesl met peren vergelijken (Thailand en Nederland) en als jij uit eten kunt voor 20 euro en dat is dan geen fastfood-restaurant, dan wil ik graag dat adres van je hebben.
Hangt ervan af wat jij fastfood vindt. Is spareribs fastfood? Dat lukt toch vaak nog wel voor 20 euro exclusief drank?
pi_216414191
En qua appels met peren: 60 baht is voor een gemiddelde Thai alsnog een stuk minder geld dan 30 euro's is voor mij als modaal verdienende Nederlander.
  Moderator vrijdag 24 januari 2025 @ 15:05:03 #54
236264 crew  capricia
pi_216414207
Ik lunch wel regelmatig buiten de deur zonder alles van te voren uitgeplozen te hebben of een reservering te maken. Want dat haalt de hele spontaniteit weg.

Meestal vraag ik aan de bediening of ze iets kunnen aanraden en of er een specialiteit is.
En behalve orgaanvlees, lust ik eigenlijk alles.
Het standaard gefrituurde eten (patat, snacks etc) probeer ik in restaurants te vermijden. Want als ik dat wil, ga ik liever gewoon naar een snackbar.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  vrijdag 24 januari 2025 @ 15:08:55 #55
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_216414237
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 15:02 schreef pedaalemmerzak het volgende:

Hangt ervan af wat jij fastfood vindt. Is spareribs fastfood? Dat lukt toch vaak nog wel voor 20 euro exclusief drank?
Fastfoodtenten zijn bijvoorbeeld de McDonalds, Burgerkings, De Beren, KFC's, Subways, Starbucks, Domino Pizza's etc.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator vrijdag 24 januari 2025 @ 15:08:57 #56
236264 crew  capricia
pi_216414239
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 15:01 schreef golfer het volgende:

[..]
Appels met peren vergelijken (Thailand en Nederland) en als jij uit eten kunt voor 20 euro en dat is dan geen fastfood-restaurant, dan wil ik graag dat adres van je hebben.
Voor 20 euro kun je best in een goede pizzeria in NL terecht, toch? Inclusief een drankje.
Je weet wel met zo'n houtgestookte oven waar je pizza met de hand vers bereid wordt. Wat geen vreetschuur is.

Prima te doen hoor.
- Goethe, “Faust”
pi_216414255
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 15:05 schreef capricia het volgende:
Ik lunch wel regelmatig buiten de deur zonder alles van te voren uitgeplozen te hebben of een reservering te maken. Want dat haalt de hele spontaniteit weg.

Meestal vraag ik aan de bediening of ze iets kunnen aanraden en of er een specialiteit is.
En behalve orgaanvlees, lust ik eigenlijk alles.
Het standaard gefrituurde eten (patat, snacks etc) probeer ik in restaurants te vermijden. Want als ik dat wil, ga ik liever gewoon naar een snackbar.
Verdien jij modaal? Of meer?
pi_216414257
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 15:08 schreef golfer het volgende:

[..]
Fastfoodtenten zijn bijvoorbeeld de McDonalds, Burgerkings, De Beren, KFC's, Subways, Starbucks, Domino Pizza's etc.
Oh ja ik ga naar de beren straks en dat is voor mij dus al heel erg zeldzaam dat ik zoiets ga eten. Ik maak vrijwel alles zelf. Het is dat het nou zo uitkomt met wat andere mensen ik zou er zélf nooit naartoe gaan.
pi_216414267
quote:
1s.gif Op zondag 19 januari 2025 09:59 schreef roos94 het volgende:

Als je bijv ergens in een onbekende omgeving bent en je weet niks van het restaurant. Gaan jullie dan vaak voor een veilige keuze dat altijd wel oke te nassen is, en welke keuze is dat dan?
De paar keren dat ik echt zin had in een leuke tijd en daar ook wel goed geld voor over had, probeerde ik altijd eerst via de ober even de kok te spreken en vertellen waar ik zin in had. Daarna mocht de kok wat mij betreft z'n gang gaan. Is me nog nooit tegengevallen. Kok kan z'n creativiteit kwijt, krijgt er waardering voor en ik geniet er van. Win win.

Ik eet in het buitenland ook wel eens waar de locals eten en die restaurants vallen ook nooit tegen ongeacht was je bestelt. Je moet alleen geen luxe verwachten. Moet je van te voren wel hier en daar wat rondvragen aan de locals wat goed is.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  Miss 200.000.000! vrijdag 24 januari 2025 @ 15:13:39 #60
367000 roos94
pi_216414282
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 15:12 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]
De paar keren dat ik echt zin had in een leuke tijd en daar ook wel goed geld voor over had, probeerde ik altijd eerst via de ober even de kok te spreken en vertellen waar ik zin in had. Daarna mocht de kok wat mij betreft z'n gang gaan. Is me nog nooit tegengevallen. Kok kan z'n creativiteit kwijt, krijgt er waardering voor en ik geniet er van. Win win.

Ik eet in het buitenland ook wel eens waar de locals eten en die restaurants vallen ook nooit tegen ongeacht was je bestelt. Je moet alleen geen luxe verwachten. Moet je van te voren wel hier en daar wat rondvragen aan de locals wat goed is.
Gegrilde rattenvleermuis uit een ongekoeld warm kraampje in China *;
  Moderator vrijdag 24 januari 2025 @ 15:14:02 #61
236264 crew  capricia
pi_216414285
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 15:10 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Verdien jij modaal? Of meer?
Gewoon normaal.
Ik woon aan de buitenrand van een stad en ga al jaren regelmatig met mijn dochter (inmiddels 13) overal en nergens lunchen. O+ Eens in de week, eens in de twee weken. Gewoon hoe het uitkomt.

Als je van de alcohol afblijft, en het gewoon simpel houdt, en wat adressen weet, is het echt zo duur niet.
- Goethe, “Faust”
  Moderator vrijdag 24 januari 2025 @ 15:15:11 #62
236264 crew  capricia
pi_216414299
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 15:13 schreef roos94 het volgende:

[..]
Waterkonijn bestellen in België. :D
- Goethe, “Faust”
pi_216414307
quote:

Kraampje is geen restaurant he? :)

In San Fransisco heb ik (met Fok! crew overigens) gegeten in Chinatown in een restaurant wat er niet uitzag. Wel heeel goed gegeten toen.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_216414310
quote:

[..]
Voor mij geldt: als de lokale mensen het eten en lekker vinden, wil ik het best proberen.

Zo heb ik in Brazilië in de rimboe schildpad gegeten en wel meer exotische zaken. Schildpad vond ik overigens niet zo lekker, maar wel geprobeerd dus.
pi_216414323
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 15:15 schreef capricia het volgende:

[..]
Waterkonijn bestellen in België. :D
Bekijk deze YouTube-video
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  vrijdag 24 januari 2025 @ 18:01:27 #66
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216415725
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 07:55 schreef roos94 het volgende:

[..]
Ben je vlaams ofzo
Is dit je enige reactie die je hebt op alle antwoorden op je OP?
  zondag 26 januari 2025 @ 18:34:22 #67
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_216440514
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 14:58 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
De prijs-kwaliteit-kwantiteit verhouding van het eten in Nederlandse restaurants ligt compleet scheef.

toen ik in Thailand was had je al vanaf 60 baht (da's bijna niks) een volledige, huisgemaakte Thaise traditionele maaltijd met groenten, vlees, rijst, alles. Ben daar een tijdje geweest. Dat is zelfs voor de lokale Thai daar te betalen en hele horden Thai koken thuis niet maar eten gewoon elke dag zo'n maaltijd.

In Nederland heb je ook voor 20 euro vaak een te kleine portie (ik ben zelf een grote eter), de kwaliteit is vaak matig tot slecht, het is vaak niet gezond. Dat is gewoon veel te duur.
Ik was laatst in Timboektoe.
Heerlijk genoten van een homemade 3gangen diner voor een habbekrats ^O^
  zondag 26 januari 2025 @ 18:48:53 #68
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216440661
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2025 18:34 schreef kibo het volgende:

[..]
Ik was laatst in Timboektoe.
Die strandtent in Wijk aan Zee?
pi_216479061
Gewoon tripadvisor eerst checken voordat je ergens gaat zitten nassen
  vrijdag 7 februari 2025 @ 22:26:41 #70
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_216589394
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 12:56 schreef obligataire het volgende:

[..]
We eten vaak in Duitsland en daar is doorgaans alles wel lekker. Daar staan sowieso altijd wel herkenbare gerechten op de kaart. En wat is veilig, het kan wel eens tegenvallen, maar ja dat zijn risico's die bij het leven horen, waarom zou je je daarvoor willen indekken.

Vaak neem ik trouwens, ook in NL, een mixed grill. Ik hou van afwisseling op het bord, en een beetje risicospreiding misschien wel :)

Dit is de reden waarom een Chinees (Indonesisch), Grieks / Turks restaurant of Spaanse Tapasbar een favoriete plek is OF het ultimum: Zo'n woktoko *O*: Afwisseling en vanalles uitproberen.

Als ik "random" bij een restasurant terecht kom, dan ga ik meestal voor iets dat er interessant uitziet naast de standaard rundercarpacchio, (gerookte) zalm en steak, die er vrijwel altijd wel tussen staat: Die laatste zijn de defaults enkel om op terug te vallen als er niks anders interessants tussen staat.
The best firms advertise the least...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')