Appels met peren vergelijken (Thailand en Nederland) en als jij uit eten kunt voor 20 euro en dat is dan geen fastfood-restaurant, dan wil ik graag dat adres van je hebben.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 14:58 schreef pedaalemmerzak het volgende:
De prijs-kwaliteit-kwantiteit verhouding van het eten in Nederlandse restaurants ligt compleet scheef.
toen ik in Thailand was had je al vanaf 60 baht (da's bijna niks) een volledige, huisgemaakte Thaise traditionele maaltijd met groenten, vlees, rijst, alles. Ben daar een tijdje geweest. Dat is zelfs voor de lokale Thai daar te betalen en hele horden Thai koken thuis niet maar eten gewoon elke dag zo'n maaltijd.
In Nederland heb je ook voor 20 euro vaak een te kleine portie (ik ben zelf een grote eter), de kwaliteit is vaak matig tot slecht, het is vaak niet gezond. Dat is gewoon veel te duur.
Hangt ervan af wat jij fastfood vindt. Is spareribs fastfood? Dat lukt toch vaak nog wel voor 20 euro exclusief drank?quote:Op vrijdag 24 januari 2025 15:01 schreef golfer het volgende:
[..]
Appesl met peren vergelijken (Thailand en Nederland) en als jij uit eten kunt voor 20 euro en dat is dan geen fastfood-restaurant, dan wil ik graag dat adres van je hebben.
Fastfoodtenten zijn bijvoorbeeld de McDonalds, Burgerkings, De Beren, KFC's, Subways, Starbucks, Domino Pizza's etc.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 15:02 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Hangt ervan af wat jij fastfood vindt. Is spareribs fastfood? Dat lukt toch vaak nog wel voor 20 euro exclusief drank?
Voor 20 euro kun je best in een goede pizzeria in NL terecht, toch? Inclusief een drankje.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 15:01 schreef golfer het volgende:
[..]
Appels met peren vergelijken (Thailand en Nederland) en als jij uit eten kunt voor 20 euro en dat is dan geen fastfood-restaurant, dan wil ik graag dat adres van je hebben.
Verdien jij modaal? Of meer?quote:Op vrijdag 24 januari 2025 15:05 schreef capricia het volgende:
Ik lunch wel regelmatig buiten de deur zonder alles van te voren uitgeplozen te hebben of een reservering te maken. Want dat haalt de hele spontaniteit weg.
Meestal vraag ik aan de bediening of ze iets kunnen aanraden en of er een specialiteit is.
En behalve orgaanvlees, lust ik eigenlijk alles.
Het standaard gefrituurde eten (patat, snacks etc) probeer ik in restaurants te vermijden. Want als ik dat wil, ga ik liever gewoon naar een snackbar.
Oh ja ik ga naar de beren straks en dat is voor mij dus al heel erg zeldzaam dat ik zoiets ga eten. Ik maak vrijwel alles zelf. Het is dat het nou zo uitkomt met wat andere mensen ik zou er zélf nooit naartoe gaan.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 15:08 schreef golfer het volgende:
[..]
Fastfoodtenten zijn bijvoorbeeld de McDonalds, Burgerkings, De Beren, KFC's, Subways, Starbucks, Domino Pizza's etc.
De paar keren dat ik echt zin had in een leuke tijd en daar ook wel goed geld voor over had, probeerde ik altijd eerst via de ober even de kok te spreken en vertellen waar ik zin in had. Daarna mocht de kok wat mij betreft z'n gang gaan. Is me nog nooit tegengevallen. Kok kan z'n creativiteit kwijt, krijgt er waardering voor en ik geniet er van. Win win.quote:Op zondag 19 januari 2025 09:59 schreef roos94 het volgende:
Als je bijv ergens in een onbekende omgeving bent en je weet niks van het restaurant. Gaan jullie dan vaak voor een veilige keuze dat altijd wel oke te nassen is, en welke keuze is dat dan?
Gegrilde rattenvleermuis uit een ongekoeld warm kraampje in Chinaquote:Op vrijdag 24 januari 2025 15:12 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
De paar keren dat ik echt zin had in een leuke tijd en daar ook wel goed geld voor over had, probeerde ik altijd eerst via de ober even de kok te spreken en vertellen waar ik zin in had. Daarna mocht de kok wat mij betreft z'n gang gaan. Is me nog nooit tegengevallen. Kok kan z'n creativiteit kwijt, krijgt er waardering voor en ik geniet er van. Win win.
Ik eet in het buitenland ook wel eens waar de locals eten en die restaurants vallen ook nooit tegen ongeacht was je bestelt. Je moet alleen geen luxe verwachten. Moet je van te voren wel hier en daar wat rondvragen aan de locals wat goed is.
Gewoon normaal.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 15:10 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Verdien jij modaal? Of meer?
Waterkonijn bestellen in België.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 15:13 schreef roos94 het volgende:
[..]
Gegrilde rattenvleermuis uit een ongekoeld warm kraampje in China
Kraampje is geen restaurant he?quote:Op vrijdag 24 januari 2025 15:13 schreef roos94 het volgende:
Voor mij geldt: als de lokale mensen het eten en lekker vinden, wil ik het best proberen.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 15:13 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ik was laatst in Timboektoe.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 14:58 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
De prijs-kwaliteit-kwantiteit verhouding van het eten in Nederlandse restaurants ligt compleet scheef.
toen ik in Thailand was had je al vanaf 60 baht (da's bijna niks) een volledige, huisgemaakte Thaise traditionele maaltijd met groenten, vlees, rijst, alles. Ben daar een tijdje geweest. Dat is zelfs voor de lokale Thai daar te betalen en hele horden Thai koken thuis niet maar eten gewoon elke dag zo'n maaltijd.
In Nederland heb je ook voor 20 euro vaak een te kleine portie (ik ben zelf een grote eter), de kwaliteit is vaak matig tot slecht, het is vaak niet gezond. Dat is gewoon veel te duur.
Dit is de reden waarom een Chinees (Indonesisch), Grieks / Turks restaurant of Spaanse Tapasbar een favoriete plek is OF het ultimum: Zo'n woktokoquote:Op vrijdag 24 januari 2025 12:56 schreef obligataire het volgende:
[..]
We eten vaak in Duitsland en daar is doorgaans alles wel lekker. Daar staan sowieso altijd wel herkenbare gerechten op de kaart. En wat is veilig, het kan wel eens tegenvallen, maar ja dat zijn risico's die bij het leven horen, waarom zou je je daarvoor willen indekken.
Vaak neem ik trouwens, ook in NL, een mixed grill. Ik hou van afwisseling op het bord, en een beetje risicospreiding misschien wel![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |